Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Recensământul populației și locuințelor 2022. Începe autorecenzarea online

Publicat

pe

Autorecenzarea populaţiei, prima etapă de colectare a datelor de la populaţie pentru Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor (RPL 2021), începe luni, urmând să dureze până pe 15 mai 2022. Preşedintele Institutului Naţional de Statistică (INS), Tudorel Andrei. a subliniat că procesul este 100% sigur din punct de vedere al protecţiei datelor personale.

Link-ul de acces este valid începând cu ora 12.00, în noaptea 13-14 martie.

România se află la al treisprezecelea recensământ din istorie şi al patrulea după Revoluţia din 1989.

Toate persoanele care se autorecenzează trebuie să completeze chestionarul în funcţie de situaţia avută la momentul de referinţă al recensământului care este ora „00:00” din ziua de 1 decembrie 2021.

Ulterior, între 16 mai – 17 iulie 2022, are loc colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă (cu ajutorul tabletelor).

„Legat de protecţie şi siguranţă, eu vă asigur că este 100%. Dacă în format de hârtie, un formular putea să treacă cel puţin pe la trei persoane, în formatul acesta, din momentul în care sunt validate, datele sunt criptate”, a declarat vineri preşedintele Institutului Naţional de Statistică (INS), Tudorel Andrei, în cadrul unei conferinţe de presă.

Etapa de autorecenzare presupune, în premieră pentru România, două etape distincte: autorecenzarea online şi autorecenzarea online asistată, pentru îndrumarea persoanelor cu abilităţi digitale mai reduse.

Persoanele se loghează cu Codul Numeric Personal, după care, în cursul validării, acesta este înlocuit cu un cod de 40 de caractere.

Salariaţii care vor alege să se autorecenzeze online vor primi o zi liberă suplimentară de la angajator. Dovada autorecenzării online se va realiza prin prezentarea codului de confirmare a încheierii cu succes a autorecenzării. Codul va fi generat automat de aplicaţia informatică pentru fiecare formular individual transmis către baza de recensământ.

„La şapte zile după ce a completat formularul de recensământ, persoana care s-a autorecenzat va primi un cod în baza căruia va putea primi zi liberă de la locul de muncă, indiferent dacă este public sau privat”, mai spune preşedintele Tudorel Andrei.

Între avantajele autorecenzării este şi aceea că formularul poate fi completat oricând, oriunde sau din confortul casei tale;  online, de pe orice dispozitiv (calculator, telefon, tabletă); oferă protecţie şi siguranţă sanitară.

„De asemenea, completând online corect, beneficiezi de o zi liberă, fie că lucrezi la stat sau la privat”, precizează INS.

Rezultatele preliminare vor începe a fi obţinute şi diseminate la doar câteva luni de la încheierea colectării, respectiv la 30 decembrie 2022.

La 1 februarie, Institutul Naţional de Statistică (INS), autoritatea care administrează acest proiect, a început colectarea informaţiilor din bazele de date administrative, în limba română, limba engleză şi 16 limbi minorităţi.

Fiecare persoană, indiferent de cetăţenie, cu reşedinţa obişnuită în România (care trăieşte pe teritoriul României pentru o perioadă de cel puţin 12 luni) se poate  autorecenza în 2 paşi:

  1. Pasul unu: persoana accesează Platforma de autorecenzare şi completează formularul de pre-înregistrare pentru ea însăşi şi pentru membrii gospodăriei din care face parte;
  2. Pasul doi: persoana care a făcut pre-înregistrarea şi membrii gospodăriei sale (pe care i-a trecut în formularul de pre-înregistrare) vor primi un link la adresa/adresele de email indicate, fiecare link conducând la chestionarul individual de recensământ; la finalul chestionarului, după completare, se apasă butonul „Finalizare” şi chestionarul completat este transmis în baza de date a recensământului.

Autorecenzarea este disponibilă populaţiei, în perioada 14 martie-15 mai 2022 şi se poate realiza de pe orice dispozitiv electronic (telefoane inteligente, tablete, laptopuri, desktopuri etc.)

Autorecenzarea online asistată se poate face în spaţii special amenajate de fiecare primărie fie pe tabletele recenzorilor ARA, fie de pe propriile dispozitive electronice, cu sprijinul unui recenzor.

RPL2021 este primul din România organizat integral în format digital. Întregul proces al colectării datelor se va desfăşura cu asigurarea confidenţialităţii şi protecţiei totale a informaţiilor.

Informaţii detaliate privind desfăşurarea RPL2021 se găsesc la www.recensamantromania.ro, site-ul pe care se găseşte şi Platforma de autorecenzare.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite