Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Cursuri de robotică online pentru copii. Cine poate să participe

Publicat

pe

Banca Comercială Română si Nextlab.Tech lansează platforma online NEXTLAB.TECH, pentru învățarea informaticii și roboticii, ca parte a programului Romania Tech Nation. Pe platformă, elevii pot beneficia de resurse de învățare și webinarii prin YouTube, precum și de un asistent de învățare bazat pe inteligență artificială. Platforma găzduiește cel mai mare concurs național de robotică din România, care se adresează elevilor cu vârste cuprinse între 8 și 16 ani.  Competiția este înscrisă în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.

În concurs se pot înscrie profesori de informatică, matematică, fizică, chimie, dar și orice altă disciplină precum învățătorii și cadrele didactice de la ciclul primar. De asemenea, elevii care nu reușesc să identifice o echipă coordonată de un profesor în școala în care învață, se pot înscrie individual.

Concursul este organizat în două faze: prima se desfășoară online, cu roboți virtuali, iar cea de-a a doua presupune construirea unor roboți fizici NEXTLAB.TECH bazați pe platforma ARDUINO. Trecerea din prima fază în cea de a doua se face pe baza unui test transdisciplinar susținut pe platforma NEXTLAB.TECH în intervalul 15-30 aprilie 2020. În urma rezultatelor de la test și a unui eseu motivațional vor fi selectați beneficiarii celor 500 de kituri gratuite oferite de către Banca Comercială Română.

În ediția de anul acesta există doi roboți de concurs: MIRO și TECNICUS. Robotul MIRO e mai simplu și poate fi asamblat și de elevii mai mici. TECNICUS este destinat elevilor cu înclinații tehnice și liceelor tehnologice. Există trei probe de concurs: LINE FOLLOWER BASIC, LINE FOLLOWER ADVANCED și SUMO.

Faza finală se va susține între 21-22 noiembrie 2020 la Romexpo, București. Pentru a ajuta profesorii și elevii să construiască și să programeze roboții de concurs, organizatorii se vor deplasa în 200 de puncte de roboajutor.

Tehnologizarea și abilitățile digitale sunt esențiale pentru a-i ajuta pe copii și tineri să se bucure de toate oportunitățile disponibile pentru o viață mai bună. Credem în capacitatea lor de a contribui la dezvoltarea comunităților din care fac parte, de aceea ne dorim să investim în proiecte educaționale care să-i ajute să-și dezvolte abilități și cunoștințe tehnologice. Ne bucurăm să îi susținem să se autodepășească și să-și îndeplinească visurile, a declarat Nicoleta Deliu, Head of Communication Banca Comercială Română.

Concursul de robotică NEXTLA.TECH este o șansă pentru elevii și profesorii din România de a beneficia de elemente educaționale moderne legate de STEM (Science, Technology, Engineering and Maths). Învățarea este transdisciplinară și are la bază o platformă cu inteligență artificială realizată de NEXTLAB.TECH. Asamblarea și programarea roboților conduce la dobândirea de cunoștințe și aptitudini în conformitate cu noile recomandări ale Uniunii Europene”, a declarat managerul proiectului, prof. univ. dr. Răzvan Bologa de la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București.

Concursul este organizat de Asociația “Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC) fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București.  Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program. Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech. Mediul de business este încurajat să se alăture acțiunii pentru a mări numărul elevilor care vor beneficia de un kit gratuit. Pentru detalii suplimentare vă rugăm să vizitați site-ul https://nextlab.tech/.

  *

 Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.

 BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 21 de centre de afaceri și 22 de birouri mobile dedicate companiilor și 431 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de bancomate – 2.000 de bancomate, 15.300 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.

 *  *
Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 47.700 de angajați deservesc 16,2 milioane de clienți în cadrul a 2.500 de filiale din 7 țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia). La sfârșitul lui 2018, Erste Group deținea active totale în valoare de 236,8 miliarde EUR, înregistra un profit net de 1,79 miliarde EUR, precum și un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,5%.

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite