Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

A doua ediție a olimpiadei digitale de matematică, BRIO CHALLENGE, debutează în 15 aprilie

Publicat

pe

Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor români, anunță organizarea celei de-a doua ediții a olimpiadei digitale de matematică, Brio Challenge.

Competiția va debuta pe 15 aprilie, cuprinde trei etape, iar cea finală va avea loc pe 29 mai. Probele se desfășoară online, din fața calculatorului, iar începând cu această ediție, la olimpiadă pot participa, în premieră, și elevi de clasa întâi, competiția fiind adresată elevilor de până la clasa a XII-a, inclusiv. Ediția a doua a Brio Challenge este susținută și de această dată de Societatea de Științe Matematice și este organizată cu sprijinul partenerilor Asociația Dedeman, UniCredit și Kaufland România.

„După succesul pe care l-am înregistrat cu prima ediție Brio Challenge, când s-au înscris peste 6.700 de elevi, declarăm deschisă ediția cu numărul doi și suntem extrem de încrezători că vom reuși să captăm interesul și mai multor elevi, părinți și profesori. Am descoperit copii extraordinari, care au reușit ca prin antrenament cu testele din platformă să își depășească limitele, să își îmbunătățească performanțele și să capete încredere în propriile capacități. Iar acest lucru înseamnă că ne îndeplinim misiunea și, totodată, ne motivează să continuăm să aducem noi inovații în platformă”, spune Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio®.

Testele din Brio Challenge vor cuprinde întreaga materie a anului școlar curent. Pentru a se înscrie, elevii vor trebui să acceseze pagina www.brio.ro/challenge, să își creeze un cont (dacă nu dețin deja unul) și să completeze formularul de înscriere disponibil. Aceștia pot fi înscriși chiar și de părinți sau profesorul de la clasă. Pe baza formularului de înscriere completat, elevul va primi două credite gratuite pe care le va putea utiliza în primele două etape ale olimpiadei – 1 credit este corespunzător unui test de efectuat. Cei care doresc, pot achiziționa credite suplimentare cu care pot efectua mai multe teste, urmând să înscrie rezultatul cel mai bun din etapa respectivă: 10 credite – 25 lei, 20 credite – 40 lei, 50 credite – 100 lei.

Prima etapă va avea loc în perioada 15 aprilie – 15 mai 2021, în urma căreia toți elevii care au obținut un scor de peste 80 de puncte se vor califica în etapa a doua, ce se desfășoară între 16 și 24 mai. În etapa finală din 29 mai se vor califica cei mai buni zece elevi de la fiecare clasă, care au obținut cele mai bune rezultate. Finala va fi supravegheată video, fiind necesar ca participanții să activeze camera laptopului sau a tabletei.

Sunt declarați câștigători participanții cu cel mai bun scor, corelat cu timpul de răspuns. În situația în care mai multe teste primesc același scor, este declarat câștigător participantul care a obținut un timp mai bun.

Premiile acestei ediții constau în laptopuri Huawei MateBook, console Xbox și tichete de cumpărături Kaufland România. În plus, toți câștigătorii vor primi abonamente Brio® pentru o perioadă de un an. Câștigătorii vor fi anunțați în termen de maximum 15 zile de la încheierea competiției.

Despre BRIO

Brio este prima și singura platformă digitală de soluții fundamentate științific pentru testare și evaluare școlară din România, destinată elevilor din clasele I -XII, părinților, educatorilor, școlilor și altor instituții implicate în actul educațional din România. Avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare Brio este un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie.

Pentru că fiecare test este alcătuit și evaluat de către sistem pe baza unei metodologii riguroase, evaluarea acoperă întreaga materie iar rezultatele sunt obiective și foarte relevante pentru nivelul real de pregătire al elevului. Platforma Brio este folosită deja de peste 100.000 de utilizatori și înregistrează peste 1.000 de abonamente active.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite