Ne găsiți și pe:

Din țară

Linia ferată Caransebeș-Lugoj-Timișoara, modernizată. Trenurile vor circula cu 160 km/h

Publicat

pe

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR“ SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare a linie CF Caransebeş – Lugoj – Timişoara, valoarea estimată a contractelor fiind de peste 3,18 miliarde de lei.

„Încă o veste bună pentru domeniul feroviar: azi au fost scoase la licitaţie pentru proiectare şi execuţie lotul 1 (Caransebeş-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) şi lotul 2 (Lugoj – Timişoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeş şi Timişoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h”, a anunţat marţi, pe Facebook, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3,18 miliarde de lei, fără TVA, din care 1,437 miliarde de lei, pentru secţiunea Caransebeş – Lugoj (lotul 1), respectiv 1,742 miliarde de lei pentru secţiunea Lugoj – Timişoara Est (lotul 2), sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, Programe din Fondul de Coeziune (FC).

Proiectul de modernizare pe cele două subsecţiuni Caransebeş – Lugoj (Lot 1) şi Lugoj – Timişoara Est (Lot 2) cuprinde lucrări complexe de infrastructură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, staţii C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii) şi de protecţia mediului.

Ministrul Transporturilor a menţionat pe reţeaua de socializare ce cuprinde în mare proiectul de modernizare. Astfel, pe tronsonul 1 vor fi construiţi 24 de km de linii noi, se vor reabilita 12 poduri şi 49 de podeţe, va fi construit un pasaj denivelat, se vor implementa 4 instalaţii de centralizare electronică, se reabilitează clădirile pentru călători din Caransebeş, Zăgujeni şi Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui. De asemenea, va fi ridicată încă o clădire nouă în gara din Caransebeş, pentru mentenanţa şi revizia trenurilor.

Pe tronsonul 2 vor exista 20 de km de linii noi, 14 poduri şi 40 de podeţe vor fi reabilitate şi se va construi un pasaj denivelat. Totodată, pe acest tronson vor fi implementate 5 instalaţii de centralizare electronică şi se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din staţiile Lugoj, Belinţ, Topolovăţ, Recaş şi Remetea Mare.

Potrivit CFR SA, prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26 iulie 2021, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15:00.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistem Electronic de achizitii publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro.

Lucrările fac parte din obiectivul „Modernizarea liniei CF Caransebeş – Timişoara – Arad”.

Din țară

Trenul București Nord – Timișoara Nord, întârziere de aproximativ 3 ore

Publicat

pe

Trenul IR 1691 care circulă pe ruta Bucureşti Nord – Timişoara Nord a înregistrat, duminică, o întârziere de peste două ore, după ce locomotiva s-a defectat, iar garnitura a staţionat în staţia Drăgăneşti Olt.

Conform portalului CFR, trenul a ajuns la destinaţie cu 175 de minute mai târziu faţă de ora programată.

Conform datelor furnizate de oficialii CFR, trenul nr. 1691 a sosit în Drăgăneşti Olt duminică după-amiază, la ora 13.34, iar la ora 13.50 mecanicul a declarat locomotiva defectă, solicitând locomotivă de ajutor.
O locomotivă de ajutor a plecat din Craiova la ora 14.10, a sosit în Drăgăneşti Olt la ora 15.40, iar trenul 1691 a plecat la ora 15.52 cu o întârziere de 137 de minute.
CFR SA a transmis că, având în vedere că duminică au fost prognozate temperaturi maxime cuprinse între 37 şi 39 de grade în aer, în majoritatea regiunilor, personalul companiei ia măsuri speciale pentru desfăşurarea circulaţiei trenurilor în condiţii optime de trafic.
Astfel, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare face revizii suplimentare pe reţeaua feroviară, prin verificarea directă a linilor de cale ferată, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în şină depăşeşte 50 – 55 de grade, pe intervalele de staţii unde situaţia o impune, se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală.

Citeste mai mult

Din țară

Aplicație pentru parcările și spațiile de servicii de pe drumurile naționale și autostrăzi

Publicat

pe

CNAIR, pentru a veni în sprijinul conducătorilor auto, a lansat aplicația pentru parcările și spațiile de servicii aferente drumurilor naționale și autostrăzilor.

Aplicația permite localizarea rapidă a tuturor parcărilor și spațiilor de servicii disponibile rețelei rutiere din România.

Dezvoltarea aplicației face parte din strategia companiei de a asigura un confort sporit utilizatorilor rețelei rutiere.

Aplicația este disponibilă aici: https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4fe4bd26db9d4cfb8f169744e12e0139

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 sau pot accesa pagina de internet: www.cnadnr.ro/Situatia Drumurilor Naționale.

Citeste mai mult

Din țară

Bugetele programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, suplimentate

Publicat

pe

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a suplimentat sumele programului Rabla Clasic cu 5 milioane de lei şi a programului Rabla Plus cu 20 milioane de lei.

În paralel, AFM desfăşoară demersuri pentru suplimentarea bugetului total al programului Rabla Clasic cu suma de 200 milioane de lei, care va putea fi utilizată la începutul lunii septembrie 2021.

Bugetul total al programului Rabla Plus va fi majorat şi el cu 200 milioane de lei în data de 21 august 2021, se menţionează într-un comunicat al AFM.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite