Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Webinare educative gratuite pentru sănătatea dinților copiilor

Publicat

pe

Asociația Națională de Stomatologie Pediatrică din România și Crucea Roșie Română, cu sprijinul Colgate România, lansează o serie de webinare educative gratuite pentru sănătatea dinților copiilor. Proiectul face parte din Programul Școlar Colgate, campania „Zâmbește pentru viitor”.

Webinarele sunt susținute de medici stomatologi pediatri și ortodonți.

Programul celor 5 webinare:

4 octombrie 2021
Dr. Arina Vinereanu, Medic primar stomatolog, Doctor în Științe Medicale
Secretar General al Asociației Naționale de Stomatologie Pediatrică din România

TEMĂ: Copilul tău merită un zâmbet sănătos. Reguli generale de igienă orală

18 octombrie 2021

Dr. Raluca Georgescu, Medic rezident Stomatologie Pediatrică

TEMĂ: Igiena dentară. Provocări și soluții pentru părinți

1 noiembrie 2021

Dr. Raluca Vacaru, Medic specialist Stomatologie Pediatrică, doctorand, Asistent Universitar

TEMĂ: Copii fără carii. Prevenția în cabinetul stomatologic

15 noiembrie 2021

Dr. Mircea Georgescu, Medic specialist Ortodonție și Ortopedie Dento-Facială

TEMĂ: Aparatul dentar la copii

29 noiembrie 2021

Dr. Silvia Per, Medic rezident Stomatologie Pediatrică, Doctor în Științe Medicale

TEMĂ: Stomatologul, cel mai bun prieten al copilului

Webinarele pot fi urmărite pe site-ul www.programscolarcolgate.ro. După fiecare webinar, părinții pot sta de vorbă cu specialiștii stomatologi pediatri pe grupul de Facebook „Dinți și părinți”. Acolo, medicii le vor răspunde la tot ceea ce îi interesează în cadrul sesiunilor de Întrebări și Răspunsuri.

Continuăm și anul acesta să ne apropiem de familii și de părinți, încurajându-i să acționeze ca primii responsabili de sănătatea orală a copiilor. În condițiile în care acum, mai mult ca oricând, social media reprezintă sursa principală de informare inclusiv în ceea ce privește sănătatea orală este de datoria noastră, a stomatologilor pediatri, să ne asigurăm că informația este disponibilă publicului în formă corectă și actualizată pe baza cercetărilor științifice de ultimă oră. În acest scop, am creat alături de Crucea Roșie Română și cu suportul Colgate România grupul de Facebook <<Dinți și Părinți>>, unde părinții se pot înscrie și pot participa la întâlniri virtuale cu medici specialiști pedodonți. Am pregătit o serie de webinare pe teme pe care noi le considerăm de interes pentru părinți – vorbim, de exemplu, despre concentrația recomandată a fluorului în pastele de dinți sau despre prevenția cariei pe durata tratamentului ortodontic. Îi invităm pe părinți să urmărească aceste webinare și să ne adreseze întrebări și sugestii pentru întâlniri viitoare astfel încât să ne ajute să le fim de folos și să contribuim împreună, părinți și medici, la construirea unor zâmbete sănătoase și fericite pentru copiii noștri”, spune dr. Arina Vinereanu, medic primar stomatolog, Secretar General al Asociației Naționale de Stomatologie Pediatrică din România.

„Dinți și părinți” – grup online de educație stomatologică

„Dinți și părinți” a strâns până acum o comunitate formată din peste 2600 de membri. Înscrierea în grup este foarte simplă. Poate intra orice părinte care vrea să afle cum să crească un copil cu dinți sănătosi. Va găsi acolo informații utile despre sănătatea dinților și nu numai.

Părinţii, consideraţi exemple de urmat de către copii, au rolul cel mai important în formarea rutinei zilnice de igienă orală şi în conştientizarea importanţei igienei orale. De aceea, ne-am propus să ajungem direct la aceștia. Cu sprijinul Colgate si al Asociației Naționale de Stomatologie Pediatrică, am creat grupul de Facebook <<Dinți și Părinți>> unde părinții pot găsi materiale despre sănătatea orală, primul ajutor, nutriția adecvată, precum și informații despre desfășurarea Programului Școlar Colgate în județele din țară.  Sperăm ca acest parteneriat cu părinții să aducă cât mai multe zâmbete sănătoase”, declară Ioan Silviu Lefter, director general al Crucii Roșii Române.

150.000 de copii din 17 județe învață în această toamnă să aibă grijă de dinții lor

Programul Școlar Colgate ajunge, în perioada 15 octombrie 2021 – 28 februarie 2022 în clasele a 150.000 de copii din 17 județe: Bacău, Bihor, Botoșani, București Sectorul3, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Giurgiu, Gorj, Iași, Ilfov, Maramureș, Neamț, Satu Mare, Sibiu, Tulcea și Vrancea.

Deja tradiție, lecțiile de sănătate stomatologică sunt ținute de voluntarii Crucii Roșii Române. Copiii învață de la ei:

– cum să se spele corect pe dinți,

– ce periuță de dinți li se potrivește,

– de ce apar cariile și cum le pot evita,

– cum să se împrietenească cu medicul stomatolog.

Pe lângă activitățile educative desfășurate de voluntarii Crucii Roșii în școlile din 17 județe, oferim și mostre de pastă de dinți pentru copii și părinți, astfel încât aceștia să exerseze acasă, împreună, ceea ce au învățat la școală. Aceste lecții, împreună cu cele cinci webinare și sesiunile de întrebări și răspunsuri de pe grupul de Facebook <<Dinți și părinți>> sunt utile pentru toată familia. Astfel, mari și mici, vom avea cu toții dinți sănătoși și mai multe motive să zâmbim atunci când ne gândim la viitor„, spune Iwona Zaczek, Directorul Departamentului de Vânzări și Marketing Profesional, Colgate-Palmolive Europa Centrală și de Est.

Parteneriatul cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România este foarte important pentru program pentru a crește o generație de copii cu dinți sănătoși.

28 de ani de Program Școlar Colgate și 6 milioane de zâmbete sănătoase

În 28 de ani de Program Școlar Colgate, peste 6 milioane de elevi din clasele 0-IV au învățat cum să aibă grijă de dinții lor. Proiectul este derulat  în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România și cu școli primare din întreaga țară și este parte integrantă a iniţiativei globale Colgate Bright Smiles, Bright Futures™.

La nivel global, peste 50 de milioane de copii din 80 de țări au beneficiat de educație privind igiena orală și produse de îngrijire adecvate.

Prevenția este esențială

Deși statisticile în ceea ce privește sănătatea orală sunt îngrijorătoare, prevenția poate face diferența. Spălatul pe dinți dimineața și seara, evitarea sau consumul redus de alimente care afectează dinții și mersul la stomatolog o dată la șase luni sunt câțiva pași pentru o dantură sănătoasă și un zâmbet frumos pentru cât mai mult timp.  Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul: www.programscolarcolgate.ro.

Din țară

ANCHETĂ. Zece persoane reținute pentru spălare de bani

Publicat

pe

Poliţiştii şi procurorii din Timiş au descins, luni, la zece persoane suspectate de spălarea banilor, care ar fi tranzacţionat prin conturile proprii sume impresionante de bani provenite din infracţiuni.

17 persoane au fost duse la audieri și a fost pus sechestru pe bunuri în valoare de peste 3,2 milioane de lei.

„Poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Timiş, pun în executare 10 (zece) mandate de percheziţie domiciliară. Activităţile se desfăşoară în judeţele Timiş (1), Arad (8) şi Caraş – Severin (1), într-un dosar penal în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de spălarea banilor”, a anunţat, luni, IPJ Timiş.

Conform anchetatorilor, începând cu anul 2023 şi până în prezent, mai multe persoane, fără surse de venit, ar fi tranzacţionat prin conturile bancare personale sau ale unor interpuşi sume însemnate de bani provenite din infracţiuni şi desfăşurarea de activităţi corelative de spălare a banilor.

Acţiunile „vizează astfel legalizarea veniturilor obţinute ilegal, în vederea ascunderii sau al disimulării originii ilicite a acestora ori cu scopul de a ajuta persoana care a care a săvârşit infracţiunea din care provin fondurile să se sustragă de la urmărire, judecată sau executarea pedepsei penale”.

„Până la acest moment, au fost identificate bunuri de lux (autoturisme) cât şi imobile asupra cărora a fost instituită măsura sechestrului asigurător până la concurenţa sumei de 3.237.000 de lei. În vederea documentării întregii activităţi infracţionale, percheziţiile au drept scop identificarea şi ridicarea de înscrisuri, sisteme informatice folosite în circuitul infracţional, identificarea originii unor bunuri mobile şi imobile în vederea instituirii sechestrului asigurator şi orice alte mijloace de probă privitoare la efectuarea de operaţiuni bancare ilegale, respectiv a pierderii trasabilităţii şi a albirii unor sume însemnate de bani provenite din comiterea unor fapte ilicite”, au mai transmis anchetatorii.

Citeste mai mult

Din țară

Sfatul psihologului. Black Friday: Atenție mare la ce cumpărăm!

Publicat

pe

Când vine vorba de Black Friday, întreaga lume intră într-o frenezie a cumpărăturilor. Mesaje precum „doar de black friday” sau „reduceri unice” ne bombardează din toate părțile, de la inbox-uri pline de promoții până la postări pe rețelele sociale, încât aproape că devine imposibil să rezistăm tentației.

De ce ne lăsăm, însă, atât de ușor purtați de val? Ce mecanisme psihologice subtil ascunse în spatele acestor reduceri ne fac să acționăm impulsiv, să ne grăbim și, de multe ori, să cumpărăm mai mult decât avem nevoie?

S-au făcut cercetări îndelungate asupra comportamentul consumatorilor în perioade de reduceri și au identificat o serie de strategii subtile folosite de comercianți, menite să declanșeze reacții emoționale și decizii de moment.

Eugen Popa, președintele Asociației Române de Hipnoză, afirmă “Black Friday nu este doar o zi de reduceri; este un adevărat test pentru puterea noastră de decizie. În spatele ofertei atrăgătoare și a promoțiilor tentante se află mecanisme psihologice care ne influențează subconștientul, determinându-ne să cumpărăm impulsiv.”

Puterea fricii de a rata o ocazie (FOMO)

Unul dintre cele mai importante concepte este fenomenul FOMO – „fear of missing out”, sau frica de a rata o ocazie. Specialiștii afirmă că această frică de a nu profita de o oportunitate reduce capacitatea noastră de a gândi rațional și ne împinge să cumpărăm cât mai repede.

De Black Friday, retailerii folosesc mesaje puternic emoționale, precum „Stoc limitat!” sau „Doar azi!”, care activează FOMO și determină consumatorii să facă achiziții impulsive. Această presiune artificială induce anxietate, iar reacția imediată a consumatorilor este să cumpere pentru a scăpa de acest disconfort psihologic.

Efectul de turmă: Când toți cumpără, vreau și eu

Studiile arată că oamenii tind să acționeze în grupuri, urmând tendințele observate la cei din jur. În contextul cumpărăturilor, vedem prieteni, membri ai familiei și influenceri pe rețelele sociale discutând despre cele mai bune oferte, ceea ce creează o presiune psihologică subtilă de a urma același comportament.

Psihologii explică acest efect prin dorința noastră de a ne integra în grupuri și de a nu fi lăsați în urmă. Efectul de turmă este astfel amplificat de canalele de social media, unde comportamentul de cumpărare devine vizibil și contagios.

Reducerea percepției riscului prin prețuri atractive

Reducerea prețurilor activează în mintea consumatorilor un mecanism psihologic numit „aversiunea față de pierdere”. Daniel Kahneman, unul dintre cei mai importanți psihologi ai secolului, explică acest concept prin tendința naturală a oamenilor de a evita pierderile mai mult decât de a căuta câștigurile.

Când vedem prețuri reduse considerabil, percepem că ar fi o „pierdere” să nu profităm de ofertă, chiar dacă nu avem neapărat nevoie de produsul respectiv. În acest fel, reducerile și promoțiile devin un instrument extrem de eficient pentru a încuraja consumatorii să facă achiziții.

Ancorarea prețurilor: Iluzia ofertelor

Un alt fenomen psihologic pe care Black Friday îl amplifică este efectul de „ancorare” – o tehnică ce constă în a prezenta un preț inițial mare, pentru ca apoi consumatorii să perceapă reducerile ca fiind mult mai semnificative.

Studiile arată că, atunci când vedem prețuri „reduse” de la o valoare inițială mai mare, suntem predispuși să evaluăm acea ofertă ca fiind mai avantajoasă decât este în realitate. Acest efect este explicat de psihologul Amos Tversky, care a constatat că prima informație pe care o întâlnim (prețul mare) servește ca referință subconștientă pentru toate evaluările ulterioare. Astfel, suntem tentați să credem că achiziția este un „chilipir”, deși reducerea poate să nu fie atât de semnificativă.

Rolul anticipării și dopamina în comportamentul de cumpărare

Un alt factor important este anticiparea, alimentată de campaniile de teasing pe care retailerii le lansează cu săptămâni înainte de Black Friday. Anticiparea unei experiențe plăcute, precum achiziționarea unui produs dorit, declanșează eliberarea de dopamină, un neurotransmițător asociat cu recompensele și stările de plăcere.

Această explozie de dopamină crește entuziasmul și dorința de a acționa, motiv pentru care consumatorii sunt mai susceptibili să se angajeze în cumpărături impulsive. Psihologii avertizează că, deși sentimentul de anticipare poate fi captivant, acesta poate duce la achiziții pe care ulterior le regretăm.

Discountul fals” și așteptările consumatorilor

Pe lângă reducerile autentice, Black Friday aduce și multe așa-zise „discounturi false,” în care prețurile produselor sunt crescute artificial înainte de a fi reduse. Acest fenomen este adesea înțeles greșit de consumatori și poate provoca frustrare și neîncredere. În plus, psihologii arată că, deși majoritatea consumatorilor sunt conștienți că unele reduceri pot fi înșelătoare, efectul de ancorare și FOMO sunt atât de puternice încât mulți continuă să cumpere, în speranța că totuși vor face o afacere bună.

Pentru a evita capcanele psihologice de Black Friday, iată câteva recomandări:

  • Planifică și prioritizează: Fă o listă a produselor necesare și stabilește un buget clar înainte de a începe cumpărăturile.
  • Evită impulsul de moment: Fii conștient de efectele FOMO și efectul de turmă. Acordă-ți timp să evaluezi obiectiv fiecare achiziție.
  • Cercetează prețurile: Consultă prețurile cu câteva zile înainte de Black Friday pentru a putea compara reducerile și a evita „discounturile false.”
  • Revizuiește motivațiile de cumpărare: Gândește-te dacă achiziția este cu adevărat necesară sau dacă este doar o reacție la reduceri și promoții.

„Black Friday poate fi o ocazie excelentă pentru a achiziționa produsele dorite la prețuri mai accesibile, dar înțelegerea mecanismelor psihologice din spatele acestei zile ne oferă o nouă perspectivă: puterea de a decide în cunoștință de cauză. Fie că vânezi cele mai bune oferte sau doar îți completezi lista de necesități, un consumator informat este un consumator în control. Cumpărături inteligente, decizii mai bune.” ne asigură Eugen Popa.

Eugen Popa este unul dintre cei mai cunoscuţi şi bine pregătiţi traineri din România şi preşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză. De-a lungul carierei s-a specializat atât în metode de terapie și dezvoltare personală Occidentale (Hipnoză, NLP, Mindset, Habits, Psihologie Pozitivă) cât și Orientale (Meditație, Yoga, Spiritualitate), fiind astăzi un trainer holistic în toată puterea cuvântului. Studiile sale l-au purtat pe trei continente, în Europa, Asia și Statele Unite, iar până în prezent a susţinut conferinţe, traininguri şi workshop-uri în Thailanda, Statele Unite ale Americii, Brazilia, Turcia, Grecia, Anglia, Germania etc., la care au participat mii de oameni.

Citeste mai mult

Din țară

Ora de iarnă. În noaptea de sâmbătă spre duminică se dă ceasul cu o oră înapoi

Publicat

pe

În noaptea de sâmbătă spre duminică, 26/27 octombrie 2024, România revine la Timpul Legal Român, ora standard a Europei de Est + 2 UTC.

Astfel, ca în fiecare an, în ultima duminică a lunii octombrie are loc trecerea de la ora de vară la cea de iarnă, ora 4:00 devenind ora 3:00.

Ziua de 27 octombrie, care va avea 25 de ore, va fi cea mai lungă zi a anului. Revenirea la ora standard nu modifică mersul trenurilor în vigoare, potrivit CFR Călători.

Schimbarea orei prin trecerea la ora de vară şi invers este reglementată din 2001 printr-o directivă europeană. În majoritatea statelor UE, ceasurile se dau înapoi cu o oră în ultima duminică din octombrie. Ora oficială de vară, ora Europei Orientale, pe care o aplică şi ţara noastră, a fost introdusă în România pentru prima dată în 1932 și a funcţionat între prima duminică din aprilie şi prima duminică din octombrie, cu o întrerupere între anii 1941 şi 1979, potrivit www.astro-urseanu.ro.

Circa 40% dintre ţările lumii folosesc ora de vară (Daylight Saving Time – DST), îndeosebi pentru a beneficia mai mult de lumina naturală.

Sunt studii care demonstrează însă că economiile de energie ca urmare a aplicării orei de vară sunt nesemnificative, iar altele care susţin că sănătatea oamenilor are de suferit din cauza schimbărilor orei de două ori pe an, se menţionează pe www.timeanddate.com.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite