Lucrările la cea de-a treia descărcare către Timişoara de pe Autostrada Vestului, la Sânadrei, au ajuns la un grad de realizare de aproximativ 15 la sută, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a făcut o vizită pe șanditer, la sfârșitul săptămânii trecute.
„Am vrut să văd modul în care lucrează compania la această investiţie a CNAIR. Au un progres fizic de aproximativ 15%. Pot să spun un lucru bun, că în ultima perioadă există mobilizare pe acest şantier. S-au angajat ca ritmul de progres lunar să fie undeva în jur de 7%, ceea ce e un ritm bun având în vedere problemele pe care le-au avut. Şi aici mă refer cu descărcările arheologice care trebuie rezolvate înainte de a intra în faza de execuţie. În acest moment traseul este liber, nu mai opreşte nimic. Din raportul pe care mi-l dă săptămânal Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, aici lucrurile au intrat în făgaşul normal, astfel încât, anul viitor, să putem să avem această lucrare”, a declarat Sorin Grindeanu.
În ultimele săptămâni, antreprenorul a mobilizat mai mulţi muncitori şi utilaje şi lucrează la viitorul pasaj peste drumul naţional DN69 Timişoara – Arad.
Sorin Grindeanu a arătat că în trecut s-au produs întârzieri uriaşe şi pierderi de bani din cauza unor componente privind protecţia mediului.
Contractul pentru construirea noii descărcări de pe Autostrada A1 la Timişoara a fost câştigat de italienii de la Todini Construzioni Generali S.p.A., aceasta fiind şi singura companie care a depus o ofertă în vara anului 2020. Lucrarea a fost adjudecată la preţul de 189.571.920,62 de lei (fără TVA), adică aproximativ 46 de milioane de euro cu TVA, iar perioada de garanţie a lucrării este de 7 ani.
Traseul drumului de legătură începe cu 300 metri înaintea intersecţiei existente, dintre drumurile DJ 692 şi E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier şi se dezvoltă pe direcţia Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de aproximativ 10 km.
Durata de execuţie a contractului, semnat în ianuarie 2021, este de 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor.
Drumul, cu câte două benzi pe sens, care va porni de la intersecţia cu localitatea Sânandrei, va fi, practic, a treia descărcare de pe autostrada A1 către Timişoara, după cele de la Remetea şi Giarmata. Vor tranzita noua legătură între 25.000 şi 29.000 de maşini, conform estimărilor din proiect.