Ne găsiți și pe:

Din țară

Webinare educative gratuite pentru sănătatea dinților copiilor

Publicat

pe

Asociația Națională de Stomatologie Pediatrică din România și Crucea Roșie Română, cu sprijinul Colgate România, lansează o serie de webinare educative gratuite pentru sănătatea dinților copiilor. Proiectul face parte din Programul Școlar Colgate, campania „Zâmbește pentru viitor”.

Webinarele sunt susținute de medici stomatologi pediatri și ortodonți.

Programul celor 5 webinare:

4 octombrie 2021
Dr. Arina Vinereanu, Medic primar stomatolog, Doctor în Științe Medicale
Secretar General al Asociației Naționale de Stomatologie Pediatrică din România

TEMĂ: Copilul tău merită un zâmbet sănătos. Reguli generale de igienă orală

18 octombrie 2021

Dr. Raluca Georgescu, Medic rezident Stomatologie Pediatrică

TEMĂ: Igiena dentară. Provocări și soluții pentru părinți

1 noiembrie 2021

Dr. Raluca Vacaru, Medic specialist Stomatologie Pediatrică, doctorand, Asistent Universitar

TEMĂ: Copii fără carii. Prevenția în cabinetul stomatologic

15 noiembrie 2021

Dr. Mircea Georgescu, Medic specialist Ortodonție și Ortopedie Dento-Facială

TEMĂ: Aparatul dentar la copii

29 noiembrie 2021

Dr. Silvia Per, Medic rezident Stomatologie Pediatrică, Doctor în Științe Medicale

TEMĂ: Stomatologul, cel mai bun prieten al copilului

Webinarele pot fi urmărite pe site-ul www.programscolarcolgate.ro. După fiecare webinar, părinții pot sta de vorbă cu specialiștii stomatologi pediatri pe grupul de Facebook „Dinți și părinți”. Acolo, medicii le vor răspunde la tot ceea ce îi interesează în cadrul sesiunilor de Întrebări și Răspunsuri.

Continuăm și anul acesta să ne apropiem de familii și de părinți, încurajându-i să acționeze ca primii responsabili de sănătatea orală a copiilor. În condițiile în care acum, mai mult ca oricând, social media reprezintă sursa principală de informare inclusiv în ceea ce privește sănătatea orală este de datoria noastră, a stomatologilor pediatri, să ne asigurăm că informația este disponibilă publicului în formă corectă și actualizată pe baza cercetărilor științifice de ultimă oră. În acest scop, am creat alături de Crucea Roșie Română și cu suportul Colgate România grupul de Facebook <<Dinți și Părinți>>, unde părinții se pot înscrie și pot participa la întâlniri virtuale cu medici specialiști pedodonți. Am pregătit o serie de webinare pe teme pe care noi le considerăm de interes pentru părinți – vorbim, de exemplu, despre concentrația recomandată a fluorului în pastele de dinți sau despre prevenția cariei pe durata tratamentului ortodontic. Îi invităm pe părinți să urmărească aceste webinare și să ne adreseze întrebări și sugestii pentru întâlniri viitoare astfel încât să ne ajute să le fim de folos și să contribuim împreună, părinți și medici, la construirea unor zâmbete sănătoase și fericite pentru copiii noștri”, spune dr. Arina Vinereanu, medic primar stomatolog, Secretar General al Asociației Naționale de Stomatologie Pediatrică din România.

„Dinți și părinți” – grup online de educație stomatologică

„Dinți și părinți” a strâns până acum o comunitate formată din peste 2600 de membri. Înscrierea în grup este foarte simplă. Poate intra orice părinte care vrea să afle cum să crească un copil cu dinți sănătosi. Va găsi acolo informații utile despre sănătatea dinților și nu numai.

Părinţii, consideraţi exemple de urmat de către copii, au rolul cel mai important în formarea rutinei zilnice de igienă orală şi în conştientizarea importanţei igienei orale. De aceea, ne-am propus să ajungem direct la aceștia. Cu sprijinul Colgate si al Asociației Naționale de Stomatologie Pediatrică, am creat grupul de Facebook <<Dinți și Părinți>> unde părinții pot găsi materiale despre sănătatea orală, primul ajutor, nutriția adecvată, precum și informații despre desfășurarea Programului Școlar Colgate în județele din țară.  Sperăm ca acest parteneriat cu părinții să aducă cât mai multe zâmbete sănătoase”, declară Ioan Silviu Lefter, director general al Crucii Roșii Române.

150.000 de copii din 17 județe învață în această toamnă să aibă grijă de dinții lor

Programul Școlar Colgate ajunge, în perioada 15 octombrie 2021 – 28 februarie 2022 în clasele a 150.000 de copii din 17 județe: Bacău, Bihor, Botoșani, București Sectorul3, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Giurgiu, Gorj, Iași, Ilfov, Maramureș, Neamț, Satu Mare, Sibiu, Tulcea și Vrancea.

Deja tradiție, lecțiile de sănătate stomatologică sunt ținute de voluntarii Crucii Roșii Române. Copiii învață de la ei:

– cum să se spele corect pe dinți,

– ce periuță de dinți li se potrivește,

– de ce apar cariile și cum le pot evita,

– cum să se împrietenească cu medicul stomatolog.

Pe lângă activitățile educative desfășurate de voluntarii Crucii Roșii în școlile din 17 județe, oferim și mostre de pastă de dinți pentru copii și părinți, astfel încât aceștia să exerseze acasă, împreună, ceea ce au învățat la școală. Aceste lecții, împreună cu cele cinci webinare și sesiunile de întrebări și răspunsuri de pe grupul de Facebook <<Dinți și părinți>> sunt utile pentru toată familia. Astfel, mari și mici, vom avea cu toții dinți sănătoși și mai multe motive să zâmbim atunci când ne gândim la viitor„, spune Iwona Zaczek, Directorul Departamentului de Vânzări și Marketing Profesional, Colgate-Palmolive Europa Centrală și de Est.

Parteneriatul cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România este foarte important pentru program pentru a crește o generație de copii cu dinți sănătoși.

28 de ani de Program Școlar Colgate și 6 milioane de zâmbete sănătoase

În 28 de ani de Program Școlar Colgate, peste 6 milioane de elevi din clasele 0-IV au învățat cum să aibă grijă de dinții lor. Proiectul este derulat  în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România și cu școli primare din întreaga țară și este parte integrantă a iniţiativei globale Colgate Bright Smiles, Bright Futures™.

La nivel global, peste 50 de milioane de copii din 80 de țări au beneficiat de educație privind igiena orală și produse de îngrijire adecvate.

Prevenția este esențială

Deși statisticile în ceea ce privește sănătatea orală sunt îngrijorătoare, prevenția poate face diferența. Spălatul pe dinți dimineața și seara, evitarea sau consumul redus de alimente care afectează dinții și mersul la stomatolog o dată la șase luni sunt câțiva pași pentru o dantură sănătoasă și un zâmbet frumos pentru cât mai mult timp.  Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul: www.programscolarcolgate.ro.

Din țară

Prețurile la energia electrică și gaze, plafonate în februarie și martie

Publicat

pe

Guvernul a adoptat, marți, noile măsuri pentru plafonarea preţurilor şi compensarea facturilor la energie, potrivit cărora consumatorii casnici vor primi diferite compensări astfel încât, în final, să plătească maximum 80 bani/kWh la energia electrică şi 31 bani/kWh la gaze, în lunile februarie și martie.

De noua schemă de compensare a facturilor la energie, care intră în vigoare de la 1 februarie 2022, vor beneficia consumatorii casnici, dar și consumatori non- cas­nici, precum agenți economici, școli, ONG-uri.

„Astăzi am aprobat ordonanţa de urgenţă prin care, începând cu data de 1 februarie, se fac anumite modificări în ajutorul oamenilor. Practic, pentru toţi consumatorii casnici, pentru toţi românii care deţin o locuinţă, scade plafonul de la 1 leu pe kWh la 80 de bani pe kWh pentru energie electrică şi de la 37 de bani pe kWh la 31 de bani pe kWh, indiferent cât consumă. Dacă, în plus, consumă mai puțin de 500 kWh lunar (la energie electrică, n.r.) și 300 kWh lunar (la gaze, n.r.), atunci beneficiază de o compensare suplimentară şi, practic, vor plăti 68 de bani pentru energia electrică şi circa 22 de bani pentru gazele naturale – cu toate taxele incluse”, a arătat ministrul energiei, Virgil Popescu, într-o conferinţă de presă, după ședința de Guvern.

Ministrul s-a referit și la consumatorii non-casnici pentru care preţul va fi plafonat la 1 leu pe kWh la energia electrică şi la 37 de bani pe kWh la gazele naturale. Schema a fost lărgită, dincolo de instituţii de învăţământ sau ONG-uri, „pentru, practic, aproape toţi consumatorii non-casnici”, cu excepţia marilor consumatori de energie electrică, care au beneficiat de Ordonanţa 81, pe o schemă de ajutor de stat aprobată de Comisia Europeană, a mențio­nat oficialul.

Ministrul energiei, Virgil Popescu, a mai precizat că decontarea compensărilor către operatori va fi făcută după ce facturile vor fi întocmite conform legii.

Potrivit furnizorilor de energie, 70% din factura la gaze reprezintă costul furnizorului cu achiziția mărfii și 50-60% în cazul facturii la electricitate, iar marja furnizorilor este de 5% în medie.

Citeste mai mult

Din țară

PROPUNERE. Operatorii din HoReCa ar putea fi scutiți de impozitul specific 180 de zile

Publicat

pe

Ministerul Finanţelor a publicat în procedură de transparenţă decizională un proiect de act normativ prin care propune prelungirea scutirii, pe o perioadă de 180 de zile, de la plata impozitului specific de către operatorii economici din HORECA, potrivit unui comunicat remis miercuri de instituţie.

„Ministerul Finanţelor vine în ajutorul mediului de afaceri, care se confruntă în această perioadă cu o acută lipsă de lichiditate, şi în anul fiscal 2022, prin prelungirea scutirii de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HORECA pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe. Concomitent s-a prevăzut şi mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal„, se menţionează într-un comunicat al Ministerului Finanţelor.

Proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privinţa comerţului online, flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată şi reglementări ale unor dispoziţii din Codul de procedură fiscală.

O primă modificare a Codului de procedură fiscală vizează flexibilizarea condiţiilor de accesare a eşalonării la plată prin crearea posibilităţii depunerii cererii de eşalonare şi de către debitorii aflaţi în procedura insolvenţei, condiţia fiind ca până la data emiterii deciziei de eşalonare aceştia să iasă din procedura de insolvenţă. Totodată, Ministerul Finanţelor propune crearea posibilităţii acordării eşalonării la plată şi pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eşalonarea la plată reprezintă un real sprijin.

O altă modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere încetarea obligaţiilor declarative pe perioada inactivităţii sau a suspendării activităţii pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, îşi menţin obligaţiile declarative sau care pot obţine un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.

Totodată, se propune modificarea Codului de procedură fiscală prin reglementarea expresă a modalităţii de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parţial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situaţia în care societatea efectuează distribuiri de dividende parţiale în cursul anului, dividendul şi impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze şi situaţia în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit şi, pe cale de consecinţă, nu este plătit nici impozitul, precizează Ministerul Finanţelor.

Cea de-a patra propunere de modificare a Codului de procedură fiscală are în vedere reglementarea expresă a obligaţiei de raportare (furnizare de informaţii) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacţiilor on-line (piaţă on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica şi impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite şi taxe şi fără a declara veniturile obţinute din această activitate. De asemenea, natura informaţiilor, periodicitatea, precum şi modelul declaraţiilor se aprobă prin ordin al preşedintelui ANAF.

Proiectul de act normativ pus în transparenţă decizională are în vedere trei modificări ale Codului Fiscal, dintre care prima prevede instituirea obligaţiei notarilor publici de declarare a tranzacţiilor din transferul dreptului de proprietate şi al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei.

Măsura are în vedere situaţiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietăţile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii şi au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, în condiţiile în care aceştia erau obligaţi la plata impozitului pe venitul din activităţi independente.

De asemenea, prin instituirea acestei obligaţii declarative se urmăreşte identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacţii cu proprietăţi imobiliare şi care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situaţii prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacţiei a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.

Documentul prevede modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce priveşte autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistraţi, a expeditorilor înregistraţi şi a importatorilor autorizaţi, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorităţii Vamale Române, urmând ca stabilirea competenţelor, procedurilor şi condiţiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistraţi, expeditorilor înregistraţi, importatorilor autorizaţi să se realizeze prin ordin al ministrului Finanţelor, la propunerea preşedintelui Autorităţii Vamale Române.

A treia propunere de modificare a Codului Fiscal vizează stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligaţia de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancţionării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligaţiei de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condiţiile în care obligaţia nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora.

Foto: Colosseum Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ în magazine. Recomandări de la Protecția Consumatorului

Publicat

pe

Directorul general în cadrul Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă celor care vor să beneficieze de perioada reducerilor de iarnă să se informeze asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi, să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, inclusiv să verifice preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs.
„Au trecut sărbătorile şi începe perioada reducerilor de iarnă. Vă sfătuiesc să fiţi foarte atenţi la preţuri! Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze asupra  produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor. De asemenea recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs”, afirmă Anghel, într-o postare pe Facebook, dând asigurări că ANPC îi va spijini pe aceia care consideră că drepturile le-au fost încălcate.

El precizează că „vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, una dintr acestea fiind aceea că orice operator economic care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

„Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referintă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, subliniază directorul general în ANPC.
El prezintă mai multe reguli care trebuie respectate în perioada reducerilor:
– Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:
• fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
• fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare;
• fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare langă preţul anterior, barat.
– Pentru siguranţa cumpărăturilor din perioada reducerilor citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevarat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră.
El le transmite consumatorilor că, în perioada reducerilor, cumpărăturile pot fi făcute în siguranţă dacă:
– Întocmesc o listă cu produsele pe care dorec să le achiziţioneze şi cu preţurile actuale ale acestora. ”Acest lucru vă va ajuta să evitaţi falsele reduceri de preţuri, de exemplu atunci când comercianţii măresc preţul şi aplică procentul de reducere la preţul astfel majorat”, le transmite el clienţilor.
– Citesc cu atenţie caracteristicile produsului;
– Verifică dacă produsul corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dvs.;
– Verifică stocul existent (pentru comerţul on-line);
– Verifică preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA), dacă preţul include şi costul de livrare etc.
– În cazul în care comandă online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când au ales produsul.
Care sunt regulile privind reducerea de preţ
Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ langă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale);
Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţita sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, “lichidare”, “promoţii” etc), însoţita de data de debut şi de durata acesteia.
De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”.
În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat).
La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la pret de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.
Recomandări pentru cumpărăturile online:
• Verificaţi stocul existent;
• Verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA);
• Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare.
Operatorul economic este obligat să informeze corect şi complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii:
• Datele de identificare (denumirea, adresa poştala şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc);
• Caracteristicile esenţiale ale produsului;
• Preţul cu toate taxele incluse;
• Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
• Modalităţile de plată şi de livrare;
• Perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
• Durata minima a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
• Existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
Consumatorul poate contacta operatorul economic prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului.
– Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce vreun motiv.
– Operatorul economic rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.
– Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
– Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care operatorul economic nu a furnizat pe suport durabil informaţiile legate de dreptul de returnare a produselor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite