Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Acuzații de amenințare și hărțuire la Secția 4 de Poliție din Timișoara. Ce spune cel acuzat

Publicat

pe

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a cerut Corpului de Control să facă verificări la Secţia 4 de Poliţie din Timişoara, unde Sindicatul Europol a reclamat că şeful Secţiei, care între timp a demisionat din funcţie, îşi ameninţa şi hărţuia angajaţii.

„Conducerea Ministerului doreşte clarificarea urgentă a acestei situaţii, susţinând necesitatea menţinerii unui climat de muncă adecvat, care să permită personalului îndeplinirea cu profesionalism a atribuţiilor de serviciu”, a transmis, luni, într-un comunicat de presă, MAI.

Sindicatul Europol a anunţat, sâmbătă, că şeful Secţiei 4 Poliţie Timişoara, care îşi ameninţa şi hărţuia angajaţii, a demisionat din funcţie, dar rămâne în cadrul Poliţiei Judeţene Timiş.

Sindicatul Europol a scris, pe pagina de Facebook, că un şef din cadrul IPJ Timiş îşi hărţuieşte angajaţii.
„Un şef din IPJ Timiş îşi tratează subalternii similar cu modul în care erau trataţi deţinuţii politic pe vremea comunismului. Ameninţările, hărţuirile şi chiar violenţa sunt nelipsite din comportamentul şi limbajul acestui individ abject, pe numele său Popa Ilie Alin, comisar de poliţie, care este şeful Secţiei 4 Poliţie din Timişoara”, a transmis Europol.
Sursa citată a menţionat că un un asemenea limbaj trivial nu are ce căuta în Poliţia Română şi că cei care l-au tolerat ar trebui să plece împreună cu acesta.
„Efectiv am rămas consternaţi când am intrat în posesia acestor capturi din grupul de Whatsapp al Secţiei 4 Poliţie şi ne întrebăm, cu groază, în ce mod li se adresează oare în particular poliţiştilor, dacă pe un grup are un asemenea tupeu de golan. Un asemenea limbaj trivial şi această atitudine de interlop nu au ce căuta în Poliţia Română. Iar superiorii care l-au tolerat pe acest individ ar trebui să plece la pachet cu el. Am sesizat de mai multe ori conducerea IGPR cu privire la abuzurile care se comit în IPJ Timiş, iar lipsa de reacţie şi implicit lipsa unor sancţiuni au încurajat şefii să-şi conducă oamenii prin teroare şi dispreţ!”, au afirmat reprezentanţii Europol.
Sindicatul poliţiştilor a menţionat că în timpul mandatului lui Carmen Dan şi al lui Marcel Vela nu s-au organizat concursuri pentru funcţiile de conducere şi s-au menţinut împuterniciri pe criterii politice.
Sindicatul a anunţat apoi, într-o altă postare pe pagina sa de Facebook, că şeful Secţiei 4 din Timişoara a demisionat din funcţie.
„Şeful Secţiei 4 Poliţie Timişoara şi-a depus demisia din funcţia de conducere şi va îndeplini o funcţie de execuţie în cadrul IPJ Timiş. Să nu credeţi însă că această decizie vine ca urmare a regretului faţă de comportamentul manifestat, pentru că pentru el este ceva normal să existe un astfel de limbaj între şef-subaltern. Este de fapt supărat că au ajuns în public aceste capturi şi că există o presiune din partea societăţii, acesta considerăm că este adevăratul motiv.  Totuşi, această decizie personală de a renunţa la funcţie nu elimină obligaţia cercetării pe care Corpul de Control al Ministrului trebuie să o efectueze ca urmare a sesizărilor pe care Sindicatul EUROPOL le-a transmis, pentru ca individul să răspundă disciplinar şi contravenţional pentru faptele sale”, a transmis Europol.
Sindicatul a menţionat că faptele acestuia reprezintă contravenţie şi sunt sancţionate cu amendă între 10.000 şi 15.000 de lei.
Ce spune cel acuzat
“Vreau să le mulțumesc colegilor pentru ce au făcut pentru mine! Nu-mi dau nici o demisie, să mă demită alții dacă consideră că am greșit”, ne-a declarat, duminică, comisarul Alin Popa, care tocmai împlinise sâmbătă vârsta de 40 de ani, în timp ce soția sa a făcut 38 în aceeași zi. A fost, probabil, cea mai tristă zi de naștere din viața lui Alin Popa, care s-a declarat însă de acord să discute cu “Renașterea bănățeană” și să-și expună punctul său de vedere pe marginea scandalului declanșat vineri seară.
Citiți aici interviul:

Locale

IMPOZITELE și TAXELE LOCALE pentru 2026, ajustate conform legii, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea ajustează taxele și impozitele locale pentru anul 2026 ca urmare a legii privind stabilirea unor măsuri de redresare și eficientizare a resurselor publice. Actul normativ modifică atât baza de calcul – valoarea în lei/mp, cât și o serie de coeficienți utilizați până în prezent, respectiv scutiri și reduceri la plata impozitului.

Proiectul de hotărâre aferent aplicării acestor prevederi la nivelul municipiului Timișoara urmează să fie supus aprobării Consiliului Local.

Conform noilor prevederi legale, pentru clădirile rezidențiale din proprietatea persoanelor fizice, valoarea în lei/mp crește cu aproximativ 79%, iar facilitățile fiscale, precum reducerile în funcție de vechimea imobilului, au fost eliminate. Până în prezent, în funcție de vechimea imobilului erau aplicate reduceri de 10%, 30% și 50%. Totodată, scutirile aplicate pentru persoanele cu handicap grav sau accentuat, pentru persoanele încadrate în gradul I de invaliditate, precum și cele acordate instituțiilor coordonate de Ministerul Educației, Ministerul Cercetării, Ministerul Familiei și federațiilor sportive, au fost eliminate.

În baza noii legislații, un apartament cu o cameră de 23 mp aflat în zona A și într-o clădire veche va înregistra o diferență de aproximativ 150 de lei. Un apartament cu două camere, având 50 mp și situat în zona B, ar trece de la un impozit de 119 lei la 447 de lei, iar pentru un apartament cu trei camere, de circa 65 mp, amplasat în zona C, diferența estimată ar fi de circa 410 lei.

Noua legislație națională stabilește și includerea normei de poluare în formula de calcul pentru impozitul pentru mijloacele de transport, alături de capacitatea cilindrică. De exemplu, pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.598 cmc, impozitul anual ar putea ajunge la aproximativ 230 lei în cazul normelor Euro 0 – 3 și la aproape 200 lei în cazul normei Euro 6, față de 143 lei în prezent. Pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 3.100 cmc, impozitul este estimat la 7.600 lei pentru normele Euro 0 – 3 și la 6.900 lei pentru norma Euro 6, comparativ cu 10.375 lei în prezent. Pentru autoturismele hibride cu emisii peste 50 g C02/km este estimat un impozit de circa 200 lei. Pentru autoturismele electrice, scutite până în prezent, este introdusă o taxă anuală de 40 de lei. În evidențele Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara sunt peste 156.000 de mijloace de transport, din care circa 127.000 în proprietatea persoanelor fizice, iar restul în proprietatea persoanelor juridice.

Pentru plata cu anticipație, până la data de 31 martie a anului 2026, a impozitului pe clădiri, a impozitului pe teren sau a impozitului pe mijloacele de transport, datorat pentru întregul an 2026 de către contribuabilii persoane fizice și persoane juridice, municipalitatea acordă o bonificație de 10%.

În ceea ce privește impozitarea clădirilor rezidențiale pentru persoane juridice, municipalitatea menține regimul actual până în anul 2027, ca urmare a OUG 78/17.12.2025.

Pentru clădirile nerezidențiale, atât pentru persoane fizice, cât și pentru cele juridice, proiectului municipalității propune diminuarea cotei adiționale de la 31% la 16%.

Proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale în Municipiul Timișoara pentru anul 2026 poate fi consultat la adresa: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/0418d960-2450-43c8-9a22-73455cf66020

Citeste mai mult

Locale

Sirenele vor răsuna la Timișoara în amintirea Revoluției din Decembrie 1989

Publicat

pe

Sâmbătă, 20 decembrie, la ora 12:00, în întreg orașul Timișoara vor răsuna sirenele.

Acest moment simbolic marchează eliberarea Timișoarei și omagiază curajul celor care au luptat pentru libertate și demnitate.

Primăria Timișoara invită toți cetățenii să participe la acest moment de reculegere și omagiu, prin care onorăm și reafirmăm valorile pentru care s-a luptat: libertatea, solidaritatea și respectul pentru drepturile omului.

Pentru Timișoara, luna decembrie reprezintă un reper esențial al memoriei colective, fiind perioada în care sunt comemorați eroii-martiri ai Revoluției din Decembrie 1989, dar și momentul în care orașul a devenit primul oraș liber de comunism din România, asumându-și un rol decisiv în declanșarea eliberării întregii țări.

Foto: Primăria Timișoara

36 de ani de la Revoluția din decembrie ’89. PROGRAMUL manifestărilor organizate la Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Podul Iuliu Maniu din Timișoara va fi modernizat

Publicat

pe

Primarul Dominic Fritz a semnat contractul pentru execuția lucrărilor de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii), una dintre cele mai importante conexiuni dintre Gara de Nord și Calea Șagului. Investiția municipalității include, printre altele, consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii, și răspunde cerințelor de trafic și siguranță din prezent. Primele intervenții sunt programate de către firma câștigătoare – TEHNODOMUS – în perioada ianuarie-februarie, în funcție de condițiile meteo.

“Este primul șantier nou al anului viitor și o investiție pe care o pregătim de mult timp. Podul de la fosta Fabrică de Țigări, construit în anii ’70, este într-o stare avansată de degradare și avea nevoie urgentă de această investiție pentru a răspunde cerințelor actuale de trafic și siguranță. Mă bucur că am reușit să atragem fonduri europene consistente pentru această lucrare și că putem moderniza una dintre cele mai importante legături dintre Gara de Nord și Calea Șagului”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Investiția Primăriei Timișoara vizează consolidarea structurii de rezistență și înlocuirea completă a suprastructurii cu o structură mixtă oțel-beton, cu păstrarea a câte două benzi pe sens, cu lățimea de 3,50 metri fiecare. Totodată, trotuarele vor fi lărgite până la 1,75 m, pentru a oferi mai mult spațiu pietonilor, și vor fi amenajate piste pentru biciclete. Proiectul include și reabilitarea rampelor, refacerea scărilor de acces cu elemente metalice, instalarea unui iluminat arhitectural modern, consolidarea malului Canalului Bega, precum și plantarea de arbori, pentru îmbunătățirea calității aerului și a aspectului urban. După finalizarea lucrărilor, municipalitatea va putea reintroduce circulația troleibuzelor pe pod.

Valoarea totală a proiectului este de aproape 10 milioane de euro, din care aproximativ 7,4 milioane de euro reprezintă fonduri europene nerambursabile, prin Programul Regional Vest 2021 – 2027, Intervenția regională 4.1 Mobilitate Urbană Sustenabilă. Lucrările de reabilitare a Podului Iuliu Maniu se ridică la valoarea de aproximativ 8 milioane de euro (TVA inclus) și sunt programate să fie finalizate până în februarie 2027.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite