Ne găsiți și pe:

Administrație

Timișorenii au servicii de o calitate mai bună la noul sediu al Direcției Fiscale

Publicat

pe

Începând de astăzi, 20 iunie 2022, Primăria Timișoara pune la dispoziția timișorenilor un sediu modern, civilizat, pentru a lucra cu cetățenii, un spațiu agreabil care dispune de toate resursele necesare furnizării unor servicii de calitate.

Este o clădire care beneficiază de toate funcțiunile moderne, investiția primăriei în amenajări și dotări fiind de 6,5 milioane de lei. S-au realizat lucrări de: compartimentare a spațiilor de birouri, instalații electrice (iluminat, prize și forță, sistem de detecție la incendiu, sistem de antiefracție, supraveghere video și control acces, inclusiv voce/date), instalații sanitare, instalații de încălzire/climatizare/ventilare. Suprafața construită este de 648 mp, suprafața desfășurată fiind de 1.296 mp.

“Mă bucur că astăzi putem deschide această clădire, care poate să exemplifice cum Direcția Fiscală și Primăria Timișoara vor să lucreze cu publicul. Este aerisit, ghișeele sunt deschise, oferind condiții de secol XXI atât pentru cetățeni, cât și pentru funcționari. Acest nou sediu este un exemplu al interacțiunii pe care ne-o dorim, de azi înainte, între administrație și timișoreni“, a declarat primarul Dominic Fritz.

Începerea activității în acest sediu nou este, totodată, un exemplu de bună practică, locația fiind rezultatul unei colaborări reciproc avantajoase între administrație și mediul de afaceri, din care au de câștigat în primul rând cetățenii orașului.

Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este una dintre structurile specializate ale administrației publice locale, care în permanență s-a străduit să vină în întâmpinarea nevoilor timișorenilor. Iar volumul de lucru este apreciabil, pentru că Direcția fiscală interacționează anual cu 207.000 de persoane fizice și 25.000 de persoane juridice.

Prin eforturile de modernizare ale DFMT, Timișoara este, astăzi, orașul cu cei mai mulți utilizatori ai platformei online: 140.748 de persoane, mai mult de jumătate din totalul de 207.000. Este un prag important, pe calea începută în anul 2001, când Timișoara a fost primul oraș din România care introducea sistemul de plată online a taxelor și impozitelor, situându-se în avangarda reformării structurale a administrației publice românești.

La 1 mai, în acest an, s-au împlinit 15 ani de existență a DFMT, care a parcurs în acest timp un drum lung de la lucrul pe hârtie și o incipientă bază de date spre o digitalizare completă. În prezent, cetățenii pot depune online toate tipurile de documente și pot primi, tot online, răspunsurile, întregul proces fiind digitalizat.

Digitalizarea și simplificarea procedurilor vor continua în administrația municipală și în anii următori. Primăria Timișoara a obținut prima finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni. Este o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției. Proiectul ”Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

Administrație

Heliport pe Aerodromul Cioca din Timișoara

Publicat

pe

Consiliul Judeţean Timiş investeşte 1,6 milioane de lei pentru construirea unui heliport pe Aerodromul Cioca, aflat la ieşire din Timişoara, unde vor putea ateriza elecopterele SMURD, ambulanţe private şi chiar cel mai mare elicopter al Forţelor Aeriene Românie, Mi-17.

Consiliul Judeţean Timiş a anunțat joi că a fost semnat contractul de execuţie, iar în data de 10 octombrie vor începe lucrările.

„Serviciile achiziţionate prevăd şi asigurarea unor utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale cu montaj (grup generator de avarie, lămpi balizaj, sistem luminos de aliniere la decolare, sistem APAPI, proiectoare, semnalizatoare, balizaje conice, etc.). Pe heliportul care urmează a fi construit va putea ateriza chiar şi cel mai mare elicopter din dotarea Forţelor Aeriene Române. Acesta va putea fi folosit şi pentru operaţiunile de salvare de tip Medevac şi SMURD. Noul heliport va spori gradul de disponibilitate a serviciilor medicale, printr-o mai bună acoperire a teritoriului şi reducerea timpilor de răspuns în situaţii de urgenţă. De asemenea, obiectivul va putea genera venituri la bugetul judeţului prin utilizarea heliportului de către persoane private”, se arată în comunicat.

Suma investită în primă fază este de 1.6 milioane lei, iar în perioada imediat următoare, Direcţia de Prestări Servicii Timiş, din cadrul CJ Timiş, va lansa o nouă procedură de achiziţie, de această dată fiind vorba de dotările necesare operaţionalizării heliportului şi pistei de rulare din incinta aerodromului.
Odată cu recepţia lucrărilor de amenajare, vor fi depuse către Autoritatea Aeronautică Civilă toate documentele necesare în privinţa autorizării şi certificării celor două obiective.
La licitaţia organizată de Direcţia de Prestări Servicii din cadrul CJ Timiş, pentru amenajarea viitorului heliport de la aeroportul utilitar a fost înscrisă o singură ofertă, cea a T.T. & Co SOLARIA GRUP (Leader) în asociere cu ABC Development Aviation SRL.

Citeste mai mult

Administrație

Parc fotovoltaic în apropierea satului Covaci

Publicat

pe

Consumul de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și al instituțiilor subordonate ar putea fi acoperit în integralitate din surse regenerabile. Instituția a aprobat inițierea unui proiect de construire a unui parc fotovoltaic, în proximitatea satului Covaci. Pasul următor va fi depunerea unei cereri de finanțare nerambursabilă pentru obiectivul de investiții.

Prin proiect se urmărește acoperirea parțială sau chiar totală a consumului de energie electrică al Consiliului Județean Timiș și instituțiilor subordonate, respectiv, Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, Direcției de Evidență a Persoanelor, Direcției de Prestări Servicii și instituțiilor de cultură subordonate – Muzeul Național al Banatului, Muzeul Național de Artă, Muzeul Satului Bănățean și Centrul de Cultură și Artă al Județului.

Nevoia anuală totală de energie electrică se ridică la aproximativ 2,5 milioane kWh, ceea ce necesită un parc fotovoltaic de aproximativ 2,5 – 3 hectare de teren. Acesta se află în proprietatea Consiliului Județean Timiș, în proximitatea satului Covaci. Trebuie spus că datele finale vor rezulta în urma analizei tehnice viitoare.

Importanța inițiativei este dată și de contextul provocărilor existente pe piața de energie. Având în vedere creșterea constantă a prețului energiei electrice, neexistând premise de scădere a prețului, Consiliul Județean consideră că un astfel de proiect va asigura independența energetică și va permite instituției să realizeze economii consistente.

Referitor la impactul bugetar, având în vedere că în prezent există oferte ale diferiților furnizori de energie electrică de aproximativ 4 lei per kWh, aprobarea proiectului și construcția parcului fotovoltaic ar aduce economii anuale la buget de 10 milioane lei, respectiv de 50 milioane lei pe o durată de cinci ani. Aceste economii la buget pot fi direcționate spre domenii care în prezent nu dispun de finanțare adecvată.

Citeste mai mult

Administrație

Magistrala Verde – Calea Șagului intră în proiectare

Publicat

pe

S-a încheiat licitația pentru achiziționarea serviciilor de proiectare a Magistralei verzi – Calea Șagului, fiind declarată câștigătoare firma F.I.P. Consulting.

Primăria Municipiului Timișoara dorește să regândească culoarul multimodal care se întinde de la Piața Küttl până la mall-ul din zona sudică a orașului. Trei kilometri de drum, trotuare, piste de bicicletă vor fi reabilitate.

„Calea Șagului e una dintre cele mai circulate și aglomerate artere din Timișoara, supraîncărcată de mașini. Magistrala Verde va prioritiza transportul în comun și va introduce culoare pietonale și velo pentru a crește calitatea alternativelor de deplasare. Vrem ca timișorenii să poată alege aceste alternative în locul mașinii personale, pe distanțe scurte de 3-4 km,” transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Amenajările vor ține cont de nevoile persoanelor cu mobilitate redusă (persoane cu dizabilități, vârstnici, copii), iar zonele pietonale vor încuraja activitățile sociale, comerciale și de recreere. Proiectul va pune în valoare zona istorică pe care o traversează, bogată în clădiri de patrimoniu valoroase.

Trei segmente vor fi amenajate:

  1. Bulevardul 16 Decembrie 1989, de la Piața Küttl până în Piața Iuliu Maniu,
  2. Bulevardul 16 Decembrie 1989 – Calea Șagului, de la Piața Iuliu Maniu până la intersecția cu Bulevardul Liviu Rebreanu

3 Calea Șagului, de la Bulevardul Liviu Rebreanu până la Shopping City.

Câștigătorul a fost desemnat pe baza celui mai bun raport calitate-preț, iar componenta de preț a avut o pondere de 40%.

Contractul pentru serviciile de proiectare (faza DALI și Proiect Tehnic), plus asistență tehnică din partea proiectantului are o valoare de 986.990 lei, fără TVA. Durata necesară proiectării este estimată la 10 luni, iar asistența tehnică se va întinde pe o perioadă de 36 de luni, necesară pentru execuție.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite