Ne găsiți și pe:

Administrație

Unde și cum se vor putea comercializa produsele specifice sărbătorii de Sfântul Nicolae, la Timișoara

Publicat

pe

În perspectiva zilei de 6 decembrie, toţi cei interesaţi de activităţi comerciale ocazionale (beţe de Sfântul Nicolae, felicitări, vâsc, miniaturi reprezentative) trebuie să depună o solicitare în vederea obţinerii avizului.

Cererile se pot înregistra la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, ghișeele 8 și 9, dar și on-line, pe site-ul oficial: www.primariatm.ro, la secțiunile https://www.primariatm.ro/online/ și https://formulare.primariatm.ro/, din 24 noiembrie 2021 până în 26 noiembrie 2021, la ora 12, urmând să fie soluționate în limita locurilor disponibile.

Actele necesare obținerii avizului sunt următoarele:

cerere tip obținută de la ghișeul 8 sau 9 (camera 12);

copie a buletinului de identitate/cărții de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare ); certificatul verde al persoanei fizice sau al reprezentantului societății care ocupă domeniul public, prin care se facedovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 şi trecerii celor 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoana se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, conform reglementărilor HG nr.1183/08.11.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 9 noiembrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Comercializarea beţelor de Sfântul Nicolae, felicitărilor, vâscului şi a miniaturilor reprezentative se va face în perioada 2 decembrie – 6 decembrie 2021, în următoarele locaţii: Ceas Floral –bd. Proclamaţia de la Timişoara-platou (10 amplasamente); str. Mărăşeşti, de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima (20 amplasamente); Parcul Copiilor-bd. Revoluţiei 1989–platou (15 amplasamente); Piaţa A. Mocioni- platou (10 amplasamente); bd. Regele Carol I, de la str. I.Văcărescu până la str. Gen. I. Dragalina (10 amplasamente); Piaţa Nicolae Bălcescu–în faţa Liceul Teoretic „Grigore Moisil” (15 amplasamente); Dâmboviţa – platou (20 amplasamente); Piaţa Doina–platou (5 amplasamente); Piaţa zona Soarelui- platou Şcoala Generală nr. 30 (20 amplasamente); Calea Buziaşului–platou PROFI (15 amplasamente); zona Spitalului Judeţean-str. Arieş (10 amplasamente); str. Daliei, între str. Al. Vaida Voievod şi str. Lascăr Catargiu (max. 10 amplasamente); str. S. Bărnuţiu– Calea Dorobanţilor-zona Modern (10 amplasamente); Piaţa Traian (25 amplasamente); str. Sf. Apostoli Petru şi Pavel-vizavi de piaţă (10 amplasamente); Calea Aradului–zona UTT, în fața magazinului Mega Image (10 amplasamente); Calea Torontalului–platou (15 amplasamente); str. Circumvalaţiunii colț cu str. Ghe. Lazăr–platou (10 amplasamente); zona Piața Dacia–parc (15 amplasamente).

Achitarea taxei de autorizare  (69 lei), a imprimatului (6 lei) și a taxei de ocupare a domeniului public (0,1 lei/mp/zi) se va face în momentul înregistrării cererilor, fără posibilitatea de restituire a acestora. Se acordă o singură locaţie pentru fiecare solicitant, pe o suprafaţă de 2 mp.

Operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare: Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de Compartimentul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în aviz, certificatul verde pentru persoana fizică sau reprezentantul societății care ocupă domeniul public. Încălcarea prevederilor legisaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională şi retragerea avizului. Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea avizului.

Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului de către deţinătorul avizului altei persoane duce la retragerea avizului şi sancţionarea contravenţională a faptei. Activitatea comercială trebuie să se desfăşoare fără a perturba circulaţia pietonală din zonele respective, cu respectarea distanței între comercianți de minimum 2m, confom legislației actualizate privind măsurile împotriva răspândirii virusului SARS-Cov-2.

Administrație

ICI București va realiza platforma digitală a județului Timiș

Publicat

pe

Consiliul Județean Timiș a finalizat licitația publică prin care și-a propus să găsească o firmă specializată în tehnologia informației care să creeze și să implementeze o platformă digitală la nivelul instituției. Au fost depuse trei oferte, cea a Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București fiind declarată câștigătoare.

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică funcționează sub coordonarea Secretariatului General al Guvernului și are ca obiect de activitate efectuarea de cercetări științifice și dezvoltări tehnologice în domeniul IT&C și desfășoară activități de informatizare a administrației publice, a sectoarelor economiei naționale și a societății în ansamblu.

Platforma va avea ca scop optimizarea procedurilor administrative din cadrul Consiliului, prin transpunerea în mediu digital a informațiilor, fluxurilor și documentelor utilizate în activitatea curentă. Astfel, se va introduce un mod de lucru „paperless”, permițând inițierea și circulația documentelor semnate digital, cât și arhivarea lor în centrul de date al instituției.

Contractul va fi semnat în 4 februarie și se ridică la puțin peste 1 milion de lei, cu TVA inclus. Institutul se va ocupa de întregul proces, de la analiza cerințelor, proiectare, codare, integrare, testare, instalare, configurare, până la punerea în funcțiune și instruirea personalului, precum și furnizarea serviciilor de mentenanță în perioada de garanție. De asemenea, platforma va constitui o parte din componenta back office pentru portalul instituției, permițând interacțiunea cu cetățenii, mediul de afaceri, organizații non-guvernamentale, precum și alte instituții publice.

„Mă bucur că achiziția publică a reușit și nu au fost depuse contestații. Câștigătorul, ICI – București, este cel care a implementat platforma de înregistrare a domeniilor web, rotld.ro. S-au prezentat foarte profesionist în cadrul procedurii de evaluare, care a presupus și o probă eliminatorie, de expunere a unui prototip funcțional în baza unui flux pe care l-am dat noi. Sunt sigur că produsul final, complet, va fi pe măsura așteptărilor”, a subliniat administratorul public al județului, Marian Constantin Vasile.

Principalele module ale platformei sunt cele de management al documentelor și registratură digitală, management al fluxurilor, arhivă digitală, administrare, business intelligence – care va oferi indicatori de performanță și de rezultat, astfel încât, la nivel managerial, să fie luate cele mai bune decizii, cât și modulul de interfațare funcțională prin intermediul căruia se va pune la dispoziția firmelor, organizațiilor, anumite date publice, astfel încât să-și poată implementa propriile aplicații.

Conform contractului, platforma trebuie implementată în cel mult 338 de zile calendaristice de la ordinul de începere, care va fi semnat tot în luna februarie. Trebuie adăugat că, în paralel, se lucrează și la o cerere de finanțare pentru a obține fonduri europene nerambursabile axate pe relaționarea cu cetățeanul și cu celelalte instituții din județul Timiș.

Citeste mai mult

Administrație

Social democratul Mihai Ritivoiu, numit prefect al județului Timiș

Publicat

pe

Mihai Ritivoiu a fost numit, joi, prefect al Județului Timiș, a anunțat, purtătorul de cuvânt al Guvernului, după ședința Executivului.

Membrii Biroului Permanent Judeţean al PSD Timiş au votat în unanimitate, în decembrie, propunerea pentru funcţia vacantă de prefect al judeţului Timiş în persoana preşedintelui PSD Timişoara, Mihai Ritivoiu.

Mihai Ritivoiu (42 de ani) este consilier judeţean din partea PSD. El este absolvent al Facultății de Economie de la Universitatea de Vest și are un doctorat în economie cu teza “Economii de Aglomerare” la Universitatea de Vest Timişoara, Facultatea de Economie şi Administrare a Afacerilor, conform CV-ului publicat pe site-ul propriu.

După eliberarea din funcţie a fostului prefect Zoltan Nemeth (USR), în timpul guvernării Cîţu, subprefectul liberal Ovidiu Drăgănescu a îndeplinit şi atribuţiile de prefect.

Citeste mai mult

Administrație

Campania „Timișoara decide“. Cum puteți să faceți propuneri pentru investiții din bugetul orașului

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara lansează două apeluri publice pentru desfășurarea campaniei pentru prima ediție a bugetului participativ. Bugetul Participativ este un instrument de management deschis, incluziv şi transparent, instrument care permite participarea reală a timișorenilor la guvernarea oraşului, aceştia putând decide în mod direct cum se va cheltui o sumă de 3 milioane de lei din bugetul local.

Apel pentru 4 membri în Comisia pentru Bugetul Participativ:

În cadrul comisiei vor fi selectați doi reprezentanți ai unor organizații neguvernamentale și doi cetățeni implicați civic. Comisia are multiple roluri, printre care rolul de a monitoriza campania și de a verifica eligibilitatea propuneri transmise de către cetățeni.

Apel pentru parteneri locali (organizații neguvernamentale):

Rolul partenerilor locali (organizații neguvernamentale) este de a asigura un grad mai mare de incluziune și diseminare în cadrul comunității prin realizarea activităților de suport. Toate detaliile despre rolurile membrilor comisiei și al partenerilor locale, precum și condițiile de participare și formularele de înscriere sunt disponibile pe site-ul campaniei.

Link apel pentru membri comisie: https://decidem.primariatm.ro/bp/selectie-comisie

Link apel pentru parteneri locali: https://decidem.primariatm.ro/bp/selectie-parteneri

Data limită de aplicare: 02.02.2022, ora 23:00. Afişare rezultate: 04.02.2022, ora 16:00. Activitatea partenerilor locali și activitatea în cadrul Comisiei Bugetului Participativ „Timișoara Decide!” sunt voluntare (neremunerate) și se vor desfășura după următorul calendar:

●          februarie: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ;

●          martie: colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora, și centralizarea lor în „Lista generală de propuneri”;

●          aprilie-mai: analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare;

●          1-20 iunie: primirea și soluționarea contestațiilor;

●          20 iunie-20 iulie: votarea proiectelor;

●          25 iulie: publicarea listei cu proiectele câștigătoare;

●          Implementarea proiectelor;

●          Evaluarea campaniei.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite