La solicitarea Aquatim, Comisia de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a aprobat restricționarea traficului pe strada Batania, etapizat, în vederea executării lucrărilor la modernizarea rețelei de apă și canalizare.
Astfel, în perioada 10 ianuarie 2024 – 31 mai 2024, în intervalul orar 08:30 – 17:00, traficul rutier va fi restricționat sau închis, după cum urmează, pe următoarele tronsoane:
– în perioada 10 ianuarie 2024 – 15 februarie 2024, pe str. Batania, pe tronsonul cuprins între str. Herodot și str. Levănțica;
– în perioada 10 ianuarie 2024 – 31 ianuarie 2024, pe str. Batania, pe tronsonul cuprins între str. Apateu și str. Herodot;
– în perioada 10 ianuarie 2024 – 31 ianuarie 2024, pe str. Batania, pe tronsonul cuprins între str. Torac și str. Apateu;
– în perioada 10 ianuarie 2024 – 31 ianuarie 2024, pe str. Batania, pe tronsonul cuprins între str. Vidrighin și str. Torac;
– în perioada 15 februarie 2024 – 30 martie 2024, pe str. Batania, pe tronsonul cuprins între str. Levănțica și str. Căprioarei;
– în perioada 01 aprilie 2024 – 30 aprilie 2024, pe str. Căprioarei;
– în perioada 01 mai 2024 – 31 mai 2024, pe str. Câmpului.
În Timișoara, proiectul presupune lucrări de extindere și reabilitare ale rețelelor de apă și canalizare, dar și realizarea unui sistem de valorificare a nămolului de la Stația de epurare, precum și lucrări de modernizare ale Stației de Tratare a Apei Bega.
În ceea ce privește lucrările de pe strada Batania, acestea fac parte din CL 13, Lot 3 – Execuție rețele de apă și canalizare, Timișoara SUD.
Lucrările au avut în vedere instalarea unei conducte din fontă, pe o lungime de peste 1 km și a unor conducte din polietilenă de peste 800 m. Toate conductele din polietilenă au fost deja instalate, iar din conducta de fontă, s-au realizat deja peste 500 m. Se estimează finalizarea lucrărilor în luna iunie a acestui an.
Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Timiș, constituie o parte a Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Obiectivul general al Proiectului îl constituie dezvoltarea unor sisteme durabile de alimentare cu apă și apă uzată, prin investiții pentru lucrări de infrastructură de mediu. Valoarea totală a proiectului este de 239,5 milioane de euro, din care 180,4 milioane de euro fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană. Finanțarea este asigurată în proporție de 75,35% de Uniunea Europeană, 16,88% de la bugetul de stat, 6% co-finanțare Aquatim și 1,77% de la bugetul local.