Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Certificatul de cazier judiciar se obţine mai simplu

Publicat

pe

Începând cu data de 11 iulie, pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei. Acesta se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării.

Pentru a se obţine un certificat de cazier judiciar în România, persoana fizică poate depune personal cererea-tip, cu datele complete de stare civilă şi motivată, la orice subunitate de poliţie în care există ghişeu de cazier judiciar, însoţită de:

• actul de identitate aflat în termen de valabilitate;

• chitanţa prin care se face dovada achitării taxei de prestare serviciu, în cuantum de 10 lei;

Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar în România, persoana juridică depune prin reprezentant legal, care trebuie să-şi dovedească calitatea, cererea-tip, cu datele complete de identificare şi motivată, la orice subunitate de poliţie în care există ghişeu de cazier judiciar, însoţită de:

• dovada calităţii de persoană juridică;

• dovada că deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante (Anexa 38 din H.G. nr. 345/2010);

• copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal;

• chitanţa prin care se face dovada achitării taxei de prestare serviciu, în cuantum de 10 lei.

Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

Astfel, la cererea motivată a persoanelor aflate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot elibera, după efectuarea verificărilor în bazele de date, adeverinţe în care se consemnează rezultatele verificărilor.

Aceste adeverinţe au valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar şi se utilizează exclusiv în străinătate.

Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în situaţiile în care cererea este depusă în România.

Pentru situaţiile în care cererea este depusă prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, certificatul de cazier judiciar se eliberează în cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar în cazul adeverinţelor, în termen de 10 zile de la data solicitării. Documentele sunt valabile 6 luni de la data primirii şi numai în scopul pentru care au fost eliberate.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Șapte spații comerciale în cartierele Cetate și Fabric, de închiriat. Regulamentul, la aprobat

Publicat

pe

Șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric urmează să fie scoase la licitație pentru închiriere de către Primăria Timișoara, pentru o perioadă de 5 ani.

Proiectul de hotărâre a fost publicat pe site-ul Municipiului Timișoara și va fi supus votului Consiliului Local. Odată aprobat, data licitației va fi anunțată în timp util pentru a oferi ofertanților o perioadă de minim 20 de zile pentru depunere. Licitația cu strigare va fi deschisă, iar oferta câștigătoare va fi cea cu cel mai bun preț.

„Timișoara nu poate avea cartiere istorice vibrante fără antreprenori și firme care muncesc zilnic să ofere servicii sau produse de calitate. În acest moment avem mai multe spații pe care vrem să le valorificăm și căutăm operatori serioși, să vină, să liciteze și să dea acestor imobile un nou suflu. Ne vom asigura de o procedură transparentă și corectă”, anunță primarul Dominic Fritz.

Invităm să participe orice persoană juridică (persoane fizice autorizate, asociații familiale sau întreprinderi individuale) interesată să desfășoare activități comerciale în zona centrală.

Spațiile disponibile, cu prețurile de pornire a licitației, sunt următoarele:

  •   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 89 mp – 13,3 euro/mp/lună
  •   str. Alba Iulia nr. 2, parter, în suprafață de 38,74 mp – 13,3 euro/mp/lună
  •   Piața Victoriei nr. 1/B, SAD 6, parter, în suprafață de 128,76 mp – 13,30 euro/mp/lună
  •  str. Augustin Pacha nr. 1, SAD 6, parter, în suprafață de 145,1 mp – 9,63 euro/mp/lună
  •   str. Emanuel Ungureanu nr. 5, SAD 1, parter și subsol, în suprafață de 226,33 mp – 9,2 euro/mp/lună
  •   str. Dacilor nr. 13, SAD 1, parter în suprafață de 92,41 mp – 10,64 euro/mp/lună
  •   str. Ștefan cel Mare nr. 33, parter, în suprafață de 21 mp – 9 euro/mp/lună

În aceste locații vor putea fi desfășurate diverse activități comerciale sau de servicii, cu excepția celor de tip vânzare de produse second-hand, jocuri de noroc, amanet și schimb valutar. În plus, pentru cele cinci spații din cartierul Cetate este exclusă funcțiunea de farmacie, iar pentru spațiile de pe str. Alba Iulia nr. 2 nu se permite funcțiunea de bar/restaurant.

Ofertele trebuie să includă și o garanție de participare, echivalentă cu două luni de chirie. Valoarea de piață a spațiilor a fost evaluată de o firmă specializată, contractată de administrația locală, APPRAISAL & VALUATION S.A.

În cazul în care licitația pentru un spațiu nu primește cel puțin două oferte calificate, Primăria Timișoara va relua procedura, conform legii.

Citeste mai mult

Locale

Căldură în apartamentele din Timișoara. Sfaturi pentru beneficiari

Publicat

pe

Primăria Timișoara și Colterm au dat luni startul noului sezon de încălzire.

Stocurile de 75.000 de tone de cărbune și 68.500 Mw gaz acoperă aproximativ 2 luni.

„Preocuparea noastră e ca întregul necesar pentru sezonul rece să fie acoperit, astfel că aprovizionarea continuă“, anunță reprezentanții Primăriei Timișoara.

Câteva sfaturi pentru beneficiari:

Verificați cu administratorul blocului: Asigurați-vă că robinetul din subsol este deschis.

Stabilizarea sistemului: Este posibil să dureze câteva ore până când agentul termic ajunge uniform în toate zonele orașului.

Raportați problemele la numerele 0256.494.133 și 0752.309.800, pe e-mail la relatii@colterm.ro sau printr-un mesaj privat pe Facebook Colterm, menționând adresa completă, numărul de telefon și o scurtă descriere a problemei.

Citeste mai mult

Administrație

Recensământul populației canine, la Timișoara. Primăria caută voluntari

Publicat

pe

Administrația locală caută voluntari pentru recensământul populației canine pe care Primăria Timișoara îl realizează împreună cu asociațiile Micaela și Banat IT.

Prin acest demers se dorește prevenirea suprapopulării și abandonului câinilor, încurajând sterilizarea, microciparea și înscrierea în Registrul de Evidență a Câinilor cu Stăpân (RECS).

Dacă locuiți în zonele Blașcovici Ronaț, Lipovei, Soarelui, Girocului, Ghiroda Nouă, Ciarda Roșie sau Kuncz vă veți întâlni în curând cu voluntarii Primăria Timișoara, care vor aduna date despre câinii cu stăpân, inclusiv informații despre sterilizare și microcipare.

Programul de colectare a datelor:

  • Luni – Vineri: 17:00 – 20:00
  • Sâmbătă: 10:00 – 13:00 și 17:00 – 20:00

Persoanele care doresc să devină voluntari se pot înscrie acum, ac ceând acest link: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSfuQVK45YR…/viewform…

Primăria Timișoara are un program de sterilizare gratuită a câinilor pentru proprietarii cu venituri sub salariul mediu brut. Pentru informații suplimentare vă rugăm să trimiteți un e-mail la adresa alexandra.pintea@primariatm.ro.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite