Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Comercianții preconizează încasări de zeci de milioane de euro pentru cumpărăturile de Paște

Publicat

pe

Încă puțin și comercianții se pregătesc pentru cea mai intensă perioadă din acest an: sărbătoarea Paștelui. Cu mic cu mare, românii fac liste și pornesc la cumpărături.

Consumatorul din România a învățat să fie mai ponderat și nu mai consumă foarte multă mâncare în perioada sărbătorilor de Paște, cum o făcea în anii trecuți. Astăzi, cu 200 – 300 de lei, el își umple „coșul de cumpărături“ cu produse tradiționale. Suma s-a redus, într-un fel, la jumătate, fără a fi însă o regulă: procentul celor care cumpără doar atât cât consumă este încă foarte mic. Așa că, în perioada premergătoare Paștelui, comercianții se pregătesc pentru cozi uriașe și încasări pe măsură.

„Cu o săptămână înaintea acestei sărbători, vânzările cresc, în medie, cu aproximativ 25-30% față de o perioadă normală“, spune Andreea Mihai, director de Marketing și Comunicare Carrefour România. Sau chiar mai mult. Din datele furnizate de Asociația Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), reiese că, în medie, consumul de alimente are un avans de 35%.

Și nu, nu este o exagerare. Răsfoind printre încasările adunate anii trecuți, sumele se apropie de 100 de milioane de euro doar pentru ouă, cozonaci şi băuturi. Altfel spus, numai din aceste produse, comerciații vor încasa zeci de milioane de euro.

„Există oameni care se descurcă cu 200 de lei și reușesc să aibă de toate pe masă, și există familii care cheltuiesc mii de euro. Din păcate, la noi cultura privind risipa alimentară nu există. De aceea, în zilele premergătoare oricărei sărbători, asistăm la aglomerații mari, în special în hipermarketuri. Dacă și piețele și magazinele de profil ale producătorilor autohtoni ar fi atât de solicitate, atunci, cu siguranță, efectul s-ar simți în întreaga economie“, spune Cora Muntean, președintele ANCMMR. Chiar și așa, nu s-ar justifica risipa din această perioadă. De ce s-a ajuns aici? Ei bine, cultura consumului s-a dezvoltat haotic în România. „Îmbogățiți“ peste noapte cu produse „internaționale“, ambalate strălucitor, românii nu au știut să spună „pas“ produselor de care chiar nu aveau nevoie.

„Există oameni care fac un efort foarte mare pentru a cumpăra mult, aruncă mult, apoi rabdă. Încărcatul excesiv al meselor este o aroganță. Cine nu-și permite suportă ulterior lipsuri mari. Cei care-și permit se laudă apoi cât au aruncat. Nicio situație, nici alta nu este normală pentru o societate evoluată și responsabilă. Coșul pentru sărbătoarea Paștelui conține ouă, miel, cozonac, vin și, în mod ciudat, sarmale, care sunt specifice sărbătorilor de iarnă“, mai spune Cora Muntean, conform capital.ro.

Astăzi, marii retaileri precum Carrefour, Lidl, Mega Image sau Auchan adună sute de tone de marfă și triplează achizițiile pentru produsele tradiționale. Nu e de mirare, anual se vând peste 150 de milioane de ouă, între 30 și 40 de milioane de litri de băuturi alcoolice și circa 8 milioane de cozonaci. La toate acestea se adaugă carnea de miel, în fiecare an fiind sacrificați câteva milioane de miei.

Sursa: capital.ro

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Simion – 39,15 la sută din voturi, în județul Timiș

Publicat

pe

După centralizarea a 93,38 la sută din procesele verbale, în județul Timiș, George Simion, candidatul susținut de AUR se află pe primul loc, cu un procent de 39.15 la sută.

Pe locul al doilea este Nicușor Dan cu un procent de 22,27 la sută, urmat de Crin Antonescu cu un procent de 16.30 la sută.

 

Citeste mai mult

Locale

ALEGERI PREZIDENȚIALE. 49,19 la sută, prezența la vot în județul Timiș

Publicat

pe

Județul Timiș a înregistrat o prezență la vot de 49,19 la sută, duminică, la Alegerile Prezidențiale, conform Autorității Electorale Permanente.

În județul Timiș au funcționat 619 secții de votare, cu 631.514 alegători înscriși pe listele permanente.

Dintre aceștia, 310.617 s-au prezentat la vot.

1.914 persoane au solicitat urna mobilă, iar 57.045 persoane au votat pe listele suplimentare.

Citeste mai mult

Din țară

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Rezultate Exit-poll, la ora 19.00: G. Simion pe primul loc

Publicat

pe

George Simion, candidatul susținut de AUR a obţinut 33,1 % din voturi la alegerile prezidenţiale de duminică, fiind urmat de Crin Antonescu cu 22,9 %, potrivit rezutatelor exit-poll-ului CURS, pe baza datelor strânse până la ora 19.00 de la secţii de votare din ţară, în aceste condiţii.

Conform acestor date,  cei doi se vor confrunta în turul al doilea.

Potrivit exit – poll-ului Nicuşor Dan are 20,9%, din voturi.

De asemenea, conform rezultatelor exit-poll-ului AVANGARDE, George Simion (AUR) a obţinut 30% din voturile electoratului de pe teritoriul României, fără diaspora, iar Crin Antonescu (PSD, PNL, UDMR) şi independentul Nicuşor Dan au obţinut, la egalitate, câte 23 % din voturi.

Totodată, INSCOP a anunțat că George Simion (AUR) se află pe primul loc, cu 36,2%, urmat de Crin Antonescu (PSD, PNL, UDMR) 21,5%, Nicuşor Dan (independent) 20,6%.

Sondajul este reprezentativ pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste, care declară că s-a prezentat la vot sau se va prezenta la vot în mod sigur.

Datele au fost culese prin interviuri telefonice, pe un eşantion de 4.490   respondenţi, dintre care voturi exprimate în număr de  respondenţi 2.455.

Marja de eroare maximă admisă este de 2%.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite