Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

PROIECT. Guvernul vrea să ajute cu 2.000 de euro firmele mici

Publicat

pe

Guvernul va continua seria măsurilor de ajutorare a afacerilor afectate în vremuri de pandemie, având în pregătit un proiect prin care-și propune să ajute afacerile mici, de la PFA-uri la microfirme și anumite ONG-uri.

Un proiect de OUG prevede plata a 2.000 de euro cash pentru microfirme, PFA și unele ONG-uri, în anumite condiții.

Micro-granturile vor fi oferite celor care au nevoie de bani în această perioadă. Suma se acordă o singură dată, sub formă de sumă forfetară, conform prevederilor textului proiectului Ordonanței de Urgență, iar banii nu mai trebuie dați înapoi.

Beneficiarii sunt următorii:

micro-întreprinderi care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă

Persoane fizice autorizate (PFA)

ONG-urile cu activitate economică din domeniile de activitate prevăzute în anexa proiectului

Cine poate să aplice

Persoanele fizice autorizate/cabinete medicale individuale din domeniul sănătății, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza OUG 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență.

Dovada implicării în activitățile legate de COVID-19, dar și pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unui formular anexă la cererea de finanțare emis de unitatea sanitară unde a prestat serviciul beneficiarul/ direcția de sănătate publică județeană după caz.

Verificarea încadrării beneficiarului în categoria IMM se face pe perioada implementării proiectelor, pe bază de eșantion, după depunerea cererii de finanțare și încheierea contractelor de finanțare, sub condiția recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanțare, cu excepția PFA și CMI.

Condiții

Microgranturile din prezenta ordonanță de urgență se acordă, pe bază de contract de acordare al ajutorului de stat beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

– au desfășurat activitate curentă/operațională pe perioada a cel puțin unui an calendaristic înainte de data depunerii cererii de finanțare, cu excepția PFA /cabinete medicale individuale pentru care începerea activității poate să aibă loc până la data de 01.02.2020;

– au obținut o cifră de afaceri în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare de cel puțin echivalentul în lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finanțare, cu excepția ONG și a beneficiarilor medicali numiți mai sus.

– își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant. Tipuri de cheltuieli Beneficiarii de microgranturi pot utiliza alocările pentru susținerea unor cheltuieli de tipul:

Bani pentru cheltuieli

Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri precum și alte categorii stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari; – datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;

– cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat; – cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă; –

cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului COVID-19;

– cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;

– cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității curente pentru reluarea activităților economice.

Cererile de finanțare depuse în cadrul apelurilor de proiecte sunt selectate în ordinea depunerii – pe principiul primul venit-primul servit.

Cum se obțin banii

Beneficiarul finanțării trebuie să depună un raport de progres privind cheltuielile efectuate la bancă în termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres în termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informații lipsă ori necompletarea acestuia cu informații/documente solicitate dă dreptul autorităților să inițieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub formă de microgrant.

Băncile efectuează plățile către beneficiari pe seama contractului de acordare a ajutorului de stat şi transmite prin aplicaţia electronică ordinele de plată lunar către MEEMA, împreună cu raportul de progres al beneficiarului întocmit lunar, până la data de 10 ale fiecărei luni pentru luna precedentă.

Fondurile alocate pentru acordarea de microgranturi în cadrul POC 2014-2020 sunt în valoare totală de 100.000.000 euro din care 85.000.000 euro se alocă din bugetul POC 2014-2020 și 15.000.000 euro din cofinanțarea de la bugetul de stat.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite