Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Cum poţi să devii poliţist de frontieră

Publicat

pe

Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timișoara informează tinerii absolvenţi ai cursurilor liceale cu diplomă de bacalaureat, care vor să devină poliţişti de frontieră, că se pot înscrie la concursurile de admitere organizate la nivelul instituţiilor de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Apărării Naţionale.

La nivelul Ministerului Afacerilor Interne, pentru viitorii poliţişti de frontieră sunt puse la dispoziţie un număr de 180 locuri pentru specializarea Poliţie de Frontieră şi Drept, astfel:

 

I. ACADEMIA DE POLIŢIE ,,Alexandru Ioan Cuza” BUCUREŞTI

•       Facultatea de Poliţie de Frontieră, specializarea: ORDINE ŞI SIGURANŢĂ PUBLICĂ – forma de învățământ cu frecvență  – 50 locuri ;

II. ACADEMIA DE POLIŢIE ,,Alexandru Ioan Cuza” BUCUREŞTI

•       Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, specializarea: DREPT – 10 locuri;

Tematica, bibliografia  și Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la Academia de Poliție “A.I.Cuza” nr.789/2017, se găsesc pe pagina de internet – www.academiedepoliție.ro

                  

III. ŞCOALA DE PREGĂTIRE A AGENŢILOR POLIŢIEI DE FRONTIERĂ „AVRAM IANCU” ORADEA – 120 locuri .

Tematica și bibliografia pentru concursul de admitere la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea sunt postate pe pagina de internet www.avramiancu.ro.

 

Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timișoara recrutează, de asemenea, candidaţi pentru admitere la instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale, pentru locurile  repartizate Ministerului Afacerilor Interne, la următoarele instituţii:

A. Învățământ superior (ofițeri) – studii universitare de licență

I. UNIVERSITATEA NAȚIONALĂ DE APĂRARE ”CAROL I”:

•       Facultatea de Comandă și Stat Major, domeniul de licență Științe militare, informații și ordine publică – programul de studii universitare de licență/specialitatea militară – logistică – 2 locuri

 

II. ACADEMIA FORŢELOR TERESTRE „NICOLAE BĂLCEASCU”  – 22 locuri

•       Facultatea de Științe Militare

          Domeniul de licenţă: Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară:

          1.  Managementul organizaţiei:

                   – Artilerie și rachete – 2 locuri

          – Auto – 1 loc

2. Managementul sistemelor de comunicații militare – Comunicații și informatică de gestiune – 3 locuri

3. Management economico – financiar – Finanțe-contabilitate – 12 locuri 

•       Facultatea de Management Militar

          Domeniul de licenţă:  Științe administrative, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară:  Administrație publică – Intendență – 4 locuri

 

III. ACADEMIA TEHNICĂ MILITARĂ, BUCUREŞTI  – 38 locuri

•       Facultatea de Mecatronică şi Sisteme Integrate de Armament

a. Domeniul de licenţă: Inginerie de armament, rachete şi muniţii, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară:

          1.  Armament, aparatură artileristică şi sisteme de conducere a focului – 2 locuri

          2. Materiale energetice și apărare CBRN – 5 locuri

          b. Domeniul de licenţă: Ingineria genistică, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară: Sisteme pentru baraje de mine, distrugeri şi mascare – 4 locuri

c. Domeniul de licenţă: Ingineria autovehiculelor, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară: Blindate, automobile şi tractoare – 4 locuri

d. Domeniul de licenţă: Inginerie civilă, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară: Construcţii şi fortificaţii – 2 locuri

e. Domeniul de licenţă: Inginerie geodezică, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară: Topogeodezie și automatizarea asigurării topogeodezică – 4 locuri

•       Facultatea de Sisteme Electronice Militare

a. Domeniul de licenţă: Inginerie electronică şi telecomunicaţii, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară:

          1. Echipamente și sisteme electronice militare      –  5 locuri

          2. Comunicații pentru apărare și securitate            – 3 locuri

b. Domeniul de licenţă: Ingineria sistemelor, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară: Ingineria şi securitatea sistemelor informatice militare – 5 locuri

c. Domeniul de licenţă: Calculatoare şi tehnologia informaţiei, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară: Calculatoare şi sisteme informatice pentru apărare şi securitate naţională – 4 locuri

IV. ACADEMIA NAVALĂ ,,MIRCEA CEL BĂTRÂN”, CONSTANŢA

•       Facultatea de Inginerie Marină

          Domeniul de licenţă: Inginerie marină și navigație, programul de studii universitare de licență/specialitatea militară: Navigație, hidrografie și echipamente navale – 4 locuri

 

          B. Învățământ postliceal (maiștri militari) – cu frecvență

          I. ŞCOALA MILITARĂ DE MAIŞTRI MILITARI ŞI SUBOFIŢERI A FORŢELOR TERESTRE ,,Basarab I”, Piteşti – 12 locuri

Specialitatea / Specializarea:

          1. Armament şi instalaţii de lansare – 2 locuri

          2. Auto – 2 locuri

          3. Geniu – 1 loc

          4. Construcţii – 1 loc

          5. Tehnică de comunicaţii – 2 locuri

          6. Operare şi mentenanţă echipamente de comunicaţii – 2 locuri

          7. Intendenţă – 2 locuri

 

V. ŞCOALA MILITARĂ DE MAIŞTRI MILITARI A FORŢELOR NAVALE ,,AMIRAL ION MURGESCU”, Constanţa – 14 locuri

Specialitatea / Specializarea:

          1. Artilerie navală şi antiaeriană – 2 locuri

          2. Timonier și tehnică de navigație navală – 4 locuri

          3. Comunicații navale și observare semnalizare – 2 locuri

          4. Motoare și instalații electrice navale – 6 locuri.

 

          Recrutarea în vederea participării la concursul de admitere se realizează, în raport de domiciliul înscris în cartea de identitate a candidatului, de către structurile teritoriale de resurse umane ale Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timișoara, respectiv la sediul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara, situat în Timișoara, strada Sever Bocu nr. 49, la sediul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Caraș-Severin, situat în Oravița pe strada Răchitovei nr. 1 și la sediul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Mehedinți situat pe strada Serpentina Roșiori nr. 3-5 din Drobeta Turnu-Severin.

           

PENTRU ACADEMIA DE POLIŢIE ,,A. I. CUZA” data limită de înscriere este 26.05.2017;

•       perioada  de înscriere/desfășurare a concursului este 24.07.2017- 11.08.2017( etapa I și II – la sediul Academiei de Poliție);

•       data limită de depunere a dosarului de candidat este 15.06.2017 .

 

PENTRU ŞCOALA DE PREGĂTIRE A AGENŢILOR POLIŢIEI DE FRONTIERĂ ,,AVRAM IANCU” –  ORADEA:

•       data limită de înscriere este 21.07.2017 (la sediul structurilor Poliţiei de Frontieră, respectiv Poliţiei, în cazul în care în judeţul de domiciliu al candidatului nu există structuri ale poliţiei de frontieră);

•       data limită de depunere a dosarului de candidat este 11.08.2017 (la sediul structurilor care au efectuat recrutarea);

•       perioada de înscriere/ desfăşurare a concursului: 02 – 10.09.2017, (la sediul Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră ,,Avram Iancu” Oradea).

 

PENTRU TOATE INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT ALE MINISTERULUI APĂRĂRII NAȚIONALE(M.A.P.N.) CARE ŞCOLARIZEAZĂ PERSONAL PENTRU POLIŢIA DE FRONTIERĂ:

 

•       data limită de înscriere este 26.05.2017 (la sediul instituțiilor de învățământ ale M.A.P.N. );

•       data limită de depunere a dosarului de candidat este 15.06.2017 .

 

               Contravizita medicală şi verificarea aptitudinilor fizice a candidaţilor recrutaţi pentru toate instituţiile de învăţământ ale Ministerului Apărării Naţionale pe locurile alocate M.A.I. – Poliţia de Frontieră – se realizează în perioada 06-07.07.2017, ora 07.30, la sediul Academiei de Poliţie „A.I.Cuza”, str. Aleea Privighetorilor, nr.1A, sector 1, Bucureşti.

Candidaţii vor susţine probele eliminatorii şi cele de cunoştinţe stabilite prin regulamentul / metodologia de admitere a instituţiei de învăţământ.

Pentru informare cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere, candidaţii vor consulta site-ul oficial al instituţiei de învăţământ.

 

INFORMATII DE BACKGROUND

          Pentru a se putea înscrie la concursurile de admitere organizate la instituţiile militare de învăţământ, tinerii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:

 

       Să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România;

       Să cunoască limba română scris şi vorbit;

       Să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

       Sa fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;

       Să fie absolvenţi de liceu, cu diplomă de bacalaureat;

       Să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi, sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;

       Candidaţii pe locurile M.A.I. la alte instituţii de învăţământ militare trebuie să îndeplinească și criteriul de vârstă de 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;

       Să aibă înălţimea de minimum 1,70m bărbaţii şi 1,65m femeile, respectiv de minim 1,60m în cazul candidaţilor pentru instituţiile de formare a ofiţerilor şi agenţilor de poliţie de frontieră pentru specializarea marină;

       Să nu aibă semne particulare evidente sau tatuaje neacoperite de vestimentație, în ținuta de vară;

       Să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;

       Să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ;

       Să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de polițist;

       Să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

       Să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;

       Să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică în ultimii 7 ani;

       Să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum sunt definite prin lege;

       Să nu aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.

 

Pentru eventuale informaţii referitoare la recrutare, candidaţii se pot adresa Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timișoara sau Serviciilor Teritoriale ale județelor Caraș-Severin și Mehedinți.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

ATENȚIE! Aglomerație la eliberarea cărților de identitate. Este recomandată programarea

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara recomandă cetățenilor să se programeze din timp pentru eliberarea actelor de identitate, în contextul creșterii semnificative a numărului de solicitări în această perioadă.

Pentru a evita eventualele neplăceri, persoanele care solicită eliberarea unui act de identitate,  din motive precum expirarea documentului, deteriorarea, schimbarea domiciliului, a numelui sau a fizionomiei sau altele, trebuie să își planifice din timp depunerea documentelor.

În prezent, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara funcționează la capacitate maximă și a suplimentat numărul ghișeelor de lucru.

Astfel, dacă în vara anului trecut erau disponibile 7 ghișee, în prezent cetățenii au la dispoziție 8 ghișee, dintre care Ghișeul 8 este destinat persoanelor vârstnice, cazurilor sociale și urgențelor justificate. Accesul la acest ghișeu se face în baza unui număr de ordine, eliberat la sediul Direcției. Cu toate aceste măsuri, creșterea numărului de solicitări, alături de durata mai mare necesară pentru preluarea cererii pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate (CEI), determină timpi de așteptare mai mari decât în mod obișnuit. În acest context, cele mai apropiate programări disponibile sunt în cursul lunii august.

Reamintim, cererile pentru eliberarea cărților electronice de identitate se depun cu programare online, pe portalul Ministerului Afacerilor Interne: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari. Interfața de programare HUB MAI va fi optimizată în perioada următoare, astfel încât să prioritizeze programările pentru persoanele cu act de identitate expirat, pentru minorii care împlinesc vârsta de 14 ani, precum și pentru persoanele care solicită schimbarea numelui.

În ceea ce privește termenele medii de emitere a actelor de identitate, Ministerul Afacerilor Interne estimează că acestea vor fi:

5 – 7 zile lucrătoare pentru Cartea Electronică de Identitate

30 de zile pentru Cartea de Identitate Simplă

minimum 20 de zile pentru Cartea de Identitate (model 1997)

Începând cu data de 8 mai 2025 și până în prezent, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara a preluat peste 3.800 de cereri pentru CEI, iar aproape 3.000 de cereri au fost deja soluționate.

În prezent, timișorenii interesați pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate chiar dacă documentul de identitate, pe care îl au în posesie, se află în termen de valabilitate. De asemenea, începând cu data de 2 iunie 2025, Cartea Electronică de Identitate pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani poate fi solicitată, de părinți sau de reprezentantul legal.

Citeste mai mult

Administrație

Lucrările de modernizare la Turnul de Apă Iosefin, realizate în proporție de 70 la sută

Publicat

pe

Municipalitatea a finalizat lucrările de amenajare a fostelor rezervoare din Turnul de Apă din Iosefin, care vor deveni spații accesibile vizitatorilor. Astfel, au fost create câte două niveluri în interiorul fiecărui rezervor, care sunt conectate printr-o scară ce este montată în această perioadă. Investiția municipalității, realizată în proporție de peste 70%, avansează cu lucrări atât la exterior, cât și la interior.

„Transformarea Turnului de Apă din Iosefin este un proiect îndrăzneț, unic pentru Timișoara și pentru patrimoniul nostru industrial. E prima oară când revitalizăm în acest mod o clădire industrială de patrimoniu și sunt încrezător că rezultatul va aduce un nou suflu de dezvoltare întregii zone. Și va transforma Turnul într-un centru viu al Iosefinului, dedicat comunității și culturii”, a declarat primarul Dominic Fritz.

La exterior, pe măsură ce avansează restaurarea fațadei, schela de lucru este demontată treptat. Echipele constructorului continuă spălarea zidăriei, înlocuirea cărămizilor sparte sau defecte și aplicarea tratamentelor speciale pentru curățarea bazei turnului și protejarea materialelor originale.

În interior, ca parte a investiției municipalității, constructorul valorifică caracterul industrial al turnului și adaptează spațiul pentru noile funcțiuni. Lucrările de consolidare a zidurilor interioare au fost finalizate, iar echipele au trecut la etapa de finisaje, aplicând al doilea strat de tinci, până la înălțimea de 25 de metri, precum și amorsa. Totodată, au fost montate geamurile și liftul.

Turnul de Apă din cartierul Iosefin va fi transformat într-un spațiu dedicat culturii, artei și comunității. Printre principalele atracții se numără un spațiu expozițional în fostul rezervor de apă și un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului Iosefin și a canalului Bega.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Cultură

Festivalul Internațional „George Enescu” la Timișoara

Publicat

pe

Filarmonica Banatul Timișoara, în parteneriat cu Artexim, anunță cu entuziasm organizarea unui eveniment de înaltă ținută – Festivalului Internațional „George Enescu” la Timișoara. Acest eveniment de referință în calendarul cultural al orașului nostru și nu numai va aduce pe scena Sălii Capitol artiști de mare valoare, în șapte concerte, desfășurate în perioada 29 august – 17 septembrie 2025.

Începem toamna la Timișoara cu o serie de spectacole excepționale, dar și cu mândria că Filarmonica Banatul va urca pe scena Festivalului Internațional George Enescu, la început de septembrie, la București. Va concerta alături de nume mari ale muzicii clasice europene. Este o recunoaștere a valorii artiștilor noștri și a locului pe care orașul nostru și-l consolidează pe harta culturală europeană. În ultimii ani, Timișoara a devenit un oraș care își pune în valoare propriii artiști, dar și intră în colaborări cu artiști din întreaga lume”, spune primarul Dominic Fritz.

WDR și Cristian Măcelaru revin la Timișoara

„În anul în care celebrăm 70 de ani de la dispariția lui George Enescu, ne-am propus să onorăm grandioasa moștenire pe care marele nostru violonist și compozitor ne-a lăsat-o, organizând împreună cu partenerii noștri de la Artexim Festivalul Internațional George Enescu la Timișoara. Astfel, între 29 august și 17 septembrie 2025, prin intermediul a șapte evenimente de înaltă clasă, ne vom bucura de prezența unor ansambluri și dirijori de elită ai muzicii clasice internaționale. Ne vor onora, din nou, cu prezența membrii Orchestrei Radiodifuziunii din Köln (WDR) și maestrul Cristian Măcelaru – prezenți pe scena Sălii Capitol în 2023, anul în care Timișoara a deținut titlul de Capitală Europeană a Culturii. În plus, vom avea ocazia să îi ascultăm interpretând pe artiștii din Orquestra de la Comunitat Valenciana, Mahler Chamber Orchestra, Ensemble Intercontemporain, Belcea Quartet & Leonkoro Quartet, Romanian Chamber Orchestra și Orchestra Filarmonicii Banatul Timișoara, condusă de maestrul Sascha Goetzel”, spune Ovidiu Andriș, managerul Filarmonicii Banatul Timișoara.

De la românesc la internațional, de la clasic la contemporan

Timp de aproape trei săptămâni, scena Sălii Capitol va deveni locul unde creații muzicale excepționale semnate de Enescu, Beethoven, Brahms, Schumann, Strauss, Mendelssohn, Prokofiev, și artiști de mare valoare precum Patricia Kopatchinskaja (vioară), Tatiana Dorokhova (pian), Augustin Hadelich (vioară) și Benjamin Bernheim (tenor) se întâlnesc pentru a oferi publicului o experiență unică, emoționantă și memorabilă.

De la programul exclusiv românesc al Orchestrei Simfonice a Filarmonicii Banatul la concertul aniversar al Ensemble Intercontemporain, dedicat celor 100 de ani de la nașterea lui Pierre Boulez, festivalul celebrează tradiția, diversitatea și inovația în muzică, propunând spectatorilor și o lucrare în primă audiție absolută.

Detalii despre program și bilete găsiți pe site-ul Filarmonicii Banatul Timișoara, la casierie și pe myticket.ro: https://shorturl.at/N6W62.

Rezervați-vă din timp biletele și fiți parte a Festivalul Internațional „George Enescu” la Timișoara pentru o experiență plină de culoare, rafinament și sensibilitate artistică.

Organizatori: Artexim și Filarmonica Banatul Timișoara

Program finanțat de Guvernul României prin Ministerul Culturii și din Bugetul Local al Municipiului Timișoara

Eveniment desfășurat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României

Partener oficial: Linde Gaz România

Partener de tradiție: Rotary Timișoara Cetate

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite