Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

ANAF a dispus măsuri pentru protecția contribuabililor în sediile din toată țara

Publicat

pe

Conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a dispus o serie de măsuri, care sunt aplicate în scopul asigurării securităţii şi sănătăţii personalului, dar şi pentru protecţia contribuabililor, conform unui comunicat al instituţiei.

ANAF subliniază că, încă de la primele informaţii cu privire la riscul de răspândire a infecţiei cu COVID – 19, în fiecare unitate fiscală au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reînnoite permanent.

Potrivit comunicatului, măsurile sunt necesare în scop preventiv, dar şi pentru desfăşurarea activităţii ANAF şi a structurilor subordonate.

Astfel, au fost stabilite punctele cheie şi activităţile care necesită un flux continuu, precum şi numărul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajaţilor ANAF, de exemplu la ghişeul unic, trezorerie, registratură, asistenţă contribuabili, relaţii cu publicul etc. Este limitat accesul în cadrul spaţiilor destinate contribuabililor, astfel încât să se evite crearea de cozi/aglomeraţie, stabilindu-se o distanţă de cel puţin 1,5 m între persoane. Sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: săpun, prosoape hârtie, măşti de protecţie, mănuşi de protecţie şi dezinfectanţi pentru protecţia acestora.

În regim de urgenţă sunt asigurate servicii de dezinsecţie şi dezinfecţie a spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea personalul ANAF. Pentru personalul care utilizează mijloacele de transport public ora de începere este stabilită în intervale orare decalate cu o oră/o oră şi jumătate faţă de programul normal, respectiv ora 8.00, ora.9.00 şi ora 10.00, pentru perioada 12 martie – 31 martie 2020.

De asemenea, se realizează permanent prelucrarea informaţiilor şi a măsurilor de protecţie pentru prevenirea infectării cu COVID – 19, cu toţii angajaţii. Toate şedinţele, întâlnirile cu participare extinsă se realizează în sistem video conferinţă, iar delegaţiile/deplasările angajaţilor sunt suspendate în perioada următoare. Sunt stabilite activităţile şi sunt identificaţi salariaţii care îşi pot desfăşura activitatea la distanţă, respectiv 50% din totalul angajaţilor ANAF. Sunt identificaţi angajaţii care au efectuat ore suplimentare şi se acordă zilele de recuperare în vederea asigurării posibilităţii rotirii personalului.

Toţi angajaţii ANAF completează o declaraţie pe proprie răspundere, cu privire la riscul de contaminare. La intrarea în toate sediile este afişat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanţă cu ANAF.

Instituţia precizează că au fost constituite, atât la nivel central, cât şi la nivel regional, structuri pentru gestionarea măsurilor destinate prevenirii răspândirii COVID – 19, care vor adopta noi măsuri, în funcţie de evoluţia situaţiei.

ANAF menţionează că, până la această dată, nu sunt cazuri de infectare cu Covid-19 în rândul angajaţilor instituţiei.

Anterior, sindicatele SindFISC şi Meridian au atras atenţia că angajaţii Ministerului de Finanţe nu beneficiază de măsuri elementare de protecţie în contextul epidemiei coronavirus. Potrivit Meridian, salariaţii instituţiei din cadrul birourilor vamale de frontieră nu beneficiază de un minim ajutor din ministerului iar pentru a-şi asigura o protecţie corespunzătoare aceştia apelează la mijloace proprii sau la „mila” altor instituţii publice, cum sunt direcţiile de sănătate publică.

Pe de altă parte, SindFISC a arătat că inspectorii de la Direcţiile Regionale Antifraudă care lucrează în frontieră şi sunt primii expuşi în actualul context al răspândirii coronavirusului nu au primit echipamente de protecţie precum mănuşi, măşti sau dezinfectanţi.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite