Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Bilanț al Direcției de Sănătate Publică a Județului Timiș, la trei luni de la începerea pademiei

Publicat

pe

La trei luni de când Direcția de Sănătate Publică a Județului Timiș se află în prima linie a activităților de organizare și verificare a măsurilor de prevenire și combatere a infecției cu noul coronavirus, bilanțul categoriilor de intervenții și rezultate obținute vorbește de la sine despre etapele complicate și de o intensitate fără precedent pe care le-au traversat specialiștii implicați, alături de întregul corp medical al județului, în gestionarea situației epidemiologice.

„Ținând cont de faptul că Timișul este printre cele mai mari județe ale țării, cu numeroase puncte de trecere frontieră, tranzitat de un număr semnificativ de persoane, a fost necesară depunerea unor eforturi susținute pentru coordonarea acțiunilor impuse de situația epidemiologică.

Rezultatele obținute reprezintă încununarea activitații întregului colectiv, sub directa îndrumare a unor medici cu experiență“ – se menționează într-un comunicat de presă al instituție.

Principalele categorii de acțiuni pentru care DSP Timis a avut responsabilitate directă sunt:

Triaj epidemiologic – 74.204 persoane;

Anchete epidemiologice –508 anchete

Recoltarea de probe – 2.313 probe biologice·

Urmărirea stării de sănătate a persoanelor carantinate – 1.817 persoane

Au fost monitorizate 4.716 persoanele izolate la domiciliu, sosite în România din zonele afectate de noul Coronavirus, în perioada în care direcțiilor de sănătate publică le-a revenit această sarcină.

Anchetele epidemiologice, derulate prin personalul de specialitate din cadrul DSPJ Timiș, cumulate într-un total de 508 anchete epidemiologice, au implicat contactarea tuturor persoanelordepistate pozitiv pentru infecția cu SARS-CoV-2, în vederea demarării anchetelor epidemiologice.

Au fost stabiliti 1.735 de contacți direcți. În cursul acestei perioade au fost depistate și monitorizate 6 focare de coronavirus. Acestea s-au aflat în supraveghere epidemiologică până la stingerea lor.

Recoltarea deprobe a presupus prelevarea de exudat faringian și nazal în vederea diagnosticului de Covid 19, la adresă, la contacții persoanelor declarate pozitiv din anchetele epidemiologice, de la personalul de îngrijire din centrele rezidențiale și de la persoanele supuse măsurii de carantină – la începutul pandemiei.

În perioada 28 februarie – 27mai, personalul de specialitate din cadrul Laboratorului DSPJ Timiș a recoltat un număr de 2.313 probe. A fost monitorizată și facilitată procedura de testare a pacienților oncologici, a pacienților dializați, a celor cu boli rare și a altor categorii incluse în prioritizarea de testare. A fost păstrată o legătură permanentă cu Serviciul Județean de Ambulanță Timiș – pentru intervenții și recoltări probe, dar și cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,BANAT“ al județului Timiș – pentru transportul cu izoleta si asigurarea logisticii pentru persoanele carantinate.

Serviciul de Control în Sănătate Publică a verificat, în cele 39 spații de carantinare, modul de colectare și decontaminare a lenjeriei utilizate de persoanele carantinate cât și modul de gestionare a deșeurilor cu potențial periculos de către douăfirme acreditate.

Cu ocazia controalelor efectuate în perioada 24 februarie – 31 mai, au fost aplicate 40 de amenzi în valoare totală de 296.200 lei pentru abateri de la normele igienico-sanitare în unități de toate categoriile.

A fost asigurat serviciul de permanență și consultanță telefonică pentru informatii și sesizări privind situațiile epidemiologice referitoare la noul coronavirus, în regim 24 ore din 24 (în medie 60 apeluri / 24 ore).

De asemenea, a fost asigurată monitorizarea telefonică zilnică a tuturor persoanelor cărora li s-a impus măsura de izolare la domiciliu, acolo unde situația a necesitat.

A fost asigurată, concomitent, supravegherea şi controlul altor boli transmisibile în sistem sentinelă sau depistare curentă cu instituirea măsurilor de investigare, raportare şi neutralizare a focarelor de boli infecţioase (BDA, viroze, gripe, pneumonii sau alte focare de boli infecţioase, COVID-19).

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite