Ne găsiți și pe:

Administrație

Se completează Registrul Agricol al Municipiului Timișoara. Obligațiile agricultorilor

Publicat

pe

Persoanele fizice cu domiciliul fiscal în Timişoara, persoane fizice cu domiciliul fiscal în alte localităţi, persoanele juridice cu domiciliul fiscal în Timişoara (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi de învăţământ, sanitare, culte recunoscute, unităţile de prestări servicii, ocoalele silvice de stat şi private etc., cu excepţia unităţilor aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiţiei şi Serviciul Român de Informaţii), persoanele juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi, care deţin pe raza municipiului Timişoara bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, precum terenuri agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animale domestice şi/sau animale sălbatice crescute în captivitate (bovine, ovine, caprine, porcine,  cabaline, iepuri, animale de blană, păsări, familii de albine etc.), utilaje şi instalaţii pentru agricultură şi silvicultură, construcţii etc. sunt obligate să se înscrie în Registrul Agricol al Municipiului Timișoara.

Potrivit O.G. nr. 28/27.08.2008 privind registrul agricol și Normelor tehnice de completare a registrului agricol, categoriile menţionate mai sus au obligaţia de a declara pentru înscrierea în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara, datele privind suprafeţele de terenuri agricole (inclusiv grădini familiale), utilajele agricole, animalele, păsările, familiile de albine, pomii fructiferi şi construcţiile pe care le exploatează sau le deţin în proprietate, pe raza Municipiului Timişoara, la următoarele termene:

a) între 5 ianuarie şi ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosinţă, clădirile şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an, precum şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le deţin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produşilor obţinuţi, a morţii sau a sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieşiri;

b) între 1 şi ultima zi lucrătoare a lunii mai, pentru datele privind categoria de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, numărul pomilor în anul agricol respectiv;

c) persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date, pentru a fi înscrise în registrul agricol, şi în afara termenelor prevăzute la lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la apariţia oricărei modificări.

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind componenţa gospodăriei/exploataţiei agricole fără personalitate juridică, se face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere sau pe bază de documente de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, care dispune de capacitate deplină de exerciţiu, prin vizitarea persoanelor fizice de către persoanele împuternicite cu completarea registrului agricol, la primărie, pe baza declaraţiei trimise prin poştă cu confirmare de primire (pentru persoanele cu domiciliu in alte localități), pe baza unei procuri notariale date de capul gospodăriei, prin invitarea la primărie a persoanelor fizice care au obligaţia să efectueze declaraţiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol. Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi a schimbării categoriei de folosinţă se poate face numai pe bază de documente anexate la declaraţie. Potrivit art. 20 alin.(1) din O.G. nr. 28/27.08.2008, refuzul de a prezenta primarului sau persoanelor împuternicite de acesta a documentelor, informațiilor și evidențelor necesare, refuzul privind asigurarea accesului persoanelor împuternicite de către primar de a constata la faţa locului situaţia reală, precum și nedeclararea la termenele şi în forma stabilită de  ordonanţă sau de normele tehnice de completare a registrului agricol, a datelor care fac obiectul registrului agricol, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei în cazul persoanelor fizice, iar în cazul persoanelor juridice, cu amendă de la 300 lei la 1.500 lei.

Având în vedere cele arătate mai sus, persoanele fizice (inclusiv persoanele care locuiesc în zonele de blocuri) şi juridice (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole etc.) deţinătoare de terenuri, animale sau alte bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, au obligaţia să declare datele mai susmenţionate, în vederea înscrierii în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara. Drept urmare, persoanele fizice şi juridice, din categoriile menţionate mai sus, sunt rugate să se prezinte la sediul Compartimentului Administrare Fond Funciar, P-ţa Victoriei nr. 5, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, de luni până vineri, între orele 8,30 – 10,30, marţi şi joi, între orele 14,00 – 16,00, pentru declararea şi înscrierea datelor în registrul agricol . Conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.124/18.10.2016, având în vedere prevederile art. 489 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal şi potrivit prevederilor  art. 74-76, din Legea nr.18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, toţi deţinătorii de terenuri au obligaţia să asigure cultivarea terenului agricol şi protecţia solului.

Potrivit Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 124/18.10.2016, pentru terenul agricol nelucrat timp de 2 ani consecutiv, impozitul pe teren se majoreaza cu 500%, începand cu al treilea an. Conform art. 74-76, din Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care nu se asigură cultivarea terenurilor agricole şi protecţia solului, proprietarii de terenuri vor fi sancţionaţi anual, cu plata unei sume de la 5 lei la 10 lei / ha, în raport cu categoria de folosinţă a terenului.

Având în vedere cele arătate mai sus, persoanele fizice (inclusiv persoanele care locuiesc în zonele de blocuri) şi juridice (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole etc.) deţinătoare de terenuri, animale, păsări şi familii de albine, au obligaţia să declare datele privind terenurile agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animalele, păsările şi familiile de albine pe care le deţin, în vederea înscrierii în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara, date care sunt necesare la  întocmirea listelor cu exploataţiile agricole, persoane fizice  şi unităţi care fac obiectul recenzării, necesare pentru împărțirea unității administrativ-teritoriale în sectoare şi secţii de recensământ, pentru  Recensământul General Agricol 2020.

Administrație

Fostul primar al Timișoarei, Gheorghe Ciudandu, condamnat cu suspendare

Publicat

pe

Fostul primar al municipiului Timişoara Gheorghe Ciuhandu a fost condamnat de Curtea de Apel Timişoara la trei ani cu suspendare pentru abuz în serviciu, în dosarul finanţării echipei de fotbal Politehnica Timişoara.

Judecătorii Curţii de Apel Timişoara au admis în parte apelul DNA în acest dosar şi au decis condamnarea la trei ani de închisoare cu suspendare a lui Gheorghe Ciuhandu, fostul primar al Timişoarei, a Smarandei Haracicu, fost director economic în Primăria Timişoara, şi a Violetei Mihalache, fost director al Direcţiei de Comunicare.

În plus, Ciuhandu are patru ani de supraveghere şi 120 de ore de muncă în folosul comunităţii, iar Haracicu şi Mihalache – trei ani sub supraveghere şi câte 90 de ore de muncă în folosul comunităţii.

În ceea ce îl priveşte pe fostul primar Gheorghe Ciuhandu, acesta va trebui să lucreze în folosul comunităţii fie la Horticultura, fie la Direcţia de Sănătate Publică.

Cei trei condamnaţi au de platit, în solidar cu clubul de fotbal, 27 de milioane de lei, prejudiciul stabilit de instanţă.

Fostul secretar al Primăriei Timişoara Ioan Cojocari a rămas cu condamnarea de trei ani de închisoare cu suspendare, în acelaşi dosar, iar în plus i-au fost interzise mai multe drepturi.

Decizia Curţii de Apel Timişoara este definitivă.

Datele dosarului

În  anul 2008, Gheorghe Ciuhandu, la acea dată primar al municipiului Timişoara, şi Ioan Cojocari, secretar al Consiliului Local Timişoara, au încălcat normele legale în vigoare ce reglementează posibilitatea virării unor sume de bani de la bugetul Consiliului Local Timişoara în contul S.C. Politehnica Timişoara S.A. (fosta S.C. Fotbal Club Timişoara S.A., fosta S.C. Politehnica 1921 Ştiinţa Timişoara & Invest S.A.)”.

Potrivit DNA, Gheorghe Ciuhandu, împreună cu Delia Ileana Dumitru, Smaranda Haracicu şi Violeta Mihalache, au  semnat un „contract de asociere”, în baza căruia a fost alocată anual, pe o perioadă de trei ani, suma de 9.000.000 lei, „pentru sprijinirea echipei de fotbal Politehnica Ştiinţa Timişoara”, iar secretarul Consiliului Local Timişoara a avizat pentru legalitate H.C.L. nr. 127/2008 în baza căreia era alocată anual suma menţionată mai sus.

Citeste mai mult

Administrație

Se întrerupe furnizarea apei reci pe trei străzi din Timișoara

Publicat

pe

Vineri, 14 iunie 2019, între orele 9.00 – 14.00 va fi oprită furnizarea apei reci pe străzile Mureș, Victor Gaga și Florin Medeleț.

Se va lucra la legătura străzilor Mureș cu Victor Gaga, proiect finanțat din fonduri Aquatim.

La reluarea alimentării cu apă în regim normal este posibil ca la robinete să curgă apă tulbure.

Deoarece această perturbare va fi de scurtă durată, recomandăm clienților să nu folosească apa în scopuri menajere, până la limpezirea completă.

Rugăm, de asemenea, consumatorii să ia măsuri de stocare a unor cantități de apă care să le acopere necesarul pe perioada anunțată.

Citeste mai mult

Administrație

Șosea cu patru benzi de circulație spre Sânandrei

Publicat

pe

Consiliul Județean a contractat, prin licitație, serviciile de elaborare a studiului de fezabilitate pentru lărgirea la patru benzi a drumului județean 692, sectorul dintre DN 69 și Sânandrei. Totodată, ținând cont de faptul că investiția presupune o extindere față de limita de proprietate a beneficiarului, prestatorul va elabora și documentațiile privind exproprierea terenurilor, necesare executării lucrărilor.

Consiliul Județean a alocat 75 de zile pentru realizarea SF-ului și 100 de zile pentru obținerea terenului, în acest caz nefiind incluse în calculul duratei termenele aferente avizărilor și emiterilor de hotărâri/decizii de către beneficiar și OCPI.

Prin documentația dată în lucru, CJ Timiș dorește să știe care sunt cele mai bune opțiuni tehnico-economice posibile pentru realizarea obiectivului de investiții. Pe lângă modernizarea drumului, se are în vedere refacerea/completarea dispozitivelor de colectare și scurgere a apelor, cât și corelarea soluției proiectate cu PUZ-urile aprobate.

„Creștem capacitatea drumului, viteza de deplasare, cât și siguranța și confortul utilizatorilor. Ne-am asigurat că prin serviciile contractate vom avea o bună parte din documentație finalizată. Mă refer aici și la exproprierea terenurilor pentru cauză de utilitate publică. După ce primim aceste documente, vom putea licita proiectarea și execuția lucrării, în cursul acestui an. Ne-am propus să lărgim toate drumurile județene care fac legătura dintre Timișoara și comunele periurbane. Așa se face că vor intra în lucru și drumurile către Moșnița Nouă și Dumbrăvița”, spune președintele CJ Timiș, Călin Dobra.

Principalii beneficiari ai investiției sunt cei aproape 6000 de locuitori din Sânandrei, la care se adaugă cei care utilizează traseul în scopuri comerciale sau cei în tranzit spre alte localități.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite