Ne găsiți și pe:

Din țară

APIA anunță. Rentierii agricoli pot depune declarațiile de vizare a cererilor

Publicat

pe

Rentierii agricoli pot depune, începând de luni, declaraţiile de vizare a cererilor şi a documentelor justificative prin mijloace electronice, poştă sau curier pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2020, informează luni Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

În contextul actual privind epidemia de Coronavirus pe teritoriul României, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că, în perioada 1 martie – 31 august 2021, pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2020, Centrele judeţene APIA şi al Municipiului Bucureşti, vor proceda la primirea declaraţiilor de vizare/a cererilor şi a documentelor justificative prin mijloace electronice de comunicaţii sau poştă/curier. Doar în cazuri excepţionale, rentierii care nu au posibilitatea de a transmite electronic documentele se pot prezenta fizic pentru a le depune la Centrele APIA, cu respectarea măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.

Vizarea electronică presupune ca funcţionarii Agenţiei să contacteze telefonic rentierii care au domiciliul în judeţul corespunzător fiecărui Centru APIA.

Documentele pe care rentierii agricoli trebuie să le prezinte la depunerea declaraţiilor de vizare (copie CI/BI/paşaport/contractele de arendare/deciziile de la comisiile de expertiză medicală grad I sau II, decizia pentru limită de vârstă (dacă e cazul), dovadă cont bancar activ, procura notarială, ş.a.m.d.) vor fi puse la dispoziţia APIA de către rentier/ împuternicit/ mandatar/ curator prin mijloace electronice, poştă/curier.

Funcţionarul de la nivelul Centrului Judeţean/al Municipiului Bucureşti certifică conformitatea datelor din documentele transmise către rentier împuternicit/mandatar/ curator prin mijloace electronice, poştă/curier cu datele din copiile existente la dosarul din Centrul APIA, menţionând pe Anexă modalitatea de primire a documentelor/ informaţiilor.

Cererile de reanalizare ale dosarelor de rentă viageră agricolă, cererile moştenitorilor, cererile de modificare date vor fi puse la dispoziţia Centrelor APIA prin mijloace electronice sau prin poştă/curier, completând formatul tip conform Anexelor sau printr-o cerere scrisă care va conţine informaţiile din formatul tip.

În cazul în care se constată că datele declarate de solicitanţi nu corespund realităţii, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare.

Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie 2021, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului.

În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia pentru anul 2020 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, şi a depunerii/transmiterii la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, până la data limită 15 octombrie 2021, a cererii de moştenitor însoţită de următoarele documente justificative: carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original), copie a certificatului de deces, copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula „definitivă”), copie C.I./paşaport al moştenitorului, împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original), extras de cont pe numele moştenitorului.

APIA precizează că pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua şi după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moştenitorii acestora.

Potrivit datelor APIA, suma plătită către cei 37.532 de rentieri aferentă anului 2019 se ridică la 46,75 milioane de lei.

Din țară

PERCHEZIȚII. Grupare specializată în falsificarea certificatelor de vaccinare anti-COVID, destructurată

Publicat

pe

Poliţiștii şi procurorii DIICOT Timişoara fac, joi dimineaţă, cinci percheziţii în judeţele Timiş şi Caraş-Severin, într-un dosar care vizează o grupare specializată în obţinerea, în fals, de certificate de vaccinare anti-COVID.

Aproximativ 8.000 de persoane din ţară ar fi beneficiat de „serviciile” grupării, plătind 300-400 de euro pentru a primit astfel de certificate.

Joi dimineaţă, poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Timişoara – Serviciul de Combatere a Criminalităţii Informatice şi Serviciul de Combaterea Criminalităţii Organizate Caraş-Severin, împreună cu procurorii DIICOT – S.T. Timişoara, fac 5 percheziţii domiciliare, în judeţele Timiş şi Caraş-Severin, la 3 persoane bănuite de constituire a unui grup infracţional organizat, zădărnicirea combaterii bolilor, fals informatic şi fraudă informatică.

„Din investigaţiile efectuate a reieşit că, în perioada 2021-2022, membrii grupării infracţionale, aflaţi în legătură cu diverşi medici, ar fi intermediat obţinerea, în mod ilegal, de certificate care atestă vaccinarea anti Covid-19, pentru mai multe persoane interesate, în schimbul unor sume de bani. Pentru a obţine un certificat de vaccinare valid, însă fără a i se fi administrat efectiv vaccinul, o persoană interesată ar fi plătit membrilor grupării sume cuprinse între 300 şi 400 de euro, banii fiind încasaţi personal de către oamenii de legătură ai medicilor şi predaţi acestora”, informează Poliţia Română.

Pentru aceste servicii, nu mai era necesar ca presupusul pacient să se prezinte la una dintre clinicile de vaccinare, ci doar să transmită datele personale membrilor reţelei. Ulterior, în decurs de aproximativ două săptămâni, clientul ar fi primit certificatul verde de vaccinare valid, emis pe numele său, având toate datele personale implementate în sistemul informatic al D.S.P.

În urma investigaţiilor au fost identificate aproximativ 8.000 de persoane din întreaga ţară, care au beneficiat de serviciile membrilor grupării, persoane ce au obţinut certificate de vaccinare care atestă administrarea unei doze de vaccin anti Covid-19 sau chiar schema completă.

„Faza operaţională a cazului a fost declanşată în cursul lunii martie 2022, fiind efectuate cinci percheziţii domiciliare la locaţiile utilizate de persoanele bănuite (persoanele de legătură cu cadrele medicale). Au fost puse în executare 10 mandate de aducere şi a fost luată măsura controlului judiciar pentru 7 dintre acestea. De asemenea, în urma percheziţiilor, au fost ridicate mai multe sisteme informatice (telefoane mobile, laptop-uri, memory stick-uri, memory carduri, HDD-uri etc) aparţinând persoanelor implicate. Continuând cercetările, după efectuarea de investigaţii specifice, s-a reuşit documentarea întregii activităţi infracţionale a grupării, fiind identificate 3 cadre medicale, care ar fi efectuat aceste activităţi de vaccinare, în fals”, se mai arată în informarea Poliţiei.

Activităţile au beneficiat de suportul de specialitate al Direcţiei Operaţiuni Speciale.

Percheziţiile se realizează cu sprijinul jandarmilor din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi „Glad Voievod” Timişoara.

Citeste mai mult

Din țară

Granița de la Triplex Confinium se deschide, din nou

Publicat

pe

Eveniment simbolic de celebrare a bunei colaborări între popoare, deschiderea graniței de la Triplex Confinium, frontiera triplă dintre Beba Veche, Kübekháza (Ungaria) și Majdan-Rabe (Serbia), va avea loc din nou, în acest sfârșit de săptămână, după o pauză de doi ani cauzată de situația pandemică.

Evenimentele de la bornă vor fi cele tradiționale, întâlnirea oficialităților, deschiderea festivă a frontierei, crosul transfrontalier al copiilor din cele trei sate limitrofe și premierea acestora. Festivitatea de deschidere va avea loc sâmbătă, 28 mai, de la ora 10.00.

După festivitatea de la borna Triplex Confinium, se va întruni Adunarea Generală a Cooperării Regionale Dunăre-Criș-Mureș-Tisa la Novi Knezevac, în Serbia. Cu această ocazie vor fi prezentate și premiate proiectele cu cel mai mare impact asupra bunăstării locuitorilor din Euroregiunea DKMT, care constituie modele de bună practică. De asemenea, va avea loc și Adunarea Generală a Asociaților Agenției de Dezvoltare Euroregională DKMT în cadrul căreia vor fi supuse aprobării documentele financiare ale societății.

Anul acesta, din partea CJ Timiș va participa vicepreședintele Cristian Moș și Viorel Coifan, unul dintre inițiatorii deschiderii frontierei la Triplex în 1997.

Frontiera va fi deschisă în zilele de 28 și 29 mai, între orele 10.00 și 20.00 (ora României).

Programul zilei de sâmbătă, 28 mai:

9.30     Sosirea participanților din România la Primăria Beba Veche;

9.45     Plecarea spre granița triplă;

9. 55    Întâlnirea la Triplex Confinium;

10.00   Festivitatea de deschidere a frontierei triple;

10.30   Startul crosului copiilor;

11.15   Plecarea spre Novi Kneževac;

11.45   Ședința Adunării Generale a Cooperării Regionale DKMT.

Citeste mai mult

Din țară

TERMEN. Declarația Unică – 112 – se depune până în 25 mai 2022

Publicat

pe

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală reaminteşte contribuabililor că termenul pentru depunerea Declaraţiei Unice (DU) privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice (Formular 112) este data de 25 mai 2022, inclusiv.

„Declaraţia unică se completează şi se depune de către persoanele fizice care în anul de impunere au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate şi care datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal. Recomandăm ca Declaraţia unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv: – prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual” (SPV); – pe site-ul https://www.e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată”, precizează ANAF.

De asemenea, formularul poate fi depus şi în format fizic, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire (data depunerii declaraţiei în format hârtie este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz).

Pentru completarea şi depunerea declaraţiei unice contribuabilii pot solicita sprijin, astfel:
– apelând Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call – center, la numărul de telefon 031.403.91.60;
– prin      e-mail,      accesând      Formularul      de      contact      disponibil      pe      portal  https://www.anaf.ro/asistpublic/ şi în serviciul Spatjul Privat Virtual.
În plus, pe pagina de Facebook a ANAF şi pe canalul de Youtube vor fi publicate modele de completare a Declaraţiei Unice.

Pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se regăsesc toate informaţiile detaliate despre declaraţia unică (Formularul 212 pentru descărcare, baza legală, modele de completare a DU, Broşură privind DU etc.), acestea putând fi accesate la următorul link –  https://static.anaf.ro/static/10/SPV/info_spv.htm

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite