Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

CFR Călători a adaptat mersul trenurilor și a luat măsuri de prevenție în contextul pandemiei

Publicat

pe

CFR Călători şi-a adaptat mersul trenurilor la condiţiile de circulaţie impuse prin Ordonanţele Militare şi prin instituirea stării de urgenţă, în vederea prevenirii răspândirii infecţiei cu COVID 19, iar pentru asigurarea distanţei sociale, în trenuri se aplică regula „un loc liber, un loc ocupat“, informează compania într-un comunicat de presă.

CFR Călători face posibile deplasările atât pentru navetă, cât şi cele inter-regionale cu respectarea măsurilor adoptate de autorităţile abilitate. Persoanele care trebuie neapărat să călătorească în această perioadă trebuie să respecte toate prevederile Ordonanţelor, dar şi regulile de comportament şi igienă impuse de Ministerul Sănătăţii.

„Pentru asigurarea distanţei sociale, în trenuri se aplică regula „un loc liber, un loc ocupat”. Principiul se aplică şi la vagoanele de dormit şi cuşetă. Măsura este luată pentru a preveni răspândirea infecţiei cu COVID 19 şi pentru a asigura un transport în condiţii de siguranţă pentru pasagerii noştri şi personalul propriu”, anunță CFR Călători .

Personalul de tren şi mecanicii de automotor au fost instruiţi să anunţe călătorii din tren prin instalaţiile de sonorizare şi/sau verbal referitor la păstrarea unei distanţe minime de siguranţă între ei, respectiv cel puţin un loc liber între persoane. „Vă recomandăm şi dumneavoastră să faceţi acest lucru din proprie iniţiativă şi atunci când ocupaţi locurile, dar şi atunci când urcaţi în trenuri. Evitaţi aglomerarea pe peroane, la un singur vagon sau la o singură urcare a acestuia. La verificarea biletelor, personalul de tren nu atinge biletele ci doar le vizualizează pentru a păstra o distanţă sigură faţă de călătorii noştri şi îi îndrumă către locurile /vagoanele libere pentru a respecta distanţa în trenurile fără regim de rezervare.

De asemenea, CFR Călători a suplimentat şi suplimentează capacitatea de transport cu vagoane clasă, iar pe perioada sărbătorilor pascale şi pentru vagoane de dormit şi cuşetă, pentru a asigura mai mult spaţiu între călători şi pentru evitarea aglomerării trenurilor. Acolo unde există această tendinţă sunt introduse vagoane suplimentare pentru respectarea principiului „un loc liber, un loc ocupat”.

Operatorul naţional de transport feroviar recomandă cumpărarea online de bilete de tren pentru a evita manipularea banilor în numerar, iar la ghişeu este indicată efectuarea plăţii la ghişeu cu card bancar sau telefon în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru, dar şi respectarea unei distanţe de minim de 2 metri între călători la ghişeele caselor de bilete/ birouri de informaţii.

Reprezentanţii companiei recomandă şi cumpărarea cu anticipaţie pentru a ne putea dimensiona cât mai bine numărul de locuri, menţionând că rezervarea biletelor se poate face în această perioadă, înainte de plecare cu 10 zile.

Pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, CFR Călători dezinfectează materialul rulant înainte de îndrumarea în fiecare cursă în revizii/depouri. În plus, personalul de tren este dotat cu un kit personal de materiale dezinfectante, se spune în comunicat.

Potrivit CFR Călători, măsurile luate în această perioadă de companie au ca scop restrângerea răspândirii infecţiei cu Covid-19, protecţia, siguranţa şi securitatea călătorilor şi a personalului propriu. Compania face apel la călători să nu urce în tren fără bilet în situaţia în care la casa de bilete/ghişeu li se comunică faptul că locurile au fost epuizate, recomandarea fiind valabilă şi pentru persoanele posesoare de abonamente /autorizaţii.

Nu în ultimul rând, operatorul feroviar recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre posibilele modificări survenite în circulaţia trenurilor la personalul din staţii sau la: 0219521 – INFO CFR (trafic intern), numerele de telefon de la gările CFR, care sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro, în aplicaţia Trenul Meu, pe site-ul companiei www.cfr.ro, unde sunt funcţionale şi actualizate permanent camerele web şi pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite