Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

ANCHETĂ. Opt persoane audiate într-un dosar de fraudă cu ajutoare de minimis

Publicat

pe

Opt persoane au fost duse la audieri, după ce poliţiştii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Prahova – Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice au făcut luni 30 de percheziţii la domiciliile unor persoane şi la sediile unor firme, în Bucureşti şi în nouă judeţe, printre care și Timis, mai multe societăţi comerciale fiind suspectate că au obţinut un ajutor de minimis, prin intermediul unui program naţional, cauzând un prejudiciu de 1.428.000 de lei.

Infracțiunile pentru care se fac cercetări în acest dosar sunt de înşelăciune, fals în înscrisuri sub semnătură privată şi uz de fals.

„În această dimineaţă, poliţiştii Inspectoratului Judeţean de Poliţie Prahova -Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice au pus în executare 30 de mandate de percheziţie domiciliară, la adresele unor persoane fizice, precum şi la sediile şi punctele de lucru ale unor persoane juridice, din judeţele Sibiu, Timiş, Constanţa, Bucureşti, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Bihor, Cluj, Hunedoara şi Gorj.

În fapt, în perioada 2018-2020, mai multe societăţi comerciale ar fi solicitat şi ar fi obţinut un ajutor de minimis, prin intermediul unui program naţional, inducând în eroare o instituţie şi băncile partenere, cauzând un prejudiciu de 1.428.000 de lei”, anunţă IGPR.

În perioada indicată, persoanele cercetate ar fi preluat mai multe societăţi comerciale, care aveau aprobate finanţări prin intermediului unui program naţional, în sume de 200.000 de lei şi TVA (în cazul societăţilor neplătitoare de TVA), pentru fiecare societate.

Ulterior, ar fi schimbat sediul social al societăţii la o singură adresă, concomitent cu schimbarea administratorului societăţilor.

În vederea derulării programului şi obţinerii sumelor de bani în baza contractului de finanţare încheiat cu băncile partenere, persoanele implicate ar fi depus la dosarul de finanţare documente justificative (oferte, facturi fiscale, contracte de vânzare-cumpărare, contracte de închiriere, contracte de muncă, etc.), care atestau doar scriptic îndeplinirea condiţiilor pentru obţinerea finanţării.

După încasarea sumelor de bani, societăţilor comerciale folosite le-ar fi fost radiate sediile sau le-ar fi expirat.

Activităţile sunt desfăşurate în cadrul unui dosar penal întocmit pentru săvârşirea infracţiunii de înşelăciune, fals în înscrisuri sub semnătură privată şi uz de fals.

Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcţia Operaţiuni Speciale din cadrul Poliţiei Române.

Acţiunile au beneficiat de sprijinul luptătorilor Serviciului pentru Acţiuni Speciale Sibiu şi al poliţiştilor din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene Sibiu, Constanţa şi Timiş.

Foto: Poliția Română

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite