Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Unde și cum se vor putea comercializa produsele specifice sărbătorii de Sfântul Nicolae, la Timișoara

Publicat

pe

În perspectiva zilei de 6 decembrie, toţi cei interesaţi de activităţi comerciale ocazionale (beţe de Sfântul Nicolae, felicitări, vâsc, miniaturi reprezentative) trebuie să depună o solicitare în vederea obţinerii avizului.

Cererile se pot înregistra la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, ghișeele 8 și 9, dar și on-line, pe site-ul oficial: www.primariatm.ro, la secțiunile https://www.primariatm.ro/online/ și https://formulare.primariatm.ro/, din 24 noiembrie 2021 până în 26 noiembrie 2021, la ora 12, urmând să fie soluționate în limita locurilor disponibile.

Actele necesare obținerii avizului sunt următoarele:

cerere tip obținută de la ghișeul 8 sau 9 (camera 12);

copie a buletinului de identitate/cărții de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare ); certificatul verde al persoanei fizice sau al reprezentantului societății care ocupă domeniul public, prin care se facedovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi trecerii celor 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoana se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, conform reglementărilor HG nr.1183/08.11.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 9 noiembrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Comercializarea beţelor de Sfântul Nicolae, felicitărilor, vâscului şi a miniaturilor reprezentative se va face în perioada 2 decembrie – 6 decembrie 2021, în următoarele locaţii: Ceas Floral –bd. Proclamaţia de la Timişoara-platou (10 amplasamente); str. Mărăşeşti, de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima (20 amplasamente); Parcul Copiilor-bd. Revoluţiei 1989–platou (15 amplasamente); Piaţa A. Mocioni- platou (10 amplasamente); bd. Regele Carol I, de la str. I.Văcărescu până la str. Gen. I. Dragalina (10 amplasamente); Piaţa Nicolae Bălcescu–în faţa Liceul Teoretic „Grigore Moisil” (15 amplasamente); Dâmboviţa – platou (20 amplasamente); Piaţa Doina–platou (5 amplasamente); Piaţa zona Soarelui- platou Şcoala Generală nr. 30 (20 amplasamente); Calea Buziaşului–platou PROFI (15 amplasamente); zona Spitalului Judeţean-str. Arieş (10 amplasamente); str. Daliei, între str. Al. Vaida Voievod şi str. Lascăr Catargiu (max. 10 amplasamente); str. S. Bărnuţiu– Calea Dorobanţilor-zona Modern (10 amplasamente); Piaţa Traian (25 amplasamente); str. Sf. Apostoli Petru şi Pavel-vizavi de piaţă (10 amplasamente); Calea Aradului–zona UTT, în fața magazinului Mega Image (10 amplasamente); Calea Torontalului–platou (15 amplasamente); str. Circumvalaţiunii colț cu str. Ghe. Lazăr–platou (10 amplasamente); zona Piața Dacia–parc (15 amplasamente).

Achitarea taxei de autorizare  (69 lei), a imprimatului (6 lei) și a taxei de ocupare a domeniului public (0,1 lei/mp/zi) se va face în momentul înregistrării cererilor, fără posibilitatea de restituire a acestora. Se acordă o singură locaţie pentru fiecare solicitant, pe o suprafaţă de 2 mp.

Operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare: Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de Compartimentul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în aviz, certificatul verde pentru persoana fizică sau reprezentantul societății care ocupă domeniul public. Încălcarea prevederilor legisaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională şi retragerea avizului. Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea avizului.

Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului de către deţinătorul avizului altei persoane duce la retragerea avizului şi sancţionarea contravenţională a faptei. Activitatea comercială trebuie să se desfăşoare fără a perturba circulaţia pietonală din zonele respective, cu respectarea distanței între comercianți de minimum 2m, confom legislației actualizate privind măsurile împotriva răspândirii virusului SARS-Cov-2.

Administrație

Peste 100 de locuri de parcare pe strada Orșova din Timișoara. Unde se vor mai demola garaje

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă programul de modernizare a zonelor dintre blocuri, prin crearea de locuri de parcare, spații verzi, trotuare și căi de acces, pe locul vechilor garaje.

Municipalitatea a demarat lucrările în Calea Aradului, pe strada Orșova, la o parcare cu peste 100 de locuri.

În paralel, vor fi transmise notificările către deținătorii a 40 de garaje din zona străzii Silistra, iar pentru Intrarea Sepia, în zona Calea Martirilor, este pregătit un nou lot pentru două parcări.

„În multe zone ale orașului, blocurile au fost ridicate fără să se țină cont de parcări, spații verzi sau locuri de joacă, iar acest lucru se resimte și astăzi. Prin demolarea garajelor și reamenajarea terenurilor, schimbăm pas cu pas cartierele. Ne-am propus ca, în 4–5 ani, să desființăm toate garajele și să transformăm modul în care arată și sunt folosite spațiile dintre blocuri”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

În cartierul Aradului, în perimetrul cuprins între străzile Orșova, Dej și Cugir, garajele au fost demolate, iar municipalitatea, prin Societatea Drumuri Municipale, a demarat lucrările de amenajare a zonei. În total, locuitorii vor putea folosi peste 100 de locuri, precum și noile spații verzi, trotuare și căi de acces. De asemenea, vor fi plantați arbori pentru umbră pe timpul verii și vor fi realizate platforme pentru pubele.

În cartierul Lipovei, echipele SDM au finalizat prima dintre cele două parcări prevăzute pe strada Horia Măcelariu, au reparat strada adiacentă și au amenajat un trotuar nou pentru locuitori. Următoarele intervenții în zona Lipovei sunt programate pe strada Silistra. Municipalitatea va notifica deținătorii garajelor, iar aceștia vor avea la dispoziție 30 de zile pentru a demola construcțiile în regie proprie. Dacă termenul nu este respectat, demolarea va fi efectuată de Primărie, iar costurile vor fi recuperate de la beneficiari.

În 2024, municipalitatea a creat peste 650 de locuri de parcare în zonele Calea Șagului, Gara de Nord, Lipovei, Badea Cârțan, Dorobanților, Odobescu, Plăvăț și Calea Girocului. Aceste intervenții fac parte din programul municipal de regenerare urbană, prin care timișorenii beneficiază de mai mult spațiu verde și o organizare mai eficientă a parcărilor dintre blocuri.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Primăria Timișoara închiriază 14 spații comerciale și de birouri în zona istorică a orașului

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara lansează licitația pentru închirierea a 14 spații comerciale și de birouri situate în cartierele istorice Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin, pentru o perioadă de cinci ani. Măsura face parte din procesul de valorificare a patrimoniului municipalității și de punere în folosință a acestuia pentru comunitate.

Prețurile de pornire variază între 5 și 16 euro/mp/lună, conform proiectului de hotărâre care va fi supus votului Consiliului Local. Acesta a fost stabilit în baza unei evaluări independente la solicitarea municipalității. Proiectul poate fi consultat la următorul link: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl.

Data licitației va fi anunțată în timp util, astfel încât persoanele juridice interesate să se poată pregăti și participa. Spațiile vor fi atribuite ofertanților care propun cel mai bun preț, iar dacă pentru un spațiu nu se depun cel puțin două oferte calificate, Primăria Timișoara va relua procedura, conform legislației în vigoare.

Spațiile disponibile sunt următoarele:

  • Str. Augustin Pacha nr. 1 (SAD 3), 44 mp – 12,47 euro/mp/lună
  • Str. Augustin Pacha nr. 1 (SAD 6), 145 mp – 9,63 euro/mp/lună
  • Str. Augustin Pacha nr. 5, 44,5 mp – 16,35 euro/mp/lună
  • Piața Unirii nr. 8, 50 mp – 13,91 euro/mp/lună
  • Str. Matei Corvin nr. 1, 125 mp – 9,24 euro/mp/lună
  • Blvd. Regele Carol I nr. 22, 111,5 mp – 10,04 euro/mp/lună
  • Str. Iuliu Maniu nr. 38, 104,5 mp – 7,9 euro/mp/lună
  • Str. Remus nr. 12 (U9), 29 mp – 6,05 euro/mp/lună
  • Str. Remus nr. 12 (U10), 56 mp – 5,3 euro/mp/lună
  • Str. Dr. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, 59 mp – 7,89 euro/mp/lună
  • Str. Iuliu Grozescu nr. 2, 73 mp – 6,6 euro/mp/lună
  • Str. Virgil Onițiu nr. 19, 30 mp – 9,13 euro/mp/lună
  • Str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, 65,5 mp – 11 euro/mp/lună
  • Piața Traian nr. 3, 70 mp – 8,76 euro/mp/lună

În aceste locații vor putea fi desfășurate diverse activități comerciale, administrative sau de servicii. Sunt excluse activitățile tip vânzare de produse second-hand, jocuri de noroc, farmacie, amanet sau schimb valutar.

Ofertele trebuie să includă și o garanție de participare, echivalentă cu două luni de chirie. Valoarea de piață a spațiilor a fost evaluată de APPRAISAL & VALUATION S.A, o firmă specializată, contractată de administrația locală.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie noi cu fonduri europene

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara lansează licitația pentru achiziția a 10 tramvaie noi cu fonduri europene prin Programul Regional Vest 2021–2027. Măsura face parte din strategia Municipiului Timișoara de îmbunătățire a capacității, calității și atractivității transportului public, iar investiția contribuie la procesul de înlocuire completă a flotei cu aproape 200 de vehicule moderne și nepoluante.

„În ultimii ani, am modernizat flota de transport public a Timișoarei cu 90 de vehicule noi – toate achiziționate cu bani europeni. În plus, avem deja în livrare 33 de troleibuze moderne și suntem în licitație pentru încă 30 de autobuze electrice noi. Este o transformare fără precedent pentru mobilitatea din oraș. Iar rezultatele le vedem: jumătate din timișoreni folosesc și transportul public în deplasările lor zilnice în oraș. Acum adăugăm aceste 10 tramvaie de ultimă generație, care vor face transportul public mai atractiv și mai confortabil. Aceste tramvaie vor circula pe traseele din oraș care nu au încă tramvaie moderne, cum e linia 7 și 9”, spune primarul Dominic Fritz.

Noile tramvaie vor fi echipate cu tehnologii de ultimă generație: tracțiune electrică, frânare regenerativă, climatizare, sisteme de informare în timp real, Wi-Fi, supraveghere video și accesibilitate sporită. Acestea vor funcționa pe principiul „zero emisii de CO₂”, fiind parte integrantă a tranziției către un transport public nepoluant.

Prin reînnoirea flotei de tramvaie, municipalitatea urmărește reducerea emisiilor de CO₂ cu aproximativ 117.000 kg/an, îmbunătățirea confortului și siguranței pentru călători, reducerea zgomotului urban și a congestiei rutiere, creșterea eficienței serviciului public de transport și facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități.

Proiectul „Asigurarea unui transport public local ecologic prin achiziția de tramvaie noi”, cod SMIS 341003, este finanțat prin Programul Regional (PR) Vest 2021-2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă și este aliniat cu Obiectivul de Politică 2 al Uniunii Europene: o Europă mai verde, rezilientă și cu emisii reduse de carbon.

Valoarea totală a proiectului este de 135.680.920,20 lei (TVA inclus), din care 99.404.000,00 lei reprezintă finanțarea europeană, iar valoarea cheltuielilor neeligibile suportată din bugetul local este de 36.276.920,20 lei.

Firmele interesate pot depune ofertele până în data de 18.09.2025 pe sistemul electronic de achiziții la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite