Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Investițiile pentru modernizarea Aeroportului Internațional Timișoara, continuă

Publicat

pe

 Aeroportul Internațional Timișoara resimte restricțiile impuse la nivel global, în contextul pandemiei Covid-19, în ceea ce înseamnă traficul aerian și de pasageri respectiv activitate aeroportuară. Chiar și în aceste condiții, administrația Aeroportului Timișoara a continuat implementarea proiectelor de dezvoltare demarate anterior și a demarat o nouă serie de proiecte:

Construire Terminal Sosiri Curse Externe Pasageri: valoarea totală (inclusiv TVA) a contractului de finanțare este de 30,35 mil. lei și se află în etapa finală de construire și dare în folosință. Execuția lucrărilor de construire a început în data de 4 februarie 2019 iar recepția la terminarea lucrărilor de construire s-a realizat în data de 11 martie 2021. Se estimează că în luna iunie 2021 terminalul va fi complet funcțional.

Terminal Plecări Curse Externe. Proiectul în valoare de 184,5 mil. lei va avea următoarele caracteristici: o suprafață construită desfășurată propusă de 12.000 m2; un sistem control de securitate dimensionat pentru șase filtre complet echipate și dotările necesare pentru controlul bagajelor de cală; 7 lifturi de persoane și marfă; 18 ghișee check-in; 6 cabine destinate activității poliției de frontieră; 6 porți automate de scanare documente. Contractul de finanțare al acestui proiect de investiții ar putea fi semnat până la finalul lunii aprilie 2021. Contractul va fi finalizat în 30 luni, iar terminalul „Plecări Externe” va fi funcțional începând cu data de 1 ianuarie 2024.

Realizarea Terminal Cargo Aerian 4.000 mp (Etapa a I-a din cadrul proiectului „Centru Intermodal Cargo Timișoara”).

Proiectul are scopul dezvoltării spațiilor destinate transportului mărfurilor pe calea aerului  și va fi conexat zonei propuse pentru edificarea Centrului Intermodal Cargo Timișoara. În prima etapă se va realiza prin credit-furnizor un spațiu logistic cu suprafața de 4.000 mp și un cost estimat de 14,67 mil. lei (fără TVA). Noul terminal cargo va fi funcțional în trimestrul II al anului 2022. Construirea terminalului va fi demarată numai în condițiile garantării ferme a închirierii pentru întreaga perioadă de amortizare a investiției (10 – 15 ani).

Realizarea Centrului Intermodal de Transport Pasageri.

Prin acest proiect se dorește ca pe latura de sud a parcării auto, să se realizeze o stație a CFR (punct oprire) care va permite accesul la aeroport atât al pasagerilor care pleacă din Timișoara, dar și al celor din regiunea Vest care optează pentru acest mijloc de transport. Obiectivul de investiții se află în faza de proiectare „Studiu de fezabilitate” și va fi realizat de către C.F.R. Infrastructură, cu termen de finalizare estimat pentru sfârșitul anului 2023. Valoarea proiectului se estimează la 8,5 mil. lei.

Realizarea Centrului Intermodal Cargo Timișoara – Etapa a II-a.

Proiectul se va realiza în etape, va fi inițiat în anul 2021 și va avea ca termen de finalizare 2030. Terenul pus la dispoziție de către Aeroportul Internațional Timișoara, poate asigura o suprafață de până la 650.000 mp. În primă etapă se va realiza un terminal cargo aerian cu suprafață de 4.000 mp, urmând ca ulterior centrul să fie dezvoltat și pentru zona rutieră și feroviară. Valoarea totală a investiției este estimată la 750 mil. lei. Pentru realizarea integrală a proiectului se va avea în vedere cooperarea cu autoritățile locale, Consiliul Județean Timiș și cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-o proporție financiară care nu a fost decisă până în prezent.

Realizarea Reparației Capitale a Pistei de Decolare – Aterizare și a Căilor de Rulare

Acest proiect de investiție presupune reparația capitală a pistei de decolare – aterizare pe segmentul estic cu lungimea de 1.000 m și lățimea totală de 60 m, extinderea platformei de parcare a aeronavelor precum și a căilor de rulare Alfa, Bravo, Delta și Fox se va realiza în scopul permiteri circulației în scopuri optime a aeronavelor de categorie „D”. Reparația capitală va cuprinde și înlocuirea integrală a sistemelor de balizaj încorporate. Costurile se estimează la 250 mil. lei și vor fi finanțate din bugetul de stat. Se apreciază faptul că într-un viitor mediu de timp va fi necesară realizarea unei piste secundare de minim 2.500 m, lățimea totală de 60 m și un PCN de minim 65.

Ne aflăm într-o perioadă grea pentru toți, însă acest lucru nu ne determină să nu privim înainte. Continuăm proiectele demarate sau începem noi proiecte care se dovedesc a fi benefice pentru aeroportul Timișoara, implicit pentru economia zonei de vest a țării. Am convingerea că, treptat, lucrurile vor reveni la normal. În această situație de revenire, aeroportul trebuie pregătit din toate punctele de vedere pentru creșterea traficului aerian, de pasageri și mărfuri. În aceeași ordine de idei, în contextul investițiilor derulate în prezent de Aeroportul Timișoara, zilele acestea se pun bazele realizării unor facilități de transport aerian pentru mărfuri perisabile și animale vii, fără precedent la nivel național. Impactul pe termen imediat și mediu, dar mai ales pe termen lung al acestei investiții va fi unul deosebit pentru producătorii și procesatorii de carne, dar și pentru cei care vor exporta alte categorii de mărfuri perisabile în afara continentului dar și în Uniunea Europeană”, declară Dorel Grădinaru, Director General al Aeroportului Internațional Timișoara.

Locale

O nouă pizzerie deschisă în sudul Timișoarei promite să cucerească iubitorii de arome italiene: Pizza-ColosseumTimisoara

Publicat

pe

Sudul Timișoarei are un nou motiv de bucurie culinară: recent s-a deschis Pizza-ColosseumTimisoara, un loc care îmbină tradiția italiană autentică cu ingrediente proaspete și servicii rapide.

Situată într-o zonă accesibilă pentru locuitorii din Giroc, Chișoda, Calea Șagului, Calea Girocului și Bălcescu-Braitim, pizzeria promite să devină rapid una dintre favoritele din oraș.

La cârma bucătăriei se află nimeni altul decât Giuseppe Tizzani, cunoscut sub numele de „Pipo”, un bucătar italian cu renume, care aduce cu el pasiunea și măiestria tradițională din inima Italiei.

Sub semnătura sa, fiecare pizza este o experiență – de la clasicul Margherita (29 de lei) până la specialitatea casei, Pizza Colosseum, un deliciu care pornește de la 36 de lei și promite o explozie de gusturi.

Pizza-ColosseumTimisoara oferă momentan doar livrare sau ridicare de la locație, între orele 12:00 și 21:45, de luni până sâmbătă. Clienții pot comanda pizza medie începând cu 29 de lei, iar gama variată acoperă atât preferințele clasice, cât și combinații inovative.

Și veștile bune nu se opresc aici: în curând, meniul se va extinde cu paste proaspete, preparate cu rețete tradiționale italiene, dar și cu specialități românești reinterpretate în stilul unic al lui Pipo.

Dacă ești în căutarea unei pizza autentice, cu blat perfect rumenit, sos de roșii aromat și toppinguri de calitate, Pizza-ColosseumTimisoara e locul de unde trebuie să comanzi.

Gustul Italiei e acum mai aproape ca niciodată – la doar un telefon distanță (0775.11.28.11)

Pentru comenzi rapide și delicioase, sudul Timișoarei are un nou reper: Pizza-ColosseumTimisoara.

Meniul poate fi vazut pe www.pizza-colosseumtimisoara.ro

Citeste mai mult

Locale

RESTRICȚII de circulație pe bulevardul Rebreanu din Timișoara.

Publicat

pe

Municipiul Timișoara, prin Societatea de Drumuri Municipale, demarează lucrările de reparații capitale pe bulevardul Liviu Rebreanu, una dintre cele mai intens circulate artere ale orașului ceea ce impune restricții de circulație astfel: pe tronsonul Drubeta – Brâncoveanu se va circula pe o singură bandă.

Intervenția a fost programată după finalizarea centurii ocolitoare, întrucât acest bulevard prelua și traficul greu pe direcția Serbia. Deschiderea unui șantier, cu mii de mașini și cu sute de TIR-uri în circulație, ar fi generat blocaje majore și ar fi îngreunat considerabil desfășurarea lucrărilor.

“A venit și rândul bulevardului Rebreanu să intre în reparații. E un șantier așteptat de mulți timișoreni care au tras multe din cauza carosabilului degradat de traficul greu care trecea pe aici. Sunt încrezător că după aceste reparații generale și odată cu scoaterea tirurilor pe centura de ocolire, se va circula în condiții bune pe aici”, a declarat primarul Dominic Fritz.

În prezent, bulevardul prezintă gropi, denivelări și crăpături, ca urmare a traficului intens de vehicule de mare tonaj. După reparațiile municipalității, circulația va fi mai fluentă și mai sigură pe un carosabil refăcut complet din Calea Șagului până la AEM.

Reparațiile capitale includ frezarea și reasfaltarea completă a carosabilului, verificarea și refacerea fundației drumului acolo unde este necesar, înlocuirea rigolelor de scurgere, unde este cazul, și aducerea la cotă a capacelor de canal, pentru o circulație sigură și uniformă. Lucrările vor fi executate în etape pentru a perturba cât mai puțin traficul, iar primul tronson este cuprins între Drubeta și Brâncoveanu. Pe acest segment, reparațiile vor fi executate în perioada 25 mai 2025 – 20 iunie 2025, în funcție de condițiile meteo, primele zile fiind dedicate lucrărilor de organizare de șantier și amplasării semnalizării rutiere necesare.

În cazul în care, pe durata lucrărilor, vor fi identificate cedări ale fundației, termenul de execuție va fi extins pentru a permite realizarea lucrărilor necesare la fundație. Reparațiile capitale vor fi executate de la un capăt la celălalt al bulevardului, iar următorul tronsonul programat de municipalitate este Drubeta – Calea Șagului.

Citeste mai mult

Locale

Primăria Timișoara refuză să recepționeze pasarela Gelu din cauza unor neconformități

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara refuză recepția pasarelei Gelu și va contracta o expertiză tehnică independentă. Investiția a fost finalizată în vara anului trecut, însă lucrarea nu a fost recepționată până în prezent, întrucât, în urma verificărilor, au fost identificate mai multe neconformități, iar constructorul a fost obligat să le remedieze pe propria cheltuială. Expertiza este necesară ca urmare a apariției unor semnale privind deficiențe la unele elemente de reazem ale structurii.

În baza expertizei tehnice, se vor stabili cu exactitate natura și cauza deficiențelor, dacă este vorba despre o eroare de proiectare sau de execuție, precum și soluțiile tehnice necesare pentru remedierea acestora. Până la clarificarea tuturor aspectelor și remedierea completă a deficiențelor, Primăria Timișoara nu va recepționa lucrarea.

Reamintim că municipalitatea a demolat vechea pasarelă, construită în 1949, care prezenta degradări semnificative la structura de rezistență, și a realizat un pod nou. Acesta are lățimea variabilă între 5,40 m și 8,00 m și include trasee pentru pietoni și bicicliști, precum și scuaruri în zona centrală. Spre deosebire de vechea structură, care avea scări abrupte, noul pod este dotat cu rampe de acces, facilitând deplasarea pietonilor, bicicliștilor și a persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, pentru siguranța utilizatorilor, a fost montat un parapete de protecție din oțel zincat, iar traversarea este pusă în valoare de iluminatul arhitectural.

Noua pasarelă asigură legătura între străzile Gelu și Crizantemelor, peste canalul Bega. Investiția Primăriei Municipiului Timișoara, în valoare de peste 12 milioane de lei (TVA inclus), a fost realizată din fonduri de la bugetul local.

Foto: Primăria Municipiului Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite