Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Internațional

STUDIU. Locurile cu risc crescut de a deveni focare de COVID-19

Publicat

pe

Numărul infecțiilor cu noul coronavirus continuă să crească de la o zi la alta, iar un studiu publicat în revista Nature arată care sunt locurile în care oamenii se pot infecta cu ușurință.

În cadrul acestui studiu, oamenii de știință au analizat circulația a nu mai puțin de 98 de milioane de oameni din zece orașe americane și au stabilit, astfel, care sunt locurile care prezintă un risc crescut de a deveni focare de Covid-19. Astfel, experții au stabilit că acestea sunt restaurantele, sălile de sport și cafenelele.

Potrivit studiului publicat în revista Nature, oamenii de știință de la Universitatea Standford, Univeristatea Northwestern din Chicago, precum și de la Centrul de Cercetări Cambridge au analizat datele colectate în primul val al epidemiei de coronavirus din zece orașe din SUA, între care Chicago, Illinois, New York și Philadelphia, după care au cartografiat mișcările din oră în oră a celor 98 de milioane de telefoane mobile între diferite ”puncte de interes”, precum restaurante, biserici, săli de sport, hoteluri, magazine auto ori de articole sportive.

Astfel, aceștia au ajuns la concluzia că locurile publice care au dus la o creștere mai mare a infecțiilor de coronavirus sunt restaurantele cu capacitate maximă, urmate de sălile de sport, cafenele, hoteluri și moteluri.

În ciuda acestor concluzii, limitarea prezenței în restaurante la 20 la sută din capacitatea lor ar reduce numărul infecțiilor cu peste 80 la sută. De asemenea, cartierele sărace din orașele americane au avut o rată mai mare de infectare de contaminare.

În cazul în care informațiile publicate în acest studiu vor fi confirmate, atunci experții ar putea să folosească aceste date pentru a stabili ce activități rămân deschise și care vor fi închise, în încercarea de a stopa prăbușirea economiei.

Internațional

Samsung T5 EVO Portable lansat, un SSD cu o capacitate de 8 TB

Publicat

pe

Compania Samsung a lansat zilele trecute un SSD portabil, cu design compact și robust, cu o capacitate de până la 8 TB. Samsung T5 EVO Portable, potrivit caracteristicilor, ar trebui să fie mai robust decât multe dintre celelalte modele ale companiei. Samsung T5 Evo este disponibil în trei capacități de stocare de până la 8 TB, toate la prețuri relativ atractive.

Samsung T5 EVO Portable este un SSD, ce servește ca o alternativă mai ieftină și mai robustă la modelele precedente de SSD-uri Samsung. Potrivit Notebookcheck, T5 Evo măsoară 95 x 40 x 17 mm și cântărește 102 grame, în principal datorită carcasei metalice. Potrivit Samsung, SSD-ul are corp metalic și o suprafață cauciucată care îi permite să aibă un grad de robustețe. Samsung spune că ar trebui să funcționeze și după ce cade de la doi metri. Există, de asemenea, un inel dreptunghiular de culoare gri titan plasat deasupra, care este perfect pentru persoanele care doresc să-l cupleze la curea, la rucsac sau la bagaj.

În plus, Samsung susține că tehnologia sa Dynamic Thermal Guard va împiedica simultan supraîncălzirea SSD-ului și accelerarea termică chiar și în condiții de încărcare continuă. De asemenea, Samsung a păstrat designul SSD-ului destul de simplu, cu un LED mic poziționat lângă portul USB Type-C și o marcă relativ discretă imprimată pe ambele părți.

Samsung T5 EVO Portable este compatibil cu sistemele Windows, începând cu din Windows 7, macOS, smartphone-uri/tablete, console de jocuri și dispozitivele Android 5.1 sau mai noi. Noul SSD (Solid-State Drive) include, de asemenea, software-ul Samsung Magician, care oferă un set cuprinzător de funcții de gestionare a unității, inclusiv verificarea stării unității în timp real, caracteristica de verificare a autentificării autentice, benchmark de performanță și actualizări de firmware.

Potrivit companiei Samsung, SSD-ul portabil T5 Evo acceptă USB 3.2 Gen1 cu până la 5 Gbps. În acest fel permite rate de transfer de până la 460 MB pe secundă la citire și scriere. Dacă se dorește, datele pot fi stocate și criptate hardware folosind AES cu 256 de biți. Clienții care au nevoie de rate de transfer mai mari pot folosi Samsung Portable SSD T9 Shield, lansat cu doar câteva săptămâni în urmă.

În timp ce portul USB al SSD-ului poate fi modern, vitezele sale de citire și scriere de 460 MB/s sunt mult mai lente decât SSD-urile M.2 PCIe convenționale. Ca rezultat, cea mai mare capacitate T5 EVO ar putea dura aproximativ cinci ore pentru a transfera până la 8 TB de date. T5 EVO este deja disponibil și costă, începând de la 189,99 USD pentru un model de 2 TB. Alternativ, Samsung vinde și modele de 4 TB și 8 TB pentru 349,99 USD, respectiv 649,99 USD.

Foto: Samsung Global Newsroom

Citeste mai mult

Internațional

WhatsApp ia în considerare să introducă publicitate în aplicație în viitor

Publicat

pe

Aplicația de mesagerie WhatsApp este cea mai folosită din lume, indiferent că utilizatorii au telefoane Samsung, Apple, Xiaomi, Motorola, Sony, Oppo sau alte modele. Un lucru foarte apreciat la WhatsApp este lipsa reclamelor în aplicație. Se pare că acest lucru se va schimba în viitorul nu foarte îndepărtat.

Implementarea reclamelor pe platforma sa este ceva la care WhatsApp se gândește de mai mult timp și, tot mai mult în ultima vreme. Potrivt SamLover, încă din 2018, a fost luat în considerare conceptul de includere a reclamelor de către aplicația de mesagerie. Totuși, implementarea a fost amânată din cauza îngrijorărilor legate de confidențialitatea utilizatorilor și a posibilelor răspunsuri la reclamele în aplicație.

Se pare că WhatsApp vrea să includă în cele din urmă reclame pe platforma sa, iar aceste reclame pot apărea în alte zone ale programului, în ciuda acestor întârzieri. Potrivit sursei citate mai sus, CEO-ul WhatsApp, Will Cathcart, a declarat într-un interviu pentru o publicație din Brazilia că, deși compania nu intenționează să introducă reclame în chat-ul dvs. principal, le poate afișa în altă parte, cum ar fi canalele WhatsApp recent introduse.

Deși WhatsApp a luat în considerare adăugarea de publicitate cu câțiva ani înainte, compania nu a implementat niciodată această caracteristică. Cathcart a menționat-o ca o posibilitate, dar nimic nu s-a materializat până acum. Recent un reprezentant Meta (Facebook), compania care deține WhatsApp, a declarat că nu testează în prezent reclame de stare în nicio țară. Cu toate acestea, pe de altă parte, nu au fost făcute comentarii pentru evoluțiile viitoare.

De asemenea, este important de menționat că Meta nu a dezvăluit încă niciun plan sau dată precisă pentru introducerea reclamelor WhatsApp. În prezent, Meta încă mai câștigă bani din reclamele pe Facebook și din afacerile WhatsApp.

WhatsApp a perceput inițial utilizatorilor o taxă anuală de abonament de 1 dolar. Abia din 2016 WhatsApp a încetat să mai perceapă taxa, aplicația fiind gratuită. WhatsApp, deținută de Mark Zuckerberg, este evaluată în prezent (2023) la aproximativ 98,57 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, este inevitabil ca publicitatea să apară în viitor pe WhatsApp, chiar dacă, din fericire, ar trebui să apară doar în zonele de suport ale aplicației. Cu peste 2 miliarde de utilizatori în întreaga lume, dintre care peste 500 de milioane doar în India, Meta a dezmințit o poveste similară în septembrie care sugera că afacerea plănuia să insereze reclame. Dar informațiile că Meta are în vedere reclame pe WhatsApp sunt tot mai multe, în timp ce rețeaua socială „căută o creștere a veniturilor”.

Foto: Google.com

Citeste mai mult

Internațional

Apple a lansat noi laptopuri MacBook Pro și un iMac cu procesoare M3

Publicat

pe

Zilele trecute Apple a organizat un eveniment „Scary Fast” la care a anunțat noi procesoare, laptopuri și monitoare. Noile cipuri Apple M3 se concentrează pe performanța GPU-ului și eficiența energetică, făcându-le atractive pentru creatorii și jucătorii profesioniști. Aceste noi cipuri sunt și la bordul laptopurilor MacBook Pro și a monitorului Apple iMac de 24 inch, lansate cu această ocazie.

MacBook Pro cu M3 oferă un șasiu modern, luminozitate îmbunătățită a afișajului și o opțiune complet nouă de culoare Space Black. Noile procesoare Apple M3 introduc Dynamic Caching, urmărirea razelor accelerată de hardware și umbrirea mesh pentru o performanță grafică mai bună, în timp ce CPU și Neural Engine primesc, de asemenea, upgrade-uri semnificative, potrivit XDA-Developers.

Apple a dezvăluite oficial procesoarele M3, M3 Pro și M3 Max, dar lipsește M3 Ultra. Toate noile se concentrează în mare măsură pe performanța GPU-ului și eficiența energetică. Clienții pot pune mâna pe ele prin intermediul noilor laptopuri Apple MacBook Pro și a monitorului Apple iMac, care au fost anunțate la evenimentul „Scary fast”.

Apple MacBook Pro a fost lansat doar două opțiuni de dimensiune: cu diagonala de 14 inch (35,56 centimetri) și 16 inch (40,64 cm). Modelul MacBook Pro de 13 inch cu Touch Bar a fost în sfârșit retras, împreună cu designul său învechit. Așadar, cei care optează pentru cipul de bază M3 vor putea acum să utilizeze șasiul modern, care include o varietate mai largă de porturi, afișaj superior, cameră web mai clară, încărcare MagSafe 3 și alte upgrade-uri interne – în comparație cu varianta clasică.

Cu toate acestea, a doua actualizare din 2023 a laptopului MacBook Pro nu se învârte strict în jurul cipului M3. Noutățile includ, de asemenea, o creștere a luminozității ecranului cu 20%, o creștere de la 500 la 600 de niți. Pe de altă parte, utilizatorii primesc aproape același set de specificații tehnice cum au modele precedente. Interesant, totuși, există o opțiune exclusivă de culoare pentru cei care optează pentru un MacBook Pro cu cip M3 Pro sau M3 Max: Space Black.

Cei interesați de MacBook Pro pot precomanda noile laptopuri pe site-ul Apple, livrarea urmând să înceapă din 7 noiembrie. Modelul de bază Apple MacBoock Pro cu cip M3 costă 1.599 de dolari, în timp ce variantele cu procesoare M3 Pro și M3 Max încep de la 1.999 USD, respectiv 2.999 USD.

Trecând la computerul all-in-one al companiei, Apple iMac cu diagonala de 24 inch (60,96 centimetri) și acesta are un procesor Apple M3. Odată cu upgrade-ul cipului, utilizatorii pot utiliza conectivitate mai rapidă, datorită suportului Wi-Fi 6E și Bluetooth 5.3. În afară de asta, noul monitor Apple iMac este aproape identic cu predecesorul, oferind șapte opțiuni de culoare și două configurații de porturi diferite. Acest monitor va concura pe piață cu Samsung Smart Monitor M8, lansat în acest an, chiar dacă monitorul Samsung are o diagonală mai mare.

În timp ce zvonurile au indicat un USB-C Magic, Apple a mers în continuare portul Lightning deocamdată. Deci, cei care folosesc Magic Keyboard, Magic Mouse sau Magic Trackpad vor trebui să se bazeze în continuare pe conectorul proprietar al companiei pentru a le încărca. Noul monitor poate fi precomandat pe site-ul Apple la un preț începând de la 1.299 USD, cu disponibilitate generală programată pentru 7 noiembrie.

foto: via xda-developers.com

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite