Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

REVENIRE. Plățile cash se fac după Legea 70 din 2015

Publicat

pe

Ministerul Finanţelor a publicat marţi seară proiectul de Ordonanţă de Urgenţă prin care se revine la plafoanele anterioare, prevăzute în Legea 70 din 2015, în ceea ce priveşte plăţile cash. Potrivit unei cercetări IRES din 2022, în tranzacţiile uzuale, 4% dintre români utilizează numai cardul, 26% mai mult cardul, 34% numerarul şi cardul în egală măsură, 23% mai mult numerar şi 13% numai numerar.

În nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ, autorităţile motivează decizia de menținere a actualelor plafoane prin faptul că „societatea românească nu este pregătită la acest moment pentru limitarea utilizării numerarului”.

Astfel, pentru operatorii economici se revine la plafoanele de 5.000/10.000 de lei pentru încasări de la persoane juridice şi alte entităţi, respectiv pentru cele efectuate de magazinele cash and carry; 5.000 de lei/persoană zilnic pentru plăţi către operatori economici, dar nu mai mult de 10.000 de lei/zi; de 10.000 de lei zilnic pentru plăţile către magazinele cash and carry. Sunt interzise încasările sau plățile fragmentate în numerar pentru facturile mai mari de 5.000/10.000 de lei. Operatorii economici pot achita asemenea facturi astfel: 5.000/ 10.000 de lei în numerar, iar restul sumei numai prin instrumente de plată fără numerar. Se menţine prevederea potrivit căreia sumele în numerar aflate în casieria persoanelor juridice pot fi de maximum 50.000 de lei, la finalul zilei.

Între operatorii economici şi persoanele fizice, încasările şi plăţile în numerar nu pot depăși plafonul zilnic de 10.000 lei către/de la o persoană, iar între persoanele fizice, încasările şi plăţile în numerar pot fi de maximum 50.000 lei/tranzacţie zilnic.

Revenirea la plafoanele mențio­nate vine după ce, prin pachetul de măsuri fiscal-bugetare, Guvernul urma să reducă încasările și plăţile cash între persoanele juridice – la maximum 1.000 de lei/persoană, între o persoană juridică şi o persoană fizică – la maximum 5.000 de lei către/de la o persoană, iar între două persoane fizice – la cel mult 10.000 de lei zilnic.

Limitările erau motivate de necesitatea combaterii evaziunii, în condițiile în care multe tranzacții în România se fac cu cash, economia subterană este de circa 30% din PIB, iar utilizarea numerarului este principala metodă de spălare a banilor.

Reacțiile din spaţiul public, de la nivelul societății, autorităților locale sau mediului de afaceri au determinat, însă, Guvernul să facă un pas înapoi.

„Un risc de evaziune fiscală a fost şi există totdeauna, dar, din punctul nostru de vedere, există organe de control care pot să urmărească şi să verifice evaziunea fiscală”, a declarat marți preşedintele Confederaţiei Patronale Concordia, Dan Şucu, care a menționat că plăţile cu cardul sunt în creştere, dar forţarea lor nu se poate face „peste noapte”.

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite