Ne găsiți și pe:

Locale

Dezinsecție și deratizare în Timișoara. Când și cu ce se stropește

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timişoara anunță că în perioada 18 august 2020 – 31 august 2020  se vor executa servicii de deratizare şi dezinsecţie terestră şi pe domeniul public al Municipiului Timisoara.    

Produsele folosite sunt:
• Cymina Plus , avand substanţa activă Cipermetrin, pentru combaterea ţânţarilor adulţi
• Vectobac WG avand substanţa activă Bacillus thrugiensis, pentru combaterea larvelor;
• Agrorat Pellet , având substanţa activă Brodifacoum, pentru combaterea rozătoarelor

Tratamentele  de dezinsecţie terestră se aplică intre orele 21.00 – 5.00 , pe timpul noptii, atunci când circulaţia este redusă si insectele sunt active.
Crescatorii de albine sunt rugaţi ca în perioada menţionată să ia toate măsurile care se impun in vederea protejării albinelor, respectiv scoaterea stupilor de albine in afara ariei de stroipire; in caz contrar Primaria Municipiului Timisoara si SC Coral Impex sunt absolvite de orice responsabilitate. Mentionam ca substantele utilizate sunt avizate de Ministerul Sanatatii.

„Rugam cetăţenii  să evite să treacă sau sa stea în zona de acţiune a utilajelor în timp ce acestea pulverizează soluţii de combatere a ţânţarilor şi larvele acestora pentru a evita eventualele incidente neplacute“, anunță reprezentanții Primăriei.

Substanţele fac parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole),Tip 14 (Rodendicide) respectiv Tip 18 ( insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea artropodelor) si sunt avizate de Comisia Nationala pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sanatatii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii .
Personalul implicat in execuţia serviciilor este calificat în funcţia de agent D.D.D., în  conformitate cu  legislatia în vigoare si este dotat cu echipament de protectie corespunzator.

„Pentru ca tratamentele să aibă o eficienţă ridicată, facem un apel la toţi cetăţenii municipiului să ia măsuri urgente de efectuarea curăţeniei în gospodăriile proprii şi lucrari de combatere a muştelor, ţânţarilor şi a altor insecte producătoare de disconfort“, se mai arată în comunicatul de presă al Primăriei.

Totodată amintim prevederile HCL nr. 371/2007 modificată şi completată, cap. VI, Reglementări privind combaterea vectorilor – rozătoare, insecte, dăunători – pe raza Municipiului Timişoara, art. 24, :
„constituie contravenţie şi se sancţionează contravenţional cu amendă de la  500 lei la 1.000 lei pentru persoanele fizice şi de la 1.000 lei la 2.500 lei pentru persoanele juridice următoarele fapte:
a) neefectuarea, înainte de începerea lucrărilor de deratizare, dezinsecţie, dezinfecţie, a lucrărilor de salubrizare şi igienizare a spaţiilor proprii de depozitare a deşeurilor menajere, a spaţiilor interioare şi exterioare din jurul clădirilor;
b) neefectuarea lucrărilor de deratizare şi dezinsecţie imediat ce se constată apariţia de rozătoare (şoareci, şobolani) şi/ sau insecte (ţânţari, muşte, gândaci), etc;
c) neexecutarea lucrărilor de deratizare, dezinfecţie sau dezinsecţie,  odată cu acţiunile organizate şi coordonate de Primăria Municipiului Timişoara, prin operatori în domeniu;
d) neluarea măsurilor de combatere a dăunătorilor din spaţiile verzi;
e) executarea unor lucrări  de dezinsecţie sau aplicarea de pesticide fără autorizare precum şi a substanţelor care afectează insectele polenizatoare”

In cazul in care conditiile meteorologice vor impiedica desfasurarea acestei actiuni, perioada de efectuare a activitatii de dezinsecţie va fi prelungita.

Locale

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor ilegale, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor că acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegal amplasate aerian, continuă și vizează, începând cu seara de luni, Calea Sever Bocu din oraș.

Acțiunea primăriei de dezafectare a cablurilor aeriene include dezafectarea colierelor, panourilor publicitare și a fibrei optice și este realizată cu sprijinul STPT.

De la începutul anului s-a intervenit pe Calea Circumvalațiunii (Str. Gheorghe Lazăr – Pasajul Jiul, pe ambele sensuri) și pe Calea Aradului (Piața Consiliul Europei – Str. Grigore Popa, pe un sens și Piața Consiliul Europei – Str. Academician Remus Răduleț, pe sens opus).

Citeste mai mult

Locale

Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara

Publicat

pe

Obținerea actelor de identitate pentru timișoreni este mai simplă prin utilizarea programării online. Accesând pagina dedicată, https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/, se pot fixa ora și data programării, urmând câșiva pași simpli.

După utilizarea butonului PROGRAMARE ONLINE, este necesar să se introducă numărul de telefon mobil. În cel mult 30 de secunde se primește un sms cu codul de acces de la numărul 1728.

După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele solicitantului, apoi se accesează butonul “Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii. De asemenea, se poate efectua și plata taxelor online, ceea ce va reduce timpul petrecut la ghișeu. Respectând ora programării, se evită aglomerarea și crește confortul cetățenilor, prin diminuarea timpilor de așteptare. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.

Reamintim că  cetățenii au obligația de a solicita eliberarea actului de identitate în următoarele situații:

  • În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
  • În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;

–     În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile enumerate mai jos:

  • dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
  • în cazul schimbării domiciliului;
  • în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor

sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);

  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării;

pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile

În situaţia în care persoana se află în străinătate, un nou act de identitate se poate obţine, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În vederea evitării unor situaţii neplăcute, se recomandă verificarea datei la care expiră actul de identitate (ziua de naştere), solicitarea eliberării unei noi cărţi de identitate fiind obligatorie. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40 lei – 80 lei.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este:
 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

 după împlinirea vârstei de 25 de ani.

Până la data generalizării emiterii cărţii electronice de identitate la nivelul tuturor judeţelor din România, cărţile de identitate (formatul vechi)  emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate.

Informații suplimentare despre actele necesare, taxe și procedurile de eliberare a documentelor de identitate se regăsesc la adresa: https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/.

Citeste mai mult

Locale

Parcarea din spatele magazinului Bega revine în domeniul public al municipiului Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a revenit în domeniul public al municipiului, după ce Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție, procesul pentru acest teren.

În primă fază, parcarea va putea fi folosită în sistem TimPark, aflându-se în zona verde, ulterior urmând ca pe acest teren să construim o parcare multietajată de câteva sute de locuri.

„De astăzi, terenul din spatele magazinului Bega este și de facto în proprietatea orașului. Am apărat interesele timișorenilor până la Înalta Curte de Casație și, în decembrie, am câștigat definitiv procesul. Acum putem demara proiectul pentru a construi aici o parcare multinivel de câteva sute de locuri, pentru a rezolva o parte din problemele pe care le au șoferii care vin în zona centrală a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În dimineața zilei de joi, barierele fostei parcări private au fost ridicate, iar angajații TimPark au montat semnele care indică faptul că această parcare face parte din zona verde a municipiului.

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara are o strategie complexă de construcție de parcări multietajate, în zonele în care există o lipsă acută de locuri de parcare, cel mai avansat proiect fiind cel al construcției parcării multinivel de 250 de locuri din zona Spitalului de Copii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite