Ne găsiți și pe:

Locale

CJ Timiș finanțează cu 1.000.000 lei ideile cetățenilor. Cum puteți să depuneți un proiect

Publicat

pe

Ideile cetățenilor cu impact pozitiv pentru comunitate, validate prin votul timișenilor, vor fi finanțate și implementate de Consiliul Județean.

Pentru asta, instituția a pus la bătaie un buget participativ de 1.000.000 lei.

Până pe 25 mai, timișenii își pot înscrie propunerile online, toate informațiile necesare fiind disponibile pe platforma web creată special pentru bugetul participativ, www.bugetareparticipativa.cjtimis.ro.

Propunerile de proiecte trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii, pentru obiective care sunt în administrarea județului Timiș: educația; serviciile sociale pentru protecția copilului, a persoanelor cu handicap, a persoanelor vârstnice, a familiei și a altor persoane sau grupuri aflate în nevoie socială; sănătatea; cultura; sportul; protecția și refacerea mediului; conservarea, restaurarea și punerea în valoare a monumentelor istorice și de arhitectură, a parcurilor, grădinilor publice și rezervațiilor naturale; podurile și drumurile publice; turismul; infrastructura de stimulare a economiei și afacerilor; infrastructura IT și de telecomunicații.

Fiecare persoană fizică sau juridică poate formula o singură propunere de proiect. Pentru depunerea acestuia, cei interesați vor trebui să completeze titlul, domeniul, descrierea acestuia, localizarea, durata proiectului, beneficiarii, bugetul estimat, detalierea bugetului, pe cât posibil, să atașeze documente relevante (fotografii, schițe, planuri etc.) și să menționeze modul în care inițiatorul dorește sa se implice în proiect (voluntariat, cofinanțare, sponsorizări etc.).

Președintele CJ Timiș, Alin Nica, a fost unul dintre primii susținători ai bugetului participativ pentru Timiș. Pe lângă programul de finanțare al Consiliului Județean care presupune depunerea de proiecte care sunt evaluate de către o comisie specială, Alin Nica crede că timișenii au nevoie de mai multă apropiere de administrația publică și de idei creative: „Bugetul participativ este în primul rând un exercițiu democratic prin care, pe un fond alocat –  în cazul nostru, un milion de lei – timișenii depășesc nivelul la care sunt doar consultați și încep să contribuie direct la distribuirea banilor, fie prin înscrierea unui proiect, prin votarea lui sau prin sprijinul acordat în implementare. Astfel, responsabilizăm cetățenii, le oferim decizia, nu doar posibilitatea de a comenta de pe margine.”

Marian Constantin Vasile, administratorul public al județului Timiș și inițiator al bugetului participativ, a propus realizarea unei platforme online care să reunească idei de îmbunătățire a vieții și activității comunității noastre, venite din partea timișenilor. „Bugetul participativ, primul din istoria Consiliului Județean Timiș, responsabilizează atât cetățenii, cât și instituția, fiind un bun exercițiu de colaborare. Este un semnal că, în Timiș, decizia este centrată pe cetățean. Este o schimbare de paradigmă. Procesul administrativ nu va mai fi opac, ci va avea la bază interesul și dorința timișenilor, va include mereu feedback-ul beneficiarilor finali. Este suma de 1 milion de lei prea mică pentru un buget participativ? Noi credem că nu. Vorbim despre un proiect pilot, un exercițiu, care cu siguranță se va implementa și în următorii ani. Vom învăța din experiența anului 2021, iar apoi putem aloca mai mulți bani, dacă va fi necesar”, a spus administratorul public al județului.

Proiectele eligibile vor intra în procesul de votare, pe aceeași platformă, orice timișean având posibilitatea a-și manifesta opțiunea pentru unul dintre acestea. Proiectele câștigătoare vor fi selectate în ordinea numărului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte, până la epuizarea sumei prevăzute.

Proiectele selectate în urma procedurii de consultare publică vor fi incluse în bugetul de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Timiș și implementate de aparatul de specialitate al instituției.

Locale

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor ilegale, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor că acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegal amplasate aerian, continuă și vizează, începând cu seara de luni, Calea Sever Bocu din oraș.

Acțiunea primăriei de dezafectare a cablurilor aeriene include dezafectarea colierelor, panourilor publicitare și a fibrei optice și este realizată cu sprijinul STPT.

De la începutul anului s-a intervenit pe Calea Circumvalațiunii (Str. Gheorghe Lazăr – Pasajul Jiul, pe ambele sensuri) și pe Calea Aradului (Piața Consiliul Europei – Str. Grigore Popa, pe un sens și Piața Consiliul Europei – Str. Academician Remus Răduleț, pe sens opus).

Citeste mai mult

Locale

Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara

Publicat

pe

Obținerea actelor de identitate pentru timișoreni este mai simplă prin utilizarea programării online. Accesând pagina dedicată, https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/, se pot fixa ora și data programării, urmând câșiva pași simpli.

După utilizarea butonului PROGRAMARE ONLINE, este necesar să se introducă numărul de telefon mobil. În cel mult 30 de secunde se primește un sms cu codul de acces de la numărul 1728.

După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele solicitantului, apoi se accesează butonul “Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii. De asemenea, se poate efectua și plata taxelor online, ceea ce va reduce timpul petrecut la ghișeu. Respectând ora programării, se evită aglomerarea și crește confortul cetățenilor, prin diminuarea timpilor de așteptare. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.

Reamintim că  cetățenii au obligația de a solicita eliberarea actului de identitate în următoarele situații:

  • În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
  • În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;

–     În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile enumerate mai jos:

  • dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
  • în cazul schimbării domiciliului;
  • în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor

sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);

  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării;

pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile

În situaţia în care persoana se află în străinătate, un nou act de identitate se poate obţine, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În vederea evitării unor situaţii neplăcute, se recomandă verificarea datei la care expiră actul de identitate (ziua de naştere), solicitarea eliberării unei noi cărţi de identitate fiind obligatorie. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40 lei – 80 lei.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este:
 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

 după împlinirea vârstei de 25 de ani.

Până la data generalizării emiterii cărţii electronice de identitate la nivelul tuturor judeţelor din România, cărţile de identitate (formatul vechi)  emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate.

Informații suplimentare despre actele necesare, taxe și procedurile de eliberare a documentelor de identitate se regăsesc la adresa: https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/.

Citeste mai mult

Locale

Parcarea din spatele magazinului Bega revine în domeniul public al municipiului Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a revenit în domeniul public al municipiului, după ce Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție, procesul pentru acest teren.

În primă fază, parcarea va putea fi folosită în sistem TimPark, aflându-se în zona verde, ulterior urmând ca pe acest teren să construim o parcare multietajată de câteva sute de locuri.

„De astăzi, terenul din spatele magazinului Bega este și de facto în proprietatea orașului. Am apărat interesele timișorenilor până la Înalta Curte de Casație și, în decembrie, am câștigat definitiv procesul. Acum putem demara proiectul pentru a construi aici o parcare multinivel de câteva sute de locuri, pentru a rezolva o parte din problemele pe care le au șoferii care vin în zona centrală a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În dimineața zilei de joi, barierele fostei parcări private au fost ridicate, iar angajații TimPark au montat semnele care indică faptul că această parcare face parte din zona verde a municipiului.

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara are o strategie complexă de construcție de parcări multietajate, în zonele în care există o lipsă acută de locuri de parcare, cel mai avansat proiect fiind cel al construcției parcării multinivel de 250 de locuri din zona Spitalului de Copii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite