Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Formularul 600. Cum se calculează baza de impozitare

Publicat

pe

Pentru a determina dacă trebuie sau nu depus Formularul 600, contribuabilii trebuie să-şi calculeze veniturile nete obţinute din activităţi independente în 2017, iar baza de impozitare nu poate fi mai mică decât echivalentul a 1.900 de lei lunar sau 22.800 de lei pe an, explică specialiştii fiscali.

Formularul 600 – „Declaraţia privind venitul asupra căruia se datorează contribuţia de asigurări sociale şi cu privire la încadrarea veniturilor realizate în plafonul minim pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate” – este prevăzut prin OPANAF (Ordinul Preşedintelui ANAF) nr. 4140/2017 elaborat în baza OUG nr. 79/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, publicată în Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017.

De la 1 ianuarie 2018, în cazul contribuabililor persoane fizice care în anul fiscal precedent au obţinut venituri din activităţi independente, din cedarea folosinţei bunurilor, din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, din asocieri cu persoane juridice, din investiţii sau venituri din alte surse, CAS şi CASS se datorează astfel:

– CAS se datorează doar de către persoanele care au realizat venituri lunare din activităţi independente, cumulate din toate sursele în anul fiscal precedent, peste nivelul salariului de bază minim brut pe ţară în vigoare în luna ianuarie a anului de impunere (pentru anul fiscal 2018 salariul minim brut este de 1.900 de lei);
– CASS se datorează doar de către persoanele care au realizat venituri în anul fiscal precedent, din activităţi independente, din cedarea folosinţei bunurilor, din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, din asocieri cu persoane juridice, din investiţii sau venituri din alte surse, cumulate din toate sursele, cel puţin egale cu 12 salarii de bază minime brute pe ţară (22.800 de lei, pentru anul fiscal 2018).

Începând cu 1 ianuarie 2018, indiferent de numărul activităţilor desfăşurate şi de nivelul venitului realizat, când acesta este cel puţin egal cu plafonul minim, CAS (25%) se datorează la un venit ales cel puţin egal cu nivelul salariului de bază minim brut pe ţară (1.900 de lei în anul 2018), iar CASS (10%) se datorează la salariul de bază minim brut pe ţară.

Formularul 600 se depune doar de către persoanele care realizează venituri cel puţin egale cu plafoanele minime menţionate. Persoanele fizice care obţin venituri sub plafon nu au obligaţia depunerii declaraţiei, dar pot opta pentru depunerea acesteia în vederea asigurării în sistemele sociale.

ANAF a anunţat recent că 210.000 de contribuabili persoane fizice au obligaţia de a depune, până la data de 31 ianuarie 2018, Formularul 600.

Pentru a lămuri metodologia de calcul şi celelalte aspecte ale completării/depunerii Formularului 600, specialiştii fiscali au transmis următoarele precizări şi recomandări:

– contribuabilii trebuie mai întâi să-şi calculeze totalul veniturilor obţinute anul trecut din activităţi independente, iar dacă acest total depăşeşte plafonul de 1.900 de lei lunar sau 22.800 de lei în anul 2017, atunci Formularul 600 trebuie depus până la data de 31 ianuarie. Atenţie: este vorba despre veniturile nete obţinute anul trecut

– acest calcul este necesar numai pentru a vedea dacă trebuie sau nu depus Formularul 600 şi nu are relevanţă pentru baza de impozitare pe 2018

– ceea ce va avea relevanţă pentru impozitarea în 2018 este „venitul ales”, adică suma pe care contribuabilul doreşte să o prezinte ca fiind bază de calcul pentru CAS. Această sumă nu poate fi mai mică de 1.900 de lei lunar sau 22.800 de lei anual, însă poate fi mai mare dacă contribuabilul doreşte, spre exemplu, o contribuţie mai mare la pensii şi, deci, o pensie mai mare

– Formularul 600 poate fi depus şi de cei care nu au realizat venituri peste plafonul 1.900/22.800, dar care doresc să contribuie cu sume suplimentare la CAS şi CASS. La fel ca şi în cazul celorlalţi contribuabili, baza de calcul va fi „venitul ales”, adică suma pe care o doreşte contribuabilul să o taxeze cu CAS – desigur, aceasta să nu fie mai mică de 1.900 de lei lunar

– în cazul în care sursa de venit dispare pe parcursul anului (încetează un contract) şi, astfel, venitul coboară sub plafonul de taxare, contribuabilul trebuie să anunţe Fiscul, depunând documente justificative

– până la data de 31 ianuarie se face doar declararea (depunerea Formularului 600), după care Fiscul transmite o notificare privind sumele datorate, iar plăţile efective ale CAS şi CASS se vor face trimestrial

– principala diferenţă între regimul anterior şi cel actual privind veniturile din activităţi independente constă în faptul că de-acum nu se mai face reţinerea la sursă (unde plătitorul acestor venituri colectează CAS şi CASS şi le plăteşte Fiscului, în contul beneficiarului), ci beneficiarul care acumulează aceste venituri îşi calculează baza de impozitare şi plăteşte respectivele contribuţii.

Locale

Campanie de colectare a textilelor la Timișoara. Unde puteți să depuneți hainele nefolosite

Publicat

pe

Primăria Timișoara desfășoară o campanie de colectare a textilelor pe tot parcursul anului, iar pentru a răspunde cererii cetățenilor, a extins rețeaua de colectare cu încă trei puncte.

Astfel, timișorenii pot depune hainele pe care nu le mai folosesc la următoarele locații:

Piața Dacia

Piața 700

Piața Traian

Intrarea Doinei – punct TRAFO

Zona Soarelui – Școala Gimnazială nr. 30

Calea Lipovei – în proximitatea Școlii Generale nr.7

Calea Aradului – la intersecția dintre str. Liege cu Calea Torontalului

Calea Șagului – în proximitatea parcului Clăbucet

În plus, le pot preda la centrul de colectare din Moșnița Nouă, situat pe Calea Medveș nr. 100, Hala 14, în intervalul orar 08:00 – 15:00. Pentru cei care preferă colectarea de la domiciliu, pot face o programare la numărul 0742 344 784.

În paralel, până în data de 4 noiembrie, timișorenii pot participa și la campania gratuită de colectare din cartiere, derulată de RETIM în parteneriat cu ADID Timiș. În cadrul acesteia pot preda haine, lenjerii, pilote, pături, covoare mici, draperii, perdele, lavete, mopuri și alte textile de dimensiuni medii (nu voluminoase). Fiecare persoană poate aduce maximum 60 de kilograme, cu condiția ca materialele să fie curate și uscate.

Data Locația Ora
7 octombrie Str. Adam Mickievicz nr. 41 intersecție cu str. Radu de la Afumați nr. 19 11:00-18:00
8 octombrie Str. Mătăsarilor nr. 58
9 octombrie Str. Ion Ionescu de la Brad intersecție cu str. Holdelor
10 octombrie Str. Armoniei intersecție cu str. Marginii (Parcare Auchan – spate)
13 octombrie Str. Grigore Alexandrescu nr. 58 intersecție cu str. Viilor nr. 23
14 octombrie Str. Dunărea nr. 21 intersecție cu str. Ciobanului
15 octombrie Str. Nicolae Titulescu nr. 1 (Fosta bază sportivă Uszoda)
16 octombrie Str. Răsăritului intersecție cu str. Amurgului
17 octombrie Nera – parcarea auto amenajată, lângă intrarea în Stadionul CFR
20 octombrie Aleea Azurului (În spate la AEM – intersecție cu str. Orion)
21 octombrie Calea Șagului nr. 143 (Sub pod)
22 octombrie Romulus nr. 49 – parcarea amenajată (Intersecție cu str. Octavian Goga)
23 octombrie Parc Petőfi Sándor (DJ521 intrarea cu str. Nicolae Andreescu)
24 octombrie Str. Costică Rădulescu (Parcarea auto amenajată/marcată la exterior Acad. Politehnica Timișoara)
27 octombrie Str. Cercului intersecție cu str. Gavril Musicescu
28 octombrie Str. Polonă nr. 32 (Pod Centura – Utvin)
29 octombrie Str. Nicolae Titulescu intersecție cu str. Nufărul
30 octombrie Str. Gavril Musicescu nr. 159
31 octombrie Str. Ardealului nr. 61 intersecție cu str. Martir Gogu Opre
3 noiembrie Str. Calea Bogdăneștilor colț  cu str. Macilor
4 noiembrie Str. Mircea cel Bătrân colț  cu str. Ciocârliei

Peste 20 de tone de haine uzate, care altfel ar fi ajuns la gunoi sau ar fi fost abandonate pe domeniul public, au fost colectate până acum prin campania derulată de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu societatea CVS Recycling SRL.

Conform rapoartelor Uniunii Europene, fiecare cetățean aruncă, în medie, 16 kilograme de haine pe an. Din această cantitate, doar 4,4 kilograme ajung să fie colectate separat și valorificate prin reutilizare sau reciclare, în timp ce restul de 11,6 kilograme sunt aruncate împreună cu deșeurile menajere.

 

Citeste mai mult

Administrație

CULOAR VERDE pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Societatea Drumuri Municipale, începe amenajarea culoarului verde pentru autobuze pe Bulevardul Take Ionescu, una dintre cele mai importante artere de acces spre centrul orașului. Lucrările sunt executate după relocarea trecerilor de pietoni și a stației de transport public Aurel Popovici.

Intervențiile municipalității vizează creșterea vitezei de deplasare a mijloacelor de transport public și asigurarea predictibilității curselor pentru cei aproximativ 14.000 de călători care utilizează zilnic această rută. Proiectul prevede și semaforizare cu prioritate pentru autobuze în intersecțiile majore, ceea ce va conduce la reducerea timpilor de așteptare și la scurtarea duratei călătoriilor. Numărul de benzi pentru autoturisme va rămâne neschimbat, însă câteva locuri de parcare existente pe unele tronsoane ale bulevardului vor desființate pentru a permite amenajarea culoarului pentru transport public.

“Am reușit deja să modernizăm flota și să introducem aplicații prin care timișorenii pot afla exact când vine autobuzul. Dar acest lucru nu este suficient, dacă autobuzul ajunge în continuare după 15-20 de minute pentru că este blocat în coloane de mașini. Culoarul verde de pe Bulevardul Take Ionescu este pasul decisiv: va oferi autobuzelor prioritate și va asigura nu doar informare, ci și timpi reali de deplasare mai buni decât cei cu mașina personală. Acesta este modul prin care transportul public va deveni o alegere, nu o soluție de compromis”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Intervențiile municipalității vizează, în prima etapă, tronsonul Strada Înfrățirii – Punctele Cardinale, direcția spre centru, și vor fi executate pe timp de noapte, pentru a limita impactul asupra traficului. Lucrările includ refacerea fundației drumului, acolo unde este necesar, precum și înlocuirea stratului de asfalt. Cetățenii care se parchează în zonă sunt rugați să elibereze locurile de parcare libere începând de luni, 5 octombrie 2025, ora 21:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor.

În prezent, pe tronsonul Punctele Cardinale – Take Ionescu – Piața Badea Cârțan – Simion Bărnuțiu – Piața V. Economu circulă autobuzele L11, L17, E4, E4B, M27, M30, M35, M46 și M11.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Locale

S.C  MARTIN ELECTRICITY S.R.L anunță elaborarea PUZ realizarea centrală electrică fotovoltaică 11 MW pe sol Timișoara Nordd

Publicat

pe

S.C  MARTIN ELECTRICITY S.R.L, cu sediu social in judetul Timis,  Municipiul Timisoara, strada Salcamilor, nr.8, parter, camera 2 anunţă elaborarea planului urbanistic  “P.U.Z – REALIZARE CENTRALA ELECTRICA FOTOVOLTAICA 11MW PE SOL TIMISOARA NORD” amplasat in extravilanul Municipiului Timisoara,  nr. Cad. 419911,  nr. Cad. 403717,  jud. Timis şi declanşarea etapei de încadrare pentru obţinerea avizului de mediu pentru intocmire PUZ.

Consultarea planului urbanistic – PUZ,  se poate realiza la adresa: localitatea Timisoara, str.Piata Mocionii nr.2  jud. Timis, in zilele de luni-joi între orele 10:30 – 17.30; tel:0737508899

Comentariile şi sugestiile se vor transmite în scris la sediul APM Timiş, str. B-dul Liviu Rebreanu,  nr. 18-18A,  jud. Timis, în termen de 18 zile calendaristice de la data prezentului anunţ.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite