Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Încă un pas pentru reabilitarea căii ferate care leagă Timișul de Caraș – Severin

Publicat

pe

Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat, joi, proiectul de hotărâre privind Studiul de Prefezabilitate pentru obiectivul de investiții „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița frontieră”.

Acum, viteza maximă de circulație pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.

„Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, a spus primarul Dominic Fritz.

Studiul de prefezabilitate cuprinde 3 scenarii pentru tronsonul Timișoara – Stamora Moravița – Frontieră și 4 scenarii pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteni, din care 2 scenarii sunt propuse spre o analiză mai detaliată în cadrul studiului de fezabilitate.

În următoarea etapă, cea a studiului de fezabilitate se vor analiza următoarele variante:

01_Pentru traseul Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (Componenta A):

  1. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă.
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
  2. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă.
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă, de-a lungul întregului tronson, cu excepția primilor cca. 6,50 km identificați la ieșirea din stația CF Timișoara Nord, în interiorul zonelor urbane. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 160 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu.

02_Pentru traseul Reșița Nord – Voiteni (Componenta B):

  1. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 60%
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 60% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
  2. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 75%
    Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 75% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente și curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru viteza de 120 km/h.

Proiectul pentru obiectivul de investiții Linia de cale ferată de pe traseul Reșița Nord – Voiteni – Componenta B se va realiza în două faze, după cum urmează: Faza 1 – Reînnoirea liniei de cale ferată, finanțare cuprinsă în cadrul programului Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR, respectiv Faza 2 – Modernizarea liniei de cale ferată, care se va finanța din orice alt program de finanțare, din ciclul financiar 2021 -2027, buget de stat sau alte surse de finanțare legal constituite.

Obiectivul de investiții este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență, Pilonul Tranziția spre o economie verde, Componenta 4 – Transport sustenabil, Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare.

PARTENERIAT. Timișul și Carașul vor colabora pentru reabilitarea căii ferate Voiteg – Stamora Moravița – frontieră

Locale

Georgiana Vița și formația Timișul, la Zilele comunei Parța și Ruga Bănățeană. PROGRAMUL evenimentelor

Publicat

pe

De sărbătoarea Nașterii Maicii Domnului, care este și hramul bisericilor ortodoxe din localitatea Parța va fi organizat un dublu eveniment: Zilele comunei Parța și Ruga Bănățeană.

Primăria Comunei Parța invită toți locuitorii, cu mic cu mare, în 8 septembrie 2025, începând cu ora 18.00, la Biserica Ortodoxă Română din Parța, pentru o rugăciune pentru localitate noastră.

După care, de la ora 18:30, în Parcul Comunal se va sărbători Ruga Bănățeană, prin cântec, joc și voie bună, alături de Ansamblul „Tezaur Bănățean“ din Parța și soliștii vocali Dana Gruescu și Toni Bagiu, acompaniați de formația Titel Brestovicean.

Sărbătoarea va continuă în data de 9 septembrie, când va cânta îndrăgita interpretă Georgiana Vița și solistul Cosmin Popa, acompaniați de formația „Timișul“.

PROGRAM:

Luni, 8 septembrie 2025, ora 18.30, Parcul Central

Dana Gruescu

Toni Bagiu

Formația Titel Brestovicean

Ansamblul „Tezaur Bănățean” din Parța – dansuri populare și tradiții locale

Marți, 9 septembrie 2025, ora 19.00, Parcul Central

Georgiana Vița și Formația Timișul

Cosmin Popa

Accesul este liber.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi. Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara pentru lucrări și evenimente

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, începând de luni, 8 septembrie 2025, în vederea realizării unor lucrări CFR la infrastructura feroviară din oraș și cu ocazia organizării Rugii Timișoarei.

În vederea lucrărilor CFR la pasajele de cale ferată din cadrul proiectului ,,Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr.D – Etapa 1” se va închide circulația rutieră și pietonală pe strada Coriolan Brediceanu, în perioada 9 septembrie 2025 (ora 6:00) – 11 septembrie 2025 (ora 23:00).

În cadrul aceluiași proiect se va lucra pe timp de noapte pe strada Gheorghe Lazăr, cu următoarele restricții:

se va restricționa circulația la câte o bandă pe sens în perioada 9 septembrie 2025 (ora 21:00) – 10 septembrie 2025 (ora 6:30);

se va închide circulația rutieră și pietonală în perioada 10 septembrie 2025 (ora 22:00) – 11 septembrie 2025 (ora 6:00), precum și în perioada 12 septembrie 2025 (ora 22:00) – 13 septembrie 2025 (ora 06:00).

În plus, traficul rutier va fi restricționat pe strada Virgil Onițiu, tronsonul cuprins între bulevardul Mihai Viteazul și strada Gheorghe Doja, în perioada 12 septembrie 2025 – 12 octombrie 2025, în vederea realizării lucrărilor la rețeaua de apă.

Totodată, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Traian Novac, în perioada 8 septembrie 2025 – 12 septembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei și branșamentelor de gaz.

De asemenea, circulația rutieră va fi închisă în zona centrală a Timișoarei, pe perioada „Rugii Timișoarei”, după cum urmează:

în perioada 14 septembrie 2025 (ora 22:00) – 16 septembrie 2025 (ora 12:00) pe Strada Academician Alexandru Ioan Borza, de la intersecția cu Strada Michelangelo, până la Strada Gheorghe Enescu

în perioada 14 septembrie 2025 (ora 22:00) – 16 septembrie 2025 (ora 12:00) pe strada Gheorghe Andrașiu, de la colț cu bulevardul C.D. Loga, până la strada Academician Al. I. Borza

în perioada 14 septembrie 2025 (ora 22:00) – 16 septembrie 2025 (ora 12:00) pe Strada Silviu Bejan, de la colț cu bulevardul C.D. Loga, până la strada Academician Al. I. Borza

în perioada 14 septembrie 2025 (ora 22:00) – 16 septembrie 2025 (ora 12:00) pe strada Patriarh Miron Cristea, de la colț cu bulevardul C.D. Loga, până la strada Academician Al. I. Borza

Recomandăm șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor și a Rugii Timișoarei.

Citeste mai mult

Locale

RESTRICȚII de trafic în mai multe zone din Timișoara. Se finalizează mai multe lucrări

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea traficului rutier în două zone din oraș, în perioada 4 septembrie 2025 – 7 septembrie 2025, pentru finalizarea lucrărilor de asfaltare în zona bulevardului Liviu Rebreanu și străzii Divizia 9 Cavalerie.

Astfel, în perioada 4 septembrie 2025 – 7 septembrie 2025, traficul rutier va fi restricționat pe bulevardul Liviu Rebreanu, pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu AEM (Piața Gheorghe Domășnean) și strada Arieș, prin închiderea sensului de mers către Spitalul Județean și instituirea circulației rutiere semaforizate în dublu sens, pe sensul opus.

Suplimentar, traficul rutier va fi închis pe strada Costică Rădulescu, pe tronsonul cuprins între Strada Cerna și Bulevardul Liviu Rebreanu. Pe străzile secundare care se intersectează cu Bulevardul Liviu Rebreanu, pe partea unde se desfășoară lucrări, va fi instituită restricția „Drum fără ieșire”. Astfel, accesul către Lidl și Spumotim va fi posibil doar de pe Calea Stan Vidrighin.

În plus, pe strada Aleea Sănătății, la intersecția cu Bulevardul Liviu Rebreanu, se va închide banda de mers înainte pe strada Costică Rădulescu, iar pe strada Arieș se va închide una din cele două benzi de preselecție stânga spre Bulevardul Liviu Rebreanu, pe sensul de mers către sensul giratoriu AEM.

În aceeași perioadă, 4 septembrie 2025 – 7 septembrie 2025, se vor închide străzile perpendiculare pe strada Divizia 9 Cavalerie – respectiv Carol Davila, Dr. Robert Koch și Albinelor – și vor fi semnalizate cu „Drum fără ieșire”, de la intersecția cu strada Olanda.

Autoritățile recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite