Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Aeroportul Timișoara este pregătit pentru reluarea zborurilor. Ce reguli se vor aplica

Publicat

pe

În condițiile ridicării progresive a restricțiilor de circulație aviatică și a reluării activităților de zbor regulate va fi posibilă creșterea treptată a operării zborurilor aeriene de pe aeroportul Timișoara. Pasagerii pot tranzita aeroportul în siguranță, fiind aplicat un plan de măsuri specific împotriva răspândirii COVID-19.

Spațiul disponibil în terminalele aeroportului este configurat astfel încât să asigure o procesare fluentă a traficului de pasageri, în condițiile respectării cerințelor de distanțare socială în interesul propriu și al celui public. Pasagerii au obligația de a respecta regulile de distanțare socială pe tot fluxul parcurs de la parcarea auto a aeroportului și până la îmbarcarea în aeronavă după regulile menționate prin marcaje și panotaje, cum ar fi: de a păstra distanța minimă de 1,5 metri față de celelalte persoane aflate în proximitate; de a nu utiliza scaunele marcate cu ”X”; de a utiliza culoarele de deplasare din incinta aerogării și de a respecta indicațiile transmise prin intermediul marcajelor și prin indicațiile personalului aeroportuar ș.a.

Utilizarea echipamentelor de protecție împotriva COVID-19 este de asemenea obligatorie pentru pasageri și personal. În aeroport vor exista puncte de vânzare pentru achiziționarea de către pasageri a măștilor și mănușilor de protecție. Pasagerii au obligația: de a utiliza măști pentru protecție, de a accepta screening-ul temperaturii corporale pe fluxul de pasageri efectuat începând cu zona publică și până la îmbarcare, efectuat cu ajutorul unor scannere termice automatizate și cu scanere portabile, de a utiliza dispozitivele cu gel dezinfectant pentru mâini care sunt amplasate în terminalele aeroportului. Suprafețele de pardoseală și de mobilier din terminalele de pasageri, tăvile și echipamentele destinate controlului de securitate ghișeele de check-in, porțile de îmbarcare, cărucioare bagaje, balustrade, mânere ș.a. se dezinfectează de către personalul administrativ al aeroportului, la un interval de 3 ore, în intervalul programului de operare, precum și la sfârșitul programului.

Pasagerii vor fi permanent informați prin intermediul marcajelor existente pe suprafețe, sistemului audio-video, afișajului electronic și printat (panotaj, afișe, flyere). Aceștia au obligația să respecte toate măsurile transmise de către autoritatea aeroportuară în incinta aeroportului și să țină cont de faptul că nerespectarea măsurilor de protecție împotriva COVID -19 poate duce la refuzul îmbarcării pasagerului. Totodată, recomandarea este ca pasagerii să păstreze permanent contactul cu operatorul aerian pentru orice informații privind zborul.

„Administrația aeroportului a depus toate eforturile pentru a duce la îndeplinire măsurile de protecție care se impun pentru a limita răspândirea noului coronavirus. Ne dorim să nu fie pusă în pericol sănătatea pasagerilor și a angajaților care își desfășoară activitatea pe aeroport. De aceea, facem un apel respectuos ca pasagerii și însoțitorii acestora să înțeleagă să respecte măsurile transmise prin intermediul mijloacelor de comunicare din incinta aeroportului. În acest sens, îi asigurăm de faptul că angajații cu care vor intra în contact vor respecta deopotrivă măsurile obligatorii ce privesc distanțarea socială și purtarea echipamentelor de protecție prevăzute de lege în aceeași măsură cu asigurarea unor condiții rezonabile de confort.”, a declarat directorul aeroportului Daniel Idolu.

Planul măsurilor de protecție pentru a limita răspândirea noului coronavirus, în ceea ce privește îmbarcarea si debarcarea pasagerilor este publicat pe site-ul aeroportului: www.aerotim.ro

Locale

Serviciu Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, la Peciu Nou

Publicat

pe

Începând de miercuri, 15 ianuarie 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou își va începe efectiv activitatea.

Astfel, cetățenii care au domiciliul pe raza de competență a comunei Peciu Nou (Peciu Nou, Diniaș și Sânmartinu Sârbesc) se vor adresa Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Peciu Nou începând cu data mai sus menționată.

Serviciul Evidența Persoanei Timișoara deservește în continuare următoarele comune arondate:

1. Com. Becicherecu Mic

2. Com. Bogda

3. Com. Bucovăț

4. Com. Cenei

5. Com. Fibiș

6. Com. Ghiroda

7. Com. Giarmata

8. Com. Giulvăz

9. Com. Mașloc

10. Com. Orțișoara

11. Com. Parța

12. Com. Pișchia

13. Com. Remetea Mare

14. Com. Sânandrei

15. Com. Sânmihaiu Român

16. Com. Șag

Citeste mai mult

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite