Ne găsiți și pe:

Locale

ACTUALIZARE! Carantină în 9 localități din județul Timiș. Puteți ieși din casă cu declarație pe proprie răspundere

Publicat

pe

Având în vedere creșterea ratei de infectare la nivelul unor localități din județul Timiș, în urma evaluărilor analizei de risc la nivelul acestora, Direcția de Sănătate Publică Timiș a transmis Institutului Național de Sănătate Publică propuneri de carantinare.

Miercuri, Institutul  Național de Sănătate Publică a  transmis  avizul pentru propunerile DSP Timiș privind carantinarea localităților Ghiroda, Dudeștii Noi, Dumbrăvița,  Găvojdia, Becicherecu Mic,  Fibiș,  Foeni,  Giroc și Pesac, din județul Timiș.

Astfel, s-a întrunit Comitetul Județean pentru Situații de Urgență pentru a lua hotărâri prinvind carantinarea celor 9 localități, care vor fi trimise CNSU pentru a fi aprobate de Comandantul Acțiunii și publicate în Monitorul Oficial.

Măsura de carantinare va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României.

În şi din zona de carantină este permisă intrarea, respectiv ieşirea pentru transportul de marfă, a materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice, precum şi aprovizionării populaţiei pe baza documentelor justificative care să indice scopul şi destinaţia transportului.

De asemenea, este permisă intrarea, respectiv ieşirea persoanelor care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară activităţi economice sau în domeniul apărării, ordinii publice, securităţii naţionale, sanitar, sanitar veterinar, situaţiilor de urgenţă, administraţiei publice locale, asistenţei şi protecţiei sociale, judiciar, serviciilor de utilităţi publice, energetic, agriculturii, alimentaţiei publice, alimentării cu apă. comunicaţiilor şi transporturilor.

Model de declarație pentru print: CLICK AICI

Model de declarație pentru telefonul mobil: Click AICI

HOTĂRÂREA Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Timiș

Prefectul Liliana Oneț a convocat, astăzi, ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență în cadrul căreia ținând cont de propunerea Direcției de Sănătate Publică Timiș și avizele Institutul Național de Sănătate Publică – Centrul Național de Supraveghere și Combatere al Bolilor, acordate în urma analizei situației existente la nivelul județului și a unor localități unde incidența este crescută: GHIRODA de 8,26, DUDEȘTII NOI de 8.65, DUMBRĂVIȚA de 8,49, BECICHERECU MIC de 7,10, FIBIȘ de 10.91, GIROC de 7,93, PESAC de 9,3, MOȘNIȚA NOUĂ de 7,32 s-au emis opt Hotărâri (câte una pentru fiecare localitate în parte) în baza cărora se solicită Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea Ordinului Comandantului Acțiunii pentru instituirea măsurii de carantină zonală, începând cu data de 6.11.2020, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile.
Carantina s-a cerut pentru localitățile: GHIRODA (fără Giarmata Vii), DUDEȘTII NOI, DUMBRĂVIȚA, BECICHERECU MIC, FIBIȘ, PESAC, GIROC cu sat aparținător CHIȘODA, MOȘNIȚA NOUĂ cu satele aparținătoare: MOȘNIȚA VECHE, ALBINA, URSENI, RUDICICA. Pentru UAT Moșnița Nouă s-a primit avizul INSP în cursul zilei de astăzi.
Pentru localitățile Găvojdia și Foeni, unde incidența este crescută și s-a primit avizul Institutului Național de Sănătate Publică, urmează să se facă o analiză pentru localitățile din cadrul celor două unități administrativ-teritoriale, pentru a se stabili rata de infectare de pe fiecare localitate aparținătoare, pentru ultimele 14 zile.
Astfel, conform hotărârilor CJSU:
Art. 1. (1) Se va solicita Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției emiterea Ordinului Comandantului Acțiunii pentru instituirea măsurii de carantină zonală, începând cu data de 5.11.2020, ora 05.00, pentru o perioadă de 14 zile, pentru localitățile: GHIRODA (Fără Giarmata Vii), DUDEȘTII NOI, DUMBRĂVIȚA, BECICHERECU MIC, FIBIȘ, PESAC, GIROC cu sat aparținător CHIȘODA, MOȘNIȚA NOUĂ cu satele aparținătoare: MOȘNIȚA VECHE, ALBINA, URSENI, RUDICICA.
Art. 2 În zona prevăzută la art. 1 alin. (2) se instituie următoarele măsuri obligatorii: În zona prevăzută la art. 1 alin. (2) se instituie următoarele măsuri obligatorii:
1. identificarea tuturor persoanelor cu domiciliul, reşedinţa ori cu adresa declarate în zona menţionată la art. 1 alin. (2) adresă declarată prin Declarație pe propria răspundere şi introducerea acestora în bazele de date dedicate;
2. limitarea la maximum a deplasării persoanelor şi monitorizarea permanentă a respectării acestei măsuri;
3. evaluarea de către Direcţia de Sănătate Publică Timiș a oportunităţii şi prioritizării de testare a persoanelor şi transmiterea solicitărilor de sprijin cu materiale sanitare şi personal de specialitate către Institutul Naţional de Sănătate Publică/Ministerul Sănătăţii;
4. stabilirea, prin grija administraţiei publice locale şi a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiș, a rutelor ocolitoare, a căilor majore de circulaţie care tranzitează zona şi aducerea la cunoştinţa populaţiei prin mijloacele mass-media locale a acestei măsuri;
5. interzicerea desfăşurării următoarelor activităţi:
– organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise şi deschise;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activităţi de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, inclusiv a teraselor, în interiorul şi exteriorul clădirilor;
– activitatea cu publicul a operatorilor economici licenţiaţi în domeniul jocurilor de noroc;
– activitatea cu publicul a structurilor de primire turistică;
– organizarea şi desfăşurarea de activităţi în cinematografe şi în instituţii organizatoare de spectacole şi/sau concerte;
6. oficializarea slujbelor religioase de cununie, botez și înmormântare cu prezența unui număr maxim de 8 persoane.
7. instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit 5 ani, prezente în spaţiile publice închise şi deschise;
8. suspendarea cursurilor şcolare care presupun prezenţa „faţă în faţă“ pentru toate unităţile de învăţământ, cursurile urmând a se desfăşura online;
Art. 3. În intervalul orar 22,00 – 5,00, în zonele carantinate este permisă circulația pentru:
a) persoanele care desfășoară activități în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale, sanitar, situațiilor de urgență, asistenței și protecției sociale, judiciar, serviciilor de utilitate publică, energetic, alimentării cu apă, comunicațiilor, reprezentanții mass-media, transporturilor și aprovizionării populației cu prezentarea unei adeverințe de la angajator cu precizarea intervalului orar pentru desfășurarea activității, legitimație de serviciu sau oricare alt document care să ateste activitatea profesională ;
b) persoanele care desfășoară activitate profesională, altele decât cele prevăzute la litera a, cu prezentarea unei adeverințe de la angajator, legitimație de serviciu sau oricare alt document care să ateste activitatea profesională;
c) persoanele care realizează activități agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare, cu prezentarea certificatului de producător sau a unei declarații pe propria răspundere care să cuprindă nume și prenume, data nașterii, adresa de domiciliu, motivul deplasării, data completării și semnătura;
d) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie. Aceste persoane vor prezenta o declarație pe propria răspundere care să cuprindă nume și prenume, data nașterii, adresa de domiciliu, motivul deplasării, adresa spre care se deplasează, data completării și semnătura;
e) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei legate de nevoile animalelor de companie/domestice;
f) urgențe medicale;
g) tranzitarea localităților zonelor carantinate de către persoane care nu au domiciliul pe raza acestora, dacă nu au fost stabilite rute ocolitoare.
Art. 4. Direcția de Sănătate Publică Timiș va întreprinde următoarele:
(1) va analiza oportunitățile și va prioritiza testarea persoanelor, va transmite solicitări de sprijin cu materiale sanitare și personal de specialitate către Institutul Național de Sănătate Publică/Ministerul Sănătății,
(2) va stabili un calendar pentru dezinfectarea periodică a spațiilor publice și va urmări îndeplinirea acestuia de către unitatea administrativ teritorială în cauză;
(3) va îndruma și implica medicii de familie de pe raza localităților în monitorizarea din punct de vedere medical a persoanelor izolate la domiciliul și acordarea asistenței medicale populației din zona respectivă (femei gravide, persoane în program de hemodializă, pacienți oncologici etc.)
(4) va supraveghea colectarea deșeurilor medicale și va asigura respectarea normelor de colectare a deșeurilor medicale.
Art. 5. (1) În/Din zona menţionată la art. 1 alin. (2) este permisă intrarea/ieşirea pentru:
a) transportul de marfă, indiferent de natura acestuia, al materiilor prime şi resurselor necesare desfăşurării activităţilor economice în zona carantinată, precum şi aprovizionării populaţiei;
b) persoanele care nu locuiesc în zona carantinată, dar care desfăşoară activităţi profesionale în zona carantinată;
c) persoanele care locuiesc în zona carantinată şi desfăşoară activitate profesională în afara zonei carantinate;
d) persoanele care realizează activităţi agricole sau pentru comercializarea de produse agroalimentare;
e) deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei/unui rude/afin sau a unei persoane aflate în întreţinere, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi, decesul unui membru de familie;
f) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă;
g) urgenţe medicale;
h) elevii și studenții care locuiesc în zona carantinată şi care urmează cursurile unor unităţi de învăţământ din alte unităţi administrativ-teritoriale, pentru care nu este dispusă măsura de carantină zonală.
(2) Toate persoanele prevăzute la alin. (1) vor prezenta autorităţilor competente un document din care să rezulte calitatea de elev sau student, legitimaţie de serviciu valabilă, adeverinţă de salariat eliberată de angajator sau alt document care să ateste activitatea profesională, iar pentru deplasarea din alte motive decât profesionale vor prezenta o declaraţie din care să rezulte motivul justificat al deplasării.
(3) Dacă nu a fost stabilită o rută ocolitoare este permisă tranzitarea localităţilor din zona carantinată de către persoanele care nu au domiciliul pe raza acestora, fiind interzisă oprirea în aceste localităţi.
Art. 6. Măsurile stabilite potrivit prevederilor prezentei hotărâri vor fi comunicate autorităţilor publice locale şi vor fi aduse la cunoştinţa populaţiei, prin utilizarea sistemului RO-ALERT, precum și prin alte mijloace.
Este strict interzisă intrarea/ieşirea în/din zona menţionată la art. 1 alin. (2) prin alte zone şi căi de acces decât cele deschise circulaţiei publice de pe drumurile europene, naţionale, judeţene şi comunale.

Locale

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor ilegale, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor că acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegal amplasate aerian, continuă și vizează, începând cu seara de luni, Calea Sever Bocu din oraș.

Acțiunea primăriei de dezafectare a cablurilor aeriene include dezafectarea colierelor, panourilor publicitare și a fibrei optice și este realizată cu sprijinul STPT.

De la începutul anului s-a intervenit pe Calea Circumvalațiunii (Str. Gheorghe Lazăr – Pasajul Jiul, pe ambele sensuri) și pe Calea Aradului (Piața Consiliul Europei – Str. Grigore Popa, pe un sens și Piața Consiliul Europei – Str. Academician Remus Răduleț, pe sens opus).

Citeste mai mult

Locale

Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara

Publicat

pe

Obținerea actelor de identitate pentru timișoreni este mai simplă prin utilizarea programării online. Accesând pagina dedicată, https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/, se pot fixa ora și data programării, urmând câșiva pași simpli.

După utilizarea butonului PROGRAMARE ONLINE, este necesar să se introducă numărul de telefon mobil. În cel mult 30 de secunde se primește un sms cu codul de acces de la numărul 1728.

După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele solicitantului, apoi se accesează butonul “Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii. De asemenea, se poate efectua și plata taxelor online, ceea ce va reduce timpul petrecut la ghișeu. Respectând ora programării, se evită aglomerarea și crește confortul cetățenilor, prin diminuarea timpilor de așteptare. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.

Reamintim că  cetățenii au obligația de a solicita eliberarea actului de identitate în următoarele situații:

  • În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
  • În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;

–     În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile enumerate mai jos:

  • dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
  • în cazul schimbării domiciliului;
  • în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor

sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);

  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării;

pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile

În situaţia în care persoana se află în străinătate, un nou act de identitate se poate obţine, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În vederea evitării unor situaţii neplăcute, se recomandă verificarea datei la care expiră actul de identitate (ziua de naştere), solicitarea eliberării unei noi cărţi de identitate fiind obligatorie. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40 lei – 80 lei.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este:
 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

 după împlinirea vârstei de 25 de ani.

Până la data generalizării emiterii cărţii electronice de identitate la nivelul tuturor judeţelor din România, cărţile de identitate (formatul vechi)  emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate.

Informații suplimentare despre actele necesare, taxe și procedurile de eliberare a documentelor de identitate se regăsesc la adresa: https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/.

Citeste mai mult

Locale

Parcarea din spatele magazinului Bega revine în domeniul public al municipiului Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a revenit în domeniul public al municipiului, după ce Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție, procesul pentru acest teren.

În primă fază, parcarea va putea fi folosită în sistem TimPark, aflându-se în zona verde, ulterior urmând ca pe acest teren să construim o parcare multietajată de câteva sute de locuri.

„De astăzi, terenul din spatele magazinului Bega este și de facto în proprietatea orașului. Am apărat interesele timișorenilor până la Înalta Curte de Casație și, în decembrie, am câștigat definitiv procesul. Acum putem demara proiectul pentru a construi aici o parcare multinivel de câteva sute de locuri, pentru a rezolva o parte din problemele pe care le au șoferii care vin în zona centrală a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În dimineața zilei de joi, barierele fostei parcări private au fost ridicate, iar angajații TimPark au montat semnele care indică faptul că această parcare face parte din zona verde a municipiului.

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara are o strategie complexă de construcție de parcări multietajate, în zonele în care există o lipsă acută de locuri de parcare, cel mai avansat proiect fiind cel al construcției parcării multinivel de 250 de locuri din zona Spitalului de Copii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite