Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Se lansează primul portal de open data al Timișoarei

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara marchează Săptămâna Mondială a Parteneriatului pentru o Guvernare Deschisă prin două evenimente importante: lansarea portalului de open data a Timișoarei și un eveniment de prezentare a viziunii municipalității în ceea ce privește viitoarele proiecte în domeniul guvernării deschise.

O guvernare deschisă înseamnă o guvernare participativă prin împuternicirea cetățeanului, asigurarea transparenței prin date deschise instrumentate cu tehnologie, care ajută în lupta împotriva corupției,

Primăria Timișoara și noua conducere au dovedit că sunt deja un partener important în acest demers pentru o guvernare deschisă prin mai multe inițiative care au creat o mai mare transparență a actului decizional (https://transparenta.primariatm.ro/plati , Proiect de buget pentru Timișoara 2021), ori au jucat rol de pivot între medici și comunitate (Oxigen pentru Timișoara (primariatm.ro), și au clădit bazele guvernării participative prin cooptarea cetățenilor în consiliile de administrație a școlilor din oraș (Facem echipă pentru educație).

La nivel mondial există aproximativ 80 de orașe care își asumă viziunea Open Government Partnership, iar în România doar două: Iași și Timișoara. Timișoara a aderat în 2020 la acest parteneriat, fiind una dintre primele decizii semnate de primarul Dominic Fritz.

Astfel, cu ocazia marcării Săptămânii Mondiale a Parteneriatului pentru o Guvernare Deschisă, Primăria Timișoara lansează portalul de open data al Timișoarei.

Acesta va agrega date deschise despre Timișoara, de la calitatea mediului (aer, apă, fonic, electromagnetic), date despre impactul COVID-19 și vaccinare, până la date demografice (nașteri/decese, structura etnică, distribuția populației pe religii), date economice (evoluția pe sectoare) și infrastructură în domeniile educației, culturii și sănătății.

Aceste date pot fi folosite de către oricine pentru a analiza comportamente și evoluții, pentru a identifica probleme și oportunități și apoi a propune soluții de îmbunătățire care aduc valoare adăugată în economisirea de resurse, de timp sau în domeniul protecției mediului.

Lansarea portalului va avea loc joi, 20 mai, de la ora 17, ocazie cu care pe pagina de Facebook a Primăriei Municipiului Timișoara va avea loc un dialog între actorii locali despre valoarea unei platforme de date deschise într-o comunitatea activă a unui oraș în plină dezvoltare.

Invitați sunt:

Larisa Panait, consilier în cadrul Secretariatului General al Guvernului

Costin Bleotu, membru în board-ul BANAT IT

Dan Bugariu, președintele Asociației Smartcity

Mihai Lisețchi, director executiv AID-ONG

Discuția va fi moderată de Val Mureșan, consilier personal al primarului pe transformare digitală & smartcity.

De asemenea, vineri, 21 mai, de la ora 16, va avea loc un eveniment de prezentare ce va fi transmis live pe pagina de Facebook a Primăriei Timișoara în cadrul căruia vor fi expuse acțiunile în derulare ale primăriei privind guvernarea deschisă, proiectele viitoare privind guvernarea deschisă în baza unui plan local de acțiune, precum și cum vor fi realizate aceste proiecte.

Vor participa:  

Larisa Panait, OGP national, consilier al secretariatului general al guvernului

Vlad Boldura, consilier local

Dan Diaconu, consilier local

Radu Toanca, consilier local

Val Muresan, consilierul personal primarului pe transformare digitală & smartcity.

Mai multe informații aici: http://ogp.gov.ro/nou/ogw/ și https://www.opengovweek.org/.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite