Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Încă un pas pentru reabilitarea căii ferate care leagă Timișul de Caraș – Severin

Publicat

pe

Consiliul Local al Municipiului Timișoara a aprobat, joi, proiectul de hotărâre privind Studiul de Prefezabilitate pentru obiectivul de investiții „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița frontieră”.

Acum, viteza maximă de circulație pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.

„Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, a spus primarul Dominic Fritz.

Studiul de prefezabilitate cuprinde 3 scenarii pentru tronsonul Timișoara – Stamora Moravița – Frontieră și 4 scenarii pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteni, din care 2 scenarii sunt propuse spre o analiză mai detaliată în cadrul studiului de fezabilitate.

În următoarea etapă, cea a studiului de fezabilitate se vor analiza următoarele variante:

01_Pentru traseul Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (Componenta A):

  1. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă.
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
  2. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă.
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă, de-a lungul întregului tronson, cu excepția primilor cca. 6,50 km identificați la ieșirea din stația CF Timișoara Nord, în interiorul zonelor urbane. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 160 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu.

02_Pentru traseul Reșița Nord – Voiteni (Componenta B):

  1. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 60%
    Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 60% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
  2. Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 75%
    Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 75% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente și curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru viteza de 120 km/h.

Proiectul pentru obiectivul de investiții Linia de cale ferată de pe traseul Reșița Nord – Voiteni – Componenta B se va realiza în două faze, după cum urmează: Faza 1 – Reînnoirea liniei de cale ferată, finanțare cuprinsă în cadrul programului Planul Național de Redresare și Reziliență PNRR, respectiv Faza 2 – Modernizarea liniei de cale ferată, care se va finanța din orice alt program de finanțare, din ciclul financiar 2021 -2027, buget de stat sau alte surse de finanțare legal constituite.

Obiectivul de investiții este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență, Pilonul Tranziția spre o economie verde, Componenta 4 – Transport sustenabil, Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare.

PARTENERIAT. Timișul și Carașul vor colabora pentru reabilitarea căii ferate Voiteg – Stamora Moravița – frontieră

Locale

Patru puncte de prim ajutor în perioada caniculei, la Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi, 20 iunie, în oraș vor funcționa patru puncte de prim ajutor pentru perioada de caniculă. Primăria Municipiului Timișoara asigură aprovizionarea cu apă îmbuteliată, iar Direcția de Sănătate Publică pune la dispoziție personalul sanitar.

Punctele de prim ajutor sunt amplasate în interiorul următoarelor locații:

Oficiul Poștal nr. 1, Timișoara – Bv. Revoluției din 1989 nr. 2

Opera Română Timișoara – Agenda de Bilete – Str. Mărășești. nr. 2

Oficiul Poștal nr. 5, Ghișeul nr. l, Timișoara – Str. 1 Decembrie, nr. 90;

Piața Agroalimentară Iosefin Timisoara.

Punctele funcționează zilnic, între orele 10:00 – 18:00, în spații climatizate.

Primăria Municipiului Timișoara cooperează cu Direcția de Sănătate Publică Timiș și Societatea Română de Cruce Roșie – Filiala Timiș pentru stabilirea modalităților de intervenție în caz de caniculă. Pe lângă distribuirea apei potabile, în  perioadele de cod portocaliu și roșu se asigură, la nevoie, și asistență medicală.

În peste 90 de locuri din Timișoara, respectiv parcuri, bulevarde și piețe publice există fântâni forate. Lista completă este disponibilă aici.

În plus, societatea Aquatim a montat 9 cișmele noi în această primăvară pentru timișoreni și animalele acestora de companie.  Ele se află în Parcul Copiilor, Parcul Civic, Parcul Central, Parcul Alpinet, Parcul Catedralei și Parcul Adolescenței.

Pe timpul caniculei, se recomandă adoptarea unor măsuri cu caracter preventiv:

Efectuați deplasările în primele ore ale dimineţii sau seara, pe cât posibil prin zone umbrite, alternând deplasarea cu repausul, în spaţii dotate cu aer condiţionat (magazine, spații publice);

Evitaţi aglomeraţiile, expunerea la soare, efortul fizic intens între orele 11.00- 18.00;

Purtaţi haine lejere, subţiri, deschise la culoare, pălării şi ochelari de soare;

Beţi 1,5-2 litri de lichide pe zi, nu prea reci, apă, sucuri naturale din fructe şi ceaiuri călduţe (soc, muşeţel, urzici);

Mâncaţi fructe şi legume (pepene, prune, roşii) sau iaurt (echivalentul unui pahar cu apă); mâncaţi echilibrat şi variat insistând pe produsele cu valoare calorică mică;

Evitaţi băuturile ce conţin cofeină (cafea, ceai, cola) sau zahăr (sucurile carbogazoase) în cantitate mare;

Evitaţi alimentele cu un conţinut sporit de grăsimi, în special de origine animală;

Nu consumaţi alcool (inclusiv bere) pentru că vă deshidratează;

Menţineţi legătura cu persoanele în vârstă (rude, vecini, persoane cu dizabilităţi), interesându-vă de starea de sănătate a acestora şi oferiţi-le asistenţă ori de câte ori au nevoie;

Nu lăsaţi copiii/animalele de companie singuri/singure în autoturisme;

Cereţi sfatul medicului de familie la cel mai mic semn de suferinţă, manifestat de dumneavoastră sau copilul dumneavoastră;

Creaţi un ambient care să nu suprasolicite capacitatea de adaptare a organismului;

Dacă suferiți de diferite afecţiunii, continuați tratamentul, conform indicaţiilor medicului. Este foarte util ca în perioada caniculară să vă consultați medicul curant, în vederea adaptării schemei terapeutice la condiţiile existente;

Pentru ameliorarea condiţiilor la locul de muncă, se va reduce intensitatea și ritmul activităţilor fizice, se va alterna efortul dinamic cu cel static şi alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus, în locuri umbrite ori ventilate corespunzător.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE! Amenzi pentru gălăgie pe un șantier de construire a unui bloc, la Timișoara

Publicat

pe

Polițiștii locali au intervenit, zilele trecute, la o sesizare telefonică din partea cetățenilor exasperați de zgomotul produs într-o clădire în construcții de pe Str. Grigore T. Popa nr. 28.

Locuitorii din zonă au solicitat sprijinul Poliției Locale în jurul orei 00.00.

Deși inițial au încercat să păcălească echipajul sosit la fața locului, oprind utilajele, imediat cum s-au îndepărtat polițiștii locali au început să facă din nou o gălăgie infernală.

Polițiștii locali au revenit imediat și au depistat persoanele care executau lucrări în interiorul blocului în construcție folosind utilaje de finisat betoane care produceau zgomote foarte mari ce se auzeau în toată zona.

Cei în cauză au fost sancționați fiecare cu sancțiuni maxime de câte 1.000 de lei la Legea 61/1991 republicată pentru că au tulburat liniștea locuitorilor pe timp de noapte.

De menționat că firmele care construiesc în locația respectivă, Noua Casa Locuințe și Panoramic Greencity, au mai fost sancționate anul acesta cu amenzi de 5.000 de lei conform HCL 320/2022, pentru că nu au luat măsuri de curățare a roților utilajelor care părăsesc organizarea de șantier, producând praf, și pentru necolectarea în containere speciale a deșeurilor provenite de la lucrările de construcții.

Poliția Locală atrage atenția că astfel de fapte nu sunt tolerate și sfătuiește cetățenii să solicite sprijin telefonic pentru a interveni cât mai rapid posibil în luarea de măsuri împotriva celor care nu respectă legislația și nici pe locuitorii orașului.

Foto: DGPL Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Parcări pe locul garajelor, în zona Lipovei din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Timișoara a finalizat și ultimele locuri de parcare din zona Lipovei, în cadrul primei etape de amenajare de locuri de parcare în locul fostelor garaje din cartiere.

Este vorba de Intrarea Sunetului, unde au fost demolate 35 de garaje, care au fost înlocuite de 44 de locuri de parcare.

Pe strada Silistra, la intersecția cu strada Verde, după demolarea vechilor construcții au fost amenajate 32 de locuri de parcare, iar pe strada Verde pe locul fostelor garaje sunt acum 77 de locuri pentru mașini.

Pe aceste spații, pe lângă locurile de parcare se amenajează și zone verzi, cu iarbă, plante perene și arbori, pentru a asigura umbră și răcoare și a reduce poluarea.

Primăria Municipiului Timișoara vizează demolarea a sute de garaje sau clădiri provizorii vechi, majoritatea degradate, iar într-o primă etapă sunt derulate lucrări în zonele Lipovei, Aradului, Modern, Șagului și Martirilor.

Revitalizarea respectivelor zone se va face prin amenajarea de noi spații verzi pe locul acestor garaje precum și căi de acces, trotuare și locuri de joacă pentru copii, acolo unde spațiul o permite.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite