Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

STUDIU. După un an de pandemie, tinerii se simt obosiți, nu au bani și motivație

Publicat

pe

Lipsa resurselor financiare şi a educaţiei în acest domeniu, lipsa motivaţiei şi a consilierii în carieră, dar şi stările emoţionale fluctuante sunt principalele provocări cu care se confruntă, în prezent, tinerii din România, la mai bine de un an de la începutul pandemiei, arată datele celui mai recent studiu naţional Insights PulseZ.

Conform unui comunicat remis, marţi, studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediţie, a fost conceput şi coordonat de specialiştii programelor naţionale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) şi „Insights” – din cadrul organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL)- şi realizat de agenţia de studii de piaţă IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România.

Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor şi dorinţelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generaţiei Z (cei născuţi după 1995, cunoscuţi şi ca iGeneration, Centannials sau „nativii digitali”), în ultimele luni ale acestui an (iulie 2021), comparativ cu 2020 (perioada mai-iunie 2020, când a fost desfăşurată prima ediţie a studiului).

La aproape un an şi jumătate de la începutul pandemiei de coronavirus, tinerii generaţiei Z din România au mărturisit că se simt mai obosiţi (50% în 2021 faţă de 34% în 2020), că se confruntă cu stări emoţionale fluctuante (49% în 2021 vs. 37% în 2020), dar şi cu momente de incertitudini referitoare la perioada ce va urma, luând în calcul şi actualele tensiuni din sfera personală şi profesională (32% în 2021 vs. 26% în 2020).

Totodată, datele arată că, în 2021, tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească faţă de acum un an. Cele mai importante dintre lipsurile menţionate de reprezentanţii generaţiei Z sunt resursele financiare (77% în 2021 vs. 59% în 2020), urmate la o distanţă considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59% în 2021 vs 47% în 2020), precum şi problema birocraţiei şi lipsa digitalizării (55% în 2021 vs. 32% în 2020), dar şi lipsa susţinerii morale din partea apropiaţilor (50% în 2021 vs. 34% în 2020) şi, nu în ultimul rând, lipsa accesului la programe de învăţare non-formală – cursuri, programe de leadership (48% în 2021 vs. 37% în 2021).

Participanţii au fost întrebaţi despre abilităţile/ariile de care au nevoie şi pe care şi-ar dori să le înveţe pentru a se dezvolta. Topul abilităţilor menţionate de ei suferă mici modificări faţă de cel menţionat anul trecut, iar explicaţia stă în contextul economic prin care a trecut România în ultimul an. Astfel, dacă organizarea personală (gestionarea timpului, productivitatea proprie) rămâne, în continuare, pe primul loc în topul preferinţelor (60%), în 2021, nevoia de educaţie financiară şi de investiţii creşte semnificativ, ajungând pe primul loc printre nevoile tinerilor (60% în 2021 vs 51% în 2020).

Conform studiului, dacă fetele menţionează într-o mai mare măsură nevoia de a învăţa să-şi gestioneze mai bine emoţiile (66% fete vs. 40% băieţi), băieţii menţionează mai des educaţia financiară (64% băieţi vs 56% fete), tehnologia (44% băieţi vs 29% fete) şi lucrul în echipă (30% băieţi vs 21% fete).

Referitor la planurile profesionale ale tinerilor, 1 dintre 3 respondenţi ai generaţiei Z precizează că plănuieşte să se angajeze în România, iar 21% dintre ei se gândesc să îşi continue studiile în ţara noastră. Doar 12% dintre participanţii la studiu declară că vor să lucreze în străinătate şi tot atâţia sunt cei care intenţionează să îşi deschidă o afacere.

Cei mai mulţi dintre respondenţii studiului (43%) au declarat că, în această perioadă, petrec zilnic între 4 şi 8 ore în faţa ecranelor, urmaţi de aproape o treime (28%) care susţine că sta în faţa ecranelor între 8 şi 12 ore. Nu se remarcă diferenţe în funcţie de genul tinerilor, în ceea ce priveşte timpul petrecut în faţa ecranelor, dar sunt mai mulţi cei între 19-21 de ani care acordă mediului digital între 8-12 ore (32% vs. 24% 16-19 ani). De asemenea, sunt mai mulţi tinerii din mediul urban (31%) care îşi petrec între 8-12 ore navigând pe ecrane în comparaţie cu cei din mediul rural (25%).

În ceea ce priveşte platformele social-media preferate de către Generaţia Z, Instagram este principalul canal folosit de o treime din tinerii din România (33%), urmat de Facebook (22%), Youtube (17%), WhatsApp (13%) şi TikTok (12%). Cei cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani folosesc Instagram în mai mare măsură (47%) decât ceilalţi tineri din categoriile de vârstă 19-21 ani, respectiv 22-24 ani, menţionându-l pe primul loc în topul preferinţelor, menţiunile scăzând, însă, gradual cu vârsta: Instagram este înlocuit cu Facebook, care ajunge pe locul I în rândul celor de 22-24 ani (28%).

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediţie, a fost realizat în luna iulie a.c., pe un eşantion de 1.186 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel naţional din punct de vedere al distribuţiei pe sexe, regiunii şi mediului urban-rural. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor, motivaţiilor şi dorinţelor tinerilor din România, membri ai generaţiei Z, comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2020, când a fost desfăşurată prima ediţie a studiului).

Studiul a fost coordonat de către echipa programelor naţionale „Vreau să fiu Antreprenor” şi „Insights”, din cadrul organizaţiei non-guvernamentale Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor de cercetare iZi Data, suport Chilli Ideas, Coca-Cola HBC, Aegon Romania şi Banca Transilvania şi partener media AGERPRES.

„Vreau să fiu Antreprenor” (VSFA) este un program naţional, lansat în 2013, parte a organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL), care promovează gândirea şi acţiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România.

Din țară

ANSVSA intensifică controalele la produsele specifice sărbătorilor pascale. Luni poate începe sacrificarea mieilor

Publicat

pe

În aceste zile premergătoare sărbătorilor pascale, Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) intensifică controalele specifice, vizând, în special, pieţele agroalimentare, abatoarele şi spațiile de sacrificare temporare, unităţile de procesare şi depozitare a alimentelor, precum şi unităţile de vânzare.

Sacrificarea mieilor se poate realiza în unităţi de abatorizare autorizate sau în spaţii amenajate temporar în condiţiile legii numai în perioada 22 aprilie – 3 mai 2024.

ANSVSA urmărește respectarea condiţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, punând accent pe produsele cele mai căutate din această perioadă: carnea de miel, ouăle, laptele şi produsele din lapte, peştele, dar și cozonacii, legumele de sezon etc. Începând de luni, 22 aprilie, și până vineri, 3 mai, medicii veterinari vor efectua controale şi verificări în unități de procesare, depozitare și vânzare a produselor alimentare, iar la nivelul direcțiilor județene și circumscripțiilor sanitar-veterinare va fi asigurată permanenţa, inclusiv sâmbăta şi duminica. Programul de lucru, numele medicului veterinar responsabil şi numărul de telefon la care consumatorii pot sesiza orice neregulă se vor găsi pe site-ul fiecărei direcții județene sanitar-veterinare.

De asemenea, instituția va autoriza puncte tem­porare pentru sacrificarea mieilor. Anul trecut, în toată țara, au fost avizate 28 de astfel de spații şi 14 centre de sacrificare amenajate direct în exploatație, care s-au adăugat celor 81 de abatoare care funcționează la nivel național.

În ciuda reglementărilor stricte, încă se mai practică sacrificarea mieilor în stâne sau în spații improvizate. Reprezentanţii ANSVSA fac apel la cetățeni să se aprovizioneze din locuri autorizate.

În ceea ce privește prețurile la carnea de miel, acestea vor fi comparabile cu cele de anul trecut. „Prețul corect, pentru iarna aceasta, care a fost mai blândă, cu furaje puțin mai ieftine, iar primăvara mai timpurie – noi ținem cont de toate condițiile de producție – undeva între 45 și 50 de lei ar fi acceptabil, dacă am coborî mai jos de atât, deja ne-am lovi de pierderi”, a spus recent, la Radio România Actualități, președintele Asociației Crescătorilor de Ovine din România, Nicolae Cioranu.

Pe rețelele de socializare și pe site-urile de anunțuri erau oferte la carnea de miel care porneau de la 20 lei/kg în viu și ajungeau la 45-50 lei/kg în carcasă. Anul trecut, mielul în viu s-a vândut la poarta fermei cu 20-22 lei/kg și carcasa cu 40-50 lei/kg, iar în piețe, supermarketuri și măcelării carnea de miel a avut prețuri de peste 50-55 lei/kg.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Din țară

Pionieri în Protecție: WBCS West Business Consulting Services redefinește standardele în serviciile de securitate

Publicat

pe

O analiză detaliată a modului în care analiza la risc, proiectarea, vânzarea de echipamente, montajul și mentenanța noastră, acasă sau la birou, redefinesc peisajul securității moderne.

În era contemporană, în care tehnologia evoluează rapid și provocările legate de securitate devin tot mai complexe, nu există nimic mai valoros decât sentimentul de siguranță. Compania noastră, lider în domeniul serviciilor de securitate, reușește să se remarce prin excelența sa în toate aspectele relevante: de la analiza la risc și proiectare, la vânzarea de echipamente de ultimă generație, montaj și mentenanță, atât la domiciliu, cât și la birou. În acest articol, vom explora în profunzime cum expertiza noastră și angajamentul pentru inovație redefinește standardele în industria securității.

Analiza la Risc și Proiectarea: Fundamentul pentru o soluție personalizată

Înainte de a implementa orice soluție de securitate, înțelegerea și evaluarea riscurilor specifice sunt esențiale. Echipa noastră de specialiști în securitate este expertă în analiza detaliată a riscurilor, luând în considerare fiecare aspect al mediului și al necesităților individuale ale clienților noștri. Această abordare personalizată ne permite să proiectăm soluții eficiente și adaptate, care să ofere o protecție maximă împotriva amenințărilor potențiale.

Vânzarea de Echipamente Avansate: Teama tehnologiei înaintea atacurilor

În lupta contra infractorilor și a altor riscuri, accesul la tehnologie de vârf este crucial. Compania noastră se mândrește cu parteneriatele strânse cu cei mai importanți producători de echipamente de securitate din lume. Astfel, oferim clienților noștri acces la cele mai recente inovații în materie de echipamente de supraveghere, detectare a efractiei și sisteme antiincendiu. Fiecare produs este atent selectat pentru a se potrivi cu nevoile specifice ale fiecărui client, garantând astfel o protecție optimă.

Montaj și Mentenanță Profesională: Construind fundații solide pentru siguranță

Implementarea eficientă a echipamentelor de securitate este la fel de importantă precum selecția acestora. Echipa noastră de tehnicieni calificați se asigură că fiecare componentă este instalată corect și integrată perfect în infrastructura existentă. Mai mult decât atât, oferim servicii de mentenanță regulată pentru a ne asigura că sistemele de securitate funcționează întotdeauna la capacitate maximă. Această atenție la detaliu și angajamentul nostru față de calitate ne disting în peisajul serviciilor de securitate.

Acasă sau la Birou: Asigurând protecție în orice mediu

Indiferent dacă este vorba despre un mediu rezidențial sau de afaceri, compania noastră este pregătită să ofere soluții de securitate adaptate la orice mediu. De la case particulare și apartamente la clădiri de birouri și întreprinderi comerciale, expertiza noastră acoperă o gamă largă de nevoi și cerințe. Astfel, clienții noștri pot avea încredere că vor beneficia întotdeauna de o protecție adecvată, indiferent de locația lor.

În concluzie, compania noastră este un pilon al inovației și excelenței în domeniul serviciilor de securitate. Prin abordarea noastră comprehensivă, de la analiza la risc și proiectare, până la vânzarea de echipamente de vârf și servicii profesionale de montaj și mentenanță, redefinim standardele în ceea ce privește protecția și siguranța. Cu fiecare pas pe care îl facem, ne angajăm să oferim clienților noștri un sentiment de siguranță și liniște, construind astfel un viitor mai sigur și mai securizat pentru toți.

www.wbcs.ro

Timis Marius, Manager General WBCS

Citeste mai mult

Din țară

PERCHEZITII. Cinci persoane care vindeau heroină, duse la audieri

Publicat

pe

Nouă percheziţii au loc miercuri dimineaţă în Timiş şi în Bucureşti, într-un dosar de constituire a unui grup infracţional organizat şi trafic de droguri de mare risc, în care sunt vizate cinci persoane care vindeau heroină către consumatori din Lugoj și din Bucureşti.

„La data de 17 aprilie 2024, poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Timişoara, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Timişoara, pun în aplicare 9 mandate de percheziţie domiciliară, în judeţul Timiş şi municipiul Bucureşti, într-un dosar privind săvârşirea infracţiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat şi trafic de droguri de mare risc”, transmite IGPR.

Din cercetări a reieşit că, începând cu anul 2022 şi până în prezent, 5 persoane, acţionând în cadrul unei structuri infracţionale organizată pe niveluri ierarhice, ar fi procurat, deţinut şi comercializat, în mod repetat, heroină (drog de mare risc), către consumatori din municipiile Lugoj şi Bucureşti, pe parcursul investigaţiilor fiind documentate 15 asemenea tranzacţii.

Audierile se vor desfăşura la sediul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Timişoara.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcţia Operaţiuni Speciale din Poliţia Română.

Acţiunea se realizează cu sprijinul poliţiştilor Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Bucureşti – Serviciul Antidrog, Brigăzii Autostrăzi, Direcţiei de Poliţie Transporturi şi al jandarmilor din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi Timişoara şi Brigăzii Speciale de Intervenţie a Jandarmeriei.

Foto: Poliția Română

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite