Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

START la plata impozitelor și taxelor locale pe anul 2024

Publicat

pe

De luni, 15 ianuarie 2024, începe plata impozitelor și taxelor locale pe anul 2024.

Cea mai simplă metodă este 𝐩𝐥𝐚𝐭𝐚 𝐨𝐧𝐥𝐢𝐧𝐞, prin intermediul platformei 𝐀𝐓𝐋𝐀𝐒.

„Dacă doriți să plătiți online și încă nu aveți cont, îl puteți crea foarte simplu, urmând pașii de pe pagina Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara.

Evitați astfel drumurile, așteptarea la ghișeu și veți avea o evidență mai clară a plăților efectuate“, recomandă reprezentanții Primăriei Timișoara.

Impozitele și taxele pot fi achitate și fizic, atât la sediul Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara, de pe strada Demetriade (incinta Iulius Mall) cât și la oficiile poștale din oraș. Cei care plătesc sumele datorate pe teren, clădiri și mijloace de transport în comun până la data de 31 martie beneficiază de bonificația de 10 la sută

𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥 𝐜𝐮 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐮𝐥 al Direcției Fiscale este luni – joi, orele 08:30 – 16.00 și vineri, orele 08:30 – 14.00.

Administrație

Peste 100 de locuri de parcare pe strada Orșova din Timișoara. Unde se vor mai demola garaje

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă programul de modernizare a zonelor dintre blocuri, prin crearea de locuri de parcare, spații verzi, trotuare și căi de acces, pe locul vechilor garaje.

Municipalitatea a demarat lucrările în Calea Aradului, pe strada Orșova, la o parcare cu peste 100 de locuri.

În paralel, vor fi transmise notificările către deținătorii a 40 de garaje din zona străzii Silistra, iar pentru Intrarea Sepia, în zona Calea Martirilor, este pregătit un nou lot pentru două parcări.

„În multe zone ale orașului, blocurile au fost ridicate fără să se țină cont de parcări, spații verzi sau locuri de joacă, iar acest lucru se resimte și astăzi. Prin demolarea garajelor și reamenajarea terenurilor, schimbăm pas cu pas cartierele. Ne-am propus ca, în 4–5 ani, să desființăm toate garajele și să transformăm modul în care arată și sunt folosite spațiile dintre blocuri”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

În cartierul Aradului, în perimetrul cuprins între străzile Orșova, Dej și Cugir, garajele au fost demolate, iar municipalitatea, prin Societatea Drumuri Municipale, a demarat lucrările de amenajare a zonei. În total, locuitorii vor putea folosi peste 100 de locuri, precum și noile spații verzi, trotuare și căi de acces. De asemenea, vor fi plantați arbori pentru umbră pe timpul verii și vor fi realizate platforme pentru pubele.

În cartierul Lipovei, echipele SDM au finalizat prima dintre cele două parcări prevăzute pe strada Horia Măcelariu, au reparat strada adiacentă și au amenajat un trotuar nou pentru locuitori. Următoarele intervenții în zona Lipovei sunt programate pe strada Silistra. Municipalitatea va notifica deținătorii garajelor, iar aceștia vor avea la dispoziție 30 de zile pentru a demola construcțiile în regie proprie. Dacă termenul nu este respectat, demolarea va fi efectuată de Primărie, iar costurile vor fi recuperate de la beneficiari.

În 2024, municipalitatea a creat peste 650 de locuri de parcare în zonele Calea Șagului, Gara de Nord, Lipovei, Badea Cârțan, Dorobanților, Odobescu, Plăvăț și Calea Girocului. Aceste intervenții fac parte din programul municipal de regenerare urbană, prin care timișorenii beneficiază de mai mult spațiu verde și o organizare mai eficientă a parcărilor dintre blocuri.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara închiriază 14 spații comerciale și de birouri în zona istorică a orașului

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara lansează licitația pentru închirierea a 14 spații comerciale și de birouri situate în cartierele istorice Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin, pentru o perioadă de cinci ani. Măsura face parte din procesul de valorificare a patrimoniului municipalității și de punere în folosință a acestuia pentru comunitate.

Prețurile de pornire variază între 5 și 16 euro/mp/lună, conform proiectului de hotărâre care va fi supus votului Consiliului Local. Acesta a fost stabilit în baza unei evaluări independente la solicitarea municipalității. Proiectul poate fi consultat la următorul link: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl.

Data licitației va fi anunțată în timp util, astfel încât persoanele juridice interesate să se poată pregăti și participa. Spațiile vor fi atribuite ofertanților care propun cel mai bun preț, iar dacă pentru un spațiu nu se depun cel puțin două oferte calificate, Primăria Timișoara va relua procedura, conform legislației în vigoare.

Spațiile disponibile sunt următoarele:

  • Str. Augustin Pacha nr. 1 (SAD 3), 44 mp – 12,47 euro/mp/lună
  • Str. Augustin Pacha nr. 1 (SAD 6), 145 mp – 9,63 euro/mp/lună
  • Str. Augustin Pacha nr. 5, 44,5 mp – 16,35 euro/mp/lună
  • Piața Unirii nr. 8, 50 mp – 13,91 euro/mp/lună
  • Str. Matei Corvin nr. 1, 125 mp – 9,24 euro/mp/lună
  • Blvd. Regele Carol I nr. 22, 111,5 mp – 10,04 euro/mp/lună
  • Str. Iuliu Maniu nr. 38, 104,5 mp – 7,9 euro/mp/lună
  • Str. Remus nr. 12 (U9), 29 mp – 6,05 euro/mp/lună
  • Str. Remus nr. 12 (U10), 56 mp – 5,3 euro/mp/lună
  • Str. Dr. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, 59 mp – 7,89 euro/mp/lună
  • Str. Iuliu Grozescu nr. 2, 73 mp – 6,6 euro/mp/lună
  • Str. Virgil Onițiu nr. 19, 30 mp – 9,13 euro/mp/lună
  • Str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, 65,5 mp – 11 euro/mp/lună
  • Piața Traian nr. 3, 70 mp – 8,76 euro/mp/lună

În aceste locații vor putea fi desfășurate diverse activități comerciale, administrative sau de servicii. Sunt excluse activitățile tip vânzare de produse second-hand, jocuri de noroc, farmacie, amanet sau schimb valutar.

Ofertele trebuie să includă și o garanție de participare, echivalentă cu două luni de chirie. Valoarea de piață a spațiilor a fost evaluată de APPRAISAL & VALUATION S.A, o firmă specializată, contractată de administrația locală.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie noi cu fonduri europene

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara lansează licitația pentru achiziția a 10 tramvaie noi cu fonduri europene prin Programul Regional Vest 2021–2027. Măsura face parte din strategia Municipiului Timișoara de îmbunătățire a capacității, calității și atractivității transportului public, iar investiția contribuie la procesul de înlocuire completă a flotei cu aproape 200 de vehicule moderne și nepoluante.

„În ultimii ani, am modernizat flota de transport public a Timișoarei cu 90 de vehicule noi – toate achiziționate cu bani europeni. În plus, avem deja în livrare 33 de troleibuze moderne și suntem în licitație pentru încă 30 de autobuze electrice noi. Este o transformare fără precedent pentru mobilitatea din oraș. Iar rezultatele le vedem: jumătate din timișoreni folosesc și transportul public în deplasările lor zilnice în oraș. Acum adăugăm aceste 10 tramvaie de ultimă generație, care vor face transportul public mai atractiv și mai confortabil. Aceste tramvaie vor circula pe traseele din oraș care nu au încă tramvaie moderne, cum e linia 7 și 9”, spune primarul Dominic Fritz.

Noile tramvaie vor fi echipate cu tehnologii de ultimă generație: tracțiune electrică, frânare regenerativă, climatizare, sisteme de informare în timp real, Wi-Fi, supraveghere video și accesibilitate sporită. Acestea vor funcționa pe principiul „zero emisii de CO₂”, fiind parte integrantă a tranziției către un transport public nepoluant.

Prin reînnoirea flotei de tramvaie, municipalitatea urmărește reducerea emisiilor de CO₂ cu aproximativ 117.000 kg/an, îmbunătățirea confortului și siguranței pentru călători, reducerea zgomotului urban și a congestiei rutiere, creșterea eficienței serviciului public de transport și facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități.

Proiectul „Asigurarea unui transport public local ecologic prin achiziția de tramvaie noi”, cod SMIS 341003, este finanțat prin Programul Regional (PR) Vest 2021-2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă și este aliniat cu Obiectivul de Politică 2 al Uniunii Europene: o Europă mai verde, rezilientă și cu emisii reduse de carbon.

Valoarea totală a proiectului este de 135.680.920,20 lei (TVA inclus), din care 99.404.000,00 lei reprezintă finanțarea europeană, iar valoarea cheltuielilor neeligibile suportată din bugetul local este de 36.276.920,20 lei.

Firmele interesate pot depune ofertele până în data de 18.09.2025 pe sistemul electronic de achiziții la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite