Răspunsul poate fi pentru prima dată da! E bine-cunoscut faptul că piața auto din România este sufocată de mașini la mâna a doua, preferat fiind numele, dotările și prestanța pe care ți-o dă o mașină cu nume nemțesc. „De ce să îmi cumpăr o mașină nouă când pot să cumpăr un Passat de 6 ani, cu dotări bune, tot cu același buget… chiar dacă are 300 de mii de km la bord?” Da, cam asta e gândirea românului. Dar…
Lansată în România în decembrie 2020, odată cu modelul Sandero, Dacia Logan, emblema producătorului de la Mioveni, a făcut și face furori în toată lumea. Designul exterior îndrăzneț și contemporan, dotările care sunt prezente pentru prima dată pe gama Dacia, au făcut ca lumea să uite de pandemie și să privească cu interes noul Logan.
Cu un design exterior complet redesenat, cu blocuri optice noi, care fac gama Dacia recognoscibilă (faruri cu semnătura Led prezente pe Sandero și din vara 2021 și pe noul Duster), linii agresive laterale și o capotă impunătoare, Dacia Logan întoarce privirile tuturor.
Pentru prima dată, Dacia oferă sisteme de siguranță care se regăsesc la producătorii de autoturisme premium. Printre acestea amintim radarul de detectare a semnelor de circulație, senzor de unghi mort în oglindă, menținerea distanței față de autoturismul din față, sisteme de menținere a benzii de circulație sau frânare de urgență în caz de impact iminent.
Pe partea de confort, inginerii de la Dacia au colaborat cu firma mamă, Renault, de la care au împrumutat sașiul modelului Clio. Acest lucru oferă un confort sporit al călătoriei, mașina se simte foarte bine legată.
Interiorul este mult îmbunătățit față de modelul anterior, materiale folosite sunt net superioare. Plasticele de pe bord, uși și consola centrală sunt mai elegante și moi la atingere. Este disponibilă interfața multimedia de 8 inch (20,32 centimetri), care oferă toate informațiile de care avem nevoie. Există conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, scaune încălzite, computer de bord, etc. Apropo! Android Auto este disponibil și în România din decembrie 2020. La partea de spațiu al pasagerilor, Loganul nu dezamăgește, ba din contra își păstrează renumele de cel mai spațios model din segment.
Pe partea de motorizări, la fel ca modelul Sandero, regăsim doar motoare pe benzina sau benzina + GPL. Compania Dacia a anunțat din toamna anului 2020 că renunță complet la motoarele diesel. Sunt disponibile 3 variante de motor, toate cu cilindree de 0,9 cm³. Vârful de gama îl reprezintă motorul pe benzină + GPL, care oferă 100 CP dar și un discount considerabil la achiziționarea mașinii, datorita eco-bonusului pentru poluare.
Transmisia este una cu 6 viteze, dar se poate opta și pentru o cutie automata CVT (Continuously variable transmission), care e senzațională pe noul Logan.
Cea mai buna parte a noii Dacia Logan rămâne prețul imbatabil. Acesta pornește de la 8.600 euro și ajunge la puțin peste 13.000 euro pentru modelul de top. Cam același preț ca al unei mașini second-hand, gen VW Passat, cu mulți km la bord și a cărei întreținere este mult mai costisitoare.
Aflați mai multe despre noua Dacia Logan în videoclipul realizat de Claudiu Heg pe https://youtu.be/2Mg5QWzBlK0.
Sursa foto: @ClaudiuHeg