Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Investițiile pentru modernizarea Aeroportului Internațional Timișoara, continuă

Publicat

pe

 Aeroportul Internațional Timișoara resimte restricțiile impuse la nivel global, în contextul pandemiei Covid-19, în ceea ce înseamnă traficul aerian și de pasageri respectiv activitate aeroportuară. Chiar și în aceste condiții, administrația Aeroportului Timișoara a continuat implementarea proiectelor de dezvoltare demarate anterior și a demarat o nouă serie de proiecte:

Construire Terminal Sosiri Curse Externe Pasageri: valoarea totală (inclusiv TVA) a contractului de finanțare este de 30,35 mil. lei și se află în etapa finală de construire și dare în folosință. Execuția lucrărilor de construire a început în data de 4 februarie 2019 iar recepția la terminarea lucrărilor de construire s-a realizat în data de 11 martie 2021. Se estimează că în luna iunie 2021 terminalul va fi complet funcțional.

Terminal Plecări Curse Externe. Proiectul în valoare de 184,5 mil. lei va avea următoarele caracteristici: o suprafață construită desfășurată propusă de 12.000 m2; un sistem control de securitate dimensionat pentru șase filtre complet echipate și dotările necesare pentru controlul bagajelor de cală; 7 lifturi de persoane și marfă; 18 ghișee check-in; 6 cabine destinate activității poliției de frontieră; 6 porți automate de scanare documente. Contractul de finanțare al acestui proiect de investiții ar putea fi semnat până la finalul lunii aprilie 2021. Contractul va fi finalizat în 30 luni, iar terminalul „Plecări Externe” va fi funcțional începând cu data de 1 ianuarie 2024.

Realizarea Terminal Cargo Aerian 4.000 mp (Etapa a I-a din cadrul proiectului „Centru Intermodal Cargo Timișoara”).

Proiectul are scopul dezvoltării spațiilor destinate transportului mărfurilor pe calea aerului  și va fi conexat zonei propuse pentru edificarea Centrului Intermodal Cargo Timișoara. În prima etapă se va realiza prin credit-furnizor un spațiu logistic cu suprafața de 4.000 mp și un cost estimat de 14,67 mil. lei (fără TVA). Noul terminal cargo va fi funcțional în trimestrul II al anului 2022. Construirea terminalului va fi demarată numai în condițiile garantării ferme a închirierii pentru întreaga perioadă de amortizare a investiției (10 – 15 ani).

Realizarea Centrului Intermodal de Transport Pasageri.

Prin acest proiect se dorește ca pe latura de sud a parcării auto, să se realizeze o stație a CFR (punct oprire) care va permite accesul la aeroport atât al pasagerilor care pleacă din Timișoara, dar și al celor din regiunea Vest care optează pentru acest mijloc de transport. Obiectivul de investiții se află în faza de proiectare „Studiu de fezabilitate” și va fi realizat de către C.F.R. Infrastructură, cu termen de finalizare estimat pentru sfârșitul anului 2023. Valoarea proiectului se estimează la 8,5 mil. lei.

Realizarea Centrului Intermodal Cargo Timișoara – Etapa a II-a.

Proiectul se va realiza în etape, va fi inițiat în anul 2021 și va avea ca termen de finalizare 2030. Terenul pus la dispoziție de către Aeroportul Internațional Timișoara, poate asigura o suprafață de până la 650.000 mp. În primă etapă se va realiza un terminal cargo aerian cu suprafață de 4.000 mp, urmând ca ulterior centrul să fie dezvoltat și pentru zona rutieră și feroviară. Valoarea totală a investiției este estimată la 750 mil. lei. Pentru realizarea integrală a proiectului se va avea în vedere cooperarea cu autoritățile locale, Consiliul Județean Timiș și cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-o proporție financiară care nu a fost decisă până în prezent.

Realizarea Reparației Capitale a Pistei de Decolare – Aterizare și a Căilor de Rulare

Acest proiect de investiție presupune reparația capitală a pistei de decolare – aterizare pe segmentul estic cu lungimea de 1.000 m și lățimea totală de 60 m, extinderea platformei de parcare a aeronavelor precum și a căilor de rulare Alfa, Bravo, Delta și Fox se va realiza în scopul permiteri circulației în scopuri optime a aeronavelor de categorie „D”. Reparația capitală va cuprinde și înlocuirea integrală a sistemelor de balizaj încorporate. Costurile se estimează la 250 mil. lei și vor fi finanțate din bugetul de stat. Se apreciază faptul că într-un viitor mediu de timp va fi necesară realizarea unei piste secundare de minim 2.500 m, lățimea totală de 60 m și un PCN de minim 65.

Ne aflăm într-o perioadă grea pentru toți, însă acest lucru nu ne determină să nu privim înainte. Continuăm proiectele demarate sau începem noi proiecte care se dovedesc a fi benefice pentru aeroportul Timișoara, implicit pentru economia zonei de vest a țării. Am convingerea că, treptat, lucrurile vor reveni la normal. În această situație de revenire, aeroportul trebuie pregătit din toate punctele de vedere pentru creșterea traficului aerian, de pasageri și mărfuri. În aceeași ordine de idei, în contextul investițiilor derulate în prezent de Aeroportul Timișoara, zilele acestea se pun bazele realizării unor facilități de transport aerian pentru mărfuri perisabile și animale vii, fără precedent la nivel național. Impactul pe termen imediat și mediu, dar mai ales pe termen lung al acestei investiții va fi unul deosebit pentru producătorii și procesatorii de carne, dar și pentru cei care vor exporta alte categorii de mărfuri perisabile în afara continentului dar și în Uniunea Europeană”, declară Dorel Grădinaru, Director General al Aeroportului Internațional Timișoara.

Locale

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul cu produse de 1 noiembrie

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara preia de luni, 20 octombrie 2025, cererile pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie, precum flori, coronițe, aranjamente florale și candele.

Activitatea de vânzare propriu-zisă este permisă în intervalul 31 octombrie – 1 noiembrie 2025, în proximitatea cimitirelor din municipiul Timișoara, în următoarele locații:

Cimitirul Calea Buziașului – pe trotuarul din față;

Cimitirul Stuparilor – pe trotuarul din față;

Cimitirul Calea Lipovei – pe trotuarul din față;

Cimitirul de pe strada Ovidiu Balea – pe trotuarul din față;

Cimitirul Fabric (strada Mătăsarilor) – pe trotuarul din față;

Cimitirul Ghiroda (strada Cometei) – pe trotuarul din față.

Pentru desfășurarea activității de comerț stradal, fiecare solicitant va beneficia de un singur amplasament, cu o suprafață de 2 mp, respectând normele sanitare în vigoare. Cererea se poate depune în perioada 20–24 octombrie 2025, online la https://servicii.primariatm.ro/categorii/afaceri sau fizic, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12.

Documentele necesare sunt: cererea tip (disponibilă la ghișeu) și copie după actul de identitate (pentru persoane fizice) sau, în cazul persoanelor juridice, copie după Certificatul Unic de Înregistrare și certificat constatator de la ONRC care atestă desfășurarea de activități în afara sediului social.

Taxele obligatorii sunt de 92 lei pentru autorizare și 2 lei/mp/zi pentru ocuparea domeniului public (8 lei pentru întreaga perioadă), achitate integral la momentul înregistrării cererii. Taxele nu sunt returnabile, indiferent de numărul efectiv de zile solicitate.

Solicitanții avizați trebuie să dețină la locul de vânzare următoarele documente: avizul eliberat de Serviciul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), precum și un document de identitate care să corespundă cu persoana menționată în aviz.

Nerespectarea prevederilor legale în vigoare va atrage sancțiuni contravenționale aplicate de autoritățile competente și retragerea avizului emis. Totodată, cedarea amplasamentului către alte persoane este strict interzisă și sancționabilă prin retragerea imediată a autorizației.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic pe mai multe străzi din Timișoara, pentru lucrări diverse

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea, sau restricționarea traficului rutier în mai multe zone din oraș, în perioada 20 octombrie 2025 – 27 octombrie 2025, în vederea continuării lucrărilor de mentenanță la infrastructura rutieră sau la branșamentele de gaz.

Astfel, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Salcâmilor, în perioada 20 octombrie 2025 – 19 noiembrie 2025, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaze naturale cu presiune redusă, solicitată de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat pe Splaiul Tudor Vladimirescu, în perioada 22 octombrie 2025 – 26 octombrie 2025, în vederea refacerii carosabilului.

Totodată, în perioada 22 octombrie 2025 – 28 noiembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată pe străzile Baba Novac, Splaiul Sofocle, Maramureș și Posada, în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, solicitată de compania Del Gaz.

Mai mult, strada Coriolan Brediceanu va avea traficul rutier închis, în perioada 25 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, în intervalul orar 06:00 – 23:00, în vederea executării lucrarii „Modernizarea Liniei Feroviare Caransebeș-Timișoara- Arad, Lot 3, Timișoara Est – Etapa I”, solicitare transmisă de către Compania Națională CFR S.A.

Totodată, restricțiile de circulație rutieră pe strada Aluniș se vor prelungi până la data de 30 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Progresul și strada Cercului. Deopotrivă, strada Grădinii și parțial, strada Fructelor vor suporta restrictii de circulație rutieră în perioada 27 octombrie 2025 – 5 decembrie 2025. Solicitarea a fost transmisă de către compania Del Gaz.

De asemenea, traficul rutier va fi restricționat etapizat pe strada George Ardelean, în perioada 27 octombrie 2025 – 26 noiembrie 2025, în vederea realizării lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare menajeră. Solicitarea a fost transmisă de Societatea Aquatim S.A.

Autoritățile le recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

Încep lucrările la legătura rutieră între localitățile Parța și Petroman. Podul Turcului va fi reconstruit

Publicat

pe

Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a semnat contractul de execuție pentru obiectivul de investiție – pod pe DJ 593B, km 5+000, Parța.

Contractul, în valoare totală de 1.637.938 lei, a fost atribuit societății SC PORR Construct SRL.

Termenul de execuție este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere, iar garanția lucrărilor este de 5 ani de la recepția finală.

Proiectul prevede realizarea unui pod nou, cu patru deschideri, care va traversa Canalul Găvojdia și va asigura continuitatea tronsonului de drum.

„Investim constant în infrastructura rutieră a județului, pe de o parte pentru a conecta mai bine localitățile, dar și pentru a crește siguranța în trafic”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

În prezent, degradarea podului existent (Podul Turcului) nu permite traversarea în siguranță a acestuia, nici dinspre Parţa către terenurile agricole situate de partea cealaltă a Văii Găvojdia, și nici către Petroman. Chiar și o eventuală intervenţie a ambulanței, pompierilor sau poliţiei este imposibilă, fiind periclitată toată circulaţia rutieră în zonă.

Podul existent nu va fi demolat, podul nou urmând a fi construit în vecinătatea acestuia.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite