Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

A doua ediție a olimpiadei digitale de matematică, BRIO CHALLENGE, debutează în 15 aprilie

Publicat

pe

Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor români, anunță organizarea celei de-a doua ediții a olimpiadei digitale de matematică, Brio Challenge.

Competiția va debuta pe 15 aprilie, cuprinde trei etape, iar cea finală va avea loc pe 29 mai. Probele se desfășoară online, din fața calculatorului, iar începând cu această ediție, la olimpiadă pot participa, în premieră, și elevi de clasa întâi, competiția fiind adresată elevilor de până la clasa a XII-a, inclusiv. Ediția a doua a Brio Challenge este susținută și de această dată de Societatea de Științe Matematice și este organizată cu sprijinul partenerilor Asociația Dedeman, UniCredit și Kaufland România.

„După succesul pe care l-am înregistrat cu prima ediție Brio Challenge, când s-au înscris peste 6.700 de elevi, declarăm deschisă ediția cu numărul doi și suntem extrem de încrezători că vom reuși să captăm interesul și mai multor elevi, părinți și profesori. Am descoperit copii extraordinari, care au reușit ca prin antrenament cu testele din platformă să își depășească limitele, să își îmbunătățească performanțele și să capete încredere în propriile capacități. Iar acest lucru înseamnă că ne îndeplinim misiunea și, totodată, ne motivează să continuăm să aducem noi inovații în platformă”, spune Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio®.

Testele din Brio Challenge vor cuprinde întreaga materie a anului școlar curent. Pentru a se înscrie, elevii vor trebui să acceseze pagina www.brio.ro/challenge, să își creeze un cont (dacă nu dețin deja unul) și să completeze formularul de înscriere disponibil. Aceștia pot fi înscriși chiar și de părinți sau profesorul de la clasă. Pe baza formularului de înscriere completat, elevul va primi două credite gratuite pe care le va putea utiliza în primele două etape ale olimpiadei – 1 credit este corespunzător unui test de efectuat. Cei care doresc, pot achiziționa credite suplimentare cu care pot efectua mai multe teste, urmând să înscrie rezultatul cel mai bun din etapa respectivă: 10 credite – 25 lei, 20 credite – 40 lei, 50 credite – 100 lei.

Prima etapă va avea loc în perioada 15 aprilie – 15 mai 2021, în urma căreia toți elevii care au obținut un scor de peste 80 de puncte se vor califica în etapa a doua, ce se desfășoară între 16 și 24 mai. În etapa finală din 29 mai se vor califica cei mai buni zece elevi de la fiecare clasă, care au obținut cele mai bune rezultate. Finala va fi supravegheată video, fiind necesar ca participanții să activeze camera laptopului sau a tabletei.

Sunt declarați câștigători participanții cu cel mai bun scor, corelat cu timpul de răspuns. În situația în care mai multe teste primesc același scor, este declarat câștigător participantul care a obținut un timp mai bun.

Premiile acestei ediții constau în laptopuri Huawei MateBook, console Xbox și tichete de cumpărături Kaufland România. În plus, toți câștigătorii vor primi abonamente Brio® pentru o perioadă de un an. Câștigătorii vor fi anunțați în termen de maximum 15 zile de la încheierea competiției.

Despre BRIO

Brio este prima și singura platformă digitală de soluții fundamentate științific pentru testare și evaluare școlară din România, destinată elevilor din clasele I -XII, părinților, educatorilor, școlilor și altor instituții implicate în actul educațional din România. Avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare Brio este un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie.

Pentru că fiecare test este alcătuit și evaluat de către sistem pe baza unei metodologii riguroase, evaluarea acoperă întreaga materie iar rezultatele sunt obiective și foarte relevante pentru nivelul real de pregătire al elevului. Platforma Brio este folosită deja de peste 100.000 de utilizatori și înregistrează peste 1.000 de abonamente active.

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite