Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

PROPUNERE. Operatorii din HoReCa ar putea fi scutiți de impozitul specific 180 de zile

Publicat

pe

Ministerul Finanţelor a publicat în procedură de transparenţă decizională un proiect de act normativ prin care propune prelungirea scutirii, pe o perioadă de 180 de zile, de la plata impozitului specific de către operatorii economici din HORECA, potrivit unui comunicat remis miercuri de instituţie.

„Ministerul Finanţelor vine în ajutorul mediului de afaceri, care se confruntă în această perioadă cu o acută lipsă de lichiditate, şi în anul fiscal 2022, prin prelungirea scutirii de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HORECA pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe. Concomitent s-a prevăzut şi mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal„, se menţionează într-un comunicat al Ministerului Finanţelor.

Proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privinţa comerţului online, flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată şi reglementări ale unor dispoziţii din Codul de procedură fiscală.

O primă modificare a Codului de procedură fiscală vizează flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată prin crearea posibilităţii depunerii cererii de eşalonare şi de către debitorii aflaţi în procedura insolvenţei, condiţia fiind ca până la data emiterii deciziei de eşalonare aceştia să iasă din procedura de insolvenţă. Totodată, Ministerul Finanţelor propune crearea posibilităţii acordării eşalonării la plată şi pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eşalonarea la plată reprezintă un real sprijin.

O altă modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere încetarea obligaţiilor declarative pe perioada inactivităţii sau a suspendării activităţii pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, îşi menţin obligaţiile declarative sau care pot obţine un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.

Totodată, se propune modificarea Codului de procedură fiscală prin reglementarea expresă a modalităţii de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parţial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situaţia în care societatea efectuează distribuiri de dividende parţiale în cursul anului, dividendul şi impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze şi situaţia în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit şi, pe cale de consecinţă, nu este plătit nici impozitul, precizează Ministerul Finanţelor.

Cea de-a patra propunere de modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere reglementarea expresă a obligaţiei de raportare (furnizare de informaţii) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacţiilor on-line (piaţă on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica şi impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite şi taxe şi fără a declara veniturile obţinute din această activitate. De asemenea, natura informaţiilor, periodicitatea, precum şi modelul declaraţiilor se aprobă prin ordin al preşedintelui ANAF.

Proiectul de act normativ pus în transparenţă decizională are în vedere trei modificări ale Codului Fiscal, dintre care prima prevede instituirea obligaţiei notarilor publici de declarare a tranzacţiilor din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei.

Măsura are în vedere situaţiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietăţile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii şi au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, în condiţiile în care aceştia erau obligaţi la plata impozitului pe venitul din activităţi independente.

De asemenea, prin instituirea acestei obligaţii declarative se urmăreşte identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacţii cu proprietăţi imobiliare şi care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situaţii prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacţiei a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.

Documentul prevede modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce priveşte autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorităţii Vamale Române, urmând ca stabilirea competenţelor, procedurilor şi condiţiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistraţi, expeditorilor înregistraţi, importatorilor autorizaţi să se realizeze prin ordin al ministrului Finanţelor, la propunerea preşedintelui Autorităţii Vamale Române.

A treia propunere de modificare a Codului Fiscal vizează stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligaţia de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancţionării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligaţiei de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condiţiile în care obligaţia nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora.

Foto: Colosseum Timișoara

Din țară

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024. BEC: Călin Georgescu – 22,1 %, Marcel Ciolacu – 22,08% după centralizarea a 81,32 % din voturi

Publicat

pe

Candidatul independent Călin Georgescu se situează pe locul 1, cu 22.1% din voturi, conform rezultatelor după centralizarea a 81,32% din voturile exprimate la alegerile prezidenţiale de duminică.

Călin Georgescu a obținut 1.414.807 voturi (22.1%)

Candidatul PSD Marcel Ciolacu se află pe locul 2, cu 22.08% (1.413.848 voturi).

Elena Lasconi se află pe locul al 3-lea cu 15.08 % (965.426 voturi)

George Simion este pe locul al patrulea, cu 954.562 voturi (14.91%)

Nicolae Ciucă se află pe locul 5, cu 9.6% (614.550 voturi)

 

Citeste mai mult

Din țară

ALEGERI PREZIDENŢIALE 2024 – Rezultate BEC – Marcel Ciolacu vs. Călin Georgescu, în turul al doilea

Publicat

pe

Biroul Electoral Centrul (BEC) a anunțat primele rezultate la Alegerile Prezidențiale după centralizarea voturilor exprimate la alegerile prezidenţiale în peste 41% de secţii la nivel naţional.

Numărătoarea relevă faptul că Marcel Ciolacu a obţinut 23.33% din voturi, iar Călin Georgescu 21,65%.

Dupa centralizarea voturilor din 8.230 sectii din cele 20.059 deschise la nivel national (41.02%), pe primul loc se află Marcel Ciolacu, cu 537.277 voturi (23.33%).

Ciolacu este urmat de Călin Georgescu, cu 498.501 voturi (21.65%).

Locul al treilea este ocupat de George Simion cu 358.766 voturi (15.58%), urmat de Elena Lasconi, cu 276.359 voturi (12%),.

Candidatul de pe locul 5 este Nicolae Ciucă, cu 228.676 voturi (9.93%).

Citeste mai mult

Din țară

ALEGERI PREZIDENŢIALE 2024 – Prezența la vot se ridică la 52.40 la sută

Publicat

pe

Biroul Electoral Central (BEC) anunţă, duminică seară, că, până la ora 21.00 şi-au exercitat dreptul la vot, pentru alegerea preşedintelui României, 52.40% din numărul alegătorilor înscrişi în listele electorale.

Prezenţă mai ridicată la vot s-a înregistrat în următoarele judeţe:

  1. Ilfov – 62.88 % din total alegători înscrişi în liste
  2. Cluj – 57.38 %
  3. Giurgiu – 55.31 %
  4. Olt – 54.06 %
  5. Argenș – 53.67 %

Participare mai redusă la vot s-a înregistrat în judeţele:

  1. Caraş-Severin – 40.88 % din total alegători înscrişi în liste
  2. Maramureș – 39.92 %
  3. Botoșani – 39.55 %
  4. Satu Mare – 38.77 %
  5. Vaslui – 33.92 %

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite