Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Angajații ISU, pregătiți să intervină în caz de inundații

Publicat

pe

Începând cu data de 13 iunie ora 18:00 până în data de 14 iunie ora 14:00 la nivelul județului Timiș a intrat în vigoare avertizarea hidrologică cod portocaliu pe afluenții Timișului superior și mijlociu, Bârzava – amonte Gătaia potrivit căreia se pot produce creșteri de debite și niveluri cu posibile depășiri ale cotelor de apărare și a cotelor de inundație.

Pentru perioada vizată de codul portocaliu, la nivelul județului Timiș, din dispoziția prefectului județului Mircea Băcală, se activează Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervențiilor (Grupa Operativă a CJSU – etapa I) din care fac parte reprezentanți ai ISU Timiș, IJJ Timiș, IPJ Timiș, ITPF Timișoara, ABAB și ANIF care monitorizează permanent evoluția fenomenelor din județ și gestionează cu operativitate eventualele situații de urgență.

La nivelul ISU Timiș s-au luat măsuri de anunțare și prealarmare a personalului din subordine și s-au verificat utilajele și accesoriile de intervenție (motopompe, elecropompe, motogeneratoare etc.)

La datorie sunt 132 de pompieri, iar alți 100 sunt pregătiți să intervină în caz de nevoie pentru consolidare diguri cu saci de nisip, evacuarea populației, animalelor și bunurilor din zonele posibil a fi afectate. De asemenea, sunt pregătite echipe ale IJJ Timiș, IPJ Timiș, ITPF Timișoara, ABAB și ANIF.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cultură

Festivalul Recoltei, la Giroc. Muzică și preparate culinare și colectare de fonduri pentru o cauză socială

Publicat

pe

Duminică, 26 octombrie 2025, de la ora 13:00, Grădina Căminului Cultural din Giroc va găzdui cea de-a treia ediție a Festivalului Recoltei, organizat de Asociația Filantropică Ortodoxă „Sfântul Dimitrie” din Giroc, în parteneriat cu Primăria Comunei Giroc.

Evenimentul va îmbina bucuria tradițiilor de toamnă cu implicarea socială, având ca scop colectarea de fonduri pentru construirea unui centru dedicat copiilor nevoiași – un spațiu unde aceștia să primească sprijin, educație și șansa la un viitor mai bun.

Evenimentul va fi prezentat de Dan Negru, iar momentul central al zilei va fi recitalul uneia dintre cele mai iubite trupe din România, Holograf, care va aduce pe scenă emoție, energie și un plus de bucurie pentru public.

Atmosfera va fi completată de prezența unor îndrăgiți artiști de muzică populară, precum Carmen Popovici-Dumbravă, Carmen Biruescu, Roberta Crintea, Marian Medregoniu, Vanesa Jarja și Doriana Talpeș, alături de ansambluri și grupuri locale care vor aduce autenticitatea tradițiilor românești în mijlocul comunității girocene.

Organizatorii pregătesc și o adevărată celebrare gastronomică, cu un uriaș ceaun de 1.000 de litri, 8.000 de sărmăluțe și numeroase alte preparate tradiționale pregătite special pentru această zi, într-o atmosferă caldă și prietenoasă.

Participanții se vor bucura, totodată, de decoruri tematice de toamnă, activități pentru copii și colțuri foto care vor surprinde spiritul evenimentului.

Toate fondurile strânse în cadrul festivalului vor fi direcționate către construcția centrului pentru copiii aflați în nevoie, iar cei care doresc să contribuie pot face donații în contul RO69BRDE360SV66342483600 (BRD Giroc).

Festivalul Recoltei 2025 este un eveniment al solidarității și grijii față de oamenii cu nevoi, o tradiție prin care comunitatea din Giroc se mobilizează an de an pentru a susține cauze sociale reale și pentru a aduce speranță acolo unde este cel mai mare nevoie.

Citeste mai mult

Cultură

Festivalul Vinului, ediția 2025, la Muzeul Satului Bănățean. PROGRAMUL complet

Publicat

pe

Visit Timiș, Muzeul Satului Bănățean, Asociația Culturală Pordampi, Uniunea Centrului Cultural Regiunea Vest și publicația Universul Muzical organizează, timp de trei zile, Festivalul Vinului 2025, la Muzeul Satului Bănățean.

Evenimentul va avea loc în zilele de 24, 25 și 26 octombrie.

Intrarea este liberă.

Program
Vineri 24 octombrie:

Teo Catarov&Band

Cornel Borza

Nicu Novac

Carmen Biruescu

Carmen Popovici Dumbravă

Cornelia Lupulescu

Ramona Turzan

Francesca Rif

Adela Jurchescu

Junii gugulani (Caransebeș)

Sâmbătă 25 octombrie

Compact Paul Ciuci

Antonio Pican

Andreea și Dragoș Moldovan

Magnetical Muse

Pseudonym Band

Alxandra Sinoi

Adrian Stanca

Raluca Stanca

Oana Stanca

Dana Rădneanțu

Duminică 26 octombrie

Vlăduța Lupău

Nicoleta Delinescu

Ramona Vița

Cristian Fodor

Liliana Latchescu

Alina Radi

Ionuț Tudorescu

Maria Borțun

Ansamblul „Salba Ghedului” – Deta

Ansamblul „Sveti Nikola” – Deta

Citeste mai mult

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite