Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Intră în circulație „Trenurile Soarelui“ către Litoral și Delta Dunării

Publicat

pe

Programul estival de transport feroviar „Trenurile Soarelui” va fi lansat începând cu data de 11 iunie, iar turiştii vor avea la dispoziţie 40 de trenuri ce vor asigura zilnic legături directe din toată ţara cu staţiunile de la Marea Neagră şi cu Delta Dunării.

Potrivit unui comunicat de presă al CFR Călători, programul pregătit constă fie în prelungirea spre Mangalia – din 11/12 iunie – a circulaţiei unor trenuri care aveau ca destinaţie finală Bucureşti Nord, fie prin introducerea – din 25/26 iunie – de noi trenuri ce au ca destinaţie exclusivă litoralul Mării Negre şi Delta Dunării.

Astfel, programul complet din 25/26 iunie este următorul: 38 de trenuri directe (19 dus/19 întors) şi ramurile aferente care pornesc din principalele oraşe, vor avea ca destinaţie /plecare litoralul românesc, din care 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinaţie/plecare Mangalia; 32 de trenuri (16 dus/16 întors) vor asigura legătura din Capitală cu litoralul şi retur (12 perechi din Bucureşti Nord, trei perechi din Bucureşti Băneasa, o pereche din Bucureşti Obor).

De asemenea, pentru călătoria în Delta Dunării, din 12 iunie 2021, trenurile RE 8007/RE 8653 şi RE 8658/ RE 8008 vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului, legătura directă Bucureşti Nord – Tulcea Oraş şi retur. Totodată, în fiecare zi, patru trenuri (2 dus/2 întors) vor continua să circule între Medgidia şi Tulcea.

CFR Călători menţionează că, în acest sezon, trenurile Tineretului IR 1924 şi IR 1923 Sibiu – Mangalia şi retur vor avea în compunere vagon de dormit, iar pe distanţa Bucureşti Nord – Mangalia vor avea tarife de Regio Expres.

În plus, pentru turiştii din Braşov legătura cu Constanţa şi retur va fi asigurată cu patru perechi de trenuri directe printre care se numără şi noul tren IR cu condiţii de IC – Tomis Expres (IR 1686, IR 1688), în timp ce trenul Regio 8024 de la Constanţa, pentru o accesibilitate mai mare va avea sosirea şi în acest sezon în Bucureşti Nord în loc de Bucureşti Obor, cu oprire şi în Bucureşti Băneasa.

Cele 4 trenuri de viteză (IR 1682, IR 1683, IR 1686, IR 1688), care circulă fără opriri intermediare între Bucureşti Nord şi Constanţa, ajung la destinaţie în două ore – timp greu de atins în condiţii legale de alte mijloace terestre de transport, din centrul Bucureştiului în centrul Constanţei. Durata călătoriei cu celelalte trenuri InterRegio, pe ruta Bucureşti – Constanţa, este în medie de circa 2 ore şi 20 minute.

Toate trenurile InterRegio estivale sunt dotate cu prize pentru a încărca bateria laptop-ului sau a telefonului mobil şi instalaţii de climatizare, majoritatea vagoanelor fiind modernizate (reconstruite integral) în anul 2020, şi chiar în 2021. Trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de dormit şi cuşetă, iar vagoane restaurant sau vagoane prevăzute cu bar se află în compunerea trenurilor IR 1944/ IR 1948 şi IR 1945/ IR 1949 Satu Mare – Mangalia şi retur, IR 1994 şi IR 1993 Craiova – Mangalia şi retur, IR 1983 şi IR 1984 Bucureşti Nord – Mangalia şi retur, IR 1686 şi IR 1688 ‘Tomis Expres’ Braşov – Constanţa şi retur.

Reprezentanţii operatorului feroviar precizează că persoanele cu dizabilităţi motorii au posibilitatea de a se deplasa mai uşor cu trenul spre şi dinspre litoral, beneficiind din partea CFR Călători de servicii gratuite de asistenţă (rezervarea locurilor speciale, însoţire în incinta staţiei, asistenţă la urcare/coborâre în/din tren şi asistenţă la bordul trenului).

„Pentru a beneficia de aceste servicii, pasagerii trebuie să completeze, cu minimum 48 ore înainte de plecare, un formular care este disponibil online şi la casele de bilete, pentru trenuri care au plecări/sosiri din/în marile gări. Toate detaliile pentru accesarea acestor servicii gratuite pot fi găsite pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Asistenţă PRM”, se anunță în comunicatul de presă.

Compania feroviară informează că tariful pentru o călătorie cu loc rezervat pe ruta Bucureşti Nord – Constanţa este de 59,6 lei la tren IR, clasa a 2-a, şi de 30,3 lei la tren Regio, clasa a 2-a. Dacă se achiziţionează un bilet dus-întors pasagerul beneficiază de 10% reducere, iar pentru cumpărarea biletelor în avans reducerea este de până la 10% din tariful de transport. Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenţii de 50% reducere la călătoria în vagoanele clasa a 2-a.

„În perioada programului estival de transport, turiştii aflaţi pe litoralul românesc au posibilitatea de a călători între staţiunile de pe litoral cu trenurile InterRegio de sezon, la tarif de tren Regio, dacă vor achiziţiona biletele de la casele de bilete de pe secţia Constanţa – Mangalia. La aceste trenuri InterRegio, pentru călătoria pe ruta Constanţa – Mangalia şi retur, vor fi valabile şi abonamentele emise pentru trenurile Regio de pe această secţie”, subliniază CFR Călători.

Biletele de tren pot fi achiziţionate cu o anticipaţie de 20 zile, prin intermediul următoarelor canale: online de pe www.cfrcalatori.ro; de la automatele de vânzare bilete din gări; direct de la casele de bilete din gări şi distribuitori autorizaţi (agenţii de turism).

Din țară

Restricții de circulație pentru lucrări de reparații pe DN 68A Coșava – Margina. Care sunt rutele ocolitoare

Publicat

pe

Începând de luni, 12 mai 2025, până la finele lunii iunie, pe DN 68A, dinspre Coșava spre Margina, jud. Timiș, se vor desfășura lucrări la carosabil și se va circula îngreunat, cu restricții, atât ziua, cât și noaptea.

Lucrările, care se vor executa inclusiv pe timpul nopții, vor fi făcute în continuarea celor executate în primăvara anului trecut, de la Coșava spre calea ferată din localitatea Margina.

Aceste lucrări presupun tratarea tasărilor locale, ceea ce înseamnă că se face consolidarea drumului, inclusiv a structurii sale. Echipele antreprenorului Drumuri și Poduri Banat vor lucra de luni dimineața până vinerea la prânz, când echipele se vor retrage de pe drum și se va putea circula pe ambele sensuri, dar vor fi menținute restricțiile de viteză în zona de șantier.

În paralel, CFR Infrastructură Timișoara, prin S.C. Europan Prod S.A., va executa lucrări de reparații la trecerea la nivel cu calea ferată de la Margina, iar traficul se  va desfășura deviat, în zona CF, pe o variantă amenajată provizoriu.

Pentru a evita aglomerația pe acest sector, șoferii pot folosi următoarele rute ocolitoare:

* Pe direcția Nădlac – București: A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria sau A1 Nădlac – A1 Arad – A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia;

* Pe direcția București – Nădlac: A1 Ilia – DN 7 Ilia – DN 7 Arad – A11 Arad – A1 Arad – A1 Nădlac.

Foto: DRDP Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

Cătălin Predoiu a fost desemnat prim-ministru interimar

Publicat

pe

Cătălin Predoiu, ministrul de Interne al României a fost desemnat prim-ministru interimar, marți, după ce Marcel Ciolacu și-a dat demisia din funcție.

Preşedintele Ilie Bolojan a semnat decretul pentru desemnarea lui Cătălin Predoiu ca prim-ministru interimar, pentru a îndeplini atribuţiile până la formarea noului Guvern.

Luni, președintele interimar Ilie Bolojan a luat act de demisia lui Marcel Ciolacu.

Citeste mai mult

Din țară

ALEGERI PREZIDENȚIALE. Rezultate finale: George Simion și Nicușor Dan, în turul al doilea

Publicat

pe

George Simion, candidatul AUR la alegerile prezidenţiale, s-a calificat în turul al doilea al Alegerilor Prezidențiale cu peste 3,8 milioane de voturi, ceea ce reprezintă un procent de 40,96 la sută, după centralizarea tuturor poceselor verbale de la alegerile de duminică.

El este urmat de Nicuşor Dan, candidat independent cu 20,99%, respectiv 1.979.711 voturi.

Crin Antonescu, candidatul susținut de PSD, PNL și UDMR a obținut doar 20,07%.

Conform datelor transmise de AEP au fost centralizate toate procesele verbale de la alegerile de duminică.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite