Ne găsiți și pe:

Locale

Înscrieri în Registrul Agricol. Unde trebuie să vă prezentați dacă aveți terenuri, animale și utilaje

Publicat

pe

Persoane fizice cu domiciliul fiscal în Timişoara, persoane fizice cu domiciliul fiscal în alte localităţi, persoanele juridice cu domiciliul fiscal în Timişoara (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole, unităţi de învăţământ, sanitare, culte recunoscute, unităţile de prestări servicii, ocoalele silvice de stat şi private etc., cu excepţia unităţilor aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justiţiei şi Serviciul Român de Informaţii), persoanele juridice cu domiciliul fiscal în alte localităţi,

care deţin pe raza municipiului Timişoara bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, precum terenuri agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animale domestice şi/sau animale sălbatice crescute în captivitate (bovine, ovine, caprine, porcine,  cabaline, iepuri, animale de blană, păsări, familii de albine etc.), utilaje şi instalaţii pentru agricultură şi silvicultură, construcţii etc.

Potrivit O.G. nr. 28/27.08.2008 privind registrul agricol și Normelor tehnice de completare a registrului agricol, categoriile menţionate mai sus au obligaţia de a declara pentru înscrierea în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara, datele privind suprafeţele de terenuri agricole (inclusiv grădini familiale), utilajele agricole, animalele, păsările, familiile de albine, pomii fructiferi şi construcţiile pe care le exploatează sau le deţin în proprietate, pe raza Municipiului Timişoara, la următoarele termene:

a) între 5 ianuarie şi ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosinţă, clădirile şi mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, maşinile, utilajele şi instalaţiile pentru agricultură şi silvicultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an, precum şi modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le deţin, ca urmare a vânzării-cumpărării, a produşilor obţinuţi, a morţii sau a sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieşiri;

b) între 1 şi ultima zi lucrătoare a lunii mai, pentru datele privind categoria de folosinţă a terenului, suprafeţele cultivate, numărul pomilor în anul agricol respectiv;

c) persoanele fizice şi juridice au obligaţia să declare date, pentru a fi înscrise în registrul agricol, şi în afara termenelor prevăzute la lit. a) şi b), în termen de 30 de zile de la apariţia oricărei modificări.

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind componenţa gospodăriei/exploataţiei agricole fără personalitate juridică, se face pe baza declaraţiei date pe propria răspundere sau pe bază de documente de capul gospodăriei sau, în lipsa acestuia, de un alt membru major al gospodăriei, care dispune de capacitate deplină de exerciţiu, prin vizitarea persoanelor fizice de către persoanele împuternicite cu completarea registrului agricol, la primărie, pe baza declaraţiei trimise prin poştă cu confirmare de primire (pentru persoanele cu domiciliu in alte localități),pe baza unei procuri notariale date de capul gospodăriei, prin invitarea la primărie a persoanelor fizice care au obligaţia să efectueze declaraţiile pentru înscrierea datelor în registrul agricol.

Înscrierea în registrul agricol a datelor privind clădirile şi terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum şi a schimbării categoriei de folosinţă se poate face numai pe bază de documente anexate la declaraţie.

Potrivit art. 20 alin.(1) din O.G. nr. 28/27.08.2008, refuzul de a prezenta primarului sau persoanelor împuternicite de acesta a documentelor, informațiilor și evidențelor necesare, refuzul privind asigurarea accesului persoanelor împuternicite de către primar de a constata la faţa locului situaţia reală, precum și nedeclararea la termenele şi în forma stabilită de  ordonanţă sau de normele tehnice de completare a registrului agricol, a datelor care fac obiectul registrului agricol, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 lei la 500 lei în cazul persoanelor fizice, iar în cazul persoanelor juridice, cu amendă de la 300 lei la 1.500 lei.

Având în vedere cele arătate mai sus, persoanele fizice (inclusiv persoanele care locuiesc în zonele de blocuri) şi juridice (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole etc.) deţinătoare de terenuri, animale sau alte bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, au obligaţia să declare datele mai susmenţionate, în vederea înscrierii în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara.

Drept urmare, persoanele fizice şi juridice, din categoriile menţionate mai sus, sunt rugate să se prezinte la sediul Compartimentului Administrare Fond Funciar, P-ţa Victoriei nr. 5, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, de luni până vineri, între orele 8,30 – 10,30, marţi şi joi, între orele 14,00 – 16,00, pentru declararea şi înscrierea datelor în registrul agricol .

Având în vedere cele arătate mai sus, persoanele fizice (inclusiv persoanele care locuiesc în zonele de blocuri) şi juridice (societăţi comerciale, societăţi/asociaţii agricole etc.) deţinătoare de terenuri, animale, păsări şi familii de albine, au obligaţia să declare datele privind terenurile agricole (inclusiv grădini din intravilan, pomi fructiferi, viţă-de vie etc.) sau silvice, animalele, păsările şi familiile de albine pe care le deţin, în vederea înscrierii în Registrul Agricol al Municipiului Timişoara, date care sunt necesare la  întocmirea listelor cu exploataţiile agricole, persoane fizice  şi unităţi care fac obiectul recenzării, necesare pentru împărțirea unității administrativ-teritoriale în sectoare şi secţii de recensământ, pentru  Recensământul General Agricol 2020.

Locale

ATENȚIE! Se fură, în continuare, catalizatoare auto

Publicat

pe

Polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara au reținut trei bărbați, de 19 și 23 de ani, bănuiți de comiterea unei infracțiuni de furt calificat în municipiul Timișoara. Cei în cauză au fost introduși în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Arad.

Astfel, în 17 ianuarie a.c., în urma investigațiilor efectuate, polițiștii Secției 2 Poliție Urbană Timișoara, au identificat trei bărbați, de 19 și 23 de ani, bănuiți de furt calificat.

În fapt, în noaptea de 8/9 ianuarie a.c., tinerii, ar fi sustras catalizatorul unui autoturism, parcat pe strada Uranus din municipiul Timișoara.

Bănuiții au fost reținuți pentru 24 de ore sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt caificat și introduși în Centru de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Arad.

Polițiștii continuă cercetările în vederea documentării întregii activități infracționale a celor trei bărbați.

La activitate au participat și polițiștii din cadrul Postului de Poliție Jebel.

Citeste mai mult

Locale

Concept nou în Timișoara: „Oala cu potol“ – Food delivery pentru familii și grupuri de persoane

Publicat

pe

O companie din Timișoara a lansat, zilele trecute, un concept nou pe piața de food: livrare la domiciliu de mâncare proaspătă pentru familii și grupuri de persoane.

„Oala cu potol“ este un concept nou pe piața food din Timișoara și propune livrarea la domiciliu de preparate din bucătăria tradițională românească și nu numai pentru mai multe persoane.

Astfel, puteți comanda mai multe feluri de ciorbe, ciobă rădăuțeană, ciorbă de burtă, ciorbă de legume, dar și felul doi: fripturi, iahnie de fasole, gulaș, toate pentru întreaga familie. De asemenea, se pot prepara mâncăruri la cerere, chiar dacă nu sunt prevăzute în meniu.

Toate meniurile sunt gătite cu ingrediente proaspete, de la producători locali din localitățile județului Timiș.

Comenzile se dau cu o zi înainte pentru ca master-cheful să poată să comande ingredientele care se gătesc astfel încât să fie proaspete în ziua livrării.

„Ne adresăm familiilor ocupate, în care părinții sunt la muncă, până după amiaza și nu au timp să mai stea în bucătărie să gătească. De asemenea, ne adresăm studenților, companiilor cu până la 10-12 angajați și chiar mai mulți, dar și grupurilor de prieteni care doresc să-și petreacă o seară în curte sau pe terasă cu mâncare caldă și proaspătă“, se arată într-un comunicat de presă al companiei care implementează conceptul „Oala cu potol“.

Dacă doriți mâncare la oală pentru întreaga familie puteți să comandați la numărul de telefon 0742 274 120.

Comandă o oală de mâncare pentru toată familia și adu-ți aminte de mesele din copilărie.

Alege din meniul nostru ce ai vrea să împarți cu cei dragi mâine la prânz sau la cină și plasează o comandă.

Tu aranjează masa și noi îți livrăm oala cu potol caldă direct la tine acasă!

Citeste mai mult

Locale

Piste de biciclete sub Podul Dacilor și Podul Șaguna

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a încheiat un contract pentru realizarea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții „Amenajare piste de bicicletă sub Podul Dacilor și Podul Șaguna”.

Municipiul Timișoara are un bogat coridor pietonal și velo, de tip promenadă, pe malul râului Bega. Acest spațiu a fost valorificat și redat cetățenilor, inclusiv prin piste de biciclete care să-l străbată. Rețeaua respectivă se întinde și în afara teritoriului Timișoarei, până la granița cu Serbia.

Traseul pe care se vor amenaja noile piste de biciclete se află în partea de est a municipiului, de la Podul Dacilor – situat între strada Dacilor, respectiv Piaţa Badea Cârţan – până la Podul Şaguna – situat între Calea Dorobanţilor și strada Andrei Şaguna. Subtraversarea podurilor va fi destinată pietonilor și bicicliștilor.

În baza contractului, vor fi prestate servicii de proiectare care cuprind: elaborarea expertizei tehnice asupra podurilor; elaborarea Studiului de Fezabilitate (inclusiv studiu topografic, studiu geotehnic, documentații cadastrale, etc.) şi a documentațiilor pentru obţinerea tuturor acordurilor şi avizelor pentru Certificatul de Urbanism, asistență tehnică din partea proiectantului pe toată durata de derulare a procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor.

Contractul prevede ca pistele să fie de minimum 1,5 metri pe sens și bucata de trotuar pentru pietoni, de asemenea, de minimum 1,5 metri, dacă este posibil.

Proiectantul care a câștigat licitația este POD PROIECT SRL și va avea la dispoziție 60 de zile de la emiterea ordinului de începere pentru a finaliza documentația. Valoarea contractului este de 97.580 lei (TVA inclus).

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite