Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Alegeri locale 2020. Dominic Fritz este noul primar al Timișoarei

Publicat

pe

Dominic Fritz, candidatul USR-PLUS, a câștigat alegerile locale pentru Primăria Timișoarei, conform primelor rezultate parțiale, iar Nicolae Robu și-a recunoscut înfrângerea. Revenim cu amănunte după primirea rezultatelor parțiale de la Biroul Electoral Central.

Cum se desfăşoară procedura de votare în secție

Peste 19 milioane de cetăţeni cu drept de vot sunt aşteptaţi la urne duminică, de la ora 7:00, pentru a-şi alege primarii, consilierii locali şi judeţeni şi preşedinţii de consilii judeţene, procesul de votare urmând să se desfăşoare în condiţii foarte stricte, impuse ca urmare a pandemiei de COVID-19.

Conform datelor Autorităţii Electorale Permanente, numărul total de cetăţeni cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral la data de 25 august 2020 este de 19.004.986, fiind incluşi şi cei 21.165.de tineri care împlineau 18 ani în intervalul 26.08.2020-27.09.2020, deci inclusiv în ziua votului.

Pentru alegerile de duminică au fost înfiinţate 18.794 de secţii de votare.

Cum procedăm în secția de votare

La intrarea în secţia de votare, alegătorul prezintă operatorului de calculator al secţiei de votare actul de identitate şi, după caz, documentul care dovedeşte reşedinţa. După ce prezintă actul de identitate operatorului de calculator, alegătorul semnează în lista electorală permanentă sau în copia de pe lista electorală complementară, după caz, primeşte buletinele de vot şi ştampila cu menţiunea „VOTAT”. Persoanele care nu se regăsesc în listele electorale permanente, dar pot dovedi cu actul de identitate că au domiciliul sau reşedinţa în raza teritorială a secţiei de votare respective, vor fi înscrise în lista electorală suplimentară.

Fiecare alegător va primi patru buletine de vot: unul pentru primar, unul pentru consiliul local, unul pentru consiliul judeţean şi unul pentru preşedintele consiliului judeţean. În Bucureşti,cele  patru buletine de vot sunt pentru alegerea primarului de sector, a consiliului local al sectorului, a primarului general al municipiului Bucureşti şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Alegătorii votează separat, în cabine închise, aplicând ştampila cu menţiunea „VOTAT” în patrulaterul care cuprinde lista de candidaţi sau numele candidatului pe care îl votează. După ce a votat, alegătorul îndoaie buletinele de vot astfel încât pagina albă care poartă ştampila de control să rămână în afară şi introduce fiecare buletin de vot în urna corespunzătoare. Îndoirea greşită a buletinului de vot nu atrage nulitatea votului, dacă secretul votului este asigurat. În cazul în care buletinul de vot se deschide în aşa fel încât secretul votului nu mai este asigurat, acesta se anulează şi se dă alegătorului, numai o singură dată, un nou buletin de vot, făcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal al operaţiunilor de votare.

Alegătorul restituie preşedintelui ştampila cu menţiunea „VOTAT”, iar acesta o aplică pe actul de identitate, menţionând şi data scrutinului. În cazul alegătorilor care votează pe baza cărţii de identitate, pe versoul acesteia se aplică un timbru autocolant cu menţiunea „VOTAT” şi data scrutinului.

– accesul alegătorilor în sediul secţiei de votare se va face eşalonat spre a evita aglomerările din interiorul acestuia. Alegătorii sunt obligaţi să poarte masca de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, şi să îşi dezinfecteze mâinile la intrarea în sediul secţiei de votare şi la ieşirea din acesta.
– în situaţia în care se formează aglomerări la intrarea în sediile secţiilor de votare, personalul de pază va asigura distanţarea de minimum 1 metru între persoane; în această situaţie este obligatorie purtarea măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura.
Persoanele care prezintă un risc crescut de a dezvolta o formă gravă de COVID-19 (ex: vârsta peste 65 de ani, persoane ce se declară cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară)  pot solicita acces prioritar în localul de vot. Accesul va fi dispus de preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare prin măsuri organizatorice.
– distanţarea de minimum 1 metru poate fi asigurată şi prin marcarea acesteia între persoanele ce aşteaptă în curtea sau în faţa sediului secţiei de votare. Este recomandabil ca şi în curtea sau în faţa sediului secţiei de votare, alegătorii să poarte masca de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura.
– la intrarea în sediul secţiei de votare va fi organizat un filtru asigurat de către personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare desemnat, dotat cu termometru, materiale de protecţie sanitară şi flacon cu dezinfectant.
– alegătorii vor fi supuşi un triaj observaţional şi vor fi termometrizaţi cu ajutorul unui termometru non-contact.
– alegătorul îşi va dezinfecta mâinile, va intra în sediul secţiei de votare, păstrând distanţa de minimum 1 metru faţă de celelalte persoane şi evitând atingerea pe cât posibil a suprafeţelor, dacă nu are febră de peste 37,3ºC sau simptome respiratorii evidente, cum ar fi tuse, rinoree, dificultăţi în respiraţie.
– personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare desemnat se va asigura că alegătorii vor respecta distanţarea fizică, vor purta corect masca şi nu se vor abate de la traseul indicat către localul de vot. În cazul în care, un alegător nu dispune de mască de protecţie, acestuia i se va pune la dispoziţie o mască de protecţie, pe care o va purta pe tot parcursul prezenţei în interiorul sediului secţiei de votare şi în localul de vot.
– după exprimarea votului, alegătorii nu vor staţiona în interiorul localului de vot sau al sediului secţiei de votare şi vor părăsi imediat sediul secţiei de votare urmând traseele indicate.
– În cazul în care un alegător prezintă simptome respiratorii evidente (ex. tuse, rinoree, dificultăţi în respiraţie) sau este febril (este depistat cu temperatură de peste 37,3°C), personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare va organiza accesul prioritizat al acestuia în localul de vot după cum urmează:
„ – alegătorul va purta mască, astfel încât să acopere nasul şi gura, şi fi menţinut la distanţă de celelalte persoane în exteriorul sediului secţiei de votare;
– se va identifica rapid numărul secţiei de votare la care alegătorul este arondat şi va fi anunţat preşedintele biroului electoral al secţiei de votare de existenţa cazului unui alegător ce necesită acces prioritizat;
– în localul de vot se vor face pregătirile necesare, astfel încât respectivul alegător să petreacă cât mai puţin timp în interiorul acestuia;
– alegătorul îşi va dezinfecta mâinile la intrarea în sediul secţiei de votare;
– alegătorul va fi condus de către un membru al personalului tehnic al biroului electoral al secţiei de votare în interiorul sediului secţiei de votare până la intrarea în localul de vot, evitând contactul fizic cu suprafeţele sau cu alte persoane;
– după îndeplinirea cu celeritate a formalităţilor prevăzute de lege, alegătorul va vota în cabina de vot care este mai apropiată de intrarea în localul de vot;
– după finalizarea procedurilor de votare prevăzute de lege, alegătorul va fi condus în afara sediului secţiei de votare;
– cabina de vot va fi dezinfectată prin ştergerea suprafeţelor prin pulverizare cu un dezinfectant pe bază de alcool şi prin ştergere cu o lavetă curată ce va fi aruncată după folosire; acolo unde este posibil, după primul alegător febril şi/sau cu simptome respiratorii, cabina va fi rezervată până la sfârşitul zilei de votare doar alegătorilor febrili şi/sau cu simptome respiratorii;
– alegătorului i se va recomanda purtarea măştii de protecţie până la domiciliu, evitarea transportului în comun, contactarea medicului de familie sau a serviciului 112, după caz;

Știrea inițială

Cine sunt candidații care doresc să conducă Timișoara, în următorii 4 ani

Duminică 27 septembrie 2020, vom afla cine va fi primarul municipiului Timişoara în următorii 4 ani, primele rezultate vor fi anunţate după ora 21.00, când se închid urnele.

Actualul primar, liberalul Nicolae Robu, se confruntă la alegerile locale de duminică 27 septembrie cu 14 contracandidaţi

În ordinea de pe buletinul de vot, la primăria municipiului Timişoara sunt următorii candidaţi:

Locale

O nouă pizzerie deschisă în sudul Timișoarei promite să cucerească iubitorii de arome italiene: Pizza-ColosseumTimisoara

Publicat

pe

Sudul Timișoarei are un nou motiv de bucurie culinară: recent s-a deschis Pizza-ColosseumTimisoara, un loc care îmbină tradiția italiană autentică cu ingrediente proaspete și servicii rapide.

Situată într-o zonă accesibilă pentru locuitorii din Giroc, Chișoda, Calea Șagului, Calea Girocului și Bălcescu-Braitim, pizzeria promite să devină rapid una dintre favoritele din oraș.

La cârma bucătăriei se află nimeni altul decât Giuseppe Tizzani, cunoscut sub numele de „Pipo”, un bucătar italian cu renume, care aduce cu el pasiunea și măiestria tradițională din inima Italiei.

Sub semnătura sa, fiecare pizza este o experiență – de la clasicul Margherita (29 de lei) până la specialitatea casei, Pizza Colosseum, un deliciu care pornește de la 36 de lei și promite o explozie de gusturi.

Pizza-ColosseumTimisoara oferă momentan doar livrare sau ridicare de la locație, între orele 12:00 și 21:45, de luni până sâmbătă. Clienții pot comanda pizza medie începând cu 29 de lei, iar gama variată acoperă atât preferințele clasice, cât și combinații inovative.

Și veștile bune nu se opresc aici: în curând, meniul se va extinde cu paste proaspete, preparate cu rețete tradiționale italiene, dar și cu specialități românești reinterpretate în stilul unic al lui Pipo.

Dacă ești în căutarea unei pizza autentice, cu blat perfect rumenit, sos de roșii aromat și toppinguri de calitate, Pizza-ColosseumTimisoara e locul de unde trebuie să comanzi.

Gustul Italiei e acum mai aproape ca niciodată – la doar un telefon distanță (0775.11.28.11)

Pentru comenzi rapide și delicioase, sudul Timișoarei are un nou reper: Pizza-ColosseumTimisoara.

Meniul poate fi vazut pe www.pizza-colosseumtimisoara.ro

Citeste mai mult

Locale

Tramvaiele, troleibuzele și autobuzele vor circula în noaptea de Înviere, la Timișoara

Publicat

pe

Municipiul Timișoara, prin Societatea de Transport Public Timișoara, asigură transportul în comun cu program extins în noaptea zilei de 19 aprilie 2025, cu ocazia oficierii slujbelor religioase de Paști.

Astfel, transportul public va fi prelungit până la ora 03:30, pentru a putea deservi numărul mare de credincioși, care vor participa la slujbele de Înviere.

Singura pauză va fi pe perioada slujbei religioase, în intervalul orar 24:00 – 01:30.

Drept urmare, graficele de transport vor fi prelungite pentru liniile de tramvai Tv 1, Tv 2, Tv 4, Tv 5, Tv 6, pentru liniile de troleibuz Tb 11, Tb 14, Tb 16, Tb 18, pentru liniile de expres E3 și E7 și pentru linia de autobuz 33.

Citeste mai mult

Locale

Biserica de lemn de la Topla, mistuită de flăcări, va fi restaurată

Publicat

pe

Biserica de lemn de la Topla, care a ars în curtea Muzeul Satului Bămăţean din Timişoara, va fi restaurată cu bani de la Consiliul Judeţean Timiş.

Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a anunțat că mai multe persoane s-au arătat dispuse să doneze bani pentru acest monument istoric, însă a făcut un apel public pentru sprijinirea cazurilor sociale.

„Biserica de la Topla, din incinta Muzeului Satului Bănăţean, a fost distrusă de flăcări şi mulţi timişeni s-au arătat dispuşi să contribuie la restaurarea monumentului istoric, ceea ce reprezintă un gest de mare nobleţe, unul firesc în zona noastră. Astfel de iniţiative ne arată cum comunitatea se uneşte în momente importante. Am fost contactat de o mulţime de oameni care şi-au manifestat dorinţa să participe cu bani la efortul de a readuce în lumină biserica. Nu vreau să sune a aroganţă, pentru că apreciez mult astfel de gesturi, dar, în cazul de faţă, nu este nevoie de sprijin financiar, pentru că bugetul Consiliului Judeţean Timiş poate suporta această cheltuială, indiferent de suma necesară”, a declarat, joi, Alfred Simonis.

Acesta a mai adăugat că cei care au intenţionat să doneze bani pentru restaurarea lăcaşului de cult ar trebui să îşi îndrepte atenţia și spre cazurile sociale.

„Îi îndemn pe toţi să ni se alăture să sprijinim cazuri sociale care sunt în nevoie, să identificăm oameni sau instituţii pentru care un ajutor financiar ar însemna enorm. Vă mulţumesc tuturor celor care aţi dorit să ne ajutaţi să restaurăm biserica. Aţi arătat că vă pasă cu adevărat!”, a mai transmis Simonis.

Biserica de lemn de la Topla, din incinta Muzeului Satului Bănăţean din Timişoara a fost mistuită de flăcări în noaptea de 25 spre 26 martie după ce un incendiu a izbucnit din cauză că un cablu de la instalaţia electrică s-a supraîncălzit.

Biserica din Topla a fost edificată în anul 1746, la Remetea Luncă, fiind apoi donată în 1807 credincioșilor din satul Topla. Lăcașul de cult a fost transportat pe tăvălugi, tras de 24 de perechi de boi și reasamblat și consolidat cu ajutorul credincioșilor.

Considerat cel mai valoros lăcaș de lemn din Banat, biserica se remarcă prin detalii arhitecturale unice, cum ar fi brâul median torsadat, brâul prelungit care înconjoară biserica și portalul apusean, acoperișul din șindrilă și clopotnița separată.

Foto: basilica.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite