Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Declaraţii fiscale care se depun numai prin mijloace electronice sau prin sisteme electronice de transmitere la distanţă

Publicat

pe

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Timişoara reaminteşte contribuabililor, faptul că, în temeiul Ordinului Președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2326/2017, se transmit, obligatoriu, electronic, pe site-ul Agenţiei, următoarele declarații fiscale:
–        100 „Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat“;
–        101 „Declarație privind impozitul pe profit“;
–        120 „Decont privind accizele“;
–        205 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă, veniturile din jocuri de noroc şi câștigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit“;
–        207 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenţi“;
–        208 „Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal“;
–        300 „Decont de taxă pe valoarea adăugată“;
–        301 „Decont special de taxă pe valoarea adăugată“;
–        307 „Declaraţie privind sumele rezultate din ajustarea/ corecţia ajustărilor/ regularizarea taxei pe valoarea adăugată“;
–        311 „Declaraţie privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)-e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal“;
–        390 VIES „Declaraţie recapitulativă privind livrările/ achiziţiile/prestările intracomunitare“;
–        394 „Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA“;
–        710 „Declaraţie rectificativă“
 Potrivit art.147, alin.(16) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit şi evidența nominală a persoanelor asigurate, Formular 112, se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, pe portalul e-Romania.
De asemenea, reamintim faptul, atât persoanele fizice, cât şi persoanele juridice sau entitățile fără personalitate juridică pot utiliza Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru obținerea informațiilor privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale.
       
Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.
 Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.
Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente:
         a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau
         b) decizie referitoare la obligații de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau        
        c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.
         d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Persoanele fizice înrolate în Spaţiul Privat Virtual pot transmite declaraţia unică electronic, prin utilizarea Spaţiului Privat Virtual.

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite