Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Șoferii care și-au avariat mașinile într-un accident pot primi un autovehicul, gratuit, pe durata reparațiilor

Publicat

pe

Din decembrie 2016, în urma modificărilor aduse Legii RCA, șoferii păgubiți în accidente rutiere beneficiază gratuit de mașină de înlocuire pe durata reparațiilor.

Pentru a facilita procesul prin care șoferii își pot exercita acest drept, Autonom le oferă o mașină similară cu cea avariată, fără restricții în ceea ce privește numărul de kilometri pe teritoriul României, fără taxe și costuri de depozit, valoarea închirierii fiind decontată direct cu asiguratorul șoferului vinovat de producerea accidentului.

Cum poți beneficia de autovehicul de înlocuire?

Toate persoanele păgubite într-un accident auto pot beneficia de acest serviciu oferit de Autonom, cel mai important jucător independent de pe piețele de leasing operațional și rent-a-car din România.

În cazul unui accident, șoferul trebuie să urmeze câțiva pași simpli pentru a intra în posesia unui vehicul de schimb:

–    Să deschidă dosar de daună la asiguratorul vinovatului;

–    Să obțină nota de constatare în baza căreia va merge în service pentru obținerea devizului de reparație.

Pe baza notei de constatare se calculează numărul de zile de care va beneficia pentru mașina de înlocuire. Pentru patru ore de manoperă se va acorda o zi de închiriere pentru o mașină dintr-o clasă similară cu autoturismul avariat.

În cele din urmă, șoferul va lua legătura cu compania de închirieri auto pentru a prelua autovehiculul de înlocuire în momentul în care mașina întră în service.

Mai multe detalii despre modul în care șoferii pot beneficia gratuit de mașină de înlocuire de la Autonom pot fi găsite pe website-ul www.autoinlocuire.ro

Dacă sunteți din Satu Mare și aveți nevoie de auto de înlocuire puteți trimite o solicitare către Autonom la adresa: satumare@autonom.ro, puteți suna direct la: +(4)0751 188 983 sau ne puteți vizita la sediul nostru din: Bulevardul Lucian Blaga nr. 105.

De asemenea, compania pune la dispoziție o linie telefonică deschisă 24/7 de asistență rutieră șoferilor prin care pot beneficia de consiliere, servicii de tractare și platformă sau mașină de înlocuire.

Contact: 021 9111 pentru a beneficia de toate serviciile de mai sus sau adresa de e-mail: autoinlocuire@autonom.ro

Despre Autonom

Autonom este un furnizor integrat de soluții de mobilitate și pune la dispoziția clienților lor servicii variate de transport și închirieri auto prin intermediul celei mai extinse rețele de mobilitate din Romania, prezentă și în Ungaria și Serbia, prin peste 40 de agenții în mai mult de 30 de orașe.

De-a lungul anilor, pe măsură ce nevoile clienților au evoluat, și serviciile grupului Autonom s-au diversificat. În prezent, Autonom furnizează următoarele servicii: închirieri auto, leasing operațional, închirieri echipamente, transferuri cu șofer, asistență rutieră, managementul flotei și vânzări de mașini rulate.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite