Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Bilanț al Direcției de Sănătate Publică a Județului Timiș, la trei luni de la începerea pademiei

Publicat

pe

La trei luni de când Direcția de Sănătate Publică a Județului Timiș se află în prima linie a activităților de organizare și verificare a măsurilor de prevenire și combatere a infecției cu noul coronavirus, bilanțul categoriilor de intervenții și rezultate obținute vorbește de la sine despre etapele complicate și de o intensitate fără precedent pe care le-au traversat specialiștii implicați, alături de întregul corp medical al județului, în gestionarea situației epidemiologice.

„Ținând cont de faptul că Timișul este printre cele mai mari județe ale țării, cu numeroase puncte de trecere frontieră, tranzitat de un număr semnificativ de persoane, a fost necesară depunerea unor eforturi susținute pentru coordonarea acțiunilor impuse de situația epidemiologică.

Rezultatele obținute reprezintă încununarea activitații întregului colectiv, sub directa îndrumare a unor medici cu experiență“ – se menționează într-un comunicat de presă al instituție.

Principalele categorii de acțiuni pentru care DSP Timis a avut responsabilitate directă sunt:

Triaj epidemiologic – 74.204 persoane;

Anchete epidemiologice –508 anchete

Recoltarea de probe – 2.313 probe biologice·

Urmărirea stării de sănătate a persoanelor carantinate – 1.817 persoane

Au fost monitorizate 4.716 persoanele izolate la domiciliu, sosite în România din zonele afectate de noul Coronavirus, în perioada în care direcțiilor de sănătate publică le-a revenit această sarcină.

Anchetele epidemiologice, derulate prin personalul de specialitate din cadrul DSPJ Timiș, cumulate într-un total de 508 anchete epidemiologice, au implicat contactarea tuturor persoanelordepistate pozitiv pentru infecția cu SARS-CoV-2, în vederea demarării anchetelor epidemiologice.

Au fost stabiliti 1.735 de contacți direcți. În cursul acestei perioade au fost depistate și monitorizate 6 focare de coronavirus. Acestea s-au aflat în supraveghere epidemiologică până la stingerea lor.

Recoltarea deprobe a presupus prelevarea de exudat faringian și nazal în vederea diagnosticului de Covid 19, la adresă, la contacții persoanelor declarate pozitiv din anchetele epidemiologice, de la personalul de îngrijire din centrele rezidențiale și de la persoanele supuse măsurii de carantină – la începutul pandemiei.

În perioada 28 februarie – 27mai, personalul de specialitate din cadrul Laboratorului DSPJ Timiș a recoltat un număr de 2.313 probe. A fost monitorizată și facilitată procedura de testare a pacienților oncologici, a pacienților dializați, a celor cu boli rare și a altor categorii incluse în prioritizarea de testare. A fost păstrată o legătură permanentă cu Serviciul Județean de Ambulanță Timiș – pentru intervenții și recoltări probe, dar și cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,BANAT“ al județului Timiș – pentru transportul cu izoleta si asigurarea logisticii pentru persoanele carantinate.

Serviciul de Control în Sănătate Publică a verificat, în cele 39 spații de carantinare, modul de colectare și decontaminare a lenjeriei utilizate de persoanele carantinate cât și modul de gestionare a deșeurilor cu potențial periculos de către douăfirme acreditate.

Cu ocazia controalelor efectuate în perioada 24 februarie – 31 mai, au fost aplicate 40 de amenzi în valoare totală de 296.200 lei pentru abateri de la normele igienico-sanitare în unități de toate categoriile.

A fost asigurat serviciul de permanență și consultanță telefonică pentru informatii și sesizări privind situațiile epidemiologice referitoare la noul coronavirus, în regim 24 ore din 24 (în medie 60 apeluri / 24 ore).

De asemenea, a fost asigurată monitorizarea telefonică zilnică a tuturor persoanelor cărora li s-a impus măsura de izolare la domiciliu, acolo unde situația a necesitat.

A fost asigurată, concomitent, supravegherea şi controlul altor boli transmisibile în sistem sentinelă sau depistare curentă cu instituirea măsurilor de investigare, raportare şi neutralizare a focarelor de boli infecţioase (BDA, viroze, gripe, pneumonii sau alte focare de boli infecţioase, COVID-19).

Locale

Grupul psaltic „Tronos“, la Mănăstirea Dobrești și la Lugoj

Publicat

pe

Preasfințitul părinte Paisie Lugojanul, Episcop vicar al Arhiepiscopiei Timișoarei, va oficia în Duminica Familiei, 18 mai, Sfânta Liturghie în biserica Mănăstirii Dobrești, ctitorie a Patriarhului Daniel în satul natal.

Răspunsurile liturgice vor fi date de Grupul Psaltic Tronos al Patriarhiei Române.

„Îmi exprim mulțumirea, recunoștința și bucuria că Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a binecuvântat membrii Grupului Psaltic Tronos să poposească și în Banat. În contextul susținerii concertului «Cântările Învierii» din orașul Lugoj, Grupul Psaltic Tronos va fi prezent și la Mănăstirea Dobrești”, a declarat pentru Basilica.ro protos. Matei Buliga, starețul sfântului așezământ.

Grupul Psaltic Tronos va susține în data de 17 mai și concertul „Cântările Învierii”, care va avea loc în Piața Victoriei din Lugoj, începând cu ora 19.00.

În cadrul aceluiași eveniment, va interpreta muzică religioasă Grupul vocal „Sf. Ierarh Iosif cel Nou de la Partoș” din Lugoj, coordonat de preotul Traian Birăescu, și Ancuța Cosovanu care va cânta pricesne.

Ziua Internaţională a Familiei este marcată anual în lume în data de 15 mai, iar Biserica Ortodoxă Română sărbătorește, în duminica cea mai apropiată de această dată, o zi națională a familiei: Duminica Familiei Creștine.

Citeste mai mult

Locale

Restricții de trafic la Timișoara pentru desfășurarea evenimentului TIMOTION 2025

Publicat

pe

La solicitarea Asociației Alergotură, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea și restricționarea circulației rutiere, duminică, 11 mai 2025, în mai multe intervale orare, după cum urmează:

în intervalul orar 07:45 – 13:00, pe traseele:

  • Traseul cursei de ciclism 15 km: Bulevardul I.C. Brătianu (START) -strada 20 Decembrie – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu- Piața Iancu Huniade (FINISH).
  • Traseul cursei de 10,5 km (1 tur) și 21 km (2 tururi): Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – strada C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – strada Pestalozzi – Parcul Regina Maria – strada I.L. Caragiale – Piața Romanilor – bulevardul 3 August 1919 (pe trotuar) – traversare Parcul Regina Maria– mal stânga Canal Bega – traversare Podul Dragalina (pe trotuar) – mal dreapta Canal Bega – ieșire prin Parcul Justiției – strada George Enescu – bulevardul C.D. Loga – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade / Parcul Civic (FINISH).
  • Traseul crosului de 5 km: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – Parcul Regina Maria – mal stânga Canal Bega – Parcul Franz Joseph – Podul Mihai Viteazu (sensul spre Piața Iancu Huniade) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade / Parcul Civic (FINISH)

în intervalul orar 07:45 – 18:00, pe traseele:

  • Traseul crosului de 3 km: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand (1 bandă de circulație delimitată) – Splaiul Spiru Haret – mal dreapta Canal Bega – Splaiul Spiru Haret – strada George Enescu – bulevardul C.D. Loga – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH)
  • Traseul cursei de 3 km biciclete: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevarduln C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH).
  • Traseul cursei Micii Campioni (0,7 km): Piața Iancu Huniade (STRADA) -strada 20 Decembrie 1989 – Piața Iancu Huniade –strada Patriarh Miron Cristea – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH).
  • Traseul cursei de 1 km: Piața Iancu Huniade (STRADA) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH)

De asemenea, în perioada 10 mai 2025 – 11 mai 2025, parcarea publică din Piața Iancu Huniade va fi rezervată exclusiv organizatorilor evenimentului, în vederea instalării infrastructurii de start a evenimentului.

Șoferilor le este recomandat să folosească rute alternative pe perioada desfășurării evenimentului sportiv.

Citeste mai mult

Locale

Zece terase amplasate ilegal în centrul Timișoarei, desființate

Publicat

pe

După repetate avertismente și un ultimatum de 7 zile, Primăria Municipiului Timișoara a început operațiunea de desființare a teraselor care continuă să funcționeze ilegal în zona centrală.

10 operatori, care aleg să facă concurență neloială majorității care respectă legea, nu au depus documentația necesară pentru autorizare și nici nu au eliberat domeniul public.

Firmele au mimat conformarea prin depunerea simbolică a unei cereri sau a unui dosar incomplet, fără intenția reală de a intra în legalitate, astfel că mobilierul teraselor a fost ridicat.

„Nu acceptăm comerț ilegal în centrul Timișoarei. Nu poți ocupa spațiu public fără autorizație, fără să plătești niciun leu la bugetul local și să te mai aștepți să fii tolerat. E sfidător față de toți cei care muncesc corect și respectă legea. Cei care au ignorat ultimatumul de 7 zile și au depus doar hârtii de fațadă, ca să bifeze un număr de înregistrare, au făcut o alegere greșită. Legea e lege pentru toți. Majoritatea operatorilor economici funcționează legal și se pot baza pe administrația mea că nu vom proteja pe nimeni din cei care fac concurență neloială”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Costurile pentru ridicarea mobilierului amplasat ilegal pe domeniul public vor fi suportate de societățile responsabile.

Ocuparea domeniului public este reglementată printr-o hotărâre a Consiliului Local, care stabilește condițiile minime pentru desfășurarea activităților comerciale pe spațiul public. Printre acestea se numără și respectarea unor cerințe legate de aspectul, amplasamentul și siguranța teraselor. În ceea ce privește taxa, aceasta se ridică la 2 lei/mp/zi în zona A, în perioada mai – august, 1 leu mp/zi în lunile martie, aprilie, septembrie și octombrie și la 0,70 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie și decembrie.

Operatorii comerciali se pot autoriza oricând, în conformitate cu legislația. Doar după obținerea autorizării pot să amplaseze mobilierul și să funcționeze.

Municipalitatea va continua operațiunile de verificare în toate zonele orașului, prin intermediul Poliției Locale.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite