Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

LEGE. Pacienții vor avea servicii decontate la spitalele de stat și private

Publicat

pe

Şeful Cancelariei primului ministru, Ionel Dancă, a anunţat că Guvernul României a adoptat Ordonanţa de Urgenţă, marţi seara, prin care accesul pacienţilor la furnizorii publici sau privaţi se va face în egală măsură.

”Obiectivul acestui act normativ este salvarea vieţilor pentru pacienţii care, în această perioadă, trebuie să recurgă – şi sunt în situaţie critică – la proceduri medicale şi pentru a facilita accesul lor la cea mai apropiată unitate medicală. Guvernul a decis deschiderea sistemului de sănătate şi liberalizarea programului de sănătate, astfel încât pacienţii să aibă posibilitatea să acceseze serviciile medicale, inclusiv cele prestate de furnizori privaţi în acelaşi regim cu furnizarea serviciilor medicale de către unităţile publice”, a anunţat Dancă, la finalul şedinţei de Guvern.

Potrivit acestuia, practic, prin această reglementare nouă, se instituie acelaşi regim de decontare a serviciilor medicale, atât pentru serviciile medicale publice, cât şi pentru cele private.

”Prin OUG pentru deschiderea sistemului de sănătate şi pentru facilitatea accesului pacienţilor la unităţile medicale private sau de stat, nu numai că se instituie acelaşi regim de decontare a serviciilor medicale pentru unităţile private şi unităţile publice, dar se elimină coplata şi contribuţia personală prevăzută de Ordonanţa 27/2019, introdusă de guvernarea PSD anterioară şi se prorogă termenul pentru aceste contribuţii persoanle până în aprilie 2021 şi în acest moment, practic pacienţii vor beneficia de acelaşi regim, indiferent că aceste servicii medicale sunt furnizate de un operator public sau privat”, a mai anunşat Dancă.

Proiectul privind accesul pacienţilor la furnizorii de servicii medicale publici şi privaţi s-a aflat deja în dezbatere publică.

”Este un act normativ curajos al guvernului pentru care în acest moment s-a luat decizia adoptării prin OUG, dar el a fost în dezbatere publică în ultima perioadă, au fost consultate asociaţiile profesionale, sectorul medical şi este un obiectiv asumat firesc de o guvernare liberală care doreşte să elimine discriminările între sectorul public şi privat pentru a mări avantajul pacienţilor care pot accesa servicii medicale de calitate, cele mai apropiate, funcţie de nevoi. Vorbim de două programe naţionale de sănătate, Infarctul miocardic şi Atacul cerebral care în acest moment, posibilitatea de intervenţie medicală în cazul pacienţilor în stare critică şi care se încadrează în aceste programe, pot accesa aceste servicii indiferent de operatorul de servicii medicale, public sau privat”, a mai declarat Dancă.

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite