Ne găsiți și pe:

Din țară

APIA anunță. Rentierii agricoli pot depune declarațiile de vizare a cererilor

Publicat

pe

Rentierii agricoli pot depune, începând de luni, declaraţiile de vizare a cererilor şi a documentelor justificative prin mijloace electronice, poştă sau curier pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2020, informează luni Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

În contextul actual privind epidemia de Coronavirus pe teritoriul României, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că, în perioada 1 martie – 31 august 2021, pentru obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2020, Centrele judeţene APIA şi al Municipiului Bucureşti, vor proceda la primirea declaraţiilor de vizare/a cererilor şi a documentelor justificative prin mijloace electronice de comunicaţii sau poştă/curier. Doar în cazuri excepţionale, rentierii care nu au posibilitatea de a transmite electronic documentele se pot prezenta fizic pentru a le depune la Centrele APIA, cu respectarea măsurilor pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.

Vizarea electronică presupune ca funcţionarii Agenţiei să contacteze telefonic rentierii care au domiciliul în judeţul corespunzător fiecărui Centru APIA.

Documentele pe care rentierii agricoli trebuie să le prezinte la depunerea declaraţiilor de vizare (copie CI/BI/paşaport/contractele de arendare/deciziile de la comisiile de expertiză medicală grad I sau II, decizia pentru limită de vârstă (dacă e cazul), dovadă cont bancar activ, procura notarială, ş.a.m.d.) vor fi puse la dispoziţia APIA de către rentier/ împuternicit/ mandatar/ curator prin mijloace electronice, poştă/curier.

Funcţionarul de la nivelul Centrului Judeţean/al Municipiului Bucureşti certifică conformitatea datelor din documentele transmise către rentier împuternicit/mandatar/ curator prin mijloace electronice, poştă/curier cu datele din copiile existente la dosarul din Centrul APIA, menţionând pe Anexă modalitatea de primire a documentelor/ informaţiilor.

Cererile de reanalizare ale dosarelor de rentă viageră agricolă, cererile moştenitorilor, cererile de modificare date vor fi puse la dispoziţia Centrelor APIA prin mijloace electronice sau prin poştă/curier, completând formatul tip conform Anexelor sau printr-o cerere scrisă care va conţine informaţiile din formatul tip.

În cazul în care se constată că datele declarate de solicitanţi nu corespund realităţii, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare.

Plata rentei viagere agricole se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie 2021, prin raportarea la cursul mediu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului.

În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia pentru anul 2020 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, şi a depunerii/transmiterii la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, până la data limită 15 octombrie 2021, a cererii de moştenitor însoţită de următoarele documente justificative: carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original), copie a certificatului de deces, copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu formula „definitivă”), copie C.I./paşaport al moştenitorului, împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original), extras de cont pe numele moştenitorului.

APIA precizează că pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua şi după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moştenitorii acestora.

Potrivit datelor APIA, suma plătită către cei 37.532 de rentieri aferentă anului 2019 se ridică la 46,75 milioane de lei.

Din țară

A doua ediție a olimpiadei digitale de matematică, BRIO CHALLENGE, debutează în 15 aprilie

Publicat

pe

Brio®, prima și singura platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor români, anunță organizarea celei de-a doua ediții a olimpiadei digitale de matematică, Brio Challenge.

Competiția va debuta pe 15 aprilie, cuprinde trei etape, iar cea finală va avea loc pe 29 mai. Probele se desfășoară online, din fața calculatorului, iar începând cu această ediție, la olimpiadă pot participa, în premieră, și elevi de clasa întâi, competiția fiind adresată elevilor de până la clasa a XII-a, inclusiv. Ediția a doua a Brio Challenge este susținută și de această dată de Societatea de Științe Matematice și este organizată cu sprijinul partenerilor Asociația Dedeman, UniCredit și Kaufland România.

„După succesul pe care l-am înregistrat cu prima ediție Brio Challenge, când s-au înscris peste 6.700 de elevi, declarăm deschisă ediția cu numărul doi și suntem extrem de încrezători că vom reuși să captăm interesul și mai multor elevi, părinți și profesori. Am descoperit copii extraordinari, care au reușit ca prin antrenament cu testele din platformă să își depășească limitele, să își îmbunătățească performanțele și să capete încredere în propriile capacități. Iar acest lucru înseamnă că ne îndeplinim misiunea și, totodată, ne motivează să continuăm să aducem noi inovații în platformă”, spune Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio®.

Testele din Brio Challenge vor cuprinde întreaga materie a anului școlar curent. Pentru a se înscrie, elevii vor trebui să acceseze pagina www.brio.ro/challenge, să își creeze un cont (dacă nu dețin deja unul) și să completeze formularul de înscriere disponibil. Aceștia pot fi înscriși chiar și de părinți sau profesorul de la clasă. Pe baza formularului de înscriere completat, elevul va primi două credite gratuite pe care le va putea utiliza în primele două etape ale olimpiadei – 1 credit este corespunzător unui test de efectuat. Cei care doresc, pot achiziționa credite suplimentare cu care pot efectua mai multe teste, urmând să înscrie rezultatul cel mai bun din etapa respectivă: 10 credite – 25 lei, 20 credite – 40 lei, 50 credite – 100 lei.

Prima etapă va avea loc în perioada 15 aprilie – 15 mai 2021, în urma căreia toți elevii care au obținut un scor de peste 80 de puncte se vor califica în etapa a doua, ce se desfășoară între 16 și 24 mai. În etapa finală din 29 mai se vor califica cei mai buni zece elevi de la fiecare clasă, care au obținut cele mai bune rezultate. Finala va fi supravegheată video, fiind necesar ca participanții să activeze camera laptopului sau a tabletei.

Sunt declarați câștigători participanții cu cel mai bun scor, corelat cu timpul de răspuns. În situația în care mai multe teste primesc același scor, este declarat câștigător participantul care a obținut un timp mai bun.

Premiile acestei ediții constau în laptopuri Huawei MateBook, console Xbox și tichete de cumpărături Kaufland România. În plus, toți câștigătorii vor primi abonamente Brio® pentru o perioadă de un an. Câștigătorii vor fi anunțați în termen de maximum 15 zile de la încheierea competiției.

Despre BRIO

Brio este prima și singura platformă digitală de soluții fundamentate științific pentru testare și evaluare școlară din România, destinată elevilor din clasele I -XII, părinților, educatorilor, școlilor și altor instituții implicate în actul educațional din România. Avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare Brio este un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie.

Pentru că fiecare test este alcătuit și evaluat de către sistem pe baza unei metodologii riguroase, evaluarea acoperă întreaga materie iar rezultatele sunt obiective și foarte relevante pentru nivelul real de pregătire al elevului. Platforma Brio este folosită deja de peste 100.000 de utilizatori și înregistrează peste 1.000 de abonamente active.

Citeste mai mult

Din țară

PROIECT. Schema de ajutor de stat pentru HoReCa, în dezbatere

Publicat

pe

Peste 73.200 de companii din sectorul HoReCa ar putea beneficia de o schemă de ajutor de stat cu un buget de 500 de milioane de euro potrivit unui proiect de ordin pus în dezbatere de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).

„Ministerul a publicat azi Proiectul de ordin pentru aprobarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin Ordonanţa de urgenţă nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului şi alimentaţiei publice, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19″, a anunţat miercuri instituţia.

Potrivit documentului, bugetul Schemei este estimat la 500 de milioane de euro, echivalent în lei. Sumele aferente Schemei se asigură de la bugetul de stat prin bugetul MEAT, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate cu această destinaţie şi/sau din fonduri externe.

Totodată, Schema se derulează până la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzătoare urmând a fi realizată până cel târziu la data de 30 iunie 2022, în limita creditului bugetar.

„Prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr maxim de 73.211 de beneficiari. Dacă valoarea însumată a cererilor de finanţare aprobate depăşeşte valoarea creditului de angajament sau bugetar alocat cu această destinaţie, angajarea, respectiv plata către beneficiar se va face proporţional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totală a cererilor de finanţare aprobate”, se precizează în document.

Potrivit sursei citate, obiectivul schemei de ajutor de stat îl reprezintă acordarea de sprijin financiar din fonduri publice naţionale şi/sau din fonduri externe pentru întreprinderile din domeniul turismului şi alimentaţiei publice, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei COVID 19.

Schema este implementată de către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) şi se aplică pe întreg teritoriul Romaniei, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

„Prin prezenta Schemă sunt acordate granturi în cuantum de 20% din baza de calcul, rezultată din desfăşurarea activităţilor aferente codurilor CAEN prevăzute la art. 3 alin (2) din OUG nr. 224/2020 cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2020 comparativ cu anul 2019. Cifrele utilizate trebuie să fie brute, înainte de deducerea impozitelor sau altor taxe. Dacă valoarea însumată a cererilor de finanţare aprobate depăşeşte valoarea creditului de angajament sau bugetar alocat cu această destinaţie, angajarea, respectiv plata către beneficiar se va face proporţional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totală a cererilor de finanţare aprobate”, se mai precizează în document.

Totodată, valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordată unui beneficiar prin prezenta Schemă este echivalentul în lei al sumei de 800.000 euro/întreprindere unică (legată). „Ajutorul de stat acordat conform prezentei Scheme este cumulat cu alte măsuri de sprijin acordate în baza secţiunii 3.1 din Comunicarea Comisiei Europene – Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, în limita plafonului echivalent în lei al sumei de 1.800.000 euro, precum şi cu ajutoare acordate în temeiul altor secţiuni ale comunicării, în conformitate cu dispoziţiile din secţiunile specifice ale acesteia cu privire la cumul. Cifrele utilizate trebuie să fie brute, şi anume înainte de deducerea impozitelor sau altor taxe”, se mai spune în document.

Dacă un beneficiar de ajutor de stat face parte din categoria întreprinderilor legate şi a depus mai multe cereri de finanţare, suma maximă pe care o poate primi în cadrul Schemei nu poate depăşi 800.000 euro/întreprindere unică, „În cazul în care valoarea însumată a cererilor de finanţare depuse de beneficiari aparţinând aceleiaşi întreprinderi unice depăşeşte 800.000 euro, ajutorul de stat se acordă proporţional, prin raportarea sumei aprobate fiecărui aplicant la suma totală cererilor aprobate la nivelul întreprinderii unice”, se mai precizează în document.

Pe de altă parte, dacă valoarea însumată a cererilor de finanţare aprobate depăşeşte valoarea creditului de angajament sau bugetar alocat cu această destinaţie, angajarea, respectiv plata către beneficiar se va face proporţional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totală a cererilor de finanţare aprobate.

„MEAT va acorda un ajutor de stat după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe proprie răspundere a operatorului economic, că este respectată regula cumulului, precum şi faptul că suma totală a ajutoarelor de stat primite pe Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul prezentei Scheme nu depăşeşte la nivelul întreprinderii unice, pragul de 1.800.000 euro, echivalentul în lei”, se mai arată în document.

Reprezentanţii MEAT au dreptul să verifice anunţat/inopinat, on-line sau la sediul operatorilor economici veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţii şi cheltuielilor făcute de beneficiarul ajutorului de stat. Astfel, beneficiarul trebuie să accepte şi să faciliteze controlul reprezentantului MEAT privind ajutorul de stat acordat prin proiect. În caz contrar, se dispune recuperarea ajutorului de stat.

Beneficiari de ajutor de stat sunt structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare clasificate, structuri de alimentaţie, înregistrate în scopuri fiscale pe teritoriul României, agenţii de turism licenţiate şi ghizii de turism atestaţi, care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României şi care primesc ajutor de stat, conform acestei Scheme. Totodată, beneficiarul mai poate fi întreprindere autonomă, întreprindere parteneră sau întreprindere legată.

Prin completarea formularului de înscriere beneficiarii îşi vor lua angajamentul de plată a datoriilor restante către bugetul central, angajamentul privind menţinerea activităţii pentru 12 luni, respectiv 24 luni în cazul în care valoarea grantului este mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro, îşi vor asuma pe proprie răspundere că întreprinderea nu era în dificultate la 31 decembrie 2019, că nu este în insolvenţă şi că nu are decizie de recuperare emisă de Comisia Europeană/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurenţei.

Citeste mai mult

Din țară

Eșalonarea la plată a obligațiilor bugetare, prelungită până în septembrie

Publicat

pe

Ministerul Finanţelor a prelungit cu 6 luni, până la 30 septembrie 2021, facilitatea de eşalonare la plată, în formă simplificată, a obligaţiilor bugetare datorate după data declarării stării de urgenţă, a anunţat miercuri pe pagina sa de Facebook, ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare.

„Am prelungit cu 6 luni, până la 30 septembrie 2021, facilitatea de eşalonare la plată, în formă simplificată, a obligaţiilor bugetare datorate după data declarării stării de urgenţă. Faţă de procedura normală de acordare a eşalonării potrivit Codului de procedură fiscală, în forma simplificată este necesară doar depunerea unei cereri, iar termenul de soluţionare este mult redus. Totodată, ţinând cont de situaţia dificilă cu care se confruntă contribuabilii din perspectiva lichidităţilor financiare, nu se solicită constituirea de garanţii. De asemenea, se suspendă executarea silită pentru obligaţiile bugetare ce fac obiectul eşalonării la plată precum şi pentru cele care constituie condiţie de menţinere a valabilităţii înlesnirii la plată”, a scris Nazare în postare.

Până la data de 30 martie 2021 s-au depus 55.950 de cereri pentru suma totală de 11,95 miliarde de lei. Dintre acestea, 47.014 de cereri au fost aprobate, aferente sumei de 10,76 miliarde de lei (90% din sumele solicitate), 1.673 cereri au fost retrase de contribuabili, 6.098 au fost respinse din motive legale și 1.165 de cereri sunt în curs de soluționare.

La începutul anului, Ministerul Finanţelor anunţa că o facilitatea fiscală pe care urma să o menţină până la 31 martie 2021, inclusiv, era eşalonarea simplificată, acordată pentru sume de peste 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice, dispusă prin OUG nr. 181/2020.

Pot beneficia de eşalonarea simplificată şi debitorii care beneficiază deja de eşalonare la plată, conform Codului de procedură fiscală.

Eşalonarea simplificată presupune plata unei dobânzi de 0,01% pe zi de întârziere, jumătate din dobânda uzuală prevăzută de Codul de procedură fiscală, fără constituirea de garanţii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite