Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Timișorenii au servicii de o calitate mai bună la noul sediu al Direcției Fiscale

Publicat

pe

Începând de astăzi, 20 iunie 2022, Primăria Timișoara pune la dispoziția timișorenilor un sediu modern, civilizat, pentru a lucra cu cetățenii, un spațiu agreabil care dispune de toate resursele necesare furnizării unor servicii de calitate.

Este o clădire care beneficiază de toate funcțiunile moderne, investiția primăriei în amenajări și dotări fiind de 6,5 milioane de lei. S-au realizat lucrări de: compartimentare a spațiilor de birouri, instalații electrice (iluminat, prize și forță, sistem de detecție la incendiu, sistem de antiefracție, supraveghere video și control acces, inclusiv voce/date), instalații sanitare, instalații de încălzire/climatizare/ventilare. Suprafața construită este de 648 mp, suprafața desfășurată fiind de 1.296 mp.

“Mă bucur că astăzi putem deschide această clădire, care poate să exemplifice cum Direcția Fiscală și Primăria Timișoara vor să lucreze cu publicul. Este aerisit, ghișeele sunt deschise, oferind condiții de secol XXI atât pentru cetățeni, cât și pentru funcționari. Acest nou sediu este un exemplu al interacțiunii pe care ne-o dorim, de azi înainte, între administrație și timișoreni“, a declarat primarul Dominic Fritz.

Începerea activității în acest sediu nou este, totodată, un exemplu de bună practică, locația fiind rezultatul unei colaborări reciproc avantajoase între administrație și mediul de afaceri, din care au de câștigat în primul rând cetățenii orașului.

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este una dintre structurile specializate ale administrației publice locale, care în permanență s-a străduit să vină în întâmpinarea nevoilor timișorenilor. Iar volumul de lucru este apreciabil, pentru că Direcția fiscală interacționează anual cu 207.000 de persoane fizice și 25.000 de persoane juridice.

Prin eforturile de modernizare ale DFMT, Timișoara este, astăzi, orașul cu cei mai mulți utilizatori ai platformei online: 140.748 de persoane, mai mult de jumătate din totalul de 207.000. Este un prag important, pe calea începută în anul 2001, când Timișoara a fost primul oraș din România care introducea sistemul de plată online a taxelor și impozitelor, situându-se în avangarda reformării structurale a administrației publice românești.

La 1 mai, în acest an, s-au împlinit 15 ani de existență a DFMT, care a parcurs în acest timp un drum lung de la lucrul pe hârtie și o incipientă bază de date spre o digitalizare completă. În prezent, cetățenii pot depune online toate tipurile de documente și pot primi, tot online, răspunsurile, întregul proces fiind digitalizat.

Digitalizarea și simplificarea procedurilor vor continua în administrația municipală și în anii următori. Primăria Timișoara a obținut prima finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni. Este o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției. Proiectul ”Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

Administrație

Primăria Timișoara va prelua serviciile de salubritate a orașului

Publicat

pe

Peste 60.000 de hectare de străzi, trotuare, parcări, piste de biciclete și alei vor fi curățate manual și mecanizat, anual, de societatea Salubrizare Timișoara, cu acționar unic Municipiul Timișoara.

Pe lângă măturatul, spălatul și stropitul străzilor, societatea va asigura colectarea și transportul deșeurilor din coșurile stradale, precum și deszăpezirea în sezonul rece. Proiectul privind atribuirea directă a contractului de delegare a gestiunii pentru activitățile serviciului public de salubrizare către noua societate municipală va fi supus votului în următoarea ședință a Consiliului Local. Decizia municipalității vine ca răspuns la așteptările timișorenilor pentru o mai bună curățenie în oraș, în ultima perioadă fiind înregistrare sesizări privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare.

Pentru eficientizarea serviciilor, orașul este împărțit în șapte sectoare, fiecare cu un program clar. Societatea Salubrizare Timișoara va folosi, pentru operațiunile de măturat, curățat, răzuit, spălat, stropit și întreținere a căilor publice, atât utilaje specializate, cât și echipe de intervenție manuală. Lucrările vor fi organizate conform unui grafic zilnic, săptămânal și anual, astfel încât toate zonele să beneficieze de întreținere constantă. Noua companie municipală va asigura măturatul manual pentru o suprafață de peste 20.000 de hectare și măturatul mecanizat pentru o suprafață de peste 40.000 de hectare.

În ceea ce privește activitatea de deszăpezire, aceasta se va desfășura în perioada 15 noiembrie – 15 martie și va include intervenții manuale și mecanizate pe toate căile publice, stațiile mijloacelor de transport în comun, poduri, pasaje și pasarele. Societatea Salubrizare Timișoara va acționa în baza unui plan prestabilit, începând cu arterele principale.

Noua societate municipală va utiliza un sistem de monitorizare digitală cu GPS și camere video montate pe utilaje pentru a urmări în timp real atât activitățile de măturare, spălare și stropire a străzilor, cât și cele de deszăpezire. Acest sistem va permite verificarea exactă a traseelor parcurse, a suprafețelor curățate și a timpului efectiv de lucru, asigurând transparență, eficiență și posibilitatea de a optimiza intervențiile acolo unde este nevoie.

Citeste mai mult

Administrație

Pregătiri pentru Târgul de Paști. Cum pot să se înscrie comercianții

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează, prin Casa de Cultură a Municipiului, în perioada 23 martie – 23 aprilie 2025, cea de-a XVI-a ediție a Târgului de Paști.

În vederea derulării activităților comerciale, cei interesați pot depune dosarele de înscriere la sediul Casei de Cultură din Timișoara (str. Miron Costin nr. 2), în perioada 12-18 februarie 2025, între orele 10:00-13:00, sau le pot trimite pe adresa de e-mail: boe@ccmt.ro.

Pot participa:

Persoane juridice (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI) – producători sau comercianți de produse nealimentare, cu specific pascal

Persoane juridice (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI) – producători sau comercianți de produse alimentare (cozonac, kürtos, plăcinte, langoși, prăjituri, dulcețuri de casă, siropuri, produse apicole, vin, cafea, sucuri, preparate fast-food, brânzeturi și produse tradiționale din carne, ciocolată, bomboane, zacuscă, conserve de casă etc.)

Artiști plastici meșteșugari (ONG, SRL, PFA, PFI, IF, ÎI)

Activități recreative

Formularul-tip de înscriere și regulamentul târgului se pot descărca de pe site-ul Casei de Cultură a Municipiului Timișoara (www.casadeculturatm.ro), precum și de pe pagina noastră de Facebook, începând de miercuri, 12 februarie 2025.

Pentru detalii și pentru orice informații suplimentare vă stăm la dispoziție la numărul de telefon 0711 056 054.

Citeste mai mult

Administrație

13 localități din estul județului Timiș vor avea rețele de gaz

Publicat

pe

Localitățile din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Distribuție Gaz Timiș Est”  orașul Făget și comunele Balinț, Bara, Bârna, Bethausen, Coșteiu, Curtea, Fârdea, Mănăștiur, Margina, Ohaba Lungă și Traian Vuia vor avea rețele de gaz.

Lider de proiect pentru înființarea rețelelor de distribuție a gazelor naturale în partea estică a județului Timiș este localitatea Dumbrava.

„Accesul timișenilor la rețeaua de gaz reprezintă un obiectiv de interes major pentru mine. Nu concep calitatea vieții la standarde europene fără a avea utilități esențiale – apă, canalizare, gaz – în fiecare casă. Extinderea rețelei de gaz nu este doar o chestiune de confort, ci și una de sănătate și chiar de protecție a mediului. Voi continua atragerea unor astfel de investiții, alături de cele în infrastructura rutieră și, bineînțeles, în domeniul sănătății”, a declarat Alfred Simonis, președintele CJ Timiș.

Administrația județeană va aloca 6,4 milioane de lei, diferența de fonduri necesară implementării proiectului urmând a fi finanțată prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite