Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Starea de alertă, prelungită cu 30 de zile. Restricții pentru persoanele nevaccinate în hypermarketurile din mall-uri

Publicat

pe

Hotărârea de guvern care stabileşte prelungirea stării de alertă cu 30 de zile, începând cu data de 7 februarie, a fost publicată în Monitorul Oficial, stabilind, între altele, accesul tuturor persoanelor în magazinele alimentare din centrele sau parcurile comerciale, dar sunt impuse anumite condiţii.

Joi, într-o conferinţă de presă, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, afirma că hotărârea privind prelungirea stării de alertă păstrează majoritatea restricţiilor impuse de autorităţi pentru gestionarea pandemiei de COVID-19, ca noutate fiind aduse câteva ajustări.

„Hotărârea de guvern a fost aprobată în cadrul şedinţei de guvern şi prevede unele modificări, deci nu în sensul de a relaxa măsuri sau în sensul de a modifica radical măsurile, dar doar de ajustare şi continuă măsurile care există la acest moment. În acest sens, deci, pentru rata persoanelor sau procentul persoanelor care ocupă un local, sub 3 la mie, se ajunge la 50% din localul respectiv, inclusiv la teatre, la cinematografe, restaurante, deci sub 3 la mie, 50%; peste 3 la mie, 30% – lucru care este acum, numai că era o diferenţă între restaurante şi alte entităţi şi acum se tratează egal, deci 50% sub 3 la mie şi 30% peste 3 la mie. La acest moment, putem spune că peste tot rămâne 30% gradul de ocupare, respectând toate celelalte măsuri care au fost şi până acum”, a explicat Raed Arafat.

Acesta s-a referit şi la accesul în magazinele din mall-uri care comercializează alimente.

„Un alt aspect de ajustare este permiterea accesului tuturor persoanelor în interiorul operatorilor economici care au ca obiect principal de activitate comercializarea produselor alimentare de bază, situaţi în centrele şi parcurile comerciale, dacă sunt stabilite culoare dedicate şi controlate de intrare, deplasare şi ieşire în şi din acestea, cu asigurarea unei suprafeţe de minim 4 metri pătraţi raportat la suprafaţa destinată vânzării pentru fiecare persoană, şi este limitat numărul coşurilor de cumpărături la numărul maxim de persoane ce poate avea acces”, a adăugat el.

Până în prezent, în centrele comerciale unde existau în interior magazine alimentare, accesul era permis numai persoanelor vaccinate.

„După mai multe discuţii care au avut loc inclusiv la nivel înalt, cu domnul prim-ministru şi cu operatorii economici, s-a ajuns la soluţia că dacă există un culoar dedicat, controlat, de intrare, deplasare şi ieşire, se poate merge în condiţiile în care se merge la celelalte magazin alimentare, dar va trebui stabilit clar: 4 metri pătraţi per persoană, luând în considerare numai spaţiul de vânzare, ce înseamnă că se face calcul, să iasă din calcul la suprafaţa respectivă rafturile, zonele de expunere şi rămân numai zonele în care circulă oamenii, de fapt. Acolo se calculează, la 4 metri pătraţi pe persoană şi ca să fie controlabilă situaţia, dacă există 50 de persoane limită, atunci sunt 50 de cărucioare. Fiecare persoană intră cu căruciorul şi pleacă cu căruciorul, îl lasă afară şi poate intra altă persoană, dacă se atinge numărul maxim de persoane”, a arătat Arafat.

Acesta a subliniat că, în rest, „toate măsurile, toate aspectele care au fost până acum au fost prelungite timp de o lună, începând cu 7 februarie”.

HG aprobată joi de Guvern prevede, de asemenea, că portul măştii de protecţie de tip medical sau de tip FFP 2, astfel încât să acopere gura şi nasul, rămâne obligatoriu în toate spaţiile închise şi deschise.

Din țară

ATENȚIE! Email fals în numele ANAF!

Publicat

pe

ANAF atenționează asupra unei noi campanii de emailuri false, transmise în numele instituției, de la adresa ion@impal.ro, prin care contribuabilii sunt anunțați de „o posibilă neregularitate identificată în declarațiile fiscale depuse”, iar pentru „remedierea situației” trebuie urmați anumiți pași.

Reiterăm următoarele:

nu deschideți aceste emailuri și

nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut;

nu transmiteți date personale sau bani către conturile menționate!

Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția.

De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 0314039160.

Citeste mai mult

Din țară

Se deschide traficul pe noul drum DN 69A, care face legătura între partea de nord a Timișoarei și autostrada A1.

Publicat

pe

Începând de astăzi, luni 13 octombrie, de la ora 17.00, se va deschide traficul pe noul drum – DN 69A – care face legătura între partea de nord a Timișoarei și autostrada A1.

Drumul de legătură de 10 km, cu două benzi pe sens, va aduce avantaje semnificative pentru circulație și comunități, inclusiv preluarea unei părți importante din traficul de tranzit spre zona de nord a Timișoarei și conectarea cu centura de ocolire a Timișoarei (VTM). Odată cu deschiderea acestui drum, se vor echilibra și fluxurile de trafic între celelalte două conexiuni existente cu A1 (nodurile rutiere Giarmata și Remetea Mare).

În cadrul proiectului, au fost amenajate două noi sensuri giratorii, pe DN 69, iar traficul pe direcția Timișoara – Arad, dar și către DJ 692, din Timișoara spre Sânandrei, se va desfășura cu modificări. Îndemnăm participanții la trafic să acorde atenție sporită semnalizării rutiere, să respecte indicatoarele și regulile de circulație, întrucât traseele și regimul benzilor sunt diferite față de configurația anterioară.

Ø  Pe direcția Timișoara – Orțișoara – Arad, pe DN 69, șoferii vor urca pe pasajul care traversează DN 69A și vor ieși în sensul giratoriu nord, spre Orțișoara/Arad;

Ø  Pe direcția Arad – Orțișoara – Timișoara, pe DN 69, șoferii vor folosi cele două sensuri giratorii, breteaua spre direcția Timișoara fiind la a treia ieșire;

Ø  Pe direcția Timișoara – Sânandrei, șoferii vor urca pe pasajul care traversează DN 69A și vor ieși în sensul giratoriu nord, apoi se vor întoarce către Timișoara, pe DN 69 și, în sensul giratoriu sud, vor urma prima ieșire spre DJ 692. Pe direcția Sânandrei – Timișoara, șoferii vor folosi sensul giratoriu sud, cu acces pe a treia bretea;

Ø  Breteaua a doua de ieșire din sensul giratoriu sud este un acces exclusiv către platforma industrială, printr-un drum colector, care nu are acces în DN 69 pe direcția Timișoara. Așadar, șoferii care merg pe direcția Timișoara vor folosi doar a treia ieșire din sensul giratoriu sud.

 DATE TEHNICE – DN 69A:

Ø  Contract: Proiectarea și Execuția Lucrărilor din cadrul Obiectivului ”Drum de legătură Autostrada A1 – DN69” – Rest de Executat

Ø  Beneficiar: – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A prin D.R.D.P. Timișoara.

Ø  Finanţare: – Contribuția Uniunii Europene din Programul Transport 2021-2027 – Programe FEDR.

Ø  Valoare: 235.884.751,42 Lei  + TVA

Ø  Antreprenor: Antrepriza de Reparații Și Lucrări ARL Cluj S.A.

Ø  Supervizor: Asocierea VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. – UTIBER Kozuti Beruhazo Kft

Ø  Lungime: 9,90 km

Ø  Viteza de proiectare: 100 km/h

Ø  Investiția este situată pe teritoriul comunelor Sânandrei, Giarmata și Pișchia.

NODURI RUTIERE (3)

Ø  Nod rutier DN 69 (Timișoara – Arad)

Ø  Nod rutier km 5+300 (Drum Comunal 58)

Ø  Nod rutier A1 (între nodurile rutiere Giarmata și Orțișoara, km 509)

STRUCTURI (8):

Ø  Pasaj peste drumul de legătură pe DN 69 km 0+712

Ø  Pasaj peste drumul de legătură pe drum de exploatare km 2+158

Ø  Pod peste pârâul Niarad (Bega Veche) km 3+558

Ø  Pod peste drumul de legătură pe drum de exploatare km 5+162

Ø  Pod peste pârâul Măgheruș km 6+001

Ø  Pasaj inferior pe drumul de legătură peste drum de exploatare km 7+521

Ø  Pasaj inferior pe drumul de legătură peste drum de exploatare km 9+670

Ø  Pasaj peste autostrada A1 Arad – Timișoara pe Bretea 1 – Nod A1 km 0+565.

Citeste mai mult

Din țară

DOSAR PENAL. Prejudiciu de peste 2,8 milioane de lei prin ride-sharing, în județele Timiș și Gorj

Publicat

pe

Mai multe societăți comerciale și reprezentați ai acesatora din județele Timiș și Gorj au fost percheziționate pentru un prejudiciu estimat, la acest moment, de aproximativ 2.802.403,55 de lei, urmând a fi actualizat pe parcursul anchetei după ce au realizat transporturi altternative de persoane prin societăți-paravan, sau firme „fantomă“.

În cursul zilei de 24 septembrie 2025, în baza mandatelor emise de instanța competentă, polițiștii efectuează 16 percheziții domiciliare în județele Timiș și Gorj, la domiciliile unor persoane fizice, precum și la sediile și punctele de lucru ale unor societăți comerciale.

Din probatoriul administrat până în prezent, a rezultat că firmele vizate ar fi acționat ca intermediari în domeniul transportului alternativ de persoane (ride-sharing).

Acestea ar fi fost constituite și administrate prin mecanisme frauduloase, folosind persoane interpuse, societăți-paravan sau entități comerciale de tip „fantomă”.

Societățile respective ar fi fost utilizate pentru înregistrarea șoferilor în aplicații de ride-sharing, activitatea desfășurându-se în afara cadrului legal.

Șoferii ar fi fost atrași prin promisiunea unor câștiguri mai mari, însă ar fi prestat activități fără contracte de muncă, fiind remunerați „la negru”, sumele fiind încasate în numerar de către coordonatorii acestor firme.

Veniturile obținute nu ar fi fost declarate, sau ar fi fost declarate parțial și mult subdimensionat, fără achitarea contribuțiilor fiscale aferente.

Totodată, pentru obținerea autorizațiilor necesare de la Autoritatea Rutieră Română, șoferii ar fi semnat contracte de comodat sau ar fi efectuat vânzări fictive de autoturisme către societățile-paravan, acestea fiind apoi înregistrate pe platformele digitale.

Sumele încasate prin intermediul platformelor ar fi fost transferate în conturile firmelor, retrase ulterior de persoanele implicate sau de persoane apropiate acestora și folosite pentru achiziții personale ori investiții aparent legitime.

Pentru a îngreuna identificarea beneficiarilor reali și pentru a obstrucționa controalele financiare și ancheta penală, administratorii societăților ar fi fost schimbați frecvent. De asemenea, cu sprijinul unor contabili, ar fi fost efectuate demersurile necesare pentru radierea firmelor care nu mai puteau fi utilizate în schema financiară.

În cauză, cercetările continuă sub coordonarea procurorilor, în vederea documentării întregii activități infracționale și a recuperării prejudiciului adus bugetului de stat.

Foto&video: Poliția Română

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite