Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Guvernul va finanța granturi pentru studenți și tichete de masa pentru pensionari

Publicat

pe

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, a anunţat, joi seară, la finalul şedinţei de Guvern, că Executivul a aprobat un program naţional destinat studenţilor, în valoare de 30 de milioane de euro, iar în funcţie de solicitări poate ajunge la 150 de milioane de euro.

O altă măsură aprobată de Guvern este legată de tichetele de masă electronice pentru un număr de aproximativ 290.000 de pensionari.

Marcel Boloş a afirmat că programul destinat studenţilor îşi propune crearea a 4.500 de locuri de muncă.

„Este un apel de proiecte pentru care depunerea cererilor de finanţare va avea loc începând cu data de 15 iulie 2020. Valoarea programului naţional este de 30 de milioane de euro şi în funcţie de solicitări, prin mecanismul de supracontractare, valoarea poate să ajungă la 150 de milioane de euro. Este vorba de susţinerea antreprenoriatului studenţesc, este vorba de un număr aproximativ de 4.500 de locuri de muncă, care se vor crea prin susţinerea acestui program naţional şi de trei forme de sprijin financiar pe care urmează să le asigurăm”, a explicat Marcel Boloş.

El a menţionat că este vorba de acordarea de granturi pentru studenţi cu valoarea minimă de 40.000 de euro pentru două locuri de muncă create.

„Pe de o parte este vorba de acordarea de granturi pentru studenţi cu valoarea minimă de 40.000 de euro pentru două locuri de muncă create, urmând ca valoarea grantului să poate creşte până la 100.000 de euro pentru un număr de maxim cinci locuri de muncă create în afacerile pe care le propun pentru finanţare. O a doua formă de sprijin, tot în cadrul proiectului este legată de asigurarea unei burse sociale pe o perioadă de şase luni, perioadă în care studenţii deprind şi se formează în ceea ce priveşte abilităţile antreprenoriale, în care beneficiază de o bursă de 650 de lei pe lună şi apoi o dată cu dmersurile care le fac pentru afacerea care urmează să o finanţeze, pentru locurile de muncă nou create vor putea beneficia pe o perioadă de un an de zile de 2.250 de lei pe lună”, a mai spus ministrul Fondurilor Europene.

El a precizat că o altă măsură aprobată de Guvern se referă la tichetele de masă electronice pentru aproximativ 260.000 de pensionari.

„O treia măsura este cea care a fost aprobată pentru persoanele vârstnice. Este vorba despre tichetele de masă electronice pentru un număr de aproximativ 260.000 de pensionari. Pentru persoanele vârstnice condiţiile care trebuie să le îndeplinească sunt cele legate de vârstă. Persoanele vârstnice de peste 75 de ani urmează să beneficieze de această schemă de sprijin cu condiţia ca să aibă o pensie socială de 704 lei, aşa cum astăzi avem cuprins în reglementările legale în vigoare. Este, de asemenea, o măsură pe care Guvernul României a aprobat-o şi care sprijină în mod direct în partea de reţea Horeca care are în vedere un buget în valoare de 100 de milioane de euro”, a mai spus ministrul Fondurilor Europene.

Ministerul Fondurilor Europene a transmis, printr-un comunicat de presă, că programul se adresează şi persoanelor/familiilor fără adăpost, celor evacuate, care nu au domiciliu stabil şi în mod special familiilor monoparentale.

Lista persoanelor fără adăpost va fi actualizată lunar de către autorităţile administraţiei publice locale.

Valoarea lunară a unui tichet este de 180 lei/persoană, iar de acest ajutor vor beneficia aproximativ 290.000 de bătrâni, alături de celelalte categorii vulnerabile.

Mesele calde vor fi acordate prin intermediul unor tichete electronice prin Schema Naţională de Sprijin pentru Persoanele Vârstnice şi pentru Persoanele fără adăpost (S.N.S.P.V.P.A). Bugetul alocat va fi de 640 milioane lei, finanţat prin POAD.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite