Ne găsiți și pe:

Locale

Localitatea Făget iese din carantină. Ce restricții rămân valabile

Publicat

pe

Autorităţile din judeţul Timiş au dispus ridicarea măsurii carantinei în oraşul Făget şi trei sate aparţinătoare, începând de sâmbătă, de la ora 19.00, după ce, în urma analizei epidemiologice s-a constatat că numărul cazurilor de COVID-19 a scăzut sub 3 la 1.000 de locuitori. Pentru următoarele 30 de zile au fost impuse însă unele restricţii.

Potrivit unui comunicat de presă, de vineri, al Prefecturii Timiş, în urma analizei epidemiologice efectuate de Direcţia de Sănătate Publică Timiş la nivelul oraşului Făget, inclusiv localităţile Colonia Mică, Temereşti şi Bichigi, a reieşit faptul că trendul cazurilor de infectare cu virusul SARS-Cov2 este descrescător, iar numărul cazurilor active a scăzut sub 3/1000 de locuitori.

Ca atare, Direcţia de Sănătate Publică Timiş a propus ridicarea măsurii de carantină zonală instituită în oraşul Făget, inclusiv localităţile Colonia Mică, Temereşti şi Bichigi, după expirarea celor 14 zile de carantină. Propunerea a fost trimisă spre avizare Institutului Naţional de Sănătate Publică.

„După avizul INSP, în această după-amiază, a fost convocat Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, condus de prefectul Liliana Oneţ, în cadrul căruia s-a a emis o hotărăre privind ridicarea măsurii de carantinare a oraşului Făget şi satele aparţinătoare Bichigi, Temereşti şi Colonia Mică din judeţul Timiş. Carantina zonală instituită în oraşul Făget şi satele aparţinătoare Bichigi, Temereşti şi Colonia Mică, judeţul Timiş, se ridică începând cu data de 8 august, ora 19.00”, se menționează în comunicatul de presă al Prefecturii Timiș.

În perioada următoare, starea de sănătate a populaţiei din oraşul Făget şi cele trei sate aparţinătoare va fi monitorizată prin intermediul asistenţei medicale primare (medici de familie, asistenţă socială), precum şi de către personalul Spitalului Orăşenesc Făget, sub supravegherea DSP Timis.

De asemenea, pentru o periodă de 30 de zile, ulterior măsurii de ridicare a carantinei zonale, se suspendă desfăşurarea tuturor târgurilor, iarmaroacelor, oboarelor, pieţelor de vechituri şi a pieţelor agroalimentare; terasele vor avea orar de funcţionare în intervalul 8.00 – 22.00; transportul în comun sau deplasarea către locul de muncă cu curse speciale se va face la maxim jumătate din capacitatea de transport a vehiculului şi cu obligativitatea folosirii măştii.

Slujbele religioase se vor desfăşura doar în aer liber, cu un număr maxim de 50 de participanţi, cu respectarea regulilor de distanţare fizică, aşa cum sunt ele prevăzute în Ordinul 875/2020 pentru aprobarea regulilor privind accesul în lăcaşele de cult distanţa minimă de siguranţă şi măsuri sanitare specifice pentru desfăşurarea activităţilor religioase. Orice alte măsuri suplimentare pot fi instituite prin hotărâri ale Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă al UAT Făget.

Autorităţile au mai stabilit că se impune măsura purtării măştii de protecţie în aer liber, zona centrală (de promenadă) a oraşului Făget, precum şi în zonele de aşteptare a mijloacelor de transport (staţii de aşteptare, peroane, gări, autogări, etc).

Oraşul Făget şi satele Colonia Mică, Temereşti şi Bichigi au intrat în carantină în 26 iulie, după ce 47 de persoane au fost identificate pozitiv cu COVID-19.

Vineri, în oraşul Făget, în care încă există focar de coronavirus, sunt 67 de cazuri COVID-19 confirmate, fiind înregistrate două decese.

În judeţul Timiş sunt active, în total, 8 focare de COVID-19. De la începutul pandemiei şi până în prezent, în acest judeţ au fost depistate 1.544 de cazuri de infectare cu virusul SARS CoV 2, iar numai în ultimele 24 de ore au fost depistate pozitiv 44 de noi cazuri. De asemenea, până în prezent, în Timiş au fost înregistrate 80 de decese.

Vineri, în judeţul Timiş, erau 190 de persoane infectate cu noul coronavirus internate în spitale.

sursa foto: inquam photo.com

Locale

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor ilegale, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara aduce la cunoștința cetățenilor că acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegal amplasate aerian, continuă și vizează, începând cu seara de luni, Calea Sever Bocu din oraș.

Acțiunea primăriei de dezafectare a cablurilor aeriene include dezafectarea colierelor, panourilor publicitare și a fibrei optice și este realizată cu sprijinul STPT.

De la începutul anului s-a intervenit pe Calea Circumvalațiunii (Str. Gheorghe Lazăr – Pasajul Jiul, pe ambele sensuri) și pe Calea Aradului (Piața Consiliul Europei – Str. Grigore Popa, pe un sens și Piața Consiliul Europei – Str. Academician Remus Răduleț, pe sens opus).

Citeste mai mult

Locale

Programări online pentru obținerea actelor de identitate, la Timișoara

Publicat

pe

Obținerea actelor de identitate pentru timișoreni este mai simplă prin utilizarea programării online. Accesând pagina dedicată, https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/, se pot fixa ora și data programării, urmând câșiva pași simpli.

După utilizarea butonului PROGRAMARE ONLINE, este necesar să se introducă numărul de telefon mobil. În cel mult 30 de secunde se primește un sms cu codul de acces de la numărul 1728.

După introducerea codului primit, se completează numele și prenumele solicitantului, apoi se accesează butonul “Creează programare”, urmat de un nou mesaj cu data programării, care se păstrează până la depunerea cererii. De asemenea, se poate efectua și plata taxelor online, ceea ce va reduce timpul petrecut la ghișeu. Respectând ora programării, se evită aglomerarea și crește confortul cetățenilor, prin diminuarea timpilor de așteptare. Pentru ridicarea documentelor nu se fac programări.

Reamintim că  cetățenii au obligația de a solicita eliberarea actului de identitate în următoarele situații:

  • În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani;
  • În cazul expirării termenului de valabilitate al actului de identitate cu cel mult 180 de zile înainte, dar nu mai puţin de 15 zile;

–     În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile enumerate mai jos:

  • dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data sau locul naşterii;
  • în cazul schimbării domiciliului;
  • în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor

sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor (cheltuielile pentru producerea şi eliberarea actelor de identitate se suportă de la bugetele unităţilor administrativ-teritoriale);

  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
  • când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul anulării;

pentru preschimbarea, la cerere, a actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile

În situaţia în care persoana se află în străinătate, un nou act de identitate se poate obţine, fără a mai veni în ţară, prin împuternicit, pe bază de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice ori oficiile consulare ale României din statul respectiv.

În vederea evitării unor situaţii neplăcute, se recomandă verificarea datei la care expiră actul de identitate (ziua de naştere), solicitarea eliberării unei noi cărţi de identitate fiind obligatorie. Nerespectarea dispoziţiilor legale constituie contravenţie şi se sancţionează după caz, cu amenzi cuprinse între 40 lei – 80 lei.

Termenul de valabilitate al cărţii de identitate este:
 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 – 18 ani;

 7 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 – 25 ani;

 după împlinirea vârstei de 25 de ani.

Până la data generalizării emiterii cărţii electronice de identitate la nivelul tuturor judeţelor din România, cărţile de identitate (formatul vechi)  emise după împlinirea vârstei de 25 de ani vor avea înscris ca termen de valabilitate data de 3 august 2031.

Eliberarea actului de identitate se face la solicitarea titularului datelor de stare civilă, şi nu din oficiu de către autorităţile române abilitate.

Informații suplimentare despre actele necesare, taxe și procedurile de eliberare a documentelor de identitate se regăsesc la adresa: https://www.primariatm.ro/acte-de-identitate/.

Citeste mai mult

Locale

Parcarea din spatele magazinului Bega revine în domeniul public al municipiului Timișoara

Publicat

pe

Începând de joi dimineață, parcarea din spatele magazinului Bega a revenit în domeniul public al municipiului, după ce Primăria Municipiului Timișoara a câștigat definitiv, la Înalta Curte de Casație și Justiție, procesul pentru acest teren.

În primă fază, parcarea va putea fi folosită în sistem TimPark, aflându-se în zona verde, ulterior urmând ca pe acest teren să construim o parcare multietajată de câteva sute de locuri.

„De astăzi, terenul din spatele magazinului Bega este și de facto în proprietatea orașului. Am apărat interesele timișorenilor până la Înalta Curte de Casație și, în decembrie, am câștigat definitiv procesul. Acum putem demara proiectul pentru a construi aici o parcare multinivel de câteva sute de locuri, pentru a rezolva o parte din problemele pe care le au șoferii care vin în zona centrală a orașului”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În dimineața zilei de joi, barierele fostei parcări private au fost ridicate, iar angajații TimPark au montat semnele care indică faptul că această parcare face parte din zona verde a municipiului.

Vă reamintim că Primăria Municipiului Timișoara are o strategie complexă de construcție de parcări multietajate, în zonele în care există o lipsă acută de locuri de parcare, cel mai avansat proiect fiind cel al construcției parcării multinivel de 250 de locuri din zona Spitalului de Copii.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite