Ne găsiți și pe:

Din țară

Programul Rabla pentru Electrocasnice a început cu o amânare. Cum puteți să beneficiați de voucher

Publicat

pe

Lansarea Programului Rabla pentru Electrocasnice a fost amânată din cauza unei suspiciuni de fraudă.

„Din cauza contextului general de instabilitate a securităţii cibernetice, a unor suspiciuni privind siguranţa informatică a aplicaţiei şi a încercărilor anterioare de fraudare a procesului de înscriere prin clonarea unor informaţii specifice programului Rabla pentru electrocasnice, Administraţia Fondului pentru Mediu anunţă amânarea deschiderii sesiunii de înscriere a persoanelor fizice în vederea implementării unor măsuri de siguranţă suplimentare pentru programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic, până la o dată ce va fi comunicată ulterior”, se arată într-un comunicat al instituției.

Știrea inițială

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor lansează marţi, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), Programul Rabla pentru Electrocasnice dedicat persoanelor fizice, bugetul alocat în acest an fiind de 40 milioane lei.

Începând cu ora 12.00, toţi cei interesaţi se pot înscrie în Programul Rabla pentru Electrocasnice, în aplicaţia informatică disponibilă pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM) şi la secţiunea programului.

Aplicaţia va emite un voucher electronic, cu o valabilitate de 15 zile, iar cu acesta, orice român se va duce la un comerciant autorizat în program, va lăsa aparatul vechi pe care vrea să-l înlocuiască şi va achiziţiona aparatul nou pe care şi-l doreşte.

În cadrul programului, persoanele fizice beneficiază de vouchere pentru achiziţionarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, cu eficienţă energetică clasa A++ şi A+++, astfel:

– 300 de lei pentru maşini de spălat rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++;

– 400 de lei pentru maşini de spălat vase cu eficienţă energetică cel puţin A++;

– 400 de lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++;

– 400 de lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu eficienţă energetică cel puţin A++;

– 400 de lei pentru televizoare cu eficienţă energetică cel puţin A;

– 400 de lei pentru uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++;

– 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;

– 500 de lei pentru laptopuri;

– 300 de lei pentru tablete.

După publicarea listei persoanelor fizice aprobate pe site-ul AFM, în maximum 15 zile, solicitanţii se vor prezenta la unul dintre comercianţii validaţi, de unde vor achiziţiona echipamentul dorit.

Din țară

ANAF. Ghid fiscal actualizat pentru persoanele care obțin venituri din închirieri

Publicat

pe

ANAF a actualizat Ghidul fiscal al contribuabililor persoane fizice care realizează venituri din închirierea și subînchirierea bunurilor mobile și imobile și din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat Ghidul fiscal al contribuabililor persoanelor fizice care realizează venituri din închirierea și subînchirierea bunurilor mobile și imobile și din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală, acesta fiind disponibil pe portalul www.anaf.ro, în secțiunea Asistență Contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente și alte materiale informative, la următorul link:

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Ghid_chirii_2022_05.pdf.

Persoanele fizice care realizează venituri din aceste activități au obligația de a depune Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212), până la data de 25 mai.

Contribuabilii pot obține informații detaliate și telefonic, apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Totodată, pe canalul de Youtube ANAF – Agenția Națională de Administrare Fiscală, sunt disponibile materiale video referitoare la modalitatea de  completare a declarației unice pentru persoanele fizice care realizează venituri din chirii.

Citeste mai mult

Din țară

DESCINDERI. Zeci de percheziții pentru destructurarea unui grup infracțional specializat în trafic de migranți și droguri

Publicat

pe

Zeci de percheziţii au loc miercuri dimineaţă în judeţele Arad, Timiş, Cluj, Iaşi şi Caraş-Severin, vizând membrii unui grup organizat specializat în traficul de migranţi şi traficul de droguri de risc şi de mare risc.

„La data de 18 mai 2022, poliţiştii Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Arad şi poliţiştii de frontieră din cadrul I.T.P.F. Timişoara şi Oradea, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – B.T. Arad, efectuează 37 de percheziţii domiciliare, în judeţele Arad, Timiş, Cluj, Iaşi şi Caraş-Severin, în cadrul unei acţiuni care vizează destructurarea unui grup infracţional organizat specializat în traficul de migranţi şi traficul de droguri de risc şi de mare risc”, precizează IGPR, într-un comunicat de presă.

Din cercetări a reieşit că, în luna august 2021, în judeţul Timiş, ar fi fost constituit un grup infracţional organizat, format din 41 de membri, care ar fi acţionat, până în prezent, în zona de vest a României, cu scopul de a săvârşi infracţiunea de trafic de migranţi.

Membrii grupului infracţional ar fi racolat migranţi proveniţi din Orientul Mijlociu, care trecuseră ilegal frontiera României, dinspre Serbia şi Bulgaria, şi care se adăposteau în judeţul Timiş, în special în municipiul Timişoara.
Migranţii ar fi fost preluați de către membrii grupului infracțional organizat din Timişoara şi transportaţi cu autoturismele acestora sau cu microbuze închiriate, până la frontiera de stat a României cu Ungaria, în judeţul Arad.
Ulterior, aceştia ar fi fost călăuziţi de membrii grupului în vederea trecerii frauduloase a frontierei de stat, destinaţiile finale ale migranţilor fiind Austria şi Germania.
Activităţile infracţionale ar fi fost realizate de către membrii grupului infracţional organizat, în scopul obţinerii unor beneficii materiale importante.
De asemenea, în perioada ianuarie-mai 2022, o parte dintre membrii grupului ar fi deţinut şi vândut, fără drept, droguri de mare risc  (cocaină şi amfetamină) şi droguri de risc (cannabis), consumatorilor din judeţele Arad, Timiş şi Caraş Severin.
La sediul D.I.I.C.O.T. – B.T. Arad vor fi duse pentru audieri 44 de persoane, despre care există suspiciunea că sunt implicate în desfăşurarea activităţilor infracţionale.
Suportul de specialitate a fost asigurat de Direcţia Operaţiuni Speciale din cadrul Poliţiei Române.
Acţiunea beneficiază de sprijinul poliţiştilor brigăzilor de combatere a criminalităţii organizate Timişoara, Cluj, Iaşi şi din cadrul Serviciului de Combatere a Criminalităţii Organizate Caraş Severin şi Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş.
La acţiune participă poliţiştii Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Arad, Sectorului Poliţiei de Frontieră Vărşand, Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timiş, Sectorului Poliţiei de Frontieră Deta şi I.T.P.F. Timişoara.
La activităţi participă şi jandarmii din cadrul inspectoratelor de jandarmi judeţene Timiş, Arad şi Caraş-Severin şi Grupării de Jandarmi Mobile „Glad Voievod” Timişoara.

Citeste mai mult

Din țară

OPORTUNITATE. O nouă campanie de recrutare de rezerviști voluntari în Armata României

Publicat

pe

Ministerul Apărării Naţionale (MApN) anunţă organizarea unei noi campanii de recrutare şi selecţie pentru cei care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României.

Conform unui comunicat al MApN, în această etapă, vor fi disponibile 871 de locuri pentru toate categoriile de personal – ofiţeri, maiştri militari, subofiţeri, gradaţi şi soldaţi, iar persoanele interesate pot depune dosarele în perioada 16 mai – 10 iunie.

La centrul militar zonal, judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, cei interesaţi vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum şi la unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situaţia în care este cazul, potrivit legii.

Candidaţii proveniţi din rândul celor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcţiile pentru care îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor şi corespondenţa specializărilor dobândite în viaţa civilă cu armele/serviciile şi specialităţile militare.

Detalii suplimentare pot fi obţinute de la centrele militare zonale, judeţene sau de sector. Datele de contact ale acestora sunt disponibile pe pagina de internet a MapN, la adresele: https://www.recrutaremapn.ro/contactbir.php şi https://www.mapn.ro/contact/centre_militare/index.php.

MApN precizează că, la prezentarea la centrul militar, se va completa o cerere de înscriere şi se vor prezenta următoarele documente: actul de identitate, în original şi în copie; certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii; acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie; permisul de conducere valabil, eliberat de autorităţile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice; livretul militar, în original şi în copie, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.

Ministerul Apărării aminteşte că din 2021 au intrat în vigoare o serie de măsuri care au ca scop creşterea atractivităţii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, dintre care cele mai semnificative sunt creşterea cuantumului remuneraţiei acordate în perioada în care nu participă la instruire sau la misiuni, de la 10% la 30 % din solda de funcţie, la care se adăugă solda gradului deţinut; creşterea cuantumului indemnizaţiei de instalare, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradaţiilor şi a soldei de comandă, pe lângă solda de grad; eliminarea obligaţiei privind restituirea cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situaţia nesemnării/nefinalizării contractului; eliminarea limitărilor privind plecarea rezerviştilor voluntari în străinătate; crearea posibilităţii repartizării în funcţii, fără a mai susţine probele de selecţie, a rezerviştilor proveniţi din cadre militare în activitate şi soldaţi/gradaţi profesionişti, în primul an de la trecerea în rezervă.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite