Ne găsiți și pe:

Din țară

RAPORT. Vânzările de mașini au crescut cu 20 la sută, anul trecut

Publicat

pe

Românii au cumpărat 160.000 de maşini noi, în 2019, cu 20% mai multe decât în anul precedent, în timp ce tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern au depăşit 600.000 de unităţi, relevă un raport întocmit şi publicat de o platformă online destinată vânzării şi cumpărării de autovehicule.

În acelaşi timp, potrivit datelor Autovit.ro, în România s-au vândut, anul trecut, peste 1.000 de maşini electrice, cu aproape 50% mai multe decât în 2018.

„Piaţa auto din România a înregistrat noi recorduri în 2019: tranzacţiile cu autoturisme noi au avut cel mai bun an din ultimii 11, reînmatriculările au avut cel mai bun an din istoria lor, iar importurile de maşini second-hand s-au păstrat constante. Piaţa maşinilor ecologice a înregistrat şi ea o creştere considerabilă a cotei de piaţă, ajungând la 3,8% din totalul parcului auto”, se menţionează în raport.

Pe piaţa maşinilor noi, statistica arată că, deşi datele nu sunt definitive, estimările sunt de aproximativ 160.000 de unităţi, cu 20% peste cuantumul din 2018. În această marjă, iulie şi august au fost luni cu peste 23.000 de maşini înmatriculate, dar în septembrie abia s-a depăşit valoarea de 6.000 de unităţi. Per ansamblu, Dacia a înregistrat peste 30% cotă de piaţă. „Cel mai bun an din istoria pieţei maşinilor noi a fost 2007, cu 312.000 de maşini înscrise în circulaţie”, precizează Autovit.ro.

Potrivit sursei citate, piaţa maşinilor second-hand din import a depăşit, în cursul anului trecut, 440.000 de unităţi, dar a fost o scădere de peste 5% faţă de 2018.

„Totuşi, ultimii trei ani au adus cele mai mari valori ale importurilor – peste 1,4 milioane de maşini de la scoaterea timbrului de mediu, la începutul lui 2017. Cea mai bună lună a tranzacţiilor a fost octombrie, cu peste 41.000 de maşini. Volkswagen rămâne marca preferată, cu o cotă de peste 20% din tranzacţiile cu maşini second-hand din import”, se notează în statistică.

La capitolul reînmatriculări (tranzacţii cu maşini second-hand pe plan intern) s-a consemnat cel mai bun an din istoria lor, în 2019 totalul depăşind 600.000 de unităţi. În octombrie s-au tranzacţionat aproape 60.000 de maşini, fiind cea mai bună lună de când există statistici.

La nivel general, reînmatriculările au totalizat aproape 1,7 milioane unităţi de când a fost eliminat Timbrul de mediu, în 2007 fiind tranzacţionate 400.000 de maşini, în 2013 doar 205.000, iar anul trecut a adus o triplare faţă de 2013.

Pe segmentul maşinilor electrice, datele arată că au fost înmatriculate, în 2019, peste 1.000 de unităţi full-electric, în creştere faţă de anul anterior, când s-au cumpărat în România 682 de maşini electrice.

Conform platformei Autovit.ro, după tipul de combustibil al maşinilor puse la vânzare, se observă o creştere de 30% în rândul maşinilor hibrid şi electrice, comparativ cu anul 2018.

Reprezentanţii Autovit.ro susţin că, anul trecut, valoarea maşinilor puse la vânzare pe platforma de vânzări auto online, a fost de 3,3 miliarde de euro şi au fost publicate peste 265.000 anunţuri, cu 18% mai multe în comparaţie cu anul 2018.

Cel mai mare număr de anunţuri au vizat vânzarea maşinilor cu preţuri cuprinse în intervalul 5.000 – 10.000 de euro.

În funcţie de valoarea maşinilor, Volskwagen este marca preferată, cu preţuri sub 5.000 de euro, dar şi pentru cele între 10.000 şi 25.000 de euro, diferenţa fiind dată de anul de fabricaţie, respectiv 2005 – 2007 pentru cele sub 5.000 de euro, şi 2015 – 2016 pentru celelalte.

Autovit.ro este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării şi cumpărării de maşini noi şi second-hand, cu peste 3 milioane de vizitatori lunari şi peste 1.000 de dealeri auto care folosesc serviciile companiei. Platforma aparţine OLX Group.

Din țară

STUDIU. Berea, băutura preferată a românilor

Publicat

pe

Aproximativ o treime dintre români preferă berea, bărbaţii fiind principalii consumatori, iar pe locul doi se situează vinul liniştit, ales de unul din cinci români, urmat îndeaproape de cidru (15,4%), care este preferat mai mult de către femei, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Românii ocupă în ultimii ani locuri de top atât la producţia cât şi la consumul de alcool. Cele 510 milioane de litri de vin produse în 2018 clasează România pe poziţia 6 în Europa şi 13 în lume, iar cele 1,8 miliarde de litri de bere pun ţara noastră pe locul 9 în UE, se arată în comunicatul transmis de compania de cercetare de piaţă.

„La consum, România ocupă locul 5 în topul ţărilor cu un model de consum excesiv (cel puţin 60 de grame de alcool pur la bărbaţi/40 grame la femei, cel puţin odată la 30 de zile), după locuitorii ţărilor nordice. Din păcate, peste 25% din alcoolul consumat în ţara noastră este nefiscalizat, produs în gospodării, în afara unui regim de control”, menţionează sursa citată.

Studiul mai arată că aproximativ o treime dintre români preferă berea, în general cea produsă în unităţi industriale (28%), dar există un interes în creştere şi pentru cea artizanală (2,7%), bărbaţii fiind principalii consumatori (37,8% dintre respondenţi). Pe locul doi se situează vinul liniştit, ales de unul din cinci români, urmat îndeaproape de cidru (15,4%), care este preferat mai mult de către femei (21,2% dintre doamnele intervievate), probabil datorită conţinutului mai mare de zahăr şi prin diversitatea aromelor.

Spirtoasele, atât cele autohtone cât şi cele de import trezesc interesul a doar 3-7% din populaţia urbană. Acest rezultat este destul de surprinzător pentru o ţară în care pălinca face parte din ospitalitatea caracteristică şi în care mulţi locuitori din mediul urban consumă cocktailuri. Aproape un sfert dintre respondenţi au declarat că nu beau.

Potrivit studiului, berea este cea mai populară alegere: 40% dintre bărbaţii români beau o bere cel puţin o dată pe săptămână, în diverse ipostaze: după serviciu (35,9%), la sărbători (35,7%) sau ca socializare în oraş (30,7%). Asocierile din mintea consumatorilor de bere sunt în zona de mâncare – snacksuri (8,4%), mici (6,6%), grătar, friptură sau răcoritoare/potrivită pentru vară/ potoleşte setea.

De asemenea, unul din zece români alege să bea vin aproximativ o dată pe săptămână, cei tineri şi femeile fiind mai activi în acest sens. În percepţia generală, consumul de vin este asociat cel mai des cu sărbătorile (58%), zilele de naştere (35,2%), degustările (24,3%) şi socializarea în oraş (17,7%).

Deşi majoritatea respondenţilor (62,6%) îşi iau băuturile din comerţ, ce este surprinzător pentru locuitorii mediului urban este procentul relativ mare, de 19 %, care declară că băuturile alcoolice pe care le consumă provin din producţie proprie. Un procent similar există şi în cazul celor care îşi achiziţionează băuturile alcoolice de la rude, prieteni sau producători individuali.

În ceea ce priveşte frecvenţa de consum, cei mai mulţi români (39,2%) consumă o băutură alcoolică o dată pe săptămână, cel mai probabil în weekend, acest procente fiind chiar mai mari în rândul celor sub 35 de ani. În jur de 20% beau de 2-4 ori pe săptămână.

Corelat cu răspunsul de la întrebarea anterioară, peste o treime din respondenţi (34%) beau foarte rar sau deloc, acest comportament precaut fiind întâlnit mai mult de femei (40,7% dintre participante). De remarcat faptul că 44,6% dintre tinerii sub 25 de ani beau mai rar de o dată pe săptămână.

Studiul s-a desfăşurat la finalul anului 2019, pe un eşantion reprezentativ de 1002 persoane, 523 femei şi 479 de bărbaţi, intervievaţi online (CAWI).

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înfiinţată în 2007 ce oferă soluţii de cercetare de piaţă complete (tradiţionale şi digitale), strategie şi consultanţă în crearea mărcii şi abordarea clienţilor în România şi Europa Centrală şi de Est.

Citeste mai mult

Din țară

Studenții pot să lucreze în Germania, în vacanța de vară. Cum se poate aplica pentru un job

Publicat

pe

Perioada de înregistrare a aplicaţiilor în programul destinat studenţilor care doresc să lucreze în Germania pe perioada vacanţei de vară, minimum 2 luni, a început, zilele trecute, potrivit unui comunicat al Agenţiei Naţionale a Ocupării Forţei de Muncă (ANOFM).

Sunt disponibile 30 de posturi în domeniul hotelier – gastronomic, în fast-food, în industrie şi în domeniul serviciilor, precizează ANOFM.

La program pot aplica până la 14 februarie studenţii cu vârsta de 18 – 35 de ani, care urmează cursuri de zi şi care au cunoştinţe cel puţin bune de limba germană.

În vederea înregistrării aplicațiilor, studenții interesați de această oportunitate, se pot adresa consilierului EURES din cadrul agenției județene/municipalepentru ocuparea forței de muncă din județul în care studiază/domiciliază. Ȋnregistrarea persoanelor se va desfășura ȋn perioada 13 ianuarie 2020 – 14 februarie 2020.

Informații suplimentare cu privire la condițiile de aplicare, documentele necesare ȋnregistrării aplicațiilor, precum și instrucțiunile de completare a acestora, pot fi solicitate la agenția județeanăpentru ocuparea forței de muncă, respectiv a Municipiului București sau pe site-ul www.anofm.ro>Comunicare>Materiale informative.

Citeste mai mult

Din țară

Programul Rabla Clasic, ediția 2020. Când începe și câte vouchere vor fi

Publicat

pe

Programul „Rabla Clasic” va demara în luna martie, iar numărul de vouchere va fi de minimum 60.000. În ceea ce priveşte programul „Rabla Plus”, valoarea voucherului va fi de 10.000 de euro, acordat la achiziţionarea unei maşini nepoluante, sută la sută electrică, iar numărul de tichete ar putea creşte cu până la 20% faţă de ediţia anterioară.

„Programul Rabla este cel mai vechi program pe care îl derulează Administraţia Fondului pentru Mediu. Acesta este şi cel mai longeviv. Important e că în ultimul an a funcţionat şi ne propunem ca pentru 2020 să creştem numărul de vouchere pe care le acordăm. Am avut discuţii inclusiv cu premierul României şi cu cei din industria auto şi pentru 2020 ne propunem minimum 60.000 de vouchere pentru «Rabla Clasic». Programul va demara în luna martie şi a rămas să stabilim cu colegii din minister şi cu cei din Administraţia Fondului pentru Mediu, săptămâna viitoare, care va fi bugetul şi care vor fi exact etapele în care va fi demarat”, a spus, la Digi 24, ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Costel Alexe.

Potrivit ministrului, de la înfiinţarea programului „Rabla”, cel puţin 600.000 de autovehicule au fost scoase din uz şi circa 550.000 de autovehicule noi au fost achiziţionate. În ceea ce priveşte programul „Rabla Plus”, oficialul a menţionat că valoarea voucherului va fi de 10.000 de euro, iar numărul de tichete ar putea creşte cu până la 20% faţă de ediţia anterioară.

„Pentru «Rabla Plus», în 2020 ne propunem să păstrăm cel puţin acelaşi buget şi vrem o creştere cu 10%-20% a numărului de vouchere pe care să-l acordăm, astăzi voucherul fiind de 10.000 de euro. (…) Ministerul Mediului din România este cel care alocă cred că una dintre cele mai mari, dacă nu cea mai mare finanţare pentru maşini electrice”, a subliniat Alexe.

Ministrul a adăugat că autorităţile doresc ca, de la an la an, să crească finanţarea pentru dezvoltarea staţiilor de încărcare a maşinilor electrice.

Anul trecut, programele „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” au demarat în 12 aprilie, iar bugetul anunţat a fost de 350 de milioane de lei pentru 35.000 de prime de casare. Valoarea unui voucher clasic a rămas la 6.500 de lei, acesta putând fi cumulat, în funcţie de motorizare, cu un ecobonus de 1.000 de lei sau de 1.700 lei pentru maşinile hibrid.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite